Page 1 of 1
aku juhtmete jämedus!
Posted: Sun Mar 21, 2010 20:17
by mrtn
oleks vaja pikendada esc ist akusse minevaid juhtmeid.
Esc on 60 A ja akuks on 3700MaH 4S
kas oskate öelda kas auto kõlari juhtmed 2mm ristlõikega sobivad sinna ?
kas kullos v kuskil müüakse õiget aku juhet?
akust tulevad muidu awg10 ja 200C 200c see on temp aga mis see 10 awg on?
Posted: Sun Mar 21, 2010 20:40
by felch
American Wire Gauge:
http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge
Seal on tabel, kus vastavused kirjas.
Posted: Sun Mar 21, 2010 20:48
by mty
ma olin seda just linkimas...selle j2rgi 4-5mm tundus veidi palju tahetud
Posted: Sun Mar 21, 2010 20:53
by mrtn
jah escist väljuvad 14AWG juhtmed ja akust 10AWG
no ma arvan ,et 14AWG siis ok! aga nüüd küsimus kust sellist saada kiirelt?
Posted: Sun Mar 21, 2010 21:02
by mty
10awg kannatab max 40a tabeli j2rgi
Posted: Sun Mar 21, 2010 21:05
by mart63
Posted: Sun Mar 21, 2010 21:50
by mrtn
no see küll siis veider! turnigy 60A escil on awg14 juhtmed?
Posted: Sun Mar 21, 2010 22:15
by mart63
Jah, hoiavad kokku vist. Vanemal seerial oli 12awg. Muretsemiseks pole põhjust, mul pole juhtmed küll soenema hakkanud veel tollel..
Posted: Sun Mar 21, 2010 22:23
by mrtn
jah aga plaanitud kõlari juhtmetega pikendamise jätan vist ära ja ostan ikka kuskilt korraliku juhtme!
Posted: Mon Mar 22, 2010 1:03
by mart
Hei!
Väga oluline on juhtme pikkus.
Kui esc ja aku vaheline juhe liiga pikaks jääb, siis pöleb esc maha.
Mart.
Posted: Mon Mar 22, 2010 8:55
by felch
mart wrote:Hei!
...Kui esc ja aku vaheline juhe liiga pikaks jääb, siis pöleb esc maha.
Huvitav miks? Pingelang? Enamikul on ju päris korralikud konded sisendis, mis toiteallika sisendtakistuse mõnusalt madalaks ajavad.
Posted: Mon Mar 22, 2010 10:35
by hommiku kohvi
aga kuidas on mootori ja ESC vaheliste juhtmetega? kui need on liiga pikad, kas ka hakkab kuskilt tossama?
Posted: Mon Mar 22, 2010 15:19
by mart
Hei!
Miks aku ja ESC vahelise juhtme pikkus rolli mängib, ei oska täpselt öelda.
Vöimalik, et tegu induktiivse koormusega ja sisendis olevad kondensaatorid ei jöua köikumisi ära siluda.
Paljud ESC´id seetöttu maha pölenud, eriti suuremate voolude korral.
Antud teemal on välismaistes foorumites palju juttu, ka Kontroniku ESC´ide manualis kirjas, et tuleb juhtmete pikkusega piiri pidada.
Mootori ja ESC vaheliste juhtmete pikkus tekitab vast vaid lisa kadusid.
Mart.
Posted: Mon Mar 22, 2010 23:00
by lauri
Kui regude mahapõlemine probleemiks, siis:
- tuleb low imp (105C tähisega) kondekaid võimalikult regu lähedale juurde panna. Ilmselgelt on regu küljes olev kondekas pea-aegu alati liiga väike - teeb oma töö kuidagi ära, kuid kindlasti mitte piisavalt suure mahtuvusega. Konekad peaksid varuga olema 2-3S puhul 16V, 3-4S puhul 25V.
