Page 1 of 1
O: T-rex 450 Flybar labasid.
Posted: Sat Mar 27, 2010 11:16
by Wreckie
Äkki on kellelgi üle? Tellimine võtab marukaua..
Posted: Sat Mar 27, 2010 19:11
by aretaja
ilma labadeta lendab ka, raskused lükkad täitsa otsa

Posted: Sat Mar 27, 2010 19:14
by tuupola
Minul on mingi valget mis ma praegu ei kasuta. Ei ole Align originaalid. Asub Laagris.
Posted: Sat Mar 27, 2010 19:16
by mart63
aretaja wrote:ilma labadeta lendab ka, raskused lükkad täitsa otsa

Kuidas see kopter juhitav peaks olema peale sellist lauslollust?
Posted: Sat Mar 27, 2010 23:32
by titan
aretaja wrote:ilma labadeta lendab ka, raskused lükkad täitsa otsa

Jah, selliste soovituste andmisel peaks tõsiselt ennem järele mõtlema
Kas sa oled nõus teise mehe kopteriremondi kinni maksma?
Posted: Sat Mar 27, 2010 23:52
by felch
Kas mõte ikka oli täiesti vale? Flybar ju peab olema alati horisontaalis ja ka raskused tagavad selle (tsentrifugaaljõud). Arvata võib, et mitte nii hästi kui labad aga põhimõtteliselt siiski. Või pole asi nii?
Võtame LAMA kopteri - seal on kah raskused. Saab lisada labad kui soovi. Jah, LAMA on olemuselt stabiilsem jne aga ikkagi.... ?
Posted: Sun Mar 28, 2010 0:17
by mart63
Lamal on ülemine rootor stabiliseeriv - flybari horisontaalsena püsimise tõttu ning alumine rootor juhitav. Trex450 on mõlemad ühel rootoril, lihtsalt öeldes juhivad servod kõigepealt flybari labade kohtumisnurka, see muudab oma tasapinda ning alles see kallutab rootorilabasid. Kui nüüd flybari labad ära võtta, siis servod küll muudavad flybari nurka, kuid too tasapinda ei muuda, sest flybari tasapind kallutubki oma labade ja nende kohtumisnurga muutumise tõttu igal rootori pöördel. Vigurkopteritel, nagu ka trex450, ei ole mingil juhul flybar alati horisontaalselt. Märksõnaks Hiller mixing.
On a pure Hiller setup, the cyclic input from the swashplate is sent to the flybar; the flybar is then flown to the desired disk angle. The main rotor grips are attached to the flybar, and the tilting flybar will move the main grips to follow the same circular path of the flybar. The Hiller flybar is gyroscopically stabilized as the Bell Stabilizer Bar but now offers increased maneuverability as it can be flown to a new position. The downside to a pure Hiller setup is the lag in controls. The flybar needs to move itself into its new position before the main blades do, as the flybar in a Hiller system pulls the main disk behind it. This results in a small delay before the effect is realized at the main rotor disk.
http://www.rchelimag.com/pages/howto.ph ... =22&page=1
Posted: Sun Mar 28, 2010 0:30
by ak
Hei,
kui t-rex flybaril on ainult raskused, siis on kopter võib-olla stabiilne, aga juhitamatu.
Kallutusautomaat flybar'iga kopteritel ju ei mõju mitte labadele endile (v.a. collective pitch), vaid keerab flybar'i, mille tõttu siis flybari labad satuvad keerlemise suhtes nurga alla ja põhjustavad flybari ühe otsa vajumise ja teise tõusmise. Ja tekkinud flybar'i kallutamine juhib omakorda labasid. Kui nüüd flybari labasid pole, siis keera flybari kuidas tahad, see ei muuda midagi, ehk siis kopteri edasi-tagasi-paremale-vasakule juhtimine puudub.
Lama'l juhib kallutusautomaat ainult alumisi labasid ning otse, ehk lama alumine rootor on "rigid". Kui aga lisada ülemise rootori flybar'ile labad ja mõelda välja, kuidas neid keerata rootori pöörlemise ajal, siis oleks ka ülemine rootor juhitav.
AndrusK
Posted: Sun Mar 28, 2010 11:12
by Kpe
No tahtsin ka veidi tarkusi paisata.... aga ei saanud. Juba jõuti kenasti ette

.