Page 1 of 1
Hiiumaale tuleb uus kiiruse lennuk
Posted: Sat Jul 24, 2010 2:15
by tiit
Posted: Sat Jul 24, 2010 19:21
by prosper
Väga vinge!! Ma küsin politseilt radari jälle.Mis mõõtudega see linnuke on? Eelmine aasta püüdsime Ropka hävitajat ja see oli nii pisike ja kiire.Kuno Ekstral saime vabalt kiiruse kätte 166km/h,sest see ju nii SUUR ja JÄME

Lennuk ma mõtlen

Posted: Sat Jul 24, 2010 21:49
by lauri
Kuidas te politsei radariga seda kiirust täpselt mõõdate? Lennuk peaks ju otse radarisse lendama, mis ei ole praktikas võimalik. Väikenegi nurk radai ja lennutranektoori vahel, ning saad tegelikkusest väiksema numbri. Lihtsam oleks ju gps-i kasutada või stopperiga aega mõõta ja sealt kiirus arvutada?
Posted: Sat Jul 24, 2010 23:20
by Antu
prosper wrote:Väga vinge!! Ma küsin politseilt radari jälle.Mis mõõtudega see linnuke on? Eelmine aasta püüdsime Ropka hävitajat ja see oli nii pisike ja kiire.Kuno Ekstral saime vabalt kiiruse kätte 166km/h,sest see ju nii SUUR ja JÄME

Lennuk ma mõtlen

Mentorit radar võttis ja näiduks oli 112 km/h
Posted: Sun Jul 25, 2010 1:15
by prosper
Ei ole keeruline mõõta. See on umbes nii et kui lennuk tuleb sulle peale ja kui jätkaks samal trajektooril sõitu oleks sul kõhus kinni. Seal teekonnal siis mõõdadki. Kokkupõrkest hoidume ja lennuk keerab siis ennem üles ära. Madallennul nurk väiksem.Kas tundub nagu enesetapuna

?? Eks Politsei töö on sama ohtlik ,kui kiirust ületav auto sinu poole tuiskab. Kes meist pole kiirust ületanud.? Ja kui siis "võmmid " põõsast mõõdavad ei tule meil kellegil pähe kurvist välja tuistes küsida mis nurga all keegi oli.
Loomulikult saab kasutada kõiki muid vahendeid mida peaksime ka ilmselt tegema see aasta.Saab siis täpsemad numbrid kirja. Kuidas see stopperiga mõõtmine käib? Ilmselt punktist A punkti B.
Posted: Sun Jul 25, 2010 10:33
by titan
Kui 350 km/h plaan on, siis suur see lennuk olla ei saa ju. Vastasel korral läheksid ülekoormused ja tagasipöörde kaared väga suureks.
Sa Prosper pead Hiiumaa parima jahimehe tooma, kes seda putukat radariga taga suudab ajada.

umbes nagu jooksvat metssiga
Aga vägev värk! Igatages!
See saab Hiiumaa üldine kiirusrekord ka olema vast

Posted: Sun Jul 25, 2010 10:59
by Kpe
lauri wrote:Kuidas te politsei radariga seda kiirust täpselt mõõdate? Lennuk peaks ju otse radarisse lendama, mis ei ole praktikas võimalik. Väikenegi nurk radai ja lennutranektoori vahel, ning saad tegelikkusest väiksema numbri. Lihtsam oleks ju gps-i kasutada või stopperiga aega mõõta ja sealt kiirus arvutada?
Muide on politseiradariga võimalik mõõta mitte ainult läheneva, vaid ka eemalduva objekti kiirust. Veidi ohutum vist....
Pealegi ma ei usu, et sealt tuleks suur mõõtmisviga kui 100m kauguselt läheneva lennuvahendi trajektoori nurk mõõtja suhtes on n. 10 kraadi. Huvilistele nuputamist

Posted: Sun Jul 25, 2010 11:11
by tulnuk
Rcgroupsis mõõdavad kutid dynamic soaringu plaanereid, mis on ju samuti minimaalse ristlõikega ning lendavad elliptilist trajektoori väga edukalt politseiradaritega, ning seda ka kiirustel üle 700km/h.
Teine võimalus oleks lendu maapealt filmida ning hiljem heliribalt dopleri effekti abil mõõta kiirust.
Posted: Sun Jul 25, 2010 11:53
by tiit
Niipalju siis lennukist, et tiib 0,855 m kere 0,637m. Runko on lasikuito ( klaasplast), propp ees 6*4 ja mootor innrunner 70 000 prm.Kiiruse regulaator 40A. Pole veel saanud proovida kuna meil siin nii kova tuul.Äkki täna ohtupoole tuul vaibub siis kindlasti platsile proovima.

Posted: Sun Jul 25, 2010 12:13
by [J]
Mul siinsamas Eestis on F5J-lennukil ilma pistikuteta kohe kinnijoodetult ja paikselt
MicroPower V3 E-Logger
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... &sortlist=
Sinna saab riputada vastavalt vajadusele kõiksuguseid andureid.
GPS-iga kiirusediagramm ühelt JannoCup2010 võistluslennult näeb välja nii:

Müügil on ka õhu suhtes kiiruse mõõtmise andurid.
Julgen soovitada huvilistele küll! Väga kasulik riistapuu.
Muuseas, üle 30 000 p/min läheb propi laba otsa joonkiirus helikiirusele liialt lähedale ja aerodünaamika "metsa". Sel põhjusel lennukitel kõrgemaid pöördeid ei kasutata. Pakuks huupi, et eeltoodut arvestades nii väikese sammuga (6x4) üle 180 km/t hästi ei taha tulla.
Kiiretel lennukitel suhteline samm 1,9 pole mingi ime - näiteks prop 4,5x8,5 ...
Posted: Mon Jul 26, 2010 10:18
by -Ilmar-
Hei!
Kas huvilised pole sellisest asjast kuulnud: Doppler Frequency shift speed measurement?
See oli esimene mis praegu kohe näppu jäi:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=308120
Siin on video radar/eagletree/wavescope:
http://www.youtube.com/watch?v=K7bCuiDN5Xs
Youtuubis oli ka üks video kus juhendati kuidas kopteri labapöördeid mõõta.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Mon Jul 26, 2010 11:52
by Kuno
propp ees 6*4 ja mootor innrunner 70 000 prm
siin peab tõesti laba otsa joonkiirust arvestama - kui läheb üle helikiituse,siis kasutegur kukub väga järsult ära

Äkki tuleb valida suurema sammuga propp

Posted: Mon Jul 26, 2010 12:49
by mart63
Need on mootori tühijooksui pöörded, 6x4 propi 70 000rpm'l keerutamine võtab ikka meeletult vatti.

Tiit, selle lennukiga on 350km/h suhteliselt võimatu, 200km/h veel okei, ehk mingil määral ka ohutu, aga rohkem juba suht küsimärgi all.
Omal jõudsid ka uue kiirusmudeli regu ja akud hongkongist kohale, ehk saab varsti lendu kah.

Posted: Mon Jul 26, 2010 22:49
by prosper
No Mart tule aja Tiiduga lennukid joonele siis Hiiumaal

.
Posted: Mon Jul 26, 2010 22:51
by mart63
Mõtlen jah..
