Page 1 of 4

Kollasel probleemid müraga (jälle)

Posted: Sun May 02, 2010 22:08
by roos
Tere!

Täna kella 20 paiku umbes 10 minutit pärast seda, kui sisepõlemismootoriga lendajad olid läinud, pöördus kollasel minu poole kohaliku küla elanik. Lubasin ta mure edasi öelda...

Ta oli väga pahane, et me seal, hoolimata eelmistest jutuajamistest, müristame nii kõvasti, eriti nädalavahetusel. Laps kardab õues olla jne. Ütles, et üle küla enam ei lennata aga müra on ikka valjult kuulda, mõned veel lendavad ilma summutita. Soovitas, lennutada ainult tööpäevadel. Lisas veel, et "Kui jutust ei aita, siis tuleb lennukeid hakata ükshaaval alla võtma." Et tuleb jõuga vastata, kui meie jutust rääkimata "jõuga" edasi lendame.

Mul ei tulnud meelde tema kontaktandmeid küsida. Märkasin ainult, et autonumber oli "ROCK 07". Ehk tuleb kellelgi eelmistest kohtamistest tuttav ette?

Posted: Sun May 02, 2010 22:29
by Submarin
eestlane on haige rahvas,kogaeg on mingi h2da,inimestel on igav...mul pole s6nu

Posted: Sun May 02, 2010 23:05
by prosper
No TULE TAEVAS APPI !!!! Tegu ikka mingisuguse haigusega. Kui juba niuke number siis on mütakas autos mis tema kõrvakesed ära rikkunud.Ma ei usu seda soga et see müra on tappev."lapsed hirmul" ???????? Hiiumaal ju hobused isegi ei köhinud selle peale.Ja niukesed ähvardused pole lihtsalt sõnakõlks.Mida küll teha.Ehk tõesti heli test ja asi meediasse.

Posted: Sun May 02, 2010 23:12
by ak
Hei,

hetkel on see veel kauge, aga võib ka olla meie tulevik:

http://www.wdrc.qld.gov.au/services/doc ... evices.pdf

***********
Allowable Noise Limits
If noise can be heard at residential premises between the following hours, the person making the noise may be issued with an on-the-spot fine.
• 7:00pm to 7:00am – Monday to Saturday
• 7:00pm to 8:00am – Sunday and public holidays
***********

Asja key point on siin: Be a Good Neighbour
Take the time to talk to neighbours. Find out what concerns they may have and ask them for suggestions about solving any problems. In many cases an agreement can be reached that satisfies everyone’s needs.

AndrusK

Posted: Sun May 02, 2010 23:51
by prosper
Tõesti nii on et mõne inimese valulävi lihtsalt on madalam :( .Aga üldsus külas on ka ikka vastu või ? Mõnda inimest lihtsalt häirib kõik tema ümber. Pangem siis mürataseme mõõtja taskusse ja kui keegi teie peale karjuda suvatseb mingem kohe kohtusse. Loomulik on ka see et 50% kinnisvara väärtusest moodustavad naabrid. Ma arvan et on ka määrus kuskil mis ütleb kui valjusti võib siis. Mõõtke see ära küla iga maja hoovis kellel probleemid esinevad ja siis ongi ehk asi lahendatud. Saavad nemad teada ja on ka endal selge. Kunagi rajatakse sinna SUUR liiklussõlm aga siis on kõigil juba soomustatud autod :)

Re: Kollasel probleemid müraga (jälle)

Posted: Mon May 03, 2010 8:31
by titan
janroos wrote:"Kui jutust ei aita, siis tuleb lennukeid hakata ükshaaval alla võtma." Et tuleb jõuga vastata, kui meie jutust rääkimata "jõuga" edasi lendame.
Kuidas ta seda siis teha plaanib? Väga lapselik lähenemine asjale.
Seal olles võiks ka oma autodele mõne "vinge" numbri külge riputada ja vaevalt ta siis ligi tulebki. :lol: Ja kui tuleb, siis on jutt ka hoopis teine...
Aga ega see asi rõõmustav ei ole, kui vaidluseks läheb, ju ametimehed rahva poolt siis seisavad. Vallavalitsuse otsusega pannakse piirangud peale ja mott.

