Page 1 of 1

KDS Flymentor 3D

Posted: Wed Mar 31, 2010 22:01
by KristoR
KDS Flymentor 3D

Kas keegi on sellise asjaga kokku puutunud või oskab sellest midagi arvata?
Niipalju kui googeldasin siis midagi halba nagu ei leidnud...

Iseenesest sõltub nüüd küll postimeestest aga kunagi peaks ma selle ise ka kätte saama.Siis saan vast täpselt teada... Aga äkki on veel keegi kes seda omab ja kellega asja vajadusel arutada.

Image
Image

Posted: Wed Mar 31, 2010 22:25
by Wreckie
Eks anna teada, kuidas töötab. Tundub täitsa huvitav seade. Huvitav, kuidas ta kaamerast aru saab?

Posted: Wed Mar 31, 2010 22:38
by KristoR
Wreckie wrote:Eks anna teada, kuidas töötab. Tundub täitsa huvitav seade. Huvitav, kuidas ta kaamerast aru saab?
Kusagilt lugesin ,et kaamera teeb pilte ja võrdleb neid omavahel...
Ehk siis kaamerast pole kasu kõrbes ega lumel...kuna siis ta ei suuda midagi tuvastada.samuti hämaras/pimedas

Posted: Wed Mar 31, 2010 23:34
by ak
Hei,

see asi on põhimõttelt sarnane helicommandile, mis siin foorumis mõnel inimesel, k.a. minul, on. Video järgi on helicommandi ja flymentori käitumine suht sarnane, s.t. "position mode's" ta ei püsi siiski päris ühe koha peal, vaid triivib vaikselt. Ta saab aeg-ajalt aru et ta kuhugi liigub ja siis korrigeerib. Rohu peal päikesepaistes on ta väga hea, muidu ok.

Eeldusel, et ta on samaväärne helicommandile: minu arust on ta väga hea abivahend algajale kopterihuvilisele, kes eelistab oma lennusessioone lõpetada siis kui aku tühjaks saab, mitte siis kui kopter järjekordselt puruks kukub. Ka tuulisem ilm pole probleemiks.

AndrusK

Posted: Tue Jun 01, 2010 12:55
by Wreckie
On seade käes juba? Kuidas toimib?

Posted: Tue Jun 01, 2010 17:29
by Riff
lugesin kunagi sellise kohta ning eeldus oli, et sul on maapinnal mingi ere täpp, mida ta siis proovib enda all hoida...

Posted: Tue Jun 01, 2010 20:12
by KristoR
käes on küll...aga kuna kopteril millele paigaldasin sai aku otsa siis ei oska väga kommenteerida...
Servod tegid igatahes kuidagi kahtlast häält läbi flymentori ja ei liigu nii sujuvalt kui ennem.

Samas ma millegi pärast arvan ,et sellega on samamoodi nagu saba güro ja servo koostööga...,et güro töötab seda paremini mida parem on servo.
Aga kuna mul servod suhteliselt aeglased...siis võib tulemus ka mitte kõige parem üldse tulla.
Kuigi kuigi gy401 toimis selle aeglase servoga ka ilusti(minu jaoks)...

Proovisin ka mõningad korrad...
Algul oli gaini liiga palju ja siis vedas ,et kopter alla ei kukkunud kuna hakkas kohe hooga korrigeerima.Tõenäoliselt kiirema servoga poleks päris nii hull olnud...
Hakkasin siis gaini tasapisi tõstma. Aga kuna aku ainult 1-2min kestab siis lõin käega ja ootan uut akut.

Eriti masendav minu jaoks on see ,et see flymentor nüüd poole odavam on...

Posted: Wed Jun 09, 2010 21:56
by KristoR
Keep helicopter static. Check the tail pitch is fixed. If the tail pitch is moving when helicopter static, make fine tune of rudder to stop it
Kuidas keegi sellest aru saab?

Posted: Wed Jun 09, 2010 22:00
by mart63
tuhkur wrote:
Keep helicopter static. Check the tail pitch is fixed. If the tail pitch is moving when helicopter static, make fine tune of rudder to stop it
Kuidas keegi sellest aru saab?
Hoida kopterit paigal ja kontrollida kas sabalabade nurk on püsiv so. servo ega labad ei liigu. Kui nad seda teevad, siis täppistrimmida rudderi kanalit.

