Page 1 of 2

Mudellennuk

Posted: Sun Jun 27, 2010 11:22
by Sheriff
Tere

Selline küsimus, kuna ise pole mudelitega palju kokku puutunud, kas oleks võimalik osta 2500-3000 krooni eest raadio teel juhitav lennuk. Või peaksin rohkem koguma.
Pole kiire sellega, küsin huvi pärast.

Posted: Sun Jun 27, 2010 11:38
by JazZ
Ikka on võimalik, näiteks > http://www.fasthobbies.eu/cessna-t206-p-3068.html
Muidugi on võimalik ka kallimalt...

Kui tekib küsimusi siis küsi julgelt, siin palju abivalmis inimesi. Muidugi võid ka mulle kirjutada.

Posted: Sun Jun 27, 2010 11:45
by mg3a1@hot.ee
Tere

Küsiks, et kust kandi mees oled?

Aga nüüd vastuseks sulle, et JAH ja EI. Ma hetkel, ei hakka sulle siin pikka loengut pidama.
Laias "laastus" jaguneb raadiolennus asi kaheks: asi mida lennutatakse ja asi millega lennutatavat juhitakse ehk raadioaparatuur.
2-3 tuhhi eest saab lennuki vägeva, aga norm raadioaparatuur maksab ise teist samapalju. Alustuseks soovitaks ikka kasutatud kraami kokku osta.
Pärnus on mees, kes teeb treening lennuki valmis alla tuhande krooni. Seda koos vajaliku tehnikaga(mootor regu vastuvõtja) jne jne. Ostes veel kasutatud 4kanaliga puldi hinnaga max 500 eeku ja noh aku laadija kah ja üldiselt saab 2000-3000 eek´iga lendama vägevalt.
Igatahes, soovitan elukoha lähedalt otsida üks pädev mudellendur, kes sind asjaga kurssi viib ja juhendab, siis on ikka palju lihtsam asjaga alustada. Siis asjast ikka rohkem rõõmu kui peavalu.

Posted: Sun Jun 27, 2010 11:54
by mg3a1@hot.ee
JazZ wrote:Ikka on võimalik, näiteks > http://www.fasthobbies.eu/cessna-t206-p-3068.html
Muidugi on võimalik ka kallimalt...

Kui tekib küsimusi siis küsi julgelt, siin palju abivalmis inimesi. Muidugi võid ka mulle kirjutada.

Kõige kiirem ja kindlam variant. Kui vähekenegi võimalik, siis küsi Jazz´i käes hinnapakkumine sama lennuk 5-6kanaliga 2,4GHz(Spektrum) raadiosüsteemiga. Eks tule mõni tuhat juurde, aga siis radiosüsteem ikka jätkusuutlikum. Mitte, et komplekti omal miskit viga oleks, aga su enda nõudmised kasvavad, vaja lisa kanaleid ja programmeerida ja seadistada jne jne. Aga igatahes....anna kuuma

Ja

Posted: Sun Jun 27, 2010 15:27
by Sheriff
Ega pole plaanis kallist ostagi, tahaks lihtsalt vahest sõita ja saada aimu sellest rohkem.
Kas selle esimesega kannatab algajal sõita ja ega sinna midagi juurde ei pea ostma?
Plaanis soetada augusti lõpus või septembri alguses.

Muidugi võite ka koptereid soovitada, selles hinnaklassis.

Re: Ja

Posted: Sun Jun 27, 2010 20:53
by JazZ
Sheriff wrote:Ega pole plaanis kallist ostagi, tahaks lihtsalt vahest sõita ja saada aimu sellest rohkem.
Kas selle esimesega kannatab algajal sõita ja ega sinna midagi juurde ei pea ostma?
Plaanis soetada augusti lõpus või septembri alguses.

Muidugi võite ka koptereid soovitada, selles hinnaklassis.
Selle lennukiga millele mina viitasin kannatab algajal lennata küll, olen neid päris mitmeid müünud ja siiani olen ainult positiivset vastukaja saanud.
Selles komplektis on kõik vajalik kaasas, laed aku ära, paned tiivad külge ja lendama. Loomulikult oleks enne mõistlik kasutusjuhendi ja mudellennu ohutusnõuetega tutvuda (need on Fast Hobbies poest ostetud lennukitega kaasas).

