Page 1 of 1
Hea video/foto lennuk
Posted: Tue Apr 06, 2010 15:54
by mrtn
tere soovitaga lennukit mis oleks hea foto ja video tegemiseks.
Et kas keegi on ise ka ehitanud? ja mis silma on äkki jäänud ? mentor? mõni plaaner?
Võiks olla pigem vahukas vist?
Posted: Tue Apr 06, 2010 16:15
by ussimuna
Multiplexi toodang on üsna palju kasutusel. Või misiganes suurema tiivaulatusega lennuk, mis endale mugavam tundub ja iga väiksema tuulepuhangu peale laperdama ei hakka (video puhul siis). Minul hetkel Radian. EasyGlider on remondis
Eks sellega ole, nagu muude asjadegagi - kõik oleneb ...
Posted: Tue Apr 06, 2010 16:17
by mrtn
mul mõlgub multiplexi mentor mõttes! kas see on ikka stabiilne alus v kipakas? võrreldes 2m vahust plaaneriga näiteks. mentor ses suhtes hea ,et saad trikitada ja niisama funida ka kui kaameraid peal pole.
Posted: Tue Apr 06, 2010 16:22
by [J]
Isetegemisel saaks näiteks siit õppust võtta:
http://www.propeleris.lt/lt/Lektuvai/Sk ... scias.html
Ega palju lihtsamaks teha saagi?
Posted: Tue Apr 06, 2010 16:26
by ussimuna
Mentoriga majandab Marek ju, eks ta oskab vast paremini kommentaarida.
Posted: Tue Apr 06, 2010 16:26
by mrtn
jah see propelerise venna oma lihtne aga aks ikka ioskab päris foto peaklt lennuki ehitada? proovin vist!
või midagi sellist ,siin mingid joonised ka ikka olemas!
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1024238
aga no näiteks tiiva profiili??? näiteks ,kuidas seda teha?
Posted: Tue Apr 06, 2010 16:28
by mrtn
ussimuna wrote:Mentoriga majandab Marek ju, eks ta oskab vast paremini kommentaarida.
paar korda uudishimust juba küsisin aga tal polnud aegatahtmist vist oma saladusi mulle avaldada!
Posted: Tue Apr 06, 2010 16:45
by ussimuna
Posted: Tue Apr 06, 2010 16:47
by [J]
Tiivaprofiile saab printida selle softiga:
http://www.profili2.com/download/profiliv2.exe
http://www.profili2.com/eng/download.htm
Profiilidest mingid E392 ja sarnased on sobivad, alt võib vabalt sirgegi teha.
Stabilisaator saab ainult liiga väike olla - mida suurem, seda stabiilsem. Kiilu suurus on kõige probleemsem - see peab õiges vahemikus olema ja arvutamine on keerukas (sõltub ka kere külgpindaladest ja tiiva v-kujust).
Kindlam on jah mingi hea firma lennuk muretseda.
Posted: Tue Apr 06, 2010 17:02
by ak
Hei,
ma ise ehitasin talvel midagi sarnast:
http://www.diydrones.com/profiles/blogs ... work-horse
see baseerub Zagnutz'ile:
http://home1.gte.net/texhills/page3.html
Lennanud veel ei ole, ootan sobivat ilma. Kui ta ikka lendab, siis plussiks on see, et kere saad teha nagu ise tahad, täpselt vastavalt kaamerale/tehnikale mis sul on. Lihtne ja suht odav on ta kah.
Mina sain depronplaadid Kullost (tükk oli vist 60.-) ühele lennukile läheb 3 plaati (1 kummagi tiiva jaoks ja 1 kereks). Liimimiseks on väga hea kuum liim, lihtne ja kiire kasutada ning väga kõva liides jääb. Natuke raske ta küll on, aga kui hiljem midagi parandada vaja, siis lased fööniga liimitud koha lahti ja vahetad deprontüki ära.
Esimese lennuki ehitamisel sai päris hea hoog sisse ja mul on tegelt neid tehtud 2tk koguni, teine on "päris" tiiva profiiliga. Mõlemad on planeeritud autopiloodi testplatformiks.
AndrusK
Posted: Tue Apr 06, 2010 17:11
by [J]
Sellist tõukava propiga tiiba on väga ebamugav käest visata!
Tuleks lausa Arne käest viskekate starditehnika koolitust võtta, siis ei lõika prop midagi ära!
Posted: Tue Apr 06, 2010 17:57
by mrtn
no sellel heptadil on prop ees ja enamvähem mõõdud ka olemas! ,et sellist võiks hakata proovima aga no ,kust pihta hakata?
enne tuleks ikka projekt maha panna kus täpselt lõplikud mõõdud peal!
Posted: Tue Apr 06, 2010 18:12
by ussimuna
Posted: Tue Apr 06, 2010 18:21
by mrtn
oo see päris põnev! kus vineeri laseriga lõigata saab? ja kas see tasub ära ennast üldse?
Posted: Tue Apr 06, 2010 19:01
by Keks
Mul on üks tuttav (tööalaselt), tal on CNC pink, oli nõus aitama kui midagi vaja vineerist või balsast välja lõigata.
