Page 1 of 1

Cularis valmis slepimiseks

Posted: Sun Apr 25, 2010 6:54
by Marek
Tere!

Kes on mees ja julgeb mootorita Cularist slepis õhku viia? Eile aretasin ise Cularisele lukustusmehhanismi ja loodan, et see ka töötab :) Kellelgi slepimisega kogemusi üldse on Eestis? Mina oskan päris Blanikuga Wilga slepis lennata ja nüüd peaks siis mudeliga selle ära õppima :)
Mul on olemas ka päris äge ja ehe avarii lukustusmehhanism puksiirlennukile, mille soome sõbrad mulle kinkisid. Nii et kui vaja, siis saab selle lisa kindlustuseks puksiirlennukile peale panna. See on põhimõtteliselt üks jäme polt, milles kanal sees, kus jookseb varras, mida liigutab siis servo. Lahtihaakimine toimub poldi peas, kuhu kanal välja jõuab ja kus on küljelt tehtud sisselõige.
Cularis on täitsa lennuvõimeline. Seda viskas mõni päev tagasi lauri käest väikesest künkast alla.

http://www.youtube.com/watch?v=tjrLStKjNoI

Posted: Sun Apr 25, 2010 9:02
by titan
Kogenud meestele peaks see hea väljakutse olema 8)
Seda toimingut tahaks ise ka kindlasti näha. :D

Posted: Sun Apr 25, 2010 9:16
by martc
Minu MPX Mentor selle video põhjal jaksaks .Kunagi kui ehitasin panin ka slepimise mehanismi külge ,tuulevaikse ilmaga võiks proovida.

Posted: Sun Apr 25, 2010 9:30
by Marek
Lauri lubas ka oma Sport Calmatoga mu õhku viia. Eks siis näis, kes selle au esimesena endale saab :D. Huvitav milline nöör võiks selleks asjaks sobida? Ja kust seda saada?

Posted: Sun Apr 25, 2010 9:34
by martc
Nööriks sobiks vast 2mm läbimõõduga kapron ,pikkus tundus olema videos umbes 4-5 meetrit...........

Posted: Sun Apr 25, 2010 9:40
by cuprum
Kui actioniks läheb, anna teada. Tahaks kah näha!

Posted: Sun Apr 25, 2010 11:01
by imm
ma lähen juba oma biplaani tankima! :wink:

Posted: Sun Apr 25, 2010 15:28
by tiit
Meil on vähemalt 25 m pikk köis kuni 3 mm jäme
Hinaussiima on yleensä n. 25 m pitkä ja noin 2-3mm paksu punottu köysi.
Langan pitää olla mielummin liian vahva kuin heikko. Esimerkiksi 0,8mm nailononaru ja 1,5mm siima kestää hyvin suurenkin koneen painon.
Vaata ylesvedamis soovitusi.
http://www.iggfin.com/page6/page6.html :wink:

Posted: Sun Apr 25, 2010 19:19
by martc
Tänudud Tiidule põhjaliku lingi eest :D Selle põhjal on vaja slepival lennukil ka nööri vabastus mehanismi, mis on pakutud lennukite hulgast ainult MPX Mentoril.........

Posted: Thu Jun 10, 2010 0:58
by Marek
09.06.2010 sai kahjuks Cularis otsa. Sleppimisel ei avanenud puksiirköie lukk plaaneril ja kuna puksiirlennuk oli sel hetkel pikeerimas, siis tugev kiirendus tekitas purilennuki tiibadesse flatteri, mille tagajärjel vasak tiib purunes õhus pooleks (koos kõigi süsitorudega jne) ja lennuk sööstis alla.

Miks lukk ei avanenud ei tea, sest pärast maas töötas kõik korralikult. Arvatavasti teisel pöörangul vastutuule osale kaldus puksiirlennuk allapoole ja kuna purilennuk jäi temast kõvasti kõrgemale, siis tekkis köies pinge, mis pani kogu luku mehhanismi pinge alla ja servo ei jõudnud lukusüsteemi hooba köie aasast läbi tõmmata vmt.

Kõik käis muidugi väga kiiresti. Suurtel kõrgustel ei saa ka aru lennukite vahelist kõrguste vahet jne.

Kuigi lahtihaakimise võimalus oli ka puksiirlennuki poolel siis oma lohakusest ei rääkinud me pukseerijaga enne starti üle, et kui miskit juhtub, siis oleks ka tema valmis kohe lahtihaakima. Seni oli alati kõik toiminud.

Cularise kontole jäi siis kuskil 15 tõusu.

http://gallery.me.com/keksim#100048

Posted: Thu Jun 10, 2010 1:05
by mart63
Kahju, et nii vähe temaga lennata said. Galerii kaks viimast pilti eriti efektsed, tegelikult nii leinalik meeleolu Kollasel ei valitsenud. :)

Posted: Thu Jun 10, 2010 7:41
by ak
Hei,

piltidelt ei paista, et ta väga pudi oleks? Nina kuuma vee trikiga otseks, uued süsitorud panna ning kokku liimida muud osad ja lendab nagu poleks midagi olnudki.

AndrusK

Posted: Thu Jun 10, 2010 13:52
by prosper
Ma tean mida Sa tunned! Olid jah kurvad pildid :cry: . Aga ärge palun pahandage ,ma tegin selle omale natuke rõõmsamaks. Klikisin neid kahte viimast pilti edasi tagasi kiirest.
Ma ei ütle et ma kohe väga naersin aga meeleolu oli parem küll :roll:
Aga kas ta sai ikka "päris surma".Lebab natuke kipsis ja paraneb.

Posted: Thu Jun 10, 2010 14:54
by Matsa
Ära heida meelt, pildid olid küll kurvad, kuid saab ju veel parandada.

Posted: Thu Jun 10, 2010 15:26
by Ervin2
kui tükid allaes on siis on raudselt võimalik taastada - keetmine,polüuretaanliim ja ongi ok,üks õhtu tööd.

Posted: Thu Jun 10, 2010 16:52
by Marek
Kui Te minu lennukite kroonikat vaatate, siis näete, et ega see ei olnud tõenäoliselt minu esimene crash :) Tänud muidugi julgustuse eest. Nagu Mart ütles, siis tegelikult oli veidi poosetamist ka. Kahju on ainult sellest, et ei saanud selle lennuki kogu potentsiaaliga tuttavaks enne crashi. Ehk siis lendasin ma sellega alati kahjuks kehva ilmaga, mil ei olnud tõuse ja elektrimootor jäi ka katsetamata. Eks näis mis saab edasi, taastada ma vist ei viitsi. Keegi taha enda oskused proovile panna, siis võib proovida. Ehk tellin uue aga mõtlen sellele peale Berliini lennushowd ;)

Posted: Thu Jun 10, 2010 17:05
by ussimuna
Marek wrote:... taastada ma vist ei viitsi. Keegi taha enda oskused proovile panna, siis võib proovida.
Oleks huvi küll :-)

Posted: Thu Jun 10, 2010 18:37
by Marek
Eks ma toon siis sulle kui jälle Ridalisse teel olen ;)