Page 1 of 1
Turnigy 35-48 900Kv / 770W põles sisse
Posted: Tue Apr 20, 2010 23:35
by mrtn
viimane lend tuli mootoriboks firewalli küljest lahti lennu ajal ,lennuk õnnestus Cuprumil maandada aga kuna mootor risti ja oli ikka niipalju ülekoormust kätte saanud ,et täna uuele katsele minnes ei saanud rattaid maast lahtigi kui mootor hakkas kõrgematel pööretel imelikku kärinat tegema ja lõpuks viskas kerge suitsu välja
Võtsin mootori lahti ja midagi nagu silmaga näha pole , ei kujuta ette kas on võimalik et saab remontida seda mootorit või mitte?
Posted: Tue Apr 20, 2010 23:46
by KristoR
Kui õieti aru sain peaks tegu olema elektrimootoriga...
Seal ei tohiks peale mähiste rohkem midagi olla...
Ja kui see küpse on siis ma ei tea kui reaalne uued mähised peale kerida on...
Posted: Tue Apr 20, 2010 23:54
by artur
Kui ikka suits mootorist välja tuli, siis on mähised kärssanud ja
elulooma tast enam ei tule.

Posted: Wed Apr 21, 2010 8:03
by cuprum
artur wrote:
elulooma tast enam ei tule.

... vähemalt nende mähistega mitte.
Küll on olemas teoreetiline võimalus uus mähis peale kerida. Teoreetiline sellepärast, et esiteks on see suht nüri töö, kui pole eelnevat kogemust. Teiseks aga ei julgeks ma anda garantiid, et ka püsimagnetid ei ole hävingut üle elanud (magnetained kipuvad kõrgematel temperatuuridel oma magneetilisi omadusi kaotama - osad rohkem, osad vähem).
Posted: Thu Apr 22, 2010 11:41
by mrtn
nii ostsin uue mootori!
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... Kv_/_1150w
ESC on mul Turnigy 60A
Aku on 3700mAh 20c 4S
Andke andeks aga hetkel üritan aru saada nendest drivecalcidest jne calkulaatoritest aga küsimus on ,
mis propi ma peaksin panema? mul olemas 12x8 ja 12x6. ei tahaks uut ostma hakata!
Posted: Thu Apr 22, 2010 11:53
by Ervin2
12x8,aga aku peaks olema sel juhul 5-6 purki,ideaalne oleks 6.
3,45 kg tõmmet,48A vool,kasutegur ca 78%
Posted: Thu Apr 22, 2010 11:54
by mrtn
ega see mootor üleüldse liiga võimsaks ei jää? tal peaks päris mitu kilo tulema tõmbejõudu?
Posted: Thu Apr 22, 2010 12:01
by Ervin2
nelja purgi peal oleks tõmmet 1,8 kg ja vool jääks kusagi 26-27 A kanti,mootor töötaks poole võimsuse peal kõigest,aitaks suurem prop 13x8 või isegi 14x8.
see mootor on arvestatud sellise 3-3,3 kg mootorlennuki jaoks,millega võiks vabalt sooritada kõiki pilotaazimanöövreid.
Posted: Thu Apr 22, 2010 12:02
by mrtn
oot aga 1,8 kg?? mul lennuk raskem ju?
Posted: Thu Apr 22, 2010 12:05
by Ervin2
kuna mootor on 650 pööret voldile,siis arvesta ise,vana oli sul 900 P/V.
Draiv jääb samaks ,aku on 4 purki ja prop 12x8,mootor on küll oluliselt võimsam aga võimsus saavutatakse suurema pinge abil,või siis propi suuremaks muutmise abil,võim mõlemate muutmisel.
Muideks see,et sa selle eelmise mootori maha kärsatasid võib olla ESC programmeerimise viga !
Posted: Thu Apr 22, 2010 14:18
by mrtn
jah ,lugesin ,et tuleb panna slow timing vms. ! et täpselt nii oligi ,et suurtel pööretel hakkas seahäält tegema ja ma lasin paar korda seda seahäält teha ja oligi toss väljas. no samas ma võiksin isegi proovida selle softiga ,äkki mootor terve. ega seda suitsu sealt palju ei tulnud
Nii aga kuna mul oli eelmine mootor 900kv siis volte 14,8 ehk 14,8x900=13320 mis on ju liiga palju?? või olen millestki valesti aru saanud?
Norm pöörded peaklsid jääma napilt 10 000 alla vist ju? ehk siis oli mul valida(on praegugi) kas võtta see sama vana mootor või see võimsam. Aga vana tundus kuidagi lahja ,start oli ikka jube pikk jne?
Posted: Thu Apr 22, 2010 14:32
by mart63
Ära kahtlast mootorit testi, võib olla on mähised lühisesse sulanud ja lased veel kiirusregu ka läbi..
Posted: Thu Apr 22, 2010 14:36
by Ervin2
Esc programmerimisel on vaja ka ära määrata aku tüüp ja purkide arv Lipo puhul,kui sul jäi sinna Nimh aku setting siis polegi õnnetust kaugelt otsida.
Ja mootori tühikäigul tulebki mingi 13 tuh pööret,kui prop on ees siis pöörete arv kahaneb ja koormus suureneb,koos sellega ka vool,suur vool põhjustas ka selle esialgse kärssamise.
Ma miskipärast arvan,et sul olid ESC settinud vigased,see on hea ja suht töökindel mootor nii kergelt maha ei põle.
Posted: Thu Apr 22, 2010 14:41
by mrtn
no esc settingud olid standard settingud (see stardi värk oli medium) muu oli ikka õige ,ainuke mis viimane kord lisasin oli pidur! kas äkki sellest?
ise mõtlesin ,et kuna viimane sõit rebis mootor mul selle puust mootrikasti katki ja tuli ta ikka alla tuua siis mootor sai kõvasti ülekoormust (oli sinna kergelt kinni kiilunud) ,et see põhjustas nüüd selle tossu ja seahääle.
Posted: Thu Apr 22, 2010 14:42
by mart63
Sea häält teeb kui mähised osaliselt katki, pöörlema nagu hakkab aga gaasi juurde andes ei jõua need järelejäänud mähised enam mootorit käiata ja regulaator jookseb sünkroonist välja ja teebki seda "seahäält". Üle koormust saades võisid vabalt mõned kiud ära põleda ja pärast vatti andes kärsasid ka ülejäänud.
Posted: Thu Apr 22, 2010 14:43
by Ervin2
loogiline,et kui ta mehaaniliselt pooma hakkas siis ka toss taga
Posted: Thu Apr 22, 2010 23:43
by artur
Vale "timing" võib ka sünkroonist välja visata ja sea moodi kiunuma panna.
Osadel regudel nagu Robbe 700 seerial, ei saagi timingut muuta ja koormuse
all see juhtubki, mootor lihtsalt seiskub. Turnigy Esc-iga seda probleemi
polnud, high timing ja asi korras. Nii et kivi ka regu kapsaaeda

