probleem kopteri kanalitega...

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
mty
Posts: 49
Joined: Tue Oct 03, 2006 9:27
Location: tln...

probleem kopteri kanalitega...

Post by mty »

terv,

manuali j2rgi yhendatud servode puhul on kopteri p88ramine vasaku (gaasi) kangi all ja kyljele liikumine parema kangi all...mismoodi need omavahel 2ra vahetada saaks?...hetkel ch1 - aileron, ch2 - elevator, ch3 - throttle, ch4 - gyro/rudder, ch6 - pitch...lihtsalt 1 ja 4 omavahel vahetamise tulemusena j2i yks servo kolmest ikka liikuma, kui p88rata yritada...

mty...
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Re: probleem kopteri kanalitega...

Post by titan »

mty wrote:terv,

manuali j2rgi yhendatud servode puhul on kopteri p88ramine vasaku (gaasi) kangi all ja kyljele liikumine parema kangi all...mismoodi need omavahel 2ra vahetada saaks?...hetkel ch1 - aileron, ch2 - elevator, ch3 - throttle, ch4 - gyro/rudder, ch6 - pitch...lihtsalt 1 ja 4 omavahel vahetamise tulemusena j2i yks servo kolmest ikka liikuma, kui p88rata yritada...

mty...
Aga miks sa seda ära tahad vahetada, see peabki nii olema? Ega sa ei saagi vahetada, kuna sul 120 kraadise swachiga tegu, siis 1;2 ja 6 kanal on omavahel mixitud.
Kui tahad servo liikumise suunda vahetada, siis saad seda reversiga teha, või swach menüüst negatiivne märk positiivseks kerida, kui swachi kaldub vales suunas, vastavalt kas: ailer, elev või swach.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
tarvo
Posts: 156
Joined: Tue Jun 12, 2007 23:11

Post by tarvo »

Kas küsimus võiks olla selles, et tahaks Eestis levinud MODE 2 juhtimissüsteemi asemel midagi muud (MODE 1 ilmselt)? Seda mixingute pärast ei saaks niisama servosid vastuvõtjas ringi tõstes teha. Vaatasin, et konkreetselt Esky saatjate kohta on netis mitmeid juhendeid selleks operatsiooniks, kuid ma ei tea kas see mõistlik oleks.
mty
Posts: 49
Joined: Tue Oct 03, 2006 9:27
Location: tln...

Re: probleem kopteri kanalitega...

Post by mty »

titan wrote:Aga miks sa seda ära tahad vahetada, see peabki nii olema?
hm, k6ik senised kopterid on olnud parempoolse rooliga, samuti on manualis mode2 all "when the rudder stick is moved to the left, the head of the helicopter turns left"...aileron ja throttle stick on vasakul, rudder paremal koos elevatoriga...
tarvo
Posts: 156
Joined: Tue Jun 12, 2007 23:11

Re: probleem kopteri kanalitega...

Post by tarvo »

mty wrote:
titan wrote:Aga miks sa seda ära tahad vahetada, see peabki nii olema?
hm, k6ik senised kopterid on olnud parempoolse rooliga, samuti on manualis mode2 all "when the rudder stick is moved to the left, the head of the helicopter turns left"...aileron ja throttle stick on vasakul, rudder paremal koos elevatoriga...
Kui rudderit vasakule anda, siis kopteri nina keerab vasakule. See ju kehtib olenemata sellest, kumb kang rudderit tüürib.

http://www.rc-airplane-world.com/rc-tra ... modes.html

Selle järgi kirjeldad sa MODE4ja? Kas seda sa soovid saada või nii käitub praegu?
mty
Posts: 49
Joined: Tue Oct 03, 2006 9:27
Location: tln...

Re: probleem kopteri kanalitega...

Post by mty »

tarvo wrote:
mty wrote:
titan wrote:Aga miks sa seda ära tahad vahetada, see peabki nii olema?
hm, k6ik senised kopterid on olnud parempoolse rooliga, samuti on manualis mode2 all "when the rudder stick is moved to the left, the head of the helicopter turns left"...aileron ja throttle stick on vasakul, rudder paremal koos elevatoriga...
Kui rudderit vasakule anda, siis kopteri nina keerab vasakule. See ju kehtib olenemata sellest, kumb kang rudderit tüürib.

http://www.rc-airplane-world.com/rc-tra ... modes.html

Selle järgi kirjeldad sa MODE4ja? Kas seda sa soovid saada või nii käitub praegu?
mode4 on see jah, mida tahaks, millega harjunud olen...manualis on selle asetusega nimetus mode2, see tekitaski segadust...time for rehab?...
tarvo
Posts: 156
Joined: Tue Jun 12, 2007 23:11

Post by tarvo »

Mode2 ja Mode4 tunduvad siis suhteliselt sarnased. Vahetuses on siis ainult primaarne ja sekundaarne pööramine (lennukite puhul vähemalt võiks nii öelda). Samas ei saa vist öelda, et manualis Mode4-ja Mode2-heks nimetatakse. Need ongi erinevad, kuigi väga minimaalselt. Ilmselt saaks saatjad midagi ringi tõstes selle ära vahetada, kuid kas on mõtet sellist eksootilist reziimi tahta, äkki saaks ka Mode2hega lihtsalt harjutud?

Samas minu teada enamik tootjaid ei teegi lihtsaid mitteprogrammeeritavaid saatjaid mode3 ja mode4 režiimis. Ikka on kas 1 või 2. Kust see mode 4 on tulnud?
mty
Posts: 49
Joined: Tue Oct 03, 2006 9:27
Location: tln...

Post by mty »

lihtsalt kontrolli m6ttes t6mbasin netist manuali, seal on nool 6ige kangi juurde joonistatud mode2 kohta, paberkandjal on midagi puusse pandud :D
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Siis pead puldi sisse ronima ja kangide potekate pistikud plaadil vahetama.
Olenevalt puldis, pead ka võibolla trimmi juhtmed ringi vahetama. :wink:
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
Post Reply