Posted: Mon May 03, 2010 8:56
by Marek
Seda foorumit loevad ka mittemudelistid, muide ;)

Posted: Mon May 03, 2010 11:40
by imm
äkki see rock käiski teil seal platsil "viljaringe" tegemas? :roll:

Posted: Mon May 03, 2010 11:43
by Kuno
Ta oli väga pahane, et me seal, hoolimata eelmistest jutuajamistest, müristame nii kõvasti, eriti nädalavahetusel.
huvitav,millal see eelmine jutuajamine oli ja milleni või kellega jõuti :? Päriselt on ju nii,et hommikul kella 0600 kuni õhtul 1100-ni võib teha mida tahes.Eks see "kitkumine" jääb igavesti,ei ole ju nii,et kõigile sobib ja kui autoomanik numbrimärgiga ROCK 07 ikkagi midagi arvab,siis on see kõigile seaduseks ja kui sellest aru ei saada,tuleb jõudu kasutada :evil: Kuidagi oleks vaja välja mõelda siiski lahendus,et mõni selline isehakanud seadusesilm oma autoga lennutamise ajal rada blokeerima ei hakkaks (meil kunagi Raitsiga oli selline juhus,kui mees oma Hyundai keset maandumisrada parkis) - siis on pahandust palju,kui peaks tekkima lennuki ja auto kokkupõrge.Kui mees siiki oma autoga rajale trügib on meil õigus kutsuda politsei,kuna väljaspool avalikku teed ei tohi autoga üldse sõita.Kas kellelgi on mingi suhe vallavalitsusega - lepiks mingid ajad kokku,paneks sildid välja ja teeks mingi korra - ei ole ju nii,et igaüks teeb oma seadusi nii,nagu tahab :!:
Eestlase
Asja key point on siin: Be a Good Neighbour
on see,et kui teed nii nagu mulle meeldib,siis on peaaegu OK,tegelik tõde on ju mõlemapoolsete huvide arvestamine.

Posted: Tue May 04, 2010 10:22
by Kuno
Nubri ROCK07 all sõidab HYUNDAI TERRACAN (LKF andmetel).Huvitav on see,et minu eelnevad kokkupuuted "vaenulike elanikega" olid ka seotud selle automargiga - tookord küll HYUNDAI LANTRA - tea,kas on autot vahetanud,või on tegemist mingi kompleksiga :lol:

Posted: Tue May 04, 2010 12:42
by ak
Hei,

mind natuke häirib see kohalike müravaneulike elanike mahategemine. Asi on selles, et mul on sarnane probleem - mulle tehti aia taha laste mänguväljak, kus muuhulgas ka trampliin ruladele ja ratastele. Probleem on see, et see trampliin on ehitatud kui kõlakoda - kaardus metall-leht tugede peal, nii et kui keegi seal rulaga peal sõidab, siis ma oma aias kõrval seisva inimesega rääkida ei saa, kui just ei karju. Samuti kostab see vabalt tuppa. Lugu pole nii hull kui nad seal oma ratastega sõidavad - aga ruladel on kõvad rattad, eriti ühel neist, see kordub õhtust õhtusse ja olukord on suht tüütu.

Mis ma tahan öelda:
1. müra on probleem ja sellest tuleks aru saada
2. on täiesti võimalik, et asja läbi omavalitsuse ajades on võimalik täiesti legaalselt ja mõistlikult saada mingi maa-ala mudellennukite lendamiseks. On ju igasugu lastesõbralikkus ja huvialasõbralikkus järjest popim, ehitatakjse jalgrattateid jne. Ma kujutan ette, et mingi plats tehnopargi naabruses oleks täitsa sobiv ja ei tekitaks ka kohalike elanike kaebusi. Oleks lihtsalt vaja natuke suhteid/initsiatiivi see välja ajada.

