Page 1 of 1

Telebee gyrost ei saa sotti...

Posted: Sun Apr 04, 2010 21:48
by KristoR
http://www.telebee.com.hk/newsandproducts.html
http://www.telebee.com.hk/Download/-GR302-AD.1.pdf
http://helifreak.com/showthread.php?t=16105 (seal on analog gyrost video kus on ka näha seda seadistamist)


Tegu siis telebee gr201 gyroga
See gyro on omamoodi natuke kummaline kuna seadsistamiseks tuleb kasutada sub-trim'i
Ehk siis tuleb seadsistada trim sedasi ,et servo ei liiguks iseenesest kummalegi poole.
Sai see tehtud...
Sai ka paika see ,et normal modes saba on paigal...
Aga HH modes kisub saba vasakule(ca 45kraadi 3 sec jooksul)...selleks ,et ok oleks tuleb siis ise hoida saba otse...

Aga kui ma nüüd siis lennu ajal seda sub-trimmi seadistasin siis ühel hetkel jäi saba paigale. Aga kui nüüd kopter seisma jätta siis vajub servo kohe ühte äärde...

Kas sedasi nüüd siis ongi normaalne?
Tuule käes pole veel proovinud aga kui nii toimib siis võib ka nii jääda? mitte nii nagu õpetuses kirjas.

Ja mida annab servo arm'i pikkus(ehk siis millal on see liiga pikk)? Juhendis oli kirjas ,et tuleks panna kõige kaugemasse auku... mul ainult 2 auku ongi ja algul oli esimese...siis võis gaini 90% panna aga saba pendeldama ei hakanud panin siis teise auku ja nüüd on gain 80%

Ja kas mul on midagi paigast ära või on normaalne ,et ühele poole keerab kopter kiirem kui teisele poole. Loogiline on ,et ühele poole kiirem keerab aga kas annab teha ,et teisele poole ka kiirem keeraks?

Posted: Sun Apr 04, 2010 21:56
by ak
Hei,

telebee gürost ei tea midagi, aga erinevates suundades erineva kiirusega keeramisest tean küll, ma olen sellega kokku puutunud ona T-rex 450'l.

Asi on selles, et sabatiiviku maksimaalne seadistatav labanurk on mõlemas suunas enam-vähem sama, aga kuna sabatiivik peab kopteri paigalpüsimiseks niikuinii tekitama teatud jõumomenti ehk olema teatud nurga all, siis selle konkreetses suunas on tal reguleerimisruumi vähem ja teises sellevõrra rohkem. Mina lahendasin selle niimoodi, et lõikasin vanadest LAMA tiivikutest uued sabalabad (enam-vähem samasuured kui originaalid) - kuna neil labadel endil on juba teatav "pitch" sees, siis nad tekitavad piisava sabamomendi juba 0-kraadise nurga all ja seega on kopteri sabal mõlemas suunas samapalju seadistusruumi.

AndrusK

Posted: Mon Apr 05, 2010 7:52
by cuprum
Nu aga kui probleem peakski olema selles erinevuses, siis on ju üsna mitmeid lahendeid (mida mina kopterikauge inimesena soovitada oskaksin)

* Pisut linkidega susserdada (Servo ja gyro arvavad, et signaal on täitsa neutraalne, aga tegelikult link timmitud ikkagi teatud labanurgale - tasakaalustuseks vajalikule "veojõule")
* Trimm neutraalne, subtrimiga saba stabiilseks. Probleem, mida näen, on see, et gyro peab tolle "miteneutraalse" signaaliasendi kuidagi selgeks õppima. Temale seda vaja selleks, et teada - kui signaal selline, siis tuleb hoida, piloot ei taha mitte kuhugile keerata.

Posted: Mon Apr 05, 2010 9:36
by ak
cuprum wrote:Nu aga kui probleem peakski olema selles erinevuses, siis on ju üsna mitmeid lahendeid (mida mina kopterikauge inimesena soovitada oskaksin)

* Pisut linkidega susserdada (Servo ja gyro arvavad, et signaal on täitsa neutraalne, aga tegelikult link timmitud ikkagi teatud labanurgale - tasakaalustuseks vajalikule "veojõule")
See ongi see olukord mis vaikimisi on, et signaal on jah neutraalne, aga link on viltu ja allesolevat käigupikkust on ühel pool vähem kui teisel. Piirang on mehaaniline.

AndrusK

Posted: Mon Apr 05, 2010 15:16
by pipercub
Tavaliselt labade eelnurka ei anta.
Mõeldud on, et kui liugur on keskel, nii et mõlemale poole on võrdne liikumismaa, siis on labad õige eelnurga all.

Häälestamine peaks käima järgmiselt:
saatja rudderi kanal nulli ja servo otse vastuvõtja külge;
nookurid risti ja liugur servo nihutamisega keskele;
servo käigud paika, et liugur kuhugi vastu ei käiks;
no ja edasi güro timmimine.