Posted: Thu Jun 10, 2010 22:59
by KristoR
Sain sellele pillile nüüd hääled sisse...
Seadistusi pole veel kõiki 100% paika ajanud kuna läpakaga õues sääskede käes nikerdada pole just meeldiv tegevus.

Aga hetkel toimib küll kõik nii nagu lubatud...
Selle kohapeal püsimisega on ainult veidi tegemist.
Ei tea kas seda saab veel seadistamisega paremaks või mitte.
Muidu püsib ilusti paigal...aga kui väikse hoo sisse on võtnud siis ise seisma enam ei jää.

Vaatan...teen ka mõne video lähiajal...

Posted: Thu Jun 10, 2010 23:03
by mart63
Ega ta ise seisma peagi jääma ju? Pigem hoiab lihtsalt seda asendit, mis piloot kopterile andnud, just nagu flybar.

Posted: Thu Jun 10, 2010 23:41
by KristoR
Tegelt on sedasi ,et kohe kui ma kangi vabastan keerab ta end sirgeks...
Seda pole proovinud kui üle 90kraadi küljele/ette/taha keeran mis siis saab või kuhu ta siis ennast keerab...
Aga muidu on samamoodi nagu kopteri sabaga...kui kangi lahti lased jääb seisma.
Isegi siis kui teed nö otselendu ja lased kangi lahti tõmbab ennast kohe sirgeks...
Aga nüüd see paigal püsimine...ma usun ,et see peaks ka samamoodi koheselt toimima... aga võimalik ,et kui kopter juba liigub siis ta ei jõua enam nii kiirelt maapinda pildistada ja aru saada mis suunas ta liigub ja siis ta lihtsalt ei arvesta seda kaamera pilti vms...

Posted: Thu Jun 10, 2010 23:53
by felch
Ma kipun ka arvama, et ise pidurdamise funktsiooni sellel piloodil pole. Liikumist tuleb ju pidurdada kallutades kopterit liikumisele vastusuunas. See nõuab automaatikalt tiba rohkem mõistust.
Su kirjeldus räägib sama - kangi lahti lastes keerab kopter end otse. Aga inertsist liigub ikka edasi! Vaja on veidi vastusuunas kallutada.

Posted: Fri Jun 11, 2010 0:03
by KristoR
Ma pakun ,et ta ikkagi suudab vastu kallutada...
Pole küll palju katsetanud...
Aga kui a näiteks seisab kohapeal...natuke muidugi liigub siia/sinna aga kui ta juhuslikult kuhugi lõpuks kalduma hakkab siis seisma enam uuesti ei jää. Muidugi pole kusagil lagendikul käinud ,et päris kindel olla ,et ta seisma ei jää...

Posted: Fri Jun 11, 2010 9:20
by cuprum
tuhkur wrote:kui kopter juba liigub siis ta ei jõua enam nii kiirelt maapinda pildistada ja aru saada mis suunas ta liigub ja siis ta lihtsalt ei arvesta seda kaamera pilti vms...

Või siis provokatiivne küsimus - kas Sa pidurdusalale ikka valge värviga märkeristi maha joonistasid? ;)

Kui ma kunagi huvi pärast jutuks oleva automaatika manuali lugesin, siis jäi silma küll lõik, milles kirjutati, et positsiooni kohal rippumine toimub "mitte väga kõrgel" ja "suhteliselt eristuvate objektidega maastiku kohal". Ridade vahelt igatahes kumas välja, et "ega selle automaadi kaamera kuigi võimekas ole, ning vaevalt ka pilti vääga süüüügavalt analüüsitakse".

Järgmine kord lendama minnes tee katse paari meetri kõrgusel näiteks üle muruplatsile pandud kohvri lennata, ning anna siis rahvamassidele ka teada ;)

Posted: Sun Jun 27, 2010 21:50
by KristoR
jamasin siin vahepeal akudega ja pole seda kasti trikki veel proovinud...

