Page 1 of 1

LiPo akude kontrollimine

Posted: Thu Jun 17, 2010 10:00
by KristoR
Kuidas oleks võimalik kontrollida millised elemendid lipost tuksis on?
Proovisin näiteks ükshaaval täis ja tühjaks laadida. Sain näiteks erinevad tulemused kui koormuse all vaadatuna...

Re: LiPo akude kontrollimine

Posted: Thu Jun 17, 2010 11:34
by cuprum
Üldiselt võiks targemat sorti lipo-checker või siis ka balansiga laadija otsa kätte näidata. Kui ikka ühe purgi pinge peale "tööd", laadimist või paaripäevast "puhkehetke" teistest tublisti erineb, siis...

Targemad tööriistad võiks ka koormustesti teha, või siis lükkad monitori balansseripessa, jõukaablid mudelisse, ning vaatad, kuidas purkide pinged käituvad.

Aga tegelikult (Sinu kirjatükist) tundub, et oled juba ise erineva purgi avastanud ;)

Posted: Thu Jun 17, 2010 12:18
by KristoR
No algul proovisin ükshaaval elemente täis/tühjaks laadida ja võrdlesin mahtuvusi.
Samas nüüd proovisin siis tühjaks laadida tervet akut. Aga kuna laadija nii armetu siis ta laeb seda 5S akut 0.3A tühjaks ja see võtab terve igaviku...akusi mul ka 2tk...
Siis lõpuks kui nüüd ka tühjaks sai olidpinged jällegi erinevad. Ise mõtlesin ,et kas laadija tühjaks laadimisel ka balanseerib? Vahepeal nagu jäi selline mulje.
Hädasti oleks vaja seda mis näitaks kõikide elementide pinget korraga. Laadia näitab ka aga seal puudub funktsioon kus saaks lihtsalt pingeid vaadata. On võimalik vaadata ainult kas täis/tühjaks laadimise ajal.
Sai ka proovitud siis tühjaks laadimis ajal aku väljundisse väike koormus ühendatud. Selle järgi vaadates olid tulemused jällegi erinevad...
Ise mõtlesin ,et ainus võimalus on veel aku kopterile järgi ühendada ja siis pingeid vaadata(nii ma korra ka tegin aga ei mäleta kuhu ma tulemused kirjutasin) Aga siis ma mõõtsin iga elementi eraldi...ehk siis korraga kõiki ikka ei näinud...
Hetkel tundub ,et väiksel koormusel tühjaks laadides ja uuesti täis laadides annavad osad elemendid (millel koormuse all pinge rohkem langes) isegi rohkem mahtuvust välja kui teised...

Veel märkasin ,et kui laadimis ajal akut näiteks kergelt pigistada siis ka aku pinged muutusid...kõrgemaks...

Posted: Thu Jun 17, 2010 13:42
by ak
Hei,

Minu arust on tuksis see element, mis pinget üldse sisse ei võta või mille mahtuvus on ntx 50% väiksem kui teistel ja/või mille pingelang on 2x suurem kui teistel. Mingi 5% vahe pole veel nagu näitaja. Soovitaks laadida aku täis ja kontrollida elementide pingeid koormamise ajal - aku masinasse sisse ja mootor käima, see peaks koormusetaluvuse probleemid elementide lõikes välja tooma küll.

Minu kogemuste põhjal läheb aku tuksi siis kui ta liiga tühjaks laadida ja kuigi teda saab natuke trikitades uuesti täis laadida, on elementidel ligi 50% mahtuvusest kadunud.

AndrusK

Posted: Thu Jun 17, 2010 23:43
by KristoR
Testi tulemuste järgi on 5S akul keskmine element kõige paremas korras...mõlemal akul...
Ja äärmised elemendid on kõige rohkem tuksis...ja esimene element on mõlemal kõige rohkem rikkis...
Mäletaks just ,et pigem pidi keskmine element kiirem riknema kehva jahutuse tõttu...samas võimalik ,et välimised on rohkem põrutada saanud...