Kopteritest võid vaadata kõiki Blade helikoptereid, kõik toimivad väga hästi > http://www.fasthobbies.eu/eflite-m-68.h ... 55&sort=2a

Aga lennuk ja kopter on ikka suht erinevad asjad, nii et kõigepealt võiksid selgeks teha kumb Sind rohkem huvitab.

Posted: Sun Jun 27, 2010 21:19
by ussimuna
Maitea, miskipärast arvan, et enne lennuki õhkuviskamist, oleks mõistlik korra simulaatorit ka uurida, või pigem ennem enesele mõni tuttav kogemustega mudelist soetada :wink:

Eee

Posted: Sun Jun 27, 2010 21:25
by Sheriff
Aga mille poolest see kopter erineb lennukist, mõlemad puldiga juhitavad ja lendavad õhus, või on kumba neist raskem juhtida, ning kas kopterid on ka väiksemad.
Ning on neil mingi erinevus peale välimuse ka.

Aga ise kaldun lennuki poole ikka.

Posted: Sun Jun 27, 2010 21:34
by KristoR
kopteri kohta üks näide on...

Võta kaks palli ja pane need üksteise peale...
Siis proovi hoida ülemist palli alumise peal ainult alumist palli liigutades...

Posted: Sun Jun 27, 2010 21:39
by felch
Lennuk "lendab ise"... vähemasti ei tarbi ta niipalju energiat õhus püsimiseks kui kopter ja on kordades stabiilsem. Võta kasvõi ilma raadiota plaanerid - vead õhku ja lendab...ise. Kopter ei tee kunagi niiviisi, keegi ütles, et kopter tahab vaid "crashida". Nii hull asi vast pole aga juhtimine ON tunduvalt keerulisem kuid minu meelest huvitav ikkagi. Algajal tasuks soetada koaksiaalkopter (a la LAMA või Blade 2-tiivikuga versioonid). Need on samuti stabiilsed. Mitte nagu lennuk aga ikkagi.

Tee

Posted: Sun Jun 27, 2010 21:48
by Sheriff
Paar küsimust veel
1. Kas lendamine RC lennukiga on ainult suve sport, või igal aastajal
2. Kas õhu temperatuur muudab midagi
3. Kui suur tõenäusus on inimesel esimese lennuga crashida, kui pole varem
RC pulti kasutanud
4. Kas kontroller või pult, võib minna segadusse teiste elektrooniliste
seadmetega
5. Kas selle Jazzi näidatud lennukiga, saab põhi värgi selgeks, et osta
kunagi hiljem parem
6. Kas enam Augusti lõpus või Septembri alguses on mõttet osta
RC lennukit
7. Kas on võimalik lennuki akut laadida väljaspool kodut, kuna lennuaeg
on neil umbes 10 minutit
8. Kui suur on umbes Jazz-i näidatud lennuki lennu raadius
9. Kas lennukite lennu raadius loeb midagi ka lennu kõrguse osas

Äitah :)

Posted: Sun Jun 27, 2010 22:01
by felch
Lennatakse igal aastaajal, vähemasti videosid vaadates võib nii arvata. Suvel on muidugi mõnusam. Akude mahtuvus väheneb külmas aga taskus soojas hoidmine aitab. Lennus nad soojenevad tänu tarbimisele.
Iga mudel võib teist segada, lennuplatsidel on sageduste "puu", kuhu peab enne starti vaatama. Ei tohi lennata, kui sama kanal juba kasutusel. 2,4GHz puldid (nt. Jazzi pakutaval lennukil) lepivad ise kokku vaba kanali asjus.
Lennukaugustest...vist on nii, et kui ikka ei näe lennukit enam hästi ja ei saa aru tema asendist, oled liiga kaugel. Mul õnnestus oma 3-kopter vist just sel põhjusel emakese Maaga otseühendusse saada.
Profid võtavad kaasa mitu laetud akut. Laadida saab muidugi ka kohapeal (nt. autost) aga see võtab aega. 3S 2,1 A/h LiPo laadimine nt. ca 1h.

