Page 1 of 2
HK600GT klass kit, milline konf on mõistlik
Posted: Sun May 09, 2010 16:42
by Riff
Teema siis järgmine:
Olen juba pikemat aega mõelnud
HK600GT peale, kuid ei ole veel suutnud otsustada/läbi mõelda, kas on mõistlik valik, milline on eelarve jne
Ehk ootaks siinkohal teadjamatelt nõuandeid.
Lühike spets, millele olen mõelnud:
*HK-600GT 3D Electric Helicopter Kit w/o blades
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10953
*Turnigy Typhoon 600H Heli Motor 1100kv
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10782
*TURNIGY K-Force 150A OPTO 2-6S Brushless ESC
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8920
*TURNIGY 5-7.5A (8~42v) HV UBEC for Lipoly
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... for_Lipoly
*Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10113
*Assan 760us Servo Adapter
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... o_Adapter_
*3x Turnigy BLS950 Digital Brushless Cyclic Servo 11.5kg/.12sec/56g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 12sec/56g_
*1x Turnigy BLS980 Digital Brushless Heli Rudder Servo 3.1kg/.03sec/58g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 03sec/58g_
*Turnigy 5800mAh 6S 25C Lipo Pack
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Lipo_Pack
*TIG 600mm Carbon Fiber Z-Weave
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... er_Z-Weave
*TIG 93mm Carbon Fiber Tail Blade
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Tail_Blade
Oleksin väga tänulik tagasiside eest, et kas on mõistlik konf, kas on piisav, kas on liiga palju jne. Odav see ei ole, kehva ei taha, liiga kallist ka mitte.
Kuidas peaks kasutama HV (üle 5V toitepinge) servosid ja muud elektroonikat koos, on mingi mõistlik lahendus? Gyro tahab max 5V jne
Posted: Sun May 09, 2010 17:19
by titan
Gyro pealt mina kokku ei hoiaks ja mingit $15 juustu sinna ei paneks.
Kas Asani servoadaptergi vajalik on? Nende servode kiirus on piisav.
Muus asjus ju ta ehk lendab
kus ta pääseb, kui osad väga kõvaerad pole.
Trex tahtis kunagi ka head ja odavat kopterit...
ostis siis ühe odava ja hiljem teise, mis on hea.
HK500 - t ei saanudki maast lahti, mingi mehaaniline viga oli, Trex 500 aga lendab ta käes tänaseni.
Tasub äkki millegist loobuda ja midagi sellist võtta ja kindla peale välja minna:
http://www.helipross.com/t-rex-600-esp- ... bo-en.html
Kui see üle jõu käib, tasuks kohalikku järelturgu ehk uurida
Ostusoov üles panna.
Posted: Sun May 09, 2010 17:26
by Riff
Väidetakse et antud gyro (HK 15$) on okidoki, puudub kogemus
Millelel olen rohkem mõelnud on aga Spartani gyro, sellele ei ole vaja adapterit ka lisada konkreetse servo puhul (760us servod ei käivitu tavalise gyroga)
Spartan ds760 AVCS Gyro V2.0 või Spartan Quark - MEMS AVCS Gyro V2.02
Probleem on aga selles, et puudub igasugune võrdlus erinevate gyrode vahel
Posted: Sun May 09, 2010 17:34
by titan
Minu kogemus piirdub ka ainult GY 401-ga, see on ainuke, mis usaldusväärselt tööle on jäänud. Ennem sai ka igasugu odavaid juustusi katsetatud, et mis jutt see on, et ei tööta, kui ta selleks tehtud on!
Spartanit kasutavad ka paljud ja on OK!
Posted: Sun May 09, 2010 20:55
by Trex
Posted: Sun May 09, 2010 21:39
by titan
Posted: Sun May 09, 2010 21:46
by Wreckie
Gyrod valides soovitaks kindlalt Spartan Quarki, seda on kiitnud väga paljud. Lisaks sellele on see väga väike ja kerge. Kavatsen isegi kunagi soetada.
Posted: Sun May 09, 2010 22:33
by Bluesmell
... aga kui jätaks gyro vahele ja läheks kohe flybarless ? ....
http://www.helipross.com/6003gprogramma ... 110qa.html
Posted: Sun May 09, 2010 22:57
by Wreckie
Miks mitte.. kuid seda ainult juhul, kui piisavad lennukogemused olemas, sest flybarless on tublisti äkilisem.
