Page 1 of 3
Moodi läinud selle aastasaja lennuaparaat
Posted: Fri May 28, 2010 9:39
by [J]
Posted: Fri May 28, 2010 10:14
by Bluesmell
Mul selline murtud propiga seisab siin kapi otsas. Peagi saan uuesti lendama kui Toll hirmsalt näkku ei pane.
Posted: Fri May 28, 2010 16:41
by JT
Posted: Fri May 28, 2010 17:02
by hommiku kohvi
äkki tuleks propelleritele "kaitse" ümber ehitada ... umbes nagu Hovercraftide propelleritel
Posted: Fri May 28, 2010 20:59
by Bluesmell
Täitsa uskumatu lugu. Huvitav kui palju aega/raha kulub mul midagi sellist valmis ehitada?
hommiku kohvi wrote:äkki tuleks propelleritele "kaitse" ümber ehitada ... umbes nagu Hovercraftide propelleritel
Sellel vennal siin on tehtud ring ümber kopteri:
http://www.youtube.com/watch?v=0_x7TPL07O4
Posted: Fri May 28, 2010 21:25
by Tanel1130
http://www.youtube.com/watch?v=L3KQ9pEL ... re=related
vot sellel vennal on asi kindlaks tehtud prop. kaitmedja allakukkumise kaitseks langevari!
Posted: Sun Jun 20, 2010 10:22
by [J]
Kui veidi vaeva näha, võiks Eesti üle maailma kuulsaks saada UFO-de poolest:
http://www.youtube.com/watch?v=XHQ4URDT ... re=related
Posted: Wed Jun 30, 2010 1:11
by [J]
Posted: Tue Sep 21, 2010 12:13
by ussimuna
Posted: Sat Sep 25, 2010 12:36
by Kiku
Posted: Sat Sep 25, 2010 15:09
by puldikas1
Keegi käib enda mudelkopteriga nalja tgemas mis on valgeid led lampe täis pandud.
Posted: Fri Oct 01, 2010 16:32
by [J]
Posted: Fri Oct 01, 2010 18:39
by ussimuna
Posted: Fri Oct 01, 2010 18:49
by rallikas
Posted: Fri Oct 01, 2010 19:42
by lauri
Väga äge lendamine
Aga kui nüüd mõtlema hakata, siis ongi ju äärmiselt tugev ja lollikindel aparaat. Mehhaanikat on tervelt 4 x 2 kuullaagrit mootorites ja ongi KÕIK. Muu elektroonika kannatab meeletut peksu. Ei tea, kui pikk sellise lennu juures lennuaeg on?
Veel üks onboard video
http://vimeo.com/13830888
Ideaalselt lihtne funflyer...
Posted: Fri Oct 01, 2010 21:19
by Bluesmell
Minu GAUI 330X püsib õhus 40 minutit kui kasutan 5000mAh 3S akut.
Ilmselt püsiks ka kauem aga ei julgenud aku pärast rohkem olla.
See putukas lendab ka 2S akuga, niiet kui oleks aku mille pinget saab lasta 14V pealt 7,2V peale siis saaks eriti pikad lennud.
Posted: Fri Dec 17, 2010 19:21
by ussimuna
... ja mis võib juhtuda, kui oma võimeid ja oskusi üle hindad
Ei ole fpv!
http://www.youtube.com/watch?v=lJfKX4bTZTQ
Posted: Fri Dec 17, 2010 19:56
by felch
40 minutit !!! ? Oled proovinud? Kas sa ei tahaks talle dataloggerit peale panna et voolutarvet saada? Või lihtsalt ampermeeter vahele ja mõõta voolu normaalse hõljumise puhul ja max. gaasiga. Ma ei saa enda omaga kuidagi üle 5..7 minuti.
Võib-olla on mul aku probleem: laadides näitab energia kadu vaid kuskil 1,2 A/h ehk pea pool aku mahutavusest. Aga (omatehtud) alarm näitab pinge langu. Kontrollisin testriga - tõesti pinge langeb nagu näidatakse. Datalogger andis max tarbeks 36A ! Tavaliselt hõljutamisel küll vähem - kuskil 17A.
Et oleks pagana huvitav Sinu masina parameetrid teada...
PS. Kas keegi teab midagi mootorite kasuteguritest ? Äkki minu 2410-d on lihtsalt vähe effektiivsed ?