Asub suur-sõjamäe 14c, nimi on Andrus Martma ja tel: 5202736
Võib talle vabalt helistada ja küsida täpsemalt hindade ja võimaluste kohta.
Kui helistate siis ütelge et, mudelist ja et Maksim Keksi käest saite numbri, siis ta on asjaga kursis.
Posted: Thu Apr 08, 2010 14:57
by hommiku kohvi
mrtn wrote:
oo see päris põnev! kus vineeri laseriga lõigata saab? ja kas see tasub ära ennast üldse?
Nii, vineeri / balsa lõikamise kontakt olemas .. kus nüüd vahtu saaks lõigata välja (kere ja tiivad)?
Posted: Thu Apr 08, 2010 15:04
by mrtn
välja saab vist isegi lõigata kuuma traadiga aga jah eks sellega mäkerdamist ole! hea kui kuskil saaks !
suurem küss aga see ,et kust vahtu osta? tiivaprofiili depronist ei teeks .
Posted: Fri Apr 09, 2010 15:51
by mrtn
Aga kas keegi oskab soovitada kust hea hinnaga Multiplex Mentorit osta?
Posted: Fri Apr 09, 2010 16:37
by ussimuna
Map tea kui hea hind on hea
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... ght=mentor
Eestis muidu müüb vist Sinuhobi.ee
Posted: Fri Apr 09, 2010 16:46
by mrtn
jah see müügikuulutuse oma oleks võtnud isegai aga see läks minema juba!
sinuhobis pole KIT i ja kogukupatus sealt on 5600.- mis jääb planeeritud budgetist väga kaugele!
Posted: Mon Jun 28, 2010 15:39
by chris
Pidasin mõttes veel plaani oma mikrokopterile kõrvale ka mõni slowflyer lennuk teha.
Sattusin seda teemat siin lugema...
Kas selle HEPTAD lennukit, millele siin korra viidatud on, on keegi meie maal proovinud ära teha ja on kogemusi jagada ?
Leidsin praegu
RealFlighti simu jaoks foto lennukid, Heptad ka täitsa olemas.
Õhtul proovin simus lennuki ära...
Posted: Mon Jun 28, 2010 18:13
by tulnuk
Üks teine Heptadi autori poolt välja mõeldud lennuk "Passive" on hetkel Tartus MK Kotkasules valmimas. Konstruktsioon tundub kohati natuke naiivne, samas on lennuki tühikaal arvestades tiiva pindala tõsiselt väike - järelikult on tuul üle 2-3 m/s juba tõenäoliselt liiga palju sellele lennukile.
Siiski on passive'i ehitamine võrdlemisi kiire protsess ning teha muudatusi oma vajaduste ja võimaluste järgi on samuti väga lihtne. Esmalend on tuleb tõenäoliselt paari nädala jooksul, eks siis saab täpsemalt kommenteerida.
Posted: Mon Jun 28, 2010 19:09
by chris
tulnuk wrote:Üks teine Heptadi autori poolt välja mõeldud lennuk "Passive" on hetkel Tartus MK Kotkasules valmimas. .... Esmalend on tuleb tõenäoliselt paari nädala jooksul, eks siis saab täpsemalt kommenteerida.
Hei ootaks huviga uudiseid kui esmalend tehtud.
Proovisn neid simus, seal oli saadaval nii Passive, Heptad kui ka mingi Beast.
Simu järgi tundus Heptad ja Passive mõlemad lennatavad, seda Beasti rohkem proovida ei tahaks.
Samas kergust annab korrigeerida kaameraga ja peaks saama ka ballasti selle raami sisse kergelt panna. Tuult ei saanud jah palju peale keerata aga natukesega sai hakkama. tegelik elu siiski ikka miskit muud.
See oli vist aga autoril sihilik eesmärk teha aeglane lennuk, mis tõstaks ka piisavalt rakse kaamera üles.
Aga kui see Tartus valmimas siis ootaks kommentaare ja ega pildi materjalistki ära ei saaks öelda. Edu ehitajatele.
Posted: Fri Jul 23, 2010 19:52
by tulnuk
Esmalend Passive'ga tehtud, olin ise kaaspiloot.
Pole midagi mis öelda, super lennuk. Põhimõtteliselt suur parkflyer.
Selle mootoriga läks väga jõudsalt edasi, 45 kraadine tõus polnud probleemiks.
Ees oli hetkel kaamer asemel 700g ballasti ning nii õhkutõus kui maandumine olid väga lihtsad.
Gaas maha, ning ka termikas sai mõned tiirud ilma mootori abita kõrgemale tõustud.
Hetkel tundub vaid, et 2350mAh 4S aku võiks mahult suurema vastu vahetada lennuaja pikendamiseks.
Posted: Fri Jul 23, 2010 19:58
by ussimuna
Näpuga katsuda saab?
Posted: Fri Jul 23, 2010 20:38
by tulnuk
Ikka vast saab kui Tartusse Lille Majja kohale tulla.
Helista vaid ette 58019586, siis on kindel, et olen kohal.
Pärtel
Posted: Sat Jul 24, 2010 14:06
by mrtn
palun pilte ja videoid!!