Posted: Sun May 09, 2010 23:03
by Kristjan
flybarless on tublisti äkilisem
?
Posted: Sun May 09, 2010 23:09
by Wreckie
Kristjan wrote:flybarless on tublisti äkilisem
?
Välismaa foorumeid lugedes on silma jäänud, et algaja jaoks liiga äkiline. Enda kogemused kahjuks puuduvad.
Posted: Sun May 09, 2010 23:30
by mart63
Pigem loomupoolest ebastabiilsem.
Posted: Mon May 10, 2010 0:39
by Trex
Täna kollasel mees katsetas, kellel on nüüd olemas mõlemad flybariga ja flybarless T-rex 600 .. Ütles et flybariga on parem (stabiilsem)
Võibolla on lihtsalt võõras ei tea
Posted: Mon May 10, 2010 9:38
by Riff
Flybarless eeldab väga head gyrot x 3 telge. Kindlam on minna välja natuke parem a 1 teljelise gyro peale. Lisaks kas üldse flybarless annab nii palju võitu?
Posted: Mon May 10, 2010 10:06
by ak
Hei,
flybarless eeldab flybarless head'i ja spetsiaalset flybarless kontrollerit, mis sisaldab muu hulgas kolme gürot. Mõned neist (helicommand rigid) võimaldavad sabagürost loobuda, aga on ka võimalik et eelistatakse kasutada sabas siiski eraldi gürot. Igal juhul, flybarlessiks minek on oluliselt kallim kui flybariga askeldamine. Flybarlessi eeliseks on mõnevõrra lihtsam head'i ehitus ja võib-olla on ta kiirema reageerimisega, kuna swash pöörab otse labasid ilma flybarist vahelülita, aga kas see on märgatav on konkreetsest lahendusest ja tunnetusest kinni. Ma kardan, et mina aru ei saaks.
Olgu mainitud, et on inimesi, kes on ehitanud oma 450'e flybarlessiks kasutades olemasoleva head'i komponente ning ei ole muretsenud spetsiaalset flybarless kontrollerit ning isegi suudavad niimoodi lennata ilma crashimata (expo on tugevalt peal), aga see pole mainstream. (lingid: google search flybarless t-rex annab mitu tükki).
Teemasse: mõistlik oleks vast panna alguses kokku standartne T-rex ja saada ta lendama, upgradeda jõuab seda alati.
AndrusK
Posted: Mon May 10, 2010 10:38
by titan
Flybarless ja helicommand on minu meelest kaks ise asja ja teineteist ei asenda. Flybarless annab võimsuse kokkuhoiu, kuna puuduvad lisalabad, mida läbi õhu vedada, muud eelist vast pole.
Aga miks Trex, aga mitte Raptor näiteks, mis on tunduvalt lihtsama mehaanilise mixinguga? Ja kes julgeb väita, et ta ei lenda?
Kas pelgate plastist osi? Siis minul on kukkudes just metallosad purunenud ja väändunud, aga plastiga pole midagi juhtunud. Pelgasin ise ka talvel plasti rabedaks muutumist, aga paistab, et tootjad on seda materjali hoolega valinud, isegi talvine crash ei suutnud seda purustada.
Korralikul crashil on Raptoril vähem osi vahetada (ainult võllid ja vardad), kui Trexil.
Isegi kõik servod lähevad juba teist hooaega, mis kunagi kord paigaldasin, vaatamata arvukatele crashidele.
Osta küll kallim, pidada odavam.
Posted: Mon May 10, 2010 11:20
by Riff
Asi läheb keerulisemaks minu jaoks
Sisepõlemismootorite suhtes on kerged eelarvamused: lekked raskem hooldada jne jne. Elektriga asi lihtne - juhe taha ja töötab...
Millised need Raptori hinnad on ka?
Posted: Mon May 10, 2010 11:21
by ak
Hei,
Helicommand Rigid on minu teada mõeldud justnimelt Rigid, ehk flybarless head'iga kopteritele ja peale helicommandi sinna muud stabiliseerimisloogikat vaja pole. Iseasi on see, et helicommand teeb natuke rohkem kui on lihtsalt kolme gyroga flybarless stabilizer.
http://www.helicommand.com/index.php?op ... 66&lang=en
AndrusK
Posted: Mon May 10, 2010 16:27
by Riff
Flybarles ja flymentor -
neid ei ole plaanis kasutada.