Re: Tee

Posted: Sun Jun 27, 2010 22:08
by ussimuna
Minu isiklik nägemus:
1. Õhk pole ühelgi aastaajal nii paks, või hõre, et lennumasin hakkama ei saaks. Vett täis õhk on teine teema :)
2. Jah, kuigi sai ka loomkatse -28 kraadiga tehtud. Mina pidin otsad andma, lennuk õnneks mitte (aku tervisele siiski hea ei ole) http://www.vimeo.com/9713739
3.Siinkohal tõenäosusteooria vist ei kehti. Üsna kindel
4. Segadust ei pruugi tekkida, kui ise ei korralda :lol:, sagedushäireid küll, kui 35MHz saatjat pruugid. 2,4GHz peal oluliselt puhtam, kuivem ja muretum
5. jah, kui ennem ära ei lõhu
6. Kisub horoskoobiks ... :wink:
7. Oleneb laadijast.
8. Peaks olema arvestatud suhtkoht normaalse nägemisulatusega. Miski 300m ehk
9. Lubatud lennukõrgus on niiehknaa 500 jalga
Võta heaks :)

Re: Tee

Posted: Sun Jun 27, 2010 22:17
by cuprum
Sheriff wrote:Paar küsimust veel
1. Kas lendamine RC lennukiga on ainult suve sport, või igal aastajal
Nu näiteks siin on mõned näited ka talvisest ajast... neid on veelgi ;)
Sheriff wrote:
2. Kas õhu temperatuur muudab midagi
Muudab üsnagi palju. Mootori käimasaamine külmaga on üks asi, teine asi on see, et külmaga on õhk tunduvalt paksem - lennata tegelikult kergem.
Sheriff wrote: 3. Kui suur tõenäusus on inimesel esimese lennuga crashida, kui pole varem RC pulti kasutanud
VÄÄGA SUUR. Selle vastu aitab eeltrenn simus + oskaja kõrval. Samuti trainer kaabli kasutamine.
Sheriff wrote:
4. Kas kontroller või pult, võib minna segadusse teiste elektrooniliste
seadmetega
Iga raadioseade võib interfereeruda teistega. RC korral esmalt teiste pultidega (35-korral sama kanali peal näiteks). Aga samuti loetakse heaks tooniks lendama minnes mobla kuskile pisut kaugemale jätta.

Sheriff wrote: 5. Kas selle Jazzi näidatud lennukiga, saab põhi värgi selgeks, et osta
kunagi hiljem parem
Yep, see on tüüpiline "trainer tõugu" mudellennuk. Kõik "tõutunnused" on olemas. Kui sellega juba korralikult õhus püsid ja ka ühes tükis ning soovitud kohas maapeale tagasi saad - ei ole enam probleeme ka "tujukamate" lennukitega.
Sheriff wrote:
6. Kas enam Augusti lõpus või Septembri alguses on mõttet osta
RC lennukit
Nu viisakaid lennuilmu peaks siis kah veel jätkuma. Ainus asi, et õhtud kipuvad pisut lühemaks minema. A hankida tasub ikka ;)

Sheriff wrote:

7. Kas on võimalik lennuki akut laadida väljaspool kodut, kuna lennuaeg
on neil umbes 10 minutit
Ikka. Enamus laadijaid toimetab ~12V (ehk siis autoaku) pealt. Tüüpiliselt kasutatakse "220V" laadijates eelnevat pinge alla toomist 12V peale.
Kui Sa aga tahad "pikka päeva" lennuväljal teha, siis arvesta vähemalt paari akuga - nad sunnikud laevad päris pikalt. Siis on hea, kui üks aku laeb, teine lendab ja kolmas on reservis.

Sheriff wrote:
8. Kui suur on umbes Jazz-i näidatud lennuki lennu raadius
Tehniliselt tunduvalt suurem, kui "inimeseliselt" - nimelt korralikuks juhtimiseks ei piisa nägemaks, et "seal on vist lennuk" - Sa pead nägema täpselt, mis pidi ta on.
Seega korralik juhitavus umbes ~100m raadioaparatuur töötab tõenäoliselt ~10 korda kaugemalt.


