Page 1 of 1
Helikopteril vibra sees
Posted: Thu Jul 08, 2010 11:21
by tonis12
Sai ostetud üks hiina helikopter, elektriline ja kahe rootoriga.Siiani lendas päris hästi aga mingil põhjusel enam ei lenda, sest vibratsioon on sees.Lendab küll aga hästi maakohal ja kõrgele ei tõuse ja käes hoides on märgata vibratsiooni.Silmaga vaadates nagu pole katki midagi kuid millestki peab ju see probleem tulema.Keegi teab rääkida? Ise pole sellistes asjades kogenud kahjuks.Kahju lasta seista tal, sest lennata oli päris vahva.
Posted: Thu Jul 08, 2010 14:26
by Kpe
Kas enne kirjeldatud ilmingute ilmumist sai läbi tehtud ka kukkumine?
Posted: Thu Jul 08, 2010 16:15
by tonis12
Niivõrd kuivõrd jah.Aga see pole miskine tõsine helikopter vaid 700 eegune hiina junn ja suht kerge ka teine.Kui oleks raske kopter siis jupid oleks laiali aga kuna ta on kergekene siis silmaga juskui pole midagi viga.Kord purunes masti ots aga selle tellisin uue ja lend jätkus.Kuigi juppe talle liigub oli parandamine suht jama töö.Hiinlased kohe oskavad kergeid asju keerulisteks teha! (kaasasündinud emapiimaga) Jama on see,et näeks silmaga mõnd purunenud detaili-siis saaks asendada aga justkui pole miskit katki.
Posted: Thu Jul 08, 2010 19:12
by felch
Kas mõni võll pole kõver? See põhjustab vibratsiooni.
Posted: Thu Jul 08, 2010 19:18
by Kpe
Ka stabilisaatori link võib vale pikkusega olla.... Samas, kui ei tea täpset isendi nimetust või ehitust, on päris raske korrektset nõu anda.
Posted: Sat Jul 10, 2010 1:13
by prosper
Minu meelest oli küll jutus kohe konkreetne mudeli nimi ( 700 Hiina Junn ) See on küll kohe päris suur kopter ju
Posted: Sun Jul 11, 2010 1:19
by tonis12
Tegelikkuses on see helikopter Syma S032. Aga syma on tundmatu tootja suht.
Posted: Mon Jul 19, 2010 12:34
by tonis12
Võtsin kõik kahti ja pani kokku tagasi.Tõenäoliselt ei olnud midagi kõver aga ju mastivõll istus kehvalt alumise hammasratta küljes kinni(eks löögist nihkus paigast ära)Nüüd enam pole mingit vibrat aga ilmnes järgmine probleem: Laadijaks on tal tavaline mobilltelefoni laadija taoline laadija.Ilmselt pole seal mingit balannsi ega midagi.Asi selles,et aku täis saades näitab tuluke,et aku on täis.Aga kui lendama asuda-siis mõned loetud sekundid lendab ilusti-siis aga kaotab energia ja lendab väga vaevaliselt.Kas aku on seoses selle 'superlaadija' tõttu vigane või siis on mootorid või mingi kiiruseregulaator omadega läbi. See kopter on odava otsa kopter.Hiinas maksavad sellised viissada krooni.Äkki ongi liialt palju tahetud sellelt? Lennanud olen kokku vast 10 akutäit kõige rohkem ja enam lennata ei kannata.Uut akut ei julge ka osta,kuna aku võib ise korras olla aga läbi on just mooror (mootorid) vms.
Posted: Mon Jul 19, 2010 12:48
by felch
Oletaks, et aku ise kutu. Mootorite voolutarvet saab mõõta ja siit järeldusi teha.
Posted: Mon Jul 19, 2010 12:58
by tonis12
No selge.Ostan uue aku aga ilmselt siis ka balanss laadija.Muidu saab see aku ka õige kähku manalateele.
Posted: Mon Jul 19, 2010 14:24
by KristoR
Battery: 3.7V 500mAh Li-Polymer battery
Mina leidsin sellise asja... selle järgi polegi vaja midagi balanseerida.VA see ,et üle ei laeks.
Vaata mis sul aku peal kirjas on ,et kindel olla...
Posted: Mon Jul 19, 2010 14:44
by tonis12
jah aku on 3,7V 450 mAh ja üle pole laadinud ja aku saab laadija tulukese järgi ca tunni ajaga. Ostsin ühe suurema mahtuvusega aku ka aga see läks teisel korral punni ära-seega miski laadimises ei sobinud. Tuli minema visata. Aga ma siis ei tea,mis teema selle oroginaal akuga on.Igastahes kopterit enam lendu ei saa ja on seal viga mis on aga fakt on fakt.