Minu jaoks on ka vahe nonde 2 hynday'ga sõitjate tegevuses - Lantraga tüübid tegutsesid täielikult emotsioonide najal ja kui olid ennast välja elanud, siis rohkem neist kuulda pole olnud. See sell kes alguses rääkis viisakalt ja nädal hiljem karmimalt, arvatavasti on sihikindel ja otsib ning küllap ka leiab meetodeid kuidas oma tahtmist saada. Kui ta läheb omavalitsusse, siis on see ehk omamoodi katalüsaator et asja pöörata nii nagu ma punktis 2 kirjeldasin, et kui mudelistidel oleks mingi esindus kellega rääkida, siis saaks ehk ka igat pidi legaalse ja ametliku platsi endale.

AndrusK

Posted: Tue May 04, 2010 14:17
by Marek
Mina sattusin eile kogemata Rock 07 maja ette, kui otsisin platsi lähedal olevaid maju, kuhu võiks müra kostuda, tegu siis Jõe tee tänavaga. Tema auto oli maja ees ja seal ma ise ka siis kuulatama jäin, samal ajal erinevaid lennukeid telefoni kaudu lennutama juhatades. Tõesti, vaikse ilmaga või kui tuul on õigelt poolt kandub suurte bensiinimootorite heli majadeni. Samas ei ole see heli kindlasti detsibillides kõvem kui maantee müra. Oma aias jalutas ka Rock 07 omanik ja rääkis seekord täitsa rahulikult, et maantee müra on selline mahedam aga lennukimootorid kriibivad kõrva. Käis mees välja ka idee, et nt nädalavahetustel peale 19:00 ei lennataks, mis iseensest ju meile probleem ei ole. Probleem on pigem argipäeviti kui just sel kellaajal me lendame. Mina ei teagi mis oleks kompromiss. Mina arvan, et meie võiks siis vastu tulla ja teha nt lennusektorid, kus võib lennata ja kus ei tohi. Ehk siis keelaks seal metsa kohal lendamise (viimati kukkus sinna vist Jan oma Yakiga ja kunagi lendas kellegi lennuk isepäi sinna metsa taha kellegi hoovi). Lisaks võiks siis mingi aja kokku leppida, mil lendamist enam ei toimi. Kogu info läheks üles siia lehele ja platsil olevale teadete tahvlile. Siis näevad ka kohalikud, et me oleme ikkagi inimesed ja püüame midagigi. Kogu keelu teema puudutab muidugi ainult suuri bensukaid ja valjemaid nitrokaid. Elektrikad ei tohiks küll kedagi segada. Ma teen need sektorid valmis ja selle infolehe ka ja panen siia üles, siis ootan parandusi ja ettepanekuid. Samas ei saa me kõigi lennutajate eest vastutada (osad ei loe seda foorumitki) aga näitame vähemalt, et me püüame kompromissi leida. Teadete tahvlit võiks ka veidi tuunida, kas oleks keegi kes selle oma peale võtaks? Mina mõistan helireostust aga noh mõistlikuse piires. Pool aastat või enamgi ei käi nagunii keegi seal platsil. Suvel valime samuti ilmasid aga nt maantee üürgab 24/7.

Posted: Tue May 04, 2010 14:57
by Kuno
mind natuke häirib see kohalike müravaneulike elanike mahategemine
vaat küsimus selles,et mitte ainult ühel pool ei ole emotsioonid - ka teisel pool võib neid olla.Seda enam,et me oleme püüdnud olla nii viisakad ja tagasihoidlikud,kui vähegi võimalik.Ei lenda ju keegi seal 24/7,ka ei lennata nö. ebamõistlikul ajal,so.hommikul vara ja õhtul hilja vaid siiski ajal,mil inimesed on aktiivses tegevuses.Käisime ka eile Reivoga erinevates küla punktides müra kuulamas - tõesti,kui on tahtmist siis kuuleb küll aga selgelt see üldist fooni ei ületa.Siiani minu poolt kuuldud argumendid meie vastu on olnud vaid emotsionaalsed ja neisse saabki suhtuda vaid vastuemotsioonidega.
Mareki mõte on mõistlik ja vaatame,mis edasi saab.

Posted: Thu May 06, 2010 10:35
by ak
Hei,

siin on Eestis kehtiv seadusejupike, mis käib müra kohta:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=163756

Mis siit võiks kehtida Kollasel:
§ 1.2 Müratekitavate seadmete paigaldamisel ja haldamisel ei või müra ületada normtasemeid käesolevas määruses käsitletud hoonetes ja välisterritooriumil.