Posted: Sat Dec 18, 2010 11:55
by [J]
felch wrote:PS. Kas keegi teab midagi mootorite kasuteguritest ? Äkki minu 2410-d on lihtsalt vähe effektiivsed ?
Sellistel mootoritel alla 70% tavaliselt ei ole. Väga headel läheb 90% kanti.
Probleem on tegelikult veel propeller. Nii väikese suhtelise sammuga propelleril jääb kasutegur isegi teoreetiliselt alla 50%.
Kokku mootoril ja propelleril tuleb õhus seisval ja mitteliikuval kopteril kusagil 20-30% lähedusse.
Posted: Sat Dec 18, 2010 14:12
by [J]
Võimaliku lennuaja kohta leiab huvitavat infi siit:
http://www.mikrokopter.de/ucwiki/en/FlightTime
Posted: Sun Dec 19, 2010 2:45
by [J]
Ühe sellise kopteri hingeelust:
http://vimeo.com/7316468
Posted: Tue Feb 08, 2011 20:35
by ussimuna
Posted: Tue Feb 08, 2011 22:29
by saarlane
Vaatasin kah, nüüd vist päris igamehe lennuaparaat see. Tuleb vist suisa odavam kui lennuk.
Posted: Tue Feb 08, 2011 22:45
by Wreckie
Tõepoolest väga odav! Huvitav palju täishind tuleks elektroonikaga, kui saatja/vastuvõtja olemas.
Posted: Wed Feb 09, 2011 8:58
by felch
Ei tule eriti kallis. Mootorid on HK-s kuskil 7 taala tükist, propid kokku 10 taala. Regud on ka kuskil 6..7 taala tükk. Raami saab ise märksa tugevama teha Sapa 10*10 profiilist (jääb ülegi) ja juhtelektroonika teed ise (Kui KK aju siis Atmega 168 maksis kuskil 100 krooni. Aa, HK401 gürod on ka vajalikud - 12 taala tükk.
Posted: Wed Feb 09, 2011 12:42
by hommiku kohvi
hmm toredad asjad on need "mitmik"kopterid. kuidagi mulle tundub (tundub: tähendab et ei ole lennanud, aga sisetunne ütleb, et ...) 3-kopter on lihtsam lennata ... orientatsiooni suhtes kui 4-kopterit. aga eks see olene ka paljustki selles, kui hea orientatsiooniga lendaja on ja kui hästi on lennumasin ära märgistatud otselennu suhtes parema-, vasaku-, esi- ja tagaosaga.
mul oli plaan tegema hakata 3-kopterit aga vist ei viitsi ... tellin endale kah selle HK 4kopteri kere
Päikest
Posted: Wed Feb 09, 2011 15:11
by prosper
Vaadates neid pilte mis on üles pandud ja seda massinat ennast, siis küsimus tekkis. Kuhu jääb raskuskese? ja Kas siis kaamera on stabiilsuse mõttes parem üles või alla paigutada?
Posted: Wed Jun 01, 2011 19:17
by ussimuna
Posted: Wed Jun 01, 2011 19:25
by mart63
Päeval oli saadaval paariks hetkeks, kohe olid otsas kah..
Posted: Wed Jun 01, 2011 22:26
by felch
Tegelikult võiks säärase plaadi ise ka teha ja siis kamba peale tellida. Detailid peab muidugi ise ostma ja peale tinutama ja hind tuleb vist kallim kui HK-s.
Oma plaadile tegin väljundi 2 LEDi jaoks. Sabatuli vilkus 2*s, muud olid vasaku/parema parda tähiseks ja põlesid pidevalt kui kopter oli "armed". muul ajal kustunud. Kui aku pinge langes alla ca 50% nivoo, vilkusid kõik tuled 1* sekundis, kui oldi lähedal kriitilisele piirile 3S LiPo jaoks, vilksudi tuled kiiresti. Koodimuudatus oli mu esimene AVR-i kood, huvitaval kombel isegi töötab
Kui tahate, võin plaadi joonistada. Kamitrast (või mujalt) tellides on mõistlik kogus > 20 tk.
PS. Jutt on ainult puhtast trükkplaadist!
PS/2. See plaat on nn. Kaptein KUK'i kontroller, lendab kenasti aga juhtima peab ikka piloot ise. Algelisevõitu stabiliserrimine käib vaid 3 "juust"-güro abil. Iselendamist pole mõtet oodatagi...
Raskuskese - ikka alla on parem panna.