Posted: Mon Jul 19, 2010 18:05
by otsija
Mul on mingi 450 eegune koperdis, siiamaani on kenasti lennanud, ainult kole ebastabiilne on, hakkab koguaeg uuesti pöörlema õhus, kuigi timmid potest otseks, mingi paar sekki seisab ja siis hakkab jälle pöörlema. Viimased korrad olengi ainult pööramiskangi vastu hoidnud ja sedasi lennanud, ei jõua seda potet koguaeg kruttida. Crashi olen ka ikka räigelt pannud, vahepeal aku koos trükkplaadiga paigast nihkunud ja üks sabapropeller on sodiks sõidetud, õnneks sabapropesid oli kaasas paar tk. Kahju et väljas lennata ei saa, infrapuna paneb segast kohe ja jätab pöörded peale, kopter lendab mingi paarikümne meetri kõrgusele ja siis sajab alla. Isegi üsna pimedas ei saanud, ju ikka kosmosest ka kiirgub inframöla igasugu mis segab. Kunagi peaks kottpimedas proovima. Igal juhul edu sulle su koperdisega, minu hiinakaga nii hästi pole ikka läinud kui sinu massinaga:D
Posted: Tue Jul 20, 2010 8:30
by tonis12
No infrapuna ei kõlba kohe mitte kuskile.Täielik rämps.Endal ka olnud paar infrapuna helikat.Juhitavus on väga vilets igas mõttes.Raha raiskamine.Ega see minu raadio juhtimisega kopter on ka nagu on.Hiinlased kohe oskavad leiutada huvitavaid konstruktsioone.Varuosad on küll olemas sellele aga remontimine on küll ülemõistuse kehv, kuigi sain hakkama.'noname' asju kopterite kohapealt ei tuleks osta.Saab vaid paraja peavalu.
Posted: Tue Jul 20, 2010 19:14
by otsija
No jah, egs suurem asi ta pole, aga nn "käe valgeks" saamise eesmärki täidab ikka.Kangi vastu hoides saab lennata ka isegi, kui koguaeg edasi liikuda,siis ta ei pöörlegi eriti, aga khu sa ikka pidevalt liigud otse pisikeses toas:D. Pika tiirutamise peale saab isegi ruutmeetrisele lauale kenasti maandutud:D. Lugedes su enda aparaadi kohta, mis peale paari lendu lagunema hakkas siis ma ei tea, kas on odav raadiolainetel parem veel odavamast infrast, kui su raadiolainetel asi kohe laiali on:).
Posted: Tue Jul 20, 2010 19:42
by felch
Minu Silverlit'i Picooz lendas IR-puldiga küll täiesti talutavalt nii sees kui ka väljas. Isegi kosmiline kiirgus ei seganud
, hoopis suvilanaabri lapsed said kopterist jagu.
Kõrguseproovi tehes allus ta juhtimisele niikaua kui oli juba päris täpitaoline. Siis jah, lülitati mootor välja ja kukkus alla (tööraadiusesse jõudmine ei taastanud juhtimist !?).
Posted: Wed Jul 21, 2010 9:25
by tonis12
Tegelikult minu eelnevad infrapuna kopterid lendasid toas suht normaalselt(kui seda üldse normaalseks saabki nimetada) Aga kehvakesed olid nad ikka. Väljas päikesega polnud midagi teha.Hämaras õues aga küll.Üldiselt ei maksa kergeid koptereid mitte unistadagi osta kui on plaanis kasvõi natukenegi õues lennutada.Iga kergemgi tuulehoog muudab selle lihtsalt juhitamatuks.Toas jälle on jubedus kopterit lennutada kui juhtumisi selle ala ekspert ei ole.No üks lingike toas lendamisest aga õnneks seal oli veidikenegi ruumi.
http://www.youtube.com/watch?v=zo08HprPqqA Kitsas lihtsalt on! Ja võib lihtsalt ära lõhkuda. Ja mina selle kopteriga olen lennanud ehk kümme akutäit ja juba suri aku maha.Eks lasen kusagil akut testida.Ilmselt on siis aku viga .Täpselt selline kopter lendas mul lihtsalt minema,kuna olin loll ja üritasin viimase hetkeni teda oma juurde tagasi juhtida aga oli suht kõrgel ja kergeke nagu ta on - tuulevoolus viis ta minema.Oleksin gaasi maha lasknud oleks ta mul käes olnud.Enam üles ei leidnudki.Oleks ma kõik eelenvad odava otsa kopterid ostmata jätnud ja oleks kohe ühe vähemalt kolmetuhandese ostnud-oleks olnud lennurõõm ikka kordades ilmselt rohkem kui nende odavate ja kiirelt lagunevate mänguasjade puhul.Minu arvamus on selline vähemalt.Ja veel:hoolimata, et sai paigaldatud ka antennipikendus, ei mõju see sellelel kopterile.Keset lendu mingil põhjusel katkeb raadioühendus ja kohe ta ka alla kukub.Kui on kõrgemal,siis saab enne mahakukkumist veel taastada lennu.Aga algajaile sobivad jah vaid paraku kahe rootorilised.Selle sain oma 'kopteri karjääri' alguses ka kiiresti selgeks oma kogemustega.Sellised kopteri lood siis.