§ 3.4 Hoonestatud või hoonestamata alad jaotatakse üldplaneeringu alusel:
...
II kategooria laste- ja õppeasutused, tervishoiu- ja hoolekandeasutused, elamualad, puhkealad ja pargid linnades ning asulates;

§ 4. Müra normtasemete liigitus
..
(2) Piirtase – käesoleva määruse tähenduses müra tase, mille ületamine võib põhjustada häirivust ja mis üldjuhul iseloomustab rahuldavaid (vastuvõetavaid) akustilisi tingimusi. Kasutatakse olemasoleva olukorra hindamisel ja uute hoonete projekteerimisel olemasolevatel hoonestatud aladel. Olemasolevatel aladel ja ehitistes ei tohi müra ületada piirtaset. Kui piirtase on ületatud, tuleb rakendada meetmeid müra vähendamiseks.

§ 5.6. (6) Piirtaseme arvsuurused olemasolevatel aladel:
1) Liiklusmüra ekvivalenttase LpA,eq,T, dB
päeval öösel
....
II kategooria 60 55
65(1) 60(1)

(1) lubatud müratundlike hoonete sõidutee (raudtee) poolsel küljel.

Ma ei ole mingi jurist, aga pakun, et kui pidevalt kaevatakse ja lõpuks tehakse mingi mürataseme hindamine, siis need on normid mille puhul seadus midagi ütleb. Omavalitsus teadagi võib kehtestada omad reeglid, näiteks lihtsalt keelata mudelllennukite lennutamise mingil osal oma territooriumist (nagu Võsul tehti skuutritega).

Andrus

Posted: Thu May 06, 2010 11:39
by Marek
Ei ületa meie mudelid mingit mürataset. Ma kirjutasin juba, et see maantee ja seal samas tänaval voolav jõgi teevad ka rohkem häält ja seda 24/7 kui mingi mudel, mis km kaugusel lendab ja mitte just väga tihti. Küismus on pigem kellele mis hääl on ebameeldiv. Ei ole ka massilist hädaldamist olnud. 2-3 korda on mainitud seda. Ise puhume siin ka asja liiga suureks.
Me oleme selle platsiga väga palju vaeva näinud, see asub peaaegu km kaugusel igast majapidamisest ja meie jaoks ideaalsel kohal. Seal platsil ja ka kunagi kõrvalplatsil (mis oli muide majadele kõvasti lähemal) on lennatud juba x + 5 aastat kindlasti ja kedagi on see seganud 3-4 korda. Palun MUDELISTIDEL, kes kohal pole äkki käinudki mitte otsida variante, kuidas meie tegevusele lõpp teha vaid leida hoopis mõni mõlemat poolt rahuldav väljapääs.
Eile nokitsesin kaardile lennusektorid ja maandumistrajektoorid. Mis peaks ehk veidi müra elamutest eemal hoidma. Püüan need üles ka panna. Kuidas oleks siis selle kokkuleppega, et nädalavahetustel bensiinikad ja nitrokad peale 1900i ei lendaks? Ja nädala sees lõpetaks lennud 2100st? Enne kella 11st ei oleks ka vast kena lärmi teha, kuigi seda vist ei tehta niikuinii.

Posted: Thu May 06, 2010 12:30
by JazZ
Loen ja imestan.... Inimesi on ikka igasuguseid.

Mul tiirutavad ka iga vähegi vaiksema ilmaga lausa peakohal need langevarju ja propelleriga onukesed. Pole siiani tulnudki selle peale, et võiks ka kuskile kaebama joosta, aga tundub et peab seda varianti kaaluma, saaksin olla vähemalt ühiskondlikult aktiivne inimene ;)
Muide, minu peaaegu 2 aastane laps on jube vaimustuses nendest.

Posted: Thu May 06, 2010 14:25
by Marek
vot see oleks ka üks väga hea mõte mudeliste ja kohalikke elanikke lepitada: nende lapsed lendama! Äkki siis muutub ka see harv mootoripõrin talutavamaks :)

Posted: Thu May 06, 2010 14:27
by felch
Seda võiks lausa külaelanike seas reklaamida! Et kui keegi lendab, jagab ka õpetusi ja aitab kohaliku algaja piloodi õhku ja tagasi.