Posted: Fri Apr 23, 2010 10:32
by mrtn
No täiesti segadus jälle...loen foorumeid ja no üks ütleb set the timing to High järgmine mees ütleb set the timing to slow??!!!
näiteks leidsin natuke teise mootori kohta foorumist sdellise teksti lõigu:
TGY AerodriveXp SK Series 42-40 750Kv / 600W
Check out the user reviews for more data (on 4s lipo):
13x6.5E med timing
pull 1:42.45amps/653.6watts/96oz thrust
pull 2:40.90amps/625.5watts/94oz thrust
high timing
pull 1:48.68amps/737.0 watts/100oz thrust
pull 2:43.04amps/644.3 watts/94oz thrust
14x7E/4S high timing
53.69 amps/809.6watts/110oz thrust
Mis see tähendab ,et erinevate proppidega tuleb erinevad timingud panna???? mis see timing teeb üldse?
palun nõuandeid. mootor see
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... Kv_/_1150w
selge on see ,et nendel mootoritel on probleeme selle timingu valimisega afga millise timingu ma nüüd oma turnigy plush 60A regul pean panema???

päris mitu korda sai nüüd "Timing" siia kirja...
Posted: Fri Apr 23, 2010 11:28
by lauri
Timing ehk "süütenurk" paneb mootori ühte või teist pidi ringi käima. Üldiselt on nii, et mida suurem on timing, seda kõrgemaid pöördeid mootor teeb (kõrgem kV ehk pööret voldi kohta), kuid seda väände arvelt.
Ehk siis:
- suurem timing, suuremad pöörded, väiksem vääne, tuleks kasutada väiksemat propellerit, väiksema sammuga
- väiksem timing, madalamad pöörded, suurem vääne, saab kasutada suuremat propellerit, suurema sammuga
Suure timingu puhul hakkab mootor endale väga palju "vastu töötama" ja sealt tulenevalt langeb kasutegur MÄRGATAVALT ja tekib ülekuumenemise oht.
Posted: Fri Apr 23, 2010 18:16
by tarts
Huvitav miks siis inrunneritele soovitatakse väiksemat nurka? need teevad ju mingi 50 000 pööret minutis
Posted: Fri Apr 23, 2010 22:27
by pipercub
Huvitav miks siis inrunneritele soovitatakse väiksemat nurka?
Innrunneril on tavaliselt 2 poolust, outrunneritel 6-12-14.
Kommuteerimissagedus sellest tulenevalt suurem samadel võlli pööretel.
Isegi erinevaid tööpöördeid arvestades on outrunnerid kommutatsioonilt "kiiremad".
Kõrgemal sagedusel tuleb elektromagneti(staatori) raudosa varem ümber "magnetiseerima" hakata,et õigeks ajaks jõuda.
Raua "magnetiseerimine" võtab teatud kindla aja.
"Eelsüütenurga"ajastust arvutatakse mitte võlli täispöörde järgi, vaid kommuteerimispingete "täispöörde" järgi mähiste otstel.
ESC saab infot mootori rootori asendi kohta kolmandalt koormamata mähiseotsalt.
Sellest, kas mootori võll teeb iga kommutatsioonipöörde peale 1 võllipöörde või ainult osa pöördest, ta aru ei saa.
Probleemi lahendavad välised tagasisideandurid, nagu autodel.
Kindlasti saaks asja ka programmiliselt teha.
Kaasaegsetel tööstusinvertoritel on automaatne mootori parameetrite
mõõtmise ja sisestamise rezhiim olemas.
Posted: Mon Jul 05, 2010 17:17
by mrtn
juhtus siis jälle mul ,et kõik sujub ja lennuk lendab ,mootor töötab tõrgeteta ja järsku...panen 0 gaasi põhja ja kuulen jubedat kriginat ,kiirelt gaas maha uuesti ja kõik toimib?! mis jama võib olla? mis ma siis ikkagist selleks timinguks pean valima? loen seda threadi ja jääb ikka arusaamatuks natuke!
Posted: Tue Jul 06, 2010 9:57
by ziilike
Ära üldse sebi selle timinguga, vaata parem regu ja mootori vahelised juhtmed ja eriti banaanpistikud üle. Usamehel oli sama jama ja siis selgus et üks pistik läheb kuumaks=ei anna hästi ühendust.