Posted: Wed Jul 21, 2010 19:24
by otsija
Tuulevaikse ilmaga ei kipu see pisike mõnekümne gramminegi kuhugile minema lendama, minu aparaadil on sedasi, et mingi kolm sekki kuskil kui signaali peale ei tule, siis sajab alla. Selleks et minema lendaks, ma ei tea siis peaks küll vist pöörded peale jääma kuni aku tühjenemiseni või olid sa mingis eri võpsikus, et kadus kuskile võssi vms? Mu kopteril on see ka jama panin tähele, et IR vastuvõtja asub kopteri üleval pool kabiinis suunaga ülespoole, ma ei tea miks selline loll disain tehtud on. Igatahes peaks millalgi selle silma kuidagi kopteri kõhu alla monterima, siis ehk ei peksaks nii segast väljas. iseküsimus kaua see asi mul vastu peab, vaikselt olen ikka siit sealt liiminud üsna kobedalt juba:D Crashe tuleb ka päevas nii 5 tk ikka kui paar akutäit lennata:P.
Posted: Wed Jul 21, 2010 20:51
by felch
Minemalendamise all mõeldi vist seda, et tuul viib kaasa. Omal juhtus selline asi LAMA-ga. Maa peal nagu polnud tuult aga kõrgele tõustes selgus, et on küll ja metsa poole. Lõpuks ei aidanud muud kui tuli kopter alla kukutada, mootorid tuule vastu ei saanud. Õnneks oli tol korral all suur kohev lumehang ja midagi erilist ei juhtunud.
Posted: Thu Jul 22, 2010 10:14
by tonis12
Tuulega ongi põnevad lood.Maapinna lähedal võib olla täielik tuulevaikus.Leht ka ei liigu.Kuid viis meetrit ja enam võivad olla õhuhoovused.Piltlikult öeldes nagu jõgi voolaks kindlas suunas.Ja kui oma kopteriga või lennukiga sinna sisse satud on kaks võimalust.Kui on suuremat sorti lennumasin-siis jääb see juhitavaks kuigi juhitavus on raskendatud.Kui on kerge masin siis õhuvoolus viib selle minema või teine ja targem variant,lased gaasi maha, et seda masinat ka edaspidi näha.Mina sain tänu sellelel juhtumile kogemusi.Mõtlesin, et püüan ikka ta enda juurde tagasi tuua aga kus sa sellega.Ja üllatavalt kiiresti oligi see silmist kadunud kuni üleüle järgmise krundi kohal signaali puudumise tõttu sadas alla.Läkisn otsima aga õnnetuseks kasvas seal palju puid ja mõned ka üsna kõrged ja kuigi informeerisin neid sellest juhtumist, pole ma enam seda kopterit näinud.Ju vedeleb kusagil suure puu ladvas ja enne kui sügisel lehed maha ei tule seda ei näe.Mõnel varesel vähemalt hea pesa alustada ja oksakesi ümber punuda....
Posted: Thu Jul 22, 2010 15:53
by otsija
Noh jah, kuhugile puulatva sattudes on küll üsna käbe kaduma tõesti ma usun. Kõrgelt alla kukkmise koha pealt, minu punn on nii kerge, et reaalselt sodiks kukkuda võiks ainult otse asfaltile vms kõvale pinnale sadades, kui vähegi muru all on, siis ei juhtu küll tollega midagi isegi 100 meetri kõrguselt vabalangemist tehes. Panin tähele, et kõrgemalt sadades hakkavad lõpuks propad teistpidi pöörlema ja tuleb üsna mõõduka kiirusega enam vähem õigetpidi propellerid pööreldes maa poole. Mõni õhtupoolik lähen proovin põldude vahel uuesti väljas lendu teha, ehk joodan infrasilma ka maha ja liimin kõhu alla kuhugile, samas liimisin korpust vähe ja eriti ei taha lahti kangutada uuesti, elame näeme.