Posted: Thu May 06, 2010 14:29
by hommiku kohvi
projekt Hüüru küla lendab :lol:

Posted: Thu May 06, 2010 16:42
by cuprum
felch wrote:Et kui keegi lendab, jagab ka õpetusi ja aitab kohaliku algaja piloodi õhku ja tagasi.
Hea mõte, aga kui tähti närida, siis vist juba kahjuks hiljaks jäänud ;)
Minu teada on "Kollasel" vähemalt üks piloot, kes kodus akna lahti teeb, ning kuulab, kas mootorid mürisevad - kui jah, siis on mõtet kohale tulla...

Aga, tu lennupäeva idee oleks muidu väga abiks - vast näeks siis need "välja tulla kartvad" lapsed kah ära, misasjad need konkreetselt mürisevad, ning kaoks hirm tundmatu ees.

Posted: Thu May 06, 2010 17:39
by Keks
Täna oli kolm noort poissi platsis, käisid seal ja uurisid asja. Tulid jalgratastega, ei usu et noored poisid linnast jalgrattaga kohale tulevad.
Kohale ilmusid peale seda kui Kolja oma suure lennuki õhku ajas, ju nad sealt kõrvalt külast uudistama tulid :)

Posted: Fri May 07, 2010 9:37
by Veiko
Tere! Olen teie foorumit lugenud teatud põhjustel juba paari aasta jagu ja sellistes teemades jääb tihtipeale valdavaks pisut üleolev suhtumine naabritesse. Olles ise Viljandi lennuvälja naabrina kokku puutunud nii lennukite kui kopteritega, siis panen oma arvamuse ka siia kirja, ehk aitab rohkem teineteisega arvestada :) Kõigepealt müra: need 3-4 üritust aastas, pole ju hullu, kannatan ära ja annan endale aru, et mu naabriks on lennuväli. Lihtne. Küll aga ajas/ajab harja punaseks ja käisin paar suve tagasi lennuvälja pealiku jutul probleemiga, et lennati otse maja ja aia kohal madallennul ning sooritati sealsamas ka manöövreid. Kaks suve tagasi oli tõesti juhus, kui laps ei julgenud enam liivakastis mängida maja taga aias, sest mitmel korral sööstis aia kohal mudellennuk taevasse ja sadas kivina alla, et siis puulatvade kõrguselt uuesti ära keerata. Olgem ausad, mudelite puhul ei ole küsimus selles, kas nad kukuvad alla, vaid selles, kuhu nad kukuvad. Viimase tunnistajaks olen aastate jooksul korduvalt olnud. Kopteritiiviku laba tükke olen leidnud majast 10m kauguselt. Kui te olete välja töötanud ohutuseeskirjad, mis muuhulgas määravad ära pealtvaatajate ja autode asukoha ja ohutuse, siis mina kahjuks olen olnud pidevalt otse lennusektoris. Kohati jääb tõepoolest selline teguviis lennutajate poolt arusaamatuks, kuna lennuväli on iseenesest ju suur ja teisel pool lennuvälja tühi ja lage põllumaa. Õigluse huvides märgin ära, et viimasel paaril suvel on maja kohal toimetamine tunduvalt vähemaks jäänud. Erilise sigadusena mõjus aga eelmisel kevadel oma tagaaiast avastatud meeskodanik, kes minust 20m kaugusel paberirull peos rahulikult kükitamiseks kohta otsis...Kas poleks mõistlikum nädalase ürituse tarbeks teisaldatav välitualett rentida? Selle hind ei tohiks ju osavõtjate arvu peale jaotatuna eriti suur tulla? Loodan, et ma oma seisukoha avaldamisega paksu verd ei tekitanud vaid hoopis vastupidiselt ehk aksepteerime teineteist rohkem ja oleme sõbrad edasi :)