Sheriff wrote:
9. Kas lennukite lennu raadius loeb midagi ka lennu kõrguse osas

Äitah :)
Täpselt seesama nägemine... tegelikkuses küll ülespoole rohkem. Nii raadio, kui ka nägemine kõrgusesse parem, maapinda pidi kehvem.

Posted: Sun Jun 27, 2010 22:25
by ak
1. Kas lendamine RC lennukiga on ainult suve sport, või igal aastajal
Lennatakse igal aastaajal, aga suvel on meeldivam. Tõmbaks natuke paraleeli rattaga sõitmisega - enamus seda talvel ei tee, aga mõned teevad.
2. Kas õhu temperatuur muudab midagi
Miinustesse minnes akude mahtuvus väheneb ja teatud tingimustel nad võivad ka rikneda (kui neid laadida miinuskraadidega). Tehakse nii, et aku hoitakse taskus kuniks aeg lennukile panna, lennu ajal ta soeneb tarbitava voolu tõttu.
3. Kui suur tõenäusus on inimesel esimese lennuga crashida, kui pole varem RC pulti kasutanud
100%. Lennuk lendab kogu aeg - pole aega mõelda ja pulti uurida, et mis ma nüüd teen, lennuk selle aja peale juba teises asendis või eemale lennanud. Kasulik oleks esimene lend teha koos kellegagi kes oskab asja - nii võib lennuk peale esimest lendu isegi terveks jääda.
4. Kas kontroller või pult, võib minna segadusse teiste elektrooniliste
seadmetega
35MHz asju võivad segada samal sagedusel töötavad teised puldid ja nad on ka mõjutatud juhuslikest raadiohäiretest. 2.4GHz seadmed on üsna häirekindlad.
5. Kas selle Jazzi näidatud lennukiga, saab põhi värgi selgeks, et osta
kunagi hiljem parem
Kogemusi pole sellega, aga tundub suht ok - ikkagi harjadeta mootor ja lipo aku. Algaja tahab et lennuk oleks kerge ja lendaks aeglaselt ja see lennuk võiks selline olla. Parem muidugi, kui lennuk oleks suurem, aga siis ta on ka kallim.
6. Kas enam Augusti lõpus või Septembri alguses on mõttet osta
RC lennukit
Ikka on, aga lennuilmu jääb järjest vähemaks.
7. Kas on võimalik lennuki akut laadida väljaspool kodut, kuna lennuaeg
on neil umbes 10 minutit
Auto aku pealt saab kah, kui laadija seda võimaldab. Jazzi poolt pakutud lennuki komplektis oleva laadija võimaldab.
8. Kui suur on umbes Jazz-i näidatud lennuki lennu raadius
Reeglina on nii, et kui sa lennukit veel näed, siis on ka levi. Sinu probleem on see, et lennuk läheb liiga kaugele ja sa ei saa enam aru mis pidi ta on ja ei suuda seetõttu teda juhtida enam, levi pole piirajaks.
9. Kas lennukite lennu raadius loeb midagi ka lennu kõrguse osas
Sama ka kõrguse suhtes.

AndrusK

Posted: Sun Jun 27, 2010 22:44
by pipercub
Kõige arukam oleks oma silmaga lennutamisi vaatamas käia. Paar korda vähemalt.

Soovitaks kohe alguses mõelda lennutamise kohale, transpordile ja kuluvale ajale.

Võibolla on üle tee koolivõimla (tühi ladu vms.), kus saaks siselennuga tegelda.
Või maja taga heinamaa, mis sobib väikesele elektrilennukile või helikopterile.

Mikrokopteritega toas ringi tiirutades on võimalik omandada algne juhtimisoskus ja sealt edasi minna.
Kõige odavam variant arvatavasti.

Posted: Sun Jun 27, 2010 22:55
by prosper
Väga toredad ja õiged nõuanded . Tublid ja nii ta ju ongi :) Ühinen kõigiga.

