Page 1 of 1
Süütelüliti on- off saatjast
Posted: Mon Mar 29, 2010 21:25
by linnuke
Milline variant oleks soodsam,lollikindlam.Kas siin foorumistki läbikäinud nn.lisaservo\mikrolüliti,või spesial elektrooniline lüliti.
Posted: Mon Mar 29, 2010 21:27
by imm
tarbisin miniservot ja väikest lülitit, toimetab
Posted: Mon Mar 29, 2010 21:33
by linnuke
Ilmselt Sinu nõuandeid ostu müügi alt lugesingi,aga ei saanud hästi aru,oli see tehtud olude sunnil,või oli nö.saldatskaja smekalka.Mul nimelt üks kanal vaba,otsin parimat varianti.
Posted: Mon Mar 29, 2010 21:34
by imm
kui laiskus üle läheb teen pilti ja panen foorumisse
aga mis mootor see suretust sul vajab?
Posted: Mon Mar 29, 2010 21:37
by linnuke
Täna alles esmaspäev
Posted: Mon Mar 29, 2010 21:39
by mart63
Mina kasutan oma 26cc bensukal elektroonilist lülitit:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8833
Enne oli kah mikroservo+lüliti ja toimis edukalt, kuid elektrooniline on kompaktsem ja töökindlam - pole liikuvaid osi.
Posted: Mon Mar 29, 2010 21:51
by linnuke
Mootor on 80 zdz 2brv,.Paistab,et ma olen vist oma valiku juba teinud.Tänud.
Posted: Mon Mar 29, 2010 22:23
by imm
mul täpselt sama mootor.
samas on võimalus kasutada nii nimetatud throttel cut, mis näiteks futaba saatjal keerab gaasi nii maha, et segu enam mootorisse ei jõua ja mootor sureb välja.
kui sa selle elektroonilise lüliti kasuks otsustad loe kindlasti kommentaarid läbi ja konsulteeri mardiga
Posted: Tue Mar 30, 2010 0:33
by linnuke
Tegelikult asi selles,et soetsin endale Spektrum DX 7 e,sel 1 vaba kanal.Toss on mul praegu seotud gaasiservoga,st.tööle hakkab kuskil veerandi gaasi pealt.Süütelüliti aga kere küljest.Asi lihtsalt selles,kas lülitada tossu,siis kui tahan,või süüdet on off puldist.Kui mõte kindel,uurin asja nii Kunolt,kui ka Mardilt,kellega hiljuti kohtusime.Teema oli küll teine.Katsetused jätkuvad.
Posted: Tue Mar 30, 2010 8:17
by cuprum
linnuke wrote:Asi lihtsalt selles,kas lülitada tossu,siis kui tahan,või süüdet on off puldist.
Teoreetiliselt saaksid nad mõlemad ju ka ühe (kolmenivoolise) kanali alla panna. Neutraalne keskel, toss üleval, cut all.
Aga
mina isiklikult nii ei teeks. Lükkad tossu natukene liiga välja, ning ongi "toss väljas".
Posted: Tue Mar 30, 2010 8:24
by imm
mina paneks tossu lüliti alla ja suretuse teostaks nii nagu ma enne kirjutasin ehk siis selle nii-nimetatud throttel cut-iga.
Posted: Tue Mar 30, 2010 15:27
by Raits
Mul selline idee: Kui vedeleb sahtlis mõni katkine servo,millel elektroonika korras, saaks ehk nii teha:Servo elektroonikale panna järgi mootori asemele relee ,mis hakkaks süüdet lülitama.Täpset skeemi ma teha ei oska kuna ma pole spetsialist,aga olen servo elektroonikat tulede lüitamiseks kasutanud.
Posted: Tue Mar 30, 2010 16:53
by Kuno
servo ja lüliti komplektis on kõige lihtsam ja lollikindlam,samas vist küll mitte kõige odavam.Tegelikult pühendab eesmärk abinõu,ehk kui on vaja lennata,siis pannakse külge see,mis sahtlist võtta
Mul on ühel lennukil lüliti ja servo,teisel aga Valeri tehtud elektrooniline lüliti.Servoga lülitil pole ühtki tõrget täheldanud,elektrooniline lüliti on nii korda paar mootorit mitte välja lülitanud
- see oli vähe üllatav,kui soovid mootorit ruleerimise lõpus seisma jätta ja ta ei jää
.Üks vigane süütelüliti vedeleb mul kodus.Samas on Valeri tehtud lülitil lisafunktsioon - kui midagi juhtub lennuki pardatoitdega,lülitatakse ka mootor välja - saab tükid lähema maa pealt kätte
Suurtel lennukitel paraku kipub 7 kanalit väheks jääma - mul omal sama probleem - kui ükskord jõuan "tossuni",siis pean ka hakkama leiutama
Tuleb ilmselt kasutusele võtta Powerbox või panna lennukile 2 vastuvõtjat
praegu on laos:
Posted: Thu Apr 01, 2010 20:33
by Raits
Posted: Fri Apr 02, 2010 19:43
by linnuke
Tellisin elektroonilise versiooni.Teema lõpetatud .Tänud info eest.