Page 1 of 1
proportsioonid ja nipid.
Posted: Sun Jul 18, 2010 21:58
by saarlane
Õhtust foorumlased, küsimus järgmine- Ega keegi pole komistanud sellise artikli või netilehe otsa, kus oleks kirjas mudeli ehitamiseks vajalikud nipid. Pean silmas just kui pikk võiks optimaalselt olla kere võrreldes tiiva pikkusega, kui suured stabikad võrreldes mingi teise argumendiga jne. Ühesõnaga ABC selle jaoks, et lennuk püsiks kõige paremini õhus.
Siaamaani olen justkui lambist kõik mõõdud võtnud ja teinud, tõsi, lendavad küll aga seekord natuke suurem projekt käsil ja tahaks olla kindel, et asi lendab stabiilselt.
Tiiva lõikasin vahust juba välja klassikalise Clark y profiiliga, pikkust on 155cm ja laiust 25cm. Soovitusi kere ja stabikate osas ehk?
Kuuma suve jätku!

Posted: Mon Jul 19, 2010 0:18
by Ervin2
Posted: Mon Jul 19, 2010 0:32
by titan
Ära siis nüüd salatse

kõnele ka projektist vähe...

Posted: Mon Jul 19, 2010 11:25
by saarlane
Tänud Ervin, eesti keelne lugemine alati see kõikse parem. Samas leidsin ise ka konkreetse asja mida otsisin, ehk kellegil teisel ka kasuks.
http://adamone.rchomepage.com/design.htm
http://adamone.rchomepage.com/cg_calc.htm
Noh mis sest projektist ikka, kaamerat tahaks peale panna pilti tegema. Eks ma võin pilte ka nädala teises pooles näidata. Ning siis ehk tiba lähemalt kirjutada.
Posted: Mon Jul 19, 2010 16:01
by [J]
Suurem stabilisaator ainult suurendab stabiilsust. Kolmandik tiiva pindalast on kindlasti piisav.
Kiiluga on hullem lugu. Liiga suurega läheb sügavpöörangusse ja liiga väikesega teeb "Hollandi sammu" ("tuigub" siia-sinna, nagu purjus ja otse ei suuda lennata).
Sümmeetrilise stabilisaatori profiili korral raskuskese mitte tagapool kui tiiva esimene kolmandik.
Posted: Tue Jul 20, 2010 14:19
by Kuno
Propelleri suhteliseks sammuks (h) nimetatakse propelleri geomeetrilise sammu (H) suhet propelleri Iäbimõõtu (D).
Seega
h = H/D
Mudellennukeil kasutatavate propellerite suhtelised sammud on 0,8-2,0 piires.
ilmselt on mõned põhimõtted ajas väheke muutunud - tänapäevased propid on küll olulisemalt väiksema sammuga:
ehk näit Extral olev propp on 22X8",siis suhteline samm tuleks
8/22=0,36
See oli lihtsalt üks tähelepanek sellest vanast Helme raamatust - vaat mis võib ajas oluliselt muutuda

Posted: Tue Jul 20, 2010 16:20
by [J]
Kõik tõed on õiged ainult teatud tingimustel. "0,8-2,0 piires" on suurevõitu kindlasti.
Siin siiski üks väga tänapäevane viiekordse maailmameistri propp, mille samm on läbimõõdust suurem!

Propi valimiseks soovitaks kasutama õppida Motocalc-i või mõnd muud vastavat tarkvara.
Tegelikult kõhutunde järgi head lennukit ei saa, lendamise seadused on liiga keerulised.
Posted: Sat Jul 24, 2010 16:55
by saarlane
Posted: Sat Jul 24, 2010 22:15
by [J]
Soovitusi kere ja stabikate osas ehk?
Selliseid pulkkeresid, nagu internetiaadressi plaanil, on edukalt tehtud vana klaasplastist õngeridva jätkudest.
Posted: Sun Jul 25, 2010 14:04
by juksrace
nati OT võibolla, aga tiiva ühendustoru otsides ostsin rimist 69 krooni eest telgi millest sai päris suur hunnik klaasplast torusid millest võiks vast ka saba poomi teha, kui kaks tükki kõrvuti panna, siis saaks pöörde või kõrgustüüri juhikud toru seest nööriga teha

Posted: Sun Jul 25, 2010 23:11
by saarlane
See on nüüd tõesti telgile mõistlik kasutusviis
Mina kasutasin siiski ehituspoes müügil olevaid alumiinium torusi ja kerele kandilise profiiliga pulk.

