Page 1 of 1

1.8 m Extra 260 KUKKUS ALLA

Posted: Mon May 31, 2010 10:42
by Marek
Elektri Extra kukkus veerand tunni eest alla Piibe mnt lennuplatsil lähedale metsa. Kellel on aega ja võimalust minge Tarmole appi seda otsima. Asjaga on suht kiire. Lennuk võib põlema minna. Kukkus alla täisgaasil. Side kadus ära.

Image

Posted: Mon May 31, 2010 11:14
by Marek
Tarmo leidis ise üles. Jutu järgi tundus, et kukkus jälle sinna meie Bermuda kolmnurka, kuhu on väga paljud lennukid oma viimase maandumise teinud.
Eks õhtul Tarmo annab siis täpsema ülevaate.

Posted: Mon May 31, 2010 11:42
by saarlane
Tohoh, mehed käivad hommikul kell pool 10 lennutamas? Lennuki omanikule tunnen muidugi kaasa.

Posted: Mon May 31, 2010 13:26
by tarts
jah esimene lend ja kohe kõik läbi.
Järgi jäid tiivad, saba ja karbitäis varuosi.
Image
Image

Lennuk võttis ilusti kohalt ära, kogus kõrgust, siis jätkasin horisontaalset lendu ja umbes 100 meetri kaugusel ei vastanud enam ükski kanal. Lennuk kaldus vasakule ja lendas põhimõtteliselt täis gaasiga vastu maad, mingile metsavahe teele maja varemete juures.

Tõenäoliselt läks PCM vastuvõtjal hold peale, sest kõik servod ja gaas jäid samasse asendisse. Kui vool või signaal oleks ära kadunud, oleks mootor seisma jäänud. Põhjust ei oska öelda, tegin küll levi testi kinnise antenniga umbes 50m kaugusele ja kõik töötas nagu peab.

Posted: Mon May 31, 2010 13:33
by mart63
Huvipärast küsiks, et mis beci kasutasid?

Posted: Mon May 31, 2010 13:40
by tarts
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6320

Olen ennem ka Turnigy (Hobby Wing) BEC-i kasutanud ja mingeid lisa käireid pole need tavaliselt tehitanud.

Muide kui lennuki leidsin oli vastuvõtja kõikidest juhtmetest lahti ja vedeles natuke eemal, oli näha, et pärast allakukkumist oli mootor veel edasi käinud, mis võis vv küljest ära rapsida. Ilma midagi muud puutumata võtsin vv ja ühendasin servod külge, kõik töötas jälle :?

Posted: Tue Jun 01, 2010 20:59
by ints
Gaasikanali holdi võiks ju nulli progeda, kui raadiohäire tõttu (mootori laager?) raadio holdi läheb, seiskub mootor ja heal juhul taastub ka levi...

Kopteritel igal juhul selline asi heaks tavaks, peale mootori laagrite võivad sama jama põhjustada veel hunnik muid laagreid. Isegi kui häire pole laagritest, on seisva mootoriga mudel igal juhul ohutum... Ja lennuki puhul vähendab vist ka otsimise jalavaeva...

I.

Posted: Tue Jun 01, 2010 23:05
by tarts
Jah nii olen mina ka alati teinud, kuid just nüüd ei tulnud selle peale. Plaanis oli teha vaid lühike ring tasakaalu paika seadmiseks.