Posted: Sun Jun 27, 2010 23:00
by ik
omal käel ja üksi alustanuna-
see Jazzi lennuk võib suht OK olla. Võiks veel suurem olla,aga need kallimad.
Mina alustasin mingi hiina decathloniga, mis oli päris kõva ja püsis õhus ka, lisaks sai teda lõputult liimida. Arttechi cessna oli samas hull püss, viuh ja vastu maad.
1 meetrist suurema tiivaga aparaadid surid ikkagi alles peale mitut toredat lendu ja vigastustesse- kobad maandumised jne, põhimure oli see,et lasin liiga kaugele ja et päris äralendu vältida,siis tegin mingi lolluse.
Kindluse sain kätte 1.4m elektri cessnaga, lõpuks läks juba igavaks. Järgmiseks sai võetud ARC ABS-plastikust nitrokas, see oli küll kiire,aga samas ka suur,niiet nii kergesti silmist ei kadunud, maandumistel oli abiks kere ülim vastupidavus- võtab tegelikult ikka aega, et lennukiga kasvõi tavalisele ca 8m laial külateele ilusti pihta saada. Hetkel olen jõudnud u niikaugele,et usun,et korralikult platsil suudan oma uue suure bensuka (2.3m) tervelt üles ja maha saada, aga kui vähegi võimalust,siis otsi keegi kogenum appi.Ahsoo, talvest ka- mulle hirmsasti meeldib. mingi elementaarne suusk alla või ujukid ja pole mingit muret lennutamiskoha valikuga,mingi põllu ikka leiad , mis lumega sile (!) on..
Ja maandumisrada on sisuliselt lõputu..
Last,but not least- hangi mingi pult ja simu enne lendamist, tasuta fms ajab ka asja ära ja mingi juustpuldi kingib keegi siit foorumist ka, kasvõi mina ise. Kui simus ikka crashid,siis lennukiga kindlasti.

Posted: Mon Jun 28, 2010 0:02
by JazZ
Kõik siin soovitavad suuremat... Jah, ma soovitaks ka, aga paraku see ei mahu siis enam ette antud summa sisse.

Ise käisin täna E-flite Apprentice proovimas, väga seff lennuk on ja lendab peaaegu et ise.
http://www.fasthobbies.eu/apprentice-15 ... -3073.html
Paraku on küll hind 2x kallim.

Mainiks veel ära, et see oli minu elus teine lend lennukiga ja simus ma lennukiga lendamist pole viitsinud harjutada. Ja ausalt öeldes oli selle lennukiga nii lihtne lennata, et kuskilt maalt hakkas juba lausa igav... seega tundub et kopterid meeldivad mulle ikka rohkem.

Ok

Posted: Mon Jun 28, 2010 7:35
by Sheriff
Ütleme, kui ma eelpool antud esimese lennukiga T-206 RTF sõidaks vastu maad, korraliku kiirusega, kui kallis see parandamine oleks, või oleks see lihtsalt üks hunnik juhtmeid ja plasti.
Kohtadega pole probleemi, küll toas ei saa aga paari kilomeetri raadiuses on laiu ja avaraid alasi küll.
Ning mis on nagu algajate tüüp vead, et jäävad nagu pulti vaatama või midagi sellist.
Võiksite ka tuua midagi mida tasuks vältida algajal, ja kuidas seda v'ltida.

Posted: Mon Jun 28, 2010 8:07
by Ropka
tüüpvead on
*tõmmatakse tüürid alati põhja kui on mingi manöövrisoov

*teine viga, juhtimine pole veel refleksne, väga tihti sikutatakse juhtkange valele poole, siis on paanika/segadus kerge tekkima ja peabki liimipudelid välja otsima
*lennutatakse julmalt kaugel, tekib nähtavusprobleem tihti koos mõne eelneva veaga ja tuleb kaugele jalutada :lol:

Posted: Mon Jun 28, 2010 10:09
by Kuno
Võiksite ka tuua midagi mida tasuks vältida algajal, ja kuidas seda v'ltida
ilma simulaatoril harjutamata või ilma kogenud kaaslaseta ei tasu proovidagi - 100% allakukkumine garanteeritud :lol: Mõistlik on alustada simulaatoriga - kui seal lennuk maandub,stardib ja lendab igas asendis,iga ilmaga ja on nö. täieliku kontrolli all,siis tasub mõelda põllule minemise peale.Ilma kogenud kaaslaseta ikkagi ei soovitaks ,kuna lennuk oleks vaja üle vaadata - kas tüürid käivad õigesti jne.,siis proovilend - kas kaldub - kisub kuhugi poole ja alles siis võiks tasapisi ise puldi pihku võtta.

