Page 1 of 1

Mootoriregulaatori programmeerimine,

Posted: Thu Oct 05, 2006 21:29
by vana
keine Ahnung
Sain täna kätte ühe oma tellimustest, selle hulgas on ka 30A mootoriregulaator. See on minu lühikese mudellennuhuvilise elu teine regulaator. Esimese elu oli üürike – midagi ma susisin pistikuid sisendisse, kahjuks oli ühel pinge peal ja loomulikult vastaspolaarsusega. Probleemid lahenesid sekundi murdosa jooksul.
OK. Pean ennast õppimisvõimeliseks ja jätsin täna edasise manipuleerimise pooleli, kuna ei valda isegi mitte põhitermineid. Toon nüüd mulle arusaamatud asjad välja. Loodan, et mõni lahke asjatundja aitab neid punkte lahti seletada.
1. Brake – pidur
No
Soft
Mid
Hard – millist režiimi soovitate?
2. Timing mode: 2, 7, 15 ja 30 kraadi. Vähemalt on kraadi tähis nende numbrite taga. Mis asi see on???
3. PWM: 8KHz, 16 KHz, 32 KHz. Ja mis jama see veel olema peaks?
Kui põhiterminid on sisuliselt selged, püüan ise edasi minna.

Tänades

Posted: Sun Oct 08, 2006 11:24
by vana
Hei
Sain probleemi lahendatud.
Leidsin http://www.elektromodellflug.de/datenbank.htm vajalikud algteadmised. Seal olid ka üldised soovitused, mida esialgu edukalt kasutasin. Selgus, et täpsem “timing” ja PWM on sõltuv mitmest asjast korraga, nagu mootori mähiste arv, pöörded, mootori “libisemine”, mootori mähiste induktiivsus, isegi aku tüüp ja võibolla midagi veel.
Igal juhul jätsin edasise süvenemise paremateks aegadeks.

Posted: Sun Oct 08, 2006 11:37
by lauri
Lootsin, et ehk keegi suudab siia asjaliku eestikeelse postituse antud teemal teha, kuid kahjuks mitte :? Eks korrektselt asi eesti keeles kirja panna polegi nii lihtne ja peaks põhjalikumalt süvenema. Tavaliselt on regulaatorite või mootorite juhendis kirjas "lollikindlad" väärtused millega mootor peaks kindlasti töötama.

Brake on kõige lihtsam asi ehk siis elektriline pidur ja peamiselt selleks, et klapp-propeller saaks ennast ära klappida, kui gaas maas on. Ilma pidurita käib propeller ringi ja ei klapi ennast ära. Kui reguaatori settingutes on pidur määratud, siis regulaator takistab mootoril vabalt ringi käimast.

Arvatavasti on "MID" kõige mõtekam valik. Samas eks lennus näed siis, kas ilma gaasita lennates propeller klapib või mitte. "HARD" on ehk liiga karm, aga eks see katse-eksituse meetod ole, kuni pole konkreetse regulaatoriga kogemusi.