Tegin täna ühe katse video(järgmine kord peaks proovima kaamera vähe täpsemalt suunata)...
Niipalju kui seda nüüd näppinud olen siis ta jah päris selline vidin pole ,et paned külge seadistad ja töötab...tal nagu on ka vahest mingid tujud...
Kuigi iseenesest algajale võiks sellest isegi abi olla...aga samas kui tal mingid tujud tulevad,peab see algaja hakkama saama ka nende tujude taltsutamisega...

Aga...
võrreldes selle videoga...kus on sama kopter...mina küll ei julgeks pulti käest panna vaadates kuidas see kopter seal sedasi rabeleb...
http://www.youtube.com/watch?v=fhz9SfJ4 ... re=related

Minu video siis
http://www.youtube.com/watch?v=u5wu7ANejWM
2:00 sealtmaalt on näha kuidas kopter ise oma asendi tagasi võtab...
Ehk siis mina kallutan kopteri kuhugi suunas aga tagasi otseks veab ta ennast ise...
Kuna see kaamera veidi valesti suunatud oli siis pole näha millal ma kopterit ise ei juhtinud...aga näiteks 2:20 seal mingi aeg ta lendas ise...


Mis selle flymentori puhul veel meeldib on see ,et võin ka puldi välja lülitada aga kopter püüab ikka paigale jääda...

Kui ta veel ise kõrgust ka hoiaks...

Posted: Wed Aug 31, 2011 20:48
by trebla
Täna tiriti mu töötuppa üks trex500 millel Flymentor peale pandud ja kästi ära timmida koos uue spektrum DX8 puldiga. Nagu ma juhendist aru saan, võtab see seade kaldeautomaadi miksimise enda peale ja puldist tuleb CPM välja lülitada. Saba güro asjast ei saa ma aga sotti- kas on parem eraldi güro jätta või saab Flymentor ise sellega hakkama?
Teine asi veel- selle kopteri Flymentoril pole kaamerat küljes, kas sellega võib probleeme tekkida või on savi?

Posted: Fri Sep 02, 2011 11:22
by trebla
Kas siis pole kellegi siin kogemusi jagada? Või on kõik juba ununenud :D

Posted: Fri Sep 02, 2011 16:00
by rallikas
Kas see kaamera üks väga vajalik komponent ei ole kopteri stabiliseerimisel?

Posted: Fri Sep 02, 2011 16:38
by trebla
No vot, seda minagi mõtlema jäin aga omanik seletas, et seal poes (kuskil Ukrainas) kus Flymentor peale pandi öeldi, et kaameraga on ebastabiilsem see värk. Inimene on sellega senimaani lennanud kuid unustas puldi lennuplatsile maha :shock: ja seepärast ma peangi nüüd kogu värgi jälle lendama saama.

Posted: Fri Sep 02, 2011 23:38
by KristoR
trebla wrote:Täna tiriti mu töötuppa üks trex500 millel Flymentor peale pandud ja kästi ära timmida koos uue spektrum DX8 puldiga. Nagu ma juhendist aru saan, võtab see seade kaldeautomaadi miksimise enda peale ja puldist tuleb CPM välja lülitada. Saba güro asjast ei saa ma aga sotti- kas on parem eraldi güro jätta või saab Flymentor ise sellega hakkama?
Teine asi veel- selle kopteri Flymentoril pole kaamerat küljes, kas sellega võib probleeme tekkida või on savi?
Gyro kasutasin mina algul flymentori oma ja hiljem panin oma 401 tagasi. Iseenesest mingit vahet küll ei teinud...aga võimalik ,et see sõltub ka kes ja millega lendab.
Kui seda kaamerat pole ja ta ilma selleta tööle hakkab(tal on ju kaks resiimi) siis vast on savi... kuna ega ta naguinii väga paigal ei püsi(on kaamera sisse lülitatud või välja) St kopter paigal seisab mõlemas resiimis aga ühes resiimis peaks ta suutma ka maapinna suhtes paigal püsida...mida ta väga hästi ei tee(sõltub maastikust)
Seadistamisel midagi väga keerulist olla ei tohiks. Kuna enamus seaded peaks ju naguinii flymentoris juba salvestatud olema. Puldilt vaja panna gaasikõver ja labanurgad...flymentori ja gyro tundlikus. Rohkemat puldist minumeelest seadistada pole vaja.