Posted: Mon Jun 28, 2010 10:24
by cuprum
Simust, tehnoülevaatusest ja teadjast kaaslasest tahtsin minagi rääkida ;)
Kirjatükk (ka kõige põhjalikum) ei asenda teadja poolt antud juhiseid / tehtud ülevaatust.
Elementaarsetest asjadest võib siin nõrkemiseni pajatada, kuid pea ALATI, kui olen mõnda "esimest lennukit" inspekteerinud, olen näinud ka selliseid asju, mille eest isegi kõige põhjalikumas juhendis ei oskaks hoiatada.

Hetkel lühisoovitus - leida kuskilt kohe ja praegu paarsada EEK-u FMS'i jaoks. Paralleelselt teha paar luureretke lähimatesse lennutuspaikadesse ja kaugematele kogunemistele (siinsamas foorumis on juttu nii Hiiumaast, kui Järva-Jaanist).
Selleks ajaks, kui omale lennumasin tekkib, on loodetavasti olnud aega ka "suunataju" omandamiseks ning mõne pisukese kogemuspagasiga sõbra leidmiseks. Esimese lennu auks võiks ka pisut pikema "matka" ette võtta ;)

Posted: Mon Jun 28, 2010 10:55
by chris
Kuno wrote:Mõistlik on alustada simulaatoriga - kui seal lennuk maandub,stardib ja lendab igas asendis,iga ilmaga ja on nö. täieliku kontrolli all,siis tasub mõelda põllule minemise peale.Ilma kogenud kaaslaseta ikkagi ei soovitaks ,kuna lennuk oleks vaja üle vaadata - kas tüürid käivad õigesti jne.,siis proovilend - kas kaldub - kisub kuhugi poole ja alles siis võiks tasapisi ise puldi pihku võtta.
Kuno jutt jumalast õige.
Ennast võin halva näitena ette tuua...
Simus sai harjutatud üsna mitukümmend tundi ja kõik juba nagu toimis, sain suunataju ja puldi "käppa". Maandumisega sain hakkama ja tõusmisega ka. Simus proovisin ka tuultega mängida.

Esimene lend aga tegin üksi, suvilas, ei maldanud oodata mõne platsi peale minemist et teistega koos lennata... Mõtlesin et kui simus enamvähem saan hakkama siis olin härga täis ja lootsin et ehk saab tegelikult lennukiga ka... tuhkagi saab...

Tulemuseks kestis esimene lend 2,6 sekundit ja siis läksin liimi otsima.
Põhjuseks oli lennuki tehnoseisund ja loomulikult piloodi üle reageerimine..
Sabatüür ja ratas ei olnud joondus, maa peal tõustes juhtis alguses ratas otse aga sabatüür oli paremale, sellele lisaks kiskusin liiga kiiresti õhku ja liiga üles, ei lasknud loomulikult piisavat kiirust koguda. Tulemuseks keeras lennuk ennast kohe paremale, ära tiiva ots maha ja tiib pooleks.

Ehk siin teadjad räägivad kui oluline on esmalend teha kogenud lendaja käe kõrval... Minule maksis kärsitus kätte.
Ehk keegi paneb seda kõrva taha ja saab minugi veast midagi õppida.

*)
Üks soovitus veel, alguses tasub lennata kõrge heina vahetus läheduses. saab teha pehmemaid cräshe kõrge heina sisse. Minu teisel lennul oli sellest heinast väga palju kasu... lennuk vähemalt jäi terveks, sest ratastele maandumisega ei saanud hakkama. ;) Heina sisse laugelt kukutamine oli pärast mitmendat maandumiskatset teadlik valik.