Posted: Fri May 07, 2010 12:14
by Marek
Olen Sinuga nõus Veiko. Lennutamine inimeste ja hoonete kohal on ohtlik ja see on ka keelatud. Ohutusreeglid on siin foorumis, kui ka www.mudellend.ee (ametlik Eesti mudellennu leht) üleval. Hüüru "Kollasel" platsil ükski eluhoone lennusektorisse ei jää. Seoses ohutusega ja helireostusega kitsendame lennuaegasid ja märgime maha konkreetsed lennusektorid. Sain just valmis väikese skeemi, mis pannakse platsi teadetetahvlile. Lisaks veidi ohutuse juttu ka. Andke teada, mis arvate:
Image

Austame Naabreid

- Lendame kaardil näidatud sektoris
- Sisepõlemismootoritega lennukid lendavad argipäeval kell 11:00-21:00 ja nädalavahetusel (k.a. riigipühad) kell 11:00-19:00

Ohutus lennuväljal

- Veendu, et Sinu raadiosaatja sagedus ei kattuks kellegi teise omaga. Kasuta kvartsipuud!
- Parkla ja inimeste kohal lendamine rangelt keelatud!
- Lenda plaanil näidatud sektorites
- Maandumisraja kohal lenda lähenemis- või maandumiskiirusega

Posted: Fri May 07, 2010 12:31
by Keks
Kõik on õige, reeglid peavad olema, ohutus peab olema tagatud, üle teiste peade ning autode lendamine peaks olema rangelt keelatud, eriti veel kui vaadata meie mudelite arengut (lähevad aina suuremaks ja võimsamaks)!

Kella aegade koha pealt on muidugi natuke kurvem lugu, teises linna otsas elajada, nagu mina näiteks, pole tööpäevadel enam üldse asja kollasele.

Kui reeglina kell 17:00 lõppeb tööpäev, tuled koju, paned asjad auto peale (või taha) siis on tunnike sõitu läbi tipptunni ummikute. Platsil saad oma lennuvahendi kokku, ja ongi lendamis aeg läbi, seda enam et sellel kellaajal ilmuvad veel enamus kes peale tööd tulevad, järjekord ka pikk.

Marek, selline küsimus veel, kas sisepõlemismootoritega lennukite all on mõeldud kõiki mudeleid k.a. ka koptereid, vahet pole siis kas on bensu või nitro mootor?

Posted: Fri May 07, 2010 13:38
by Kuno
Kui reeglina kell 17:00 lõppeb tööpäev, tuled koju, paned asjad auto peale (või taha) siis on tunnike sõitu läbi tipptunni ummikute. Platsil saad oma lennuvahendi kokku, ja ongi lendamis aeg läbi
venitaks ehk tööpäeviti kuni 2100-ni välja - mul näiteks lõpeb töö 1800 ja vahel isegi 1900,ehk ei olegi võimalust lennata.Muu nagu võiks tõesti olla nii.Lennusektori osas võiks lubada ju ka mahajäerud maja kohal ja taga lennata - ei ole ju seal ka kedagi,kes oleks ohustatud.Nimelt hommikuti paistab päike Paldiski maantee poolt ja kui tuul on maanteega paralleelne,siis seal ei ole võimalik lihtsalt lennata.Muidugi ei saa aktsepteerida autode kohal lendamist - aga seda on ju võimalik vältida.

Posted: Fri May 07, 2010 13:52
by Marek
Jah, tegelikult alguses oligi plaan nädala sees 21ni aga eile platsil tundus, et piisaks ka 20st, samas eile ei olnud eriti palju lendajaid. Paneme siis 21.
Mis puutub lendu mahajäetud maja kohal ja seal taga siis seda vajadust mina ei näe. See tähendab, et autod ja inimesed jääksid lenduri ja lennuki vahele, mis on aga ohtlik ja halb eeskuju uutele. Minul pole kunagi tekkinud vajadust seal lennata Päikese või tuule tõttu. Kella 11ks on Eestis alati Päike juba piisavalt lõunas ja saab kasutada nt ida-lääne rada.