- tuleb kasutada võimalikult head akut. Kui aku on suure sisetakistusega ja ei suuda korralikult voolu välja anda, võib see regule väga laastavalt mõjuda. Täpset teooriat ei tea, kuid nii see on. Kehtib muidugi ainult suurte võimsuste puhul, kui asjad nö piiri peal
Pikkade akujuhtmete probleemi polegi varem kuulnud, aga eks seal saja-paarisaja ampri juures on need induktiivvoolud ja -pinged juba päris kõrged jah.
Posted: Mon Mar 22, 2010 23:15
by felch
Hakkasin mõtlema et kast on probleem pingelangus. On ju voolud päris suured ja siis tõesti ei toida 1000uF midagi ära. Vene (ja ka moodsates) telekates oli toiteblokis lausa eraldi lülitus,mis tegi sundväljalülituse kui pinge langes alla teatud piiri (under-voltage lockout). Samas ESC ei ole pingemuundi ja seepärast ülekoormust ei peaks tekkima.
Induktiivsus..nati kahtlane aga mine tea, äkki tõesti? Energia sõltub ju peale suht olematu induktiivsuse ka voolust ja see on juba tõesti suur. Ja et induktiivsusel võib tekkida tõesti kõrge pinge, teab iga kineskoopteleka omanik - sealt see koobi 25 kV ju tulebki.
Kondeka juures on muidugi oluline max töötemp. Impulsseadmetes on 105C lausa kohustuslik. Olulisem on aga madal ESR effective series resistance. See on konde "takistus" muundi töösagedusel. Mida madalam esr, seda vähem konde kuumeneb ja seda silutum on pinge.
Niisama pinge kõikumiste (ka juhtmete pingelangu tõttu) vastu aitab ainult suurem mahtuvus. Kõik helivõimud tarvitavad >= 10 000 uF kondesid. Neid aga lendu ei vii - liiga suured ja rasked.
Posted: Mon Mar 22, 2010 23:25
by Ropka
hmz, aga kas see mootor ise mitte ei tööta puht induktiivenergial?
sirge juhtme induktiivsus siin on suht tühine selle kõrval
aktiivkoormus (mähise takistus) tekitab voolu ja voolu muutus (pulsatsioon) induktiivsuse. Mootori pöörlemise tekitab ainult induktiivsus, mis püsimagneti väljas rootorit/staatorit keerlema lükkab
Posted: Mon Mar 22, 2010 23:38
by mart63
Posted: Mon Mar 22, 2010 23:53
by felch
Induktiivsus on iga juhtiva asja olemus, mitte kuskilt tekitatav. Alalisvooluga toites on vaid aktiivkomponent (v.a. sisse/välja lülitamise hetkel sest siis on ka "vahelduvvool").
Vahelduvvoolu puhul aga nii aktiiv- kui ka reaktiivkomponendid. Faasivahe on 90 kraadi.
PS. Elektrotehnika praksi/eksami lisaküsimus - kas induktiivpool on lineaarne komponent (nagu takisti) või mitte?
Posted: Tue Mar 23, 2010 0:06
by lauri
Regude puhul ongi "probleemiks" see, et toimubki pidev voolu sisse/välja lülitamine...
Posted: Tue Mar 23, 2010 0:26
by Ropka
kui see küsimus oli mulle, siis: nii ja naa
Ahel on lineaarnre, kui teda moodustavate elementide R ja L väärtused ei sõltu voolust i. Sellel juhtumil induktiivsus on konstantne ehk teisi sõnu, aheldusvoog Y muutub proportsionaalselt (lineaarselt) sõltuvalt voolu i muutumisest. Ahel on mittelineaarne, kui ülalmainitud elemendid R ja L sõltuvad voolust i.
ma ei väitnud, et juhtmetel ei ole induktiivsust, loomulikult tuleb juhtmeid hoida nii lühikesed kui annab ahela lisakomponentide vähendamiseks.
"sirge juhtme " all ma mõtlesin jupikest regust mootorini, teadupärast on mähises seda traati pikkuse poolest kõvasti rohkem.
samuti suurte vooludega juhtmed (akust reguni), mis hakkavad segama raadio tööd