Posted: Mon Jul 26, 2010 20:30
by saarlane
Tekkis järgmine küsimus. Kui mootor on tiivaga ühel joonel, kas siis ei ole vaja ülesse/alla nurka mootorile, piisab ainult paremale nurk tõmbava propiga?
Posted: Tue Jul 27, 2010 0:53
by [J]
Pole vaja! Kui saatja võimaldab, võiks kõrgustüüri vajadusel gaasiga miksida.
Posted: Tue Jul 27, 2010 17:39
by saarlane
Kui gaasi peale siis kõrgustüür alla? Ma ei tea kas saab miksida, saatja on mx12, pole kunagi selliseid asju vaja läinud. Kõik asjad siiani näppude kaudu maa peal korrigeerinud.
Ja nendele kes pilte tahavad näha tegin ka mõne.

Ahjaa, selline palve oleks ühele lahkele kaasmudelistile, et järsku on kumme millega tiiba kinnitada kellegil üle jäänud. Ostaksin väikse koguse heameelega kuna meie jaekaubanduses on müüa ainult suhteliselt õhukesi ja rabedaid kummirõngaid millega ei julge väga lennata. Või oskate soovitada mudelipoodi kust võiks küsida neid? (Kullo minu teada ei saada kaupa postiga laiali)
Posted: Tue Jul 27, 2010 17:47
by mart63
Mis mõõtu sul vaja, võin kullost tuua ja ümbrikusse pista.
Posted: Tue Jul 27, 2010 18:24
by lauri
Osta poest rahakumme, pakis tükki sada või nii. Saad ka nendega, kui suurema hulga paned. Igas bürookaupade poes on, kindlasti ka mõnes suuremas "selveris".
Posted: Wed Jul 28, 2010 10:52
by saarlane
Esialgu pole vist vajagi, tegin ise vaesemehe kummid, mis üllatuseks toimivad väga hästi. Auto õhukummist lõikasin ribad. Suurus täpselt paras ja väga tugevad ning ei rebene. Ainult päike vist võtab nad kiiresti ära, peab regulaarselt vahetama.
Posted: Wed Jul 28, 2010 21:59
by saarlane
Lennuk sai valmis, proovilend sai kah tehtud aga kahjuks jäi lühikeseks, sest avastasin, et mu viimane vastuvõtja on ka töölepingu lõpetanud. Kinnise antenniga saatjast sain ainult poolteist sammu lennukiga kaugemale minna kui mürgel lahti läks. Hea, et näpud alles jäid. Õhus sain kah vaid umbes 50 meetrit kaugust ja siis pidi võitlema niiet higipull otsaees, et tervelt alla saaks lennuki.
Aga muidu lendas väga hästi ja aeglaselt. Vajaka jääb ainult uus vastuvõtja. Ilmselt nüüd see punkt kus 2,4ghz peale üle lähen.
Pilte kah..., kaamerat pole esialgu külge pannud, panin ette ballasti.

Posted: Thu Jul 29, 2010 8:20
by cuprum
saarlane wrote:Kinnise antenniga saatjast sain ainult poolteist sammu lennukiga kaugemale minna kui mürgel lahti läks. Hea, et näpud alles jäid. Õhus sain kah vaid umbes 50 meetrit kaugust ja siis pidi võitlema niiet higipull otsaees, et tervelt alla saaks lennuki.
Nu pagan, kas mulle ainult tundub või ongi kaskadörid tegelikult nii julged poisid, et peale täielikult untsu läinud levitesti veel ka lendama minnakse?
Posted: Thu Jul 29, 2010 10:10
by saarlane
Ei siin läänepool käivad asjad nii, et enne ikka lendad ja kui midagi on mäda siis teed levitesti.

Posted: Fri Jul 30, 2010 11:14
by mrtn
Väga vinge!! ootame siis superpuper HD kaadreid Kuressaarest!
Posted: Sat Jul 31, 2010 12:34
by tarts
Siin on üks artikkel ajakirjast Tehnika ja Tootmine Noortele. See käib küll väikelennukite kohta, kuid põhimõte peaks sama olema. Põhilised arvutused on lk 60 ja 61.

Posted: Sun Aug 01, 2010 20:42
by saarlane
Sai siis kaamera test ka tehtud. Kuna kaamera suhteliselt kehvake siis just häid pilte ei saanud. Samuti ei julenud väga kõrgele lennata, sest lõi väikseid raadiohäireid sisse. (Õnneks on 2,4ghz süsteem juba tulemas.)
Lennukit ennast sai ka natuke korrastatud ja kaamera kinnitusest ka pilti.

aerofotosi ei viitsi eraldi panema hakata, asjad selle lingi all.
http://www.flickr.com/photos/52317430@N ... 58/detail/
Lennuk lendas ise super ilusalt ja aeglaselt nagu peab.

Posted: Mon Aug 02, 2010 14:23
by hommiku kohvi
kaua lennuaega on? mis aku?
Posted: Mon Aug 02, 2010 15:04
by saarlane
aku on 1300mah 3 purgine. Ja selliseid on 3 tükki. Lennuaja koha pealt ei oska öelda. Pole jõudnud akut päris tühjaks kärutada.