Oleks hea, kui saate ka muu konfi üle vaadata nagu mootor, servod jne. KIT ostmisega on jah alati ohud, et hakka midagi üle keermestama (mida ma teen naguniigi väga suure tõenäosusega
)
Praegusel kopteril olen peaaegu kõik rootori ja jõuülekandega seotud keermesliited üle käinud helicoil keermeniitidega ning poldid vahetatud 12.9 tugevusklassi vastu.
Järjest upgradimisega on ka aga omad kogemused: päris kallis kokkuvõttes... Ehk odavam on kohe õige asi külge kruvida, kui võimalik ja teadmised olemas.
N: oma 450 klass kopteril vahetasin kõik servod välja, aku, labad, poom jne, oleks seda kohe alguses teadnud, ei oleks RTF komplekti ostnud, see aga tagant järgi tarkus.
Plastiku suhtes olen väga skeptiline eriti 600 klass kopteri puhul!
Antud HK 600GT puhul olen aga näinud nüüd juba pädevamaid arvustusi, kus kopter on tööle saadud juba ja lennatud...
Posted: Mon May 10, 2010 20:57
by KristoR
Riff wrote:
Plastiku suhtes olen väga skeptiline eriti 600 klass kopteri puhul!
Mis sul plaanis selle kopteriga üldse teha?
Mul 550 kopter ka plastikust ja ei nurise küll millegi üle.
Võimalik ,et mängib ka rolli mis firma plastik kopteriga tegu...
Posted: Mon May 10, 2010 23:00
by Trex
Olen proovinud odavat Turnigy regu ja mootorit, need ei tööta korralikult.
Järelikult läksid prügisse..
Olen aru saanud et ma pole nii rikas, et osta nii odavat kaupa .
Hk 600 kitt on küll sarnane T-rexile, aga kvaliteet
Tehnika võiks ikka korralik olla, siis kopter lendab ka korralikult
Posted: Tue May 11, 2010 0:16
by Trex
titan wrote:Flybarless ja helicommand on minu meelest kaks ise asja ja teineteist ei asenda. Flybarless annab võimsuse kokkuhoiu, kuna puuduvad lisalabad, mida läbi õhu vedada, muud eelist vast pole.
Aga miks Trex, aga mitte Raptor näiteks, mis on tunduvalt lihtsama mehaanilise mixinguga? Ja kes julgeb väita, et ta ei lenda?
Kas pelgate plastist osi? Siis minul on kukkudes just metallosad purunenud ja väändunud, aga plastiga pole midagi juhtunud. Pelgasin ise ka talvel plasti rabedaks muutumist, aga paistab, et tootjad on seda materjali hoolega valinud, isegi talvine crash ei suutnud seda purustada.
Korralikul crashil on Raptoril vähem osi vahetada (ainult võllid ja vardad), kui Trexil.
Isegi kõik servod lähevad juba teist hooaega, mis kunagi kord paigaldasin, vaatamata arvukatele crashidele.
Osta küll kallim, pidada odavam.
Aga kas Raptoril labad ei purune vä
Posted: Tue May 11, 2010 7:05
by titan
Nagu sa sõbrake isegi tead labad ja sabatoru on kopteri juures kulumaterjal ju
To Riff: aga mis me siin foorumis ikka eietame, tule mõnel lennupäeval Kollasele ja seal saad küsida, näed silmaga ja saad sõrmega kõike katsuda
Võtan ühe Raprori plastist labahoidja ka kaasa, kui selle suudad ära lõhkuda oled preemiat väärt...
Posted: Tue May 11, 2010 8:57
by Riff
titan lõhkumisega võin väga edukalt hakkama saada
Anna märku, millal oled kollasel platsil. Endal on võimalik tulla sinna peale tööd ~poole kuuest alates. Eelmine kord kui käisin olid kopterijuhid juba lahkunud...
Posted: Tue May 11, 2010 9:36
by titan
Äkki nädalavahetusel. Üks Tapa mees pidi veel oma Raptor 30-ga linna tulema varsti. Ega see äkki sina pole, kellega minimaailal nii kokkuleppisime?