Posted: Mon Jun 28, 2010 11:59
by motokrosser
Ma võin samas öelda, et minu lendamise õppimise protsess oli üsna lihtne.
15min simu.
Platsile ja no problemos. Ei tasu põdeda. Vahtu saab ikka kergeseti lappida.

Posted: Mon Jun 28, 2010 13:06
by Antu
motokrosser wrote:Platsile ja no problemos. Ei tasu põdeda.
Juuni alguses sai kah lennukimaailmaga algust tehtud. Esimene lend oli paras põdemine küll. Sai siin foorumis lennukiässasi "tüüdatud" aga sõbralikke abikäsi on siin küllaga ja nagu mainitud mine lennuplatsile, seal tehakse sulle asi selgeks.
Julget peale hakkamist ja ohtralt simu, ning varsti naudid lendamist!

Väike kinuklipp esimesest lennust :wink:
http://www.ventumversus.ee/index.php?pa ... -mentoriga

Posted: Mon Jun 28, 2010 13:47
by prosper
Ma tean mis tunne see on :) Antu kuule ütle kui ma eksin.Sul oli siin ikka väga ärev tunne nii et õhku said ja ohkasid kohe et jee nüüd ma lendan!Aga maandumisega Sa polnud lõpuni kindel kas ikka tuleb tervena maha. Õige mitu korda oli tunne et maandun aga siis polnud veel õige hetk.Lõpuks said ikka maha ja Su selg oli märg. :) :roll:
Ma ise ka simus ikka väga kindel olin.Õnneks ei ole kärsitu ja mul võtab ikka aega.Mitte sellepärast et ma nutan(kui väike olin tuli ikka pisar ka silma) kui lennuk või kopter krässab aga lihtsalt mõistlik on samm sammu järel teha. Võtsin siis oma pisikese vahuka ja saingi selle õhku .Püüdsin ka ikka võimelda kangidega kui oht oli aga läks õnneks.Ja sellisel pisikesel (sukhoi) polegi ohtu põllul katki minna.Ja kui hein ka ümber siis ei jõua ta maanigi :) Aga tunne on mega kui hakkama saad. Aga kiirustada polegi tarvis :)

Ete

Posted: Mon Jun 28, 2010 20:38
by Sheriff
Aga rääkige mulle natuke rohkem helikopteritest, peale selle, et neid on raske juhtida.
Kuna ei tahaks hiljem valikut kahetseda, et valisin hoopis lennukiga aga kopteri sõidu elamus on parem.
Ning kas algajad saaksid mingi kopteri 2500.- kuni 3000.- krooniga, võib ka odavamalt, peaasi, et kukkumist kannataks nata.
Aga kui kopteri sõiduelamus pole võrreldes lennukiga midagi, siis lennuk jääb valituks :)

Leidsin kopteri

Posted: Mon Jun 28, 2010 20:40
by Sheriff
Aga näiteks selline kopter http://www.fasthobbies.eu/blade-520n-p-1925.html
Kas sellega kannataks väljas lennata ja ka toas.
Kas micro kopterid on algajale sobilikud, oli ka neid seal fasthobbies lehel,
kuna lennukiga lendamine tundub olema nii, et nigu pult käes 99% crash, ja ega see pro ka midagi ära ei suuda nii väga hoida. Algajad on teadupärast sellise aeglase taibuga :D

Selline microkas ka http://www.fasthobbies.eu/blade-120-sr-rtf-p-3501.html pilid tundub nagu oleks see õues ka, ühel pildil vähemalt.

Posted: Mon Jun 28, 2010 20:57
by ak
Hei,

konkreetselt selle mudeliga kogemust pole, aga ta paistab ehituselt ja käitumuslikult olema suht sarnane E-sky Lama'le, mis mul on. Ja ütleks, et see on suht parim algajate kopter - aga sobib tuppa peamiselt. Väljas saaks lennutada siis, kui on täiesti tuuletu ilm. Ma ise võtaks ta pigem tubaseks lendamiseks ja mitte konkreetselt selle, vaid mõne ta väiksema venna. Isegi kui hiljem ostad suurema kopteri, on tolle pisikesega ikkagi lahe toas ringi lennata, kui väljas suurema jaoks lennuilma pole.

AndrusK