Posted: Fri May 07, 2010 14:21
by Kuno
Minul pole kunagi tekkinud vajadust seal lennata Päikese või tuule tõttu. Kella 11ks on Eestis alati Päike juba piisavalt lõunas ja saab kasutada nt ida-lääne rada.
kella 1400-st alates on päike enam-vähem normaalses kohas,enne seda on raudselt lennusektoris.Võibolla peaks hakkama jälle kahte parklat kasutama - ehk hommikupoole Paldiski mnt pool ja pärast lõunat kolime Vatsla poole :idea: Aasta tagasi sai seda praktiseeritud.
See päikese probleem on eriti terav,kui tuul on Tallinna poolt,ehk maanduma tuleb tulla "päikesest" - viimased halvad näited sellest laupäevast,kus Jaan ja Kolja oma lennukid lõhkusid - mõlemad väidavad,et kaotasid lennukid maanduma tulles vastu päikest silmist.

Posted: Fri May 07, 2010 14:25
by tuupola
Täiesti nõus Veikoga.

Naabrimehe arvates tema haukuv koer ei ole tüütu. Minu arvates see on kurati tüütu, kuigi müra on kindlasti seaduse piiris. Motocrossi sõitjate arvates põllu peal sõitmise müra ei ole tüütu sest see on nende hobi. Naabrite arvates on, eriti kui sõitetakse iga päev, kuigi müra on kindlasti seaduse piiris. Ja nii edasi.

Minu point on et meie arvates sisepõlemismootori hääl ei ole tüütu. See on ju meie hobi. Aga kindlasti naabrite arvates on kui iga päev lennatakse. Üks kõig kas see on seaduslik vöi ei ole.

Üleolev suhtumine ei aita kedagi. Austage naabreid.

Aga küsimus. Siin oli juttu järjekordatest. Kas Kollasel tohib ainult üks mees lennutada korraga?

Posted: Fri May 07, 2010 14:56
by cuprum
tuupola wrote: Aga küsimus. Siin oli juttu järjekordatest. Kas Kollasel tohib ainult üks mees lennutada korraga?
Mina paneksin siia miskit "terve mõistuse" punkti ;)
Praktika on näidanud, et lennata on täiesti võimalik mitmekesi (ka samas sektoris) - samas, kui kõik lendajad ühesuguste aparaatidega ühesuguseid harjutusi teevad, siis kipub sektor/plats ikka päris kitsaks jääma.

Seega, mina pooldaks "kirjapildilist" lahendust umbes sellises sõnastuses: "mitmekesi koos lennates pead saama enne starti juba õhusolijatelt nõusoleku". Jeah, kõlab pisut koomiliselt kõiki lendamisega ametis olevaid tegelasi jutuga tüütama minna - aga nõusoleku võid saada ka *enne* seda, kui tegelane õhku tõuseb, või siis ka mitmekordne luba - et meie nende mudelitega tõenäoliselt üksteist ei häiri, ega saagi häirima.

Posted: Fri May 07, 2010 14:57
by Kuno
Üleolev suhtumine ei aita kedagi. Austage naabreid.
absoluutselt nõus - aga suhe on alati kahepoolne.Kui tullakse rusikad püsti karjuna stiilis,et "kes teil lubas siin lennukeid lennutada" jne. siis on mudellendurite poolsed emotsioonid ka täiesti mõistetavad.Olen kahe insidendi tunnistajaks olnud - teisel korral käis isegi politsei platsil (see oli siis,kui mudel kellegi aeda alla kukkus) ja julgen väita,et rahunõudjad ületasid igasuguse mõistliku protesti piiri.Seega,me otsime mõistlikke mõlemaid pooli rahuldavaid lahendeid ja peame mõistma,et meil mõlemal on õigus ühelt poolt rahule ja vaikusele (ka ohutusele ja korrale) ning teiselt poolt oma lemmikharrastusega tegelemiseks.
Aga küsimus. Siin oli juttu järjekordatest. Kas Kollasel tohib ainult üks mees lennutada korraga?
lennukeid võib "õhku ajada" niipalju,kui vähegi mahub,aga piloodid peavad asuma kõik koos (tavaliselt raja ääres,ettevalmistusalal) ja alati tuleb informeerida teisi õhusolevaid piloote valjuhäälselt oma soovist startida või maanduda.Küsimus on rohkem selles,kas soovid nö. formatsioonis lennata ja riskida õhus kokku põrgata.Kui harjutada F3A programmi,siis ei tule pundis lendamisest midagi välja,kui niisama kräunutada võib kasvõi õhuvõitluse lindid sappa panna 8)