Posted: Tue May 11, 2010 10:02
by Riff
Nädalavahetusel ma ei ole tln-s. Ei ole sama isik
Posted: Wed May 12, 2010 14:55
by Riff
Tuleksin hea meelega täna kollasele platsile, on keegi seal?
Posted: Wed May 12, 2010 15:01
by titan
Minu teada on mõned mehed kopteritega juba lõunast seal, aga kauaks, ei tea. Mina täna ei lähe.
Posted: Wed May 12, 2010 15:54
by Riff
eelmine kord oli sama mure, rahvas käis lõunapaiku ära mina aga saabusin 6 paiku, kuidas nad küll jõuavad tööle ja lennutama
Posted: Wed May 12, 2010 22:26
by ints
Mina soovitaks ka pigem ära proovitud ja toimivat kvaliteetelektroonikat. Arvesta sellega, et kui see odav hiina güro juhuslikult otsad annab, läheb hinnavahe-raha varuosade peale kindlasti ära ja gürot Sul ikka pole...
St., güro kas Futaba, JR või Spartan. Regu ja mootor kvaliteettootjalt.
Regu vÕiks/peaks võimaldama tarkvarauuendusi - näiteks CastleCreationsi toodang võimaldab. Tegelikult ka servod võiks olla kvaliteetsed - JR, Futaba või Hitec. Isegi Align ja veel mõned spetsialiseerunud tootjad kvalifitseeruvad. Kindlasti pole Sul vaja selliseid kiireid aga ebakvaliteetseid servosid mis pealegi nõuavad antud servo adapterit. Kiirusest olulisem on servo täpsus ja vastupidavus - ja enamusel hiina tootjate servodel puuduvad need omadused sootuks.
Ma küll ei tea Sinu piloteerimisoskuseid, aga kaldun arvama, et kuni selili autorotatsioonid pole piisavalt selged pole Sul mõtet raha raistata süsiniklabadele. Pigem võta veidi kvaliteetsema tootja õhus hästi käituvaid klaaskiudlabad ja kohe mingi paar-kolm paari.
Mis puutub kopteri mehaanikasse, siis mina võibolla isegi riskiks selle raha eest proovida - sisuliselt ju saab selle peaaegu tasuta võrreldes kvaliteetmehaanikatega. Samas soovitaks siiski lugeda foorumeid (runryder, helifreak) või kasvõi sama netipole ostjate kommentaare. Tänapäeval kvaliteetne mehaanika selliseid puuduseid ei oma nagu seal antud kopterikitti kirjeldatakse. Samas - hind on ju olematu ja osad on rahul kah - võiks ehk siis isegi riskida.
Ahjah, kuna antud kopteri varuosad pole minu meelest eriti levinud siis ilmselt oleks mõtet osta kohe vähemalt 1 või 2 varukomplekti mehaanikat. Noh, kui Sa oled ikka kindel, et see on ikka see mudel, mis Sind õnnelikuks teeb. Seega alternatiiv on osta see testimiseks ja kui meeldib/lendab/toimib jätta varumehhaanikad järgmisse pakki/tellimusse...
Akusid võiks olla minimaalselt 2 pakki, reaalselt peaks arvestama siiski pigem nelja..kuue pakiga. Kas Sul 6S-võimeline balantseriga laadija ikka on? Antud tootja LiPosid ja laadijaid isegi julgen loetu põhjal soovitada kuigi vahetu kogemus endal puudub.
PS. Plastikkopteril on see eelis, et peab krässis paremini vastu ja pihta saanud osa on üheselt kas katki või terve - mitte vahepealne (metallosade defekteerimine on mõnikord paras kamm). Kahtlemata mõned sellistest osadest lähevad väga kergelt mitmekordsel hooldamisel või krässis katki - samas toimides nii "kaitsmena" teiste osade suhtes. Eriti odava otsa tootjad toodavad neid niivõrd ebatäpselt, et mehhaanika toimima saamine on suur piin. Ehk siis - näiteks labahoidja võib vabalt plastikust olla, aga mõned rootoripea jupid pigem mitte. Olulisem on aga pigem laagrite olemasolu (mitte pukside) kui osa materjal. Odavast pehmest alusulamist juppidel on peaaegu samad vead mis odavast plastisegust juppidel, küll aga mõnevõrra kallim hind.
Terv,
I.