Page 1 of 2
Crash
Posted: Wed Aug 18, 2010 14:46
by Stroke
http://www.youtube.com/user/RcStroke#p/ ... C8UGa-kfS8
njah... mida lisada... mingi 3-s aku täis kotperiga tühjendatud, esimene päev kui maast tahtlikult üle meetri ronib
Posted: Wed Aug 18, 2010 15:48
by Trex
Harjutamine teeb meistriks
Posted: Wed Aug 18, 2010 16:20
by rallikas
Kopter on päris karmidele kukkumistele hästi vastu pidanud!
njah
Posted: Wed Aug 18, 2010 17:02
by Stroke
paljud pole üles lastud... tal ikka iga 3-s tõusmine oli küllili... ja sai siis nii üle aku lastud
1 aku nii 15+minutit tööaega või 2-3 tundi temaga olles
Posted: Wed Aug 18, 2010 20:06
by Trex
Äkki peaks simuga natuke kaasa aitama
Tuleks kopterile kasuks
ja rahakotile ka
Posted: Wed Aug 18, 2010 20:24
by saarlane
Simu on nõrkadele
Ja julge pealehakkamine on pool võitu!
Posted: Wed Aug 18, 2010 20:59
by Stroke
kogu kahju päevaga.. vast mingi 100-200 krooni
enamus sellest:
2 flybar
2 tail boom
1 blade
1 blade holder
2 saba telge,
ühe ajasin sirgemaks ja lendab hetkel
simu ei tea, ei tõmba eriti
üldse lendan hetkel:
-tiivik 3 korda sabasse sisse jooksnud, tsipa keskelt lahti...
-saba, korra tiivik sisse sõitnud, enamvähem sirgeks väänatud
-tagumine tiiviku telg sirgeks haamriga taotud
-servol 2 hammakat olid katki, lendasin mingi 5 akut sellega ja täna just vahetasin hammakad ära.
-üks muna peal superattakiga kinni liimitud
ülejäänud "paistab" "terve"
siin siis vähe rohkem "õnnelikke juhuseid":
http://www.youtube.com/watch?v=2UOOZbFCXEQ
Posted: Wed Aug 18, 2010 21:23
by [J]
saarlane wrote: Ja julge pealehakkamine on pool võitu!
Kas sapööride kohta see "rahvatarkus" kah kehtib?
Posted: Wed Aug 18, 2010 22:21
by Kristjan
-tiivik 3 korda sabasse sisse jooksnud, tsipa keskelt lahti...
-saba, korra tiivik sisse sõitnud, enamvähem sirgeks väänatud
-tagumine tiiviku telg sirgeks haamriga taotud
-servol 2 hammakat olid katki, lendasin mingi 5 akut sellega ja täna just vahetasin hammakad ära.
-üks muna peal superattakiga kinni liimitud
Ole nii kena mees ja hoia avalikest lennutuskohtadest esialgu eemale. Päris tõsiselt...
Posted: Wed Aug 18, 2010 22:30
by lauri
Oh õudust. Sellise kopteriga ja nii ei ole võimalik ju lennata. Ürita nüüd rahulikult kõigepealt kohapeal kopterit hõljutada, enne kui nii hulle manöövreid tegema kipud. Hõlju paari meetri kõrgusel kohapeal, keera nina enda suunas, hõlju. Järgmiseks hakka vaikselt ringe ja kahekseid lendama jne.
Posted: Wed Aug 18, 2010 23:01
by Stroke
esiteks,videod minu venna lendamisest
, minu omi pole kuna keegi ei viitsi vast vaadata kuda kopter õhus on, ehk ma suurt ei crasha (ei taha ära sõnada), "nouse in"-i ei lenda, ikka ja alati saba enda pool kui võimalik, vajadusel KUNI 90*, üldiselt ikka proovin enda pool saba hoida. lennud nii... kuni 20-30m kõrgusel ja mitte just kõige lagedamal alal, vast 10m vaba ruumi külgedele jääb, nagu näha, plats sama mis sealgi.
tuul lõikab suht tugevalt sisse nii 2m kõrgusel kuna seal see mägi tee taga, mis ILMSELT suunab tuult...
*lennanud ka kahekesi sellel platsil, mitte oma vennaga vaid vähe stabiilsema piloodiga!
Posted: Wed Aug 18, 2010 23:40
by felch
Tuli lihtsalt meelde et...oma 3-kopteriga ei julgenud pikka aega üle 2m minna. Hõljutasin ja hakkkasin ise ka haigutama.
Siis sattusid gürod kogemata valesse režiimi ja keerasid ise gaasi juurde. Päris kõrgele keerasid! Üllatuseks märkasin, et sellega tuleb toime küll. Enam ei karda.
Et siis igal asjal on 2 otsa. Mõnel rohkemgi...
Niisama kopteri lõhkumine on tõesti mõttetu ja kallis. Ja valus vaadata...
Posted: Wed Aug 18, 2010 23:52
by Stroke
pole minu otsustada, tema ise teab mis teeb, ma lihtsalt hoian kaamerat
, ega just väga igav ei hakka teda vaadates, erinevalt "tüüpilisest" kes rahulikult lendab, et pealt vaatajatele kindlasti atraktiivsem
kui ma lendan, ei viitsi ta kaameradki hoida ... suurt... panen vast mõne enda video üles...
Siin siis minu lennust, üks esimestest kus "platsilt minema" lendasin
http://www.youtube.com/watch?v=98G-4isipQA
Ja siin siis taas kord üks video, seekord siis see, mis hävitas ühe saba, flybar-i ja saba tiiviku telje tegi kõveraks.
See lihtsalt tsipa raske maandumine, saba vast puutus esimesena maad ja tiivik jooksis sisse? igatahes vend lendas nn minu kopteriga:
http://www.youtube.com/watch?v=PwfA6QCdcD0
Posted: Thu Aug 19, 2010 10:47
by lauri
Pealtvaatajatele lõpeb see atraktiivsus varem või hiljem traumapunkti ja õmblustega, kui mitte hullemaga.
Posted: Thu Aug 19, 2010 10:57
by [J]
Lisaks Kristjani ja Lauri hoiatustele tuleks vaadata veel seda teemat:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=4001
Posted: Thu Aug 19, 2010 11:14
by saarlane
Kahjuks on meil siin palju hullemaid ekstremiste.Paar päeva tagasi kirjutas lehes, et perekond Sõnajalgade kopterilt oli kukkunud summuti lennu ajal küljest ära. Õnneks kukkus asi keset tühja põldu, mitte kuskile asula kohale või veel hullem, kellelegi pähe. Ja üks vendadest, kes juhtis, olevat enne lendu vaadanud kah, et asi keevitusest lahti ja logiseb aga mõtles, et käib küll. Summuti olevat niikuinii iluasi ja seda polevat vaja.
On ikka naljamees küll
Posted: Thu Aug 19, 2010 11:31
by Stroke
lennu vahetus läheduses ma kaameraga kui tema lendab, ei ütleks, et oleks põhjust karta olnud...
head speed suht minimaalne, et kui ka midagi juhtub, ei oleks asi nii hull.
muidugi lendab veel
võin julgelt öelda, et ohutu see pole ja elektroonika vea tõttu tõenäoliselt võib muutuda enamvähem ükskõik kelle teise lend ohtlikumaks, just pöörete pärast.
teoreetiliselt peaks olema mitukümmend kilomeetrit vaba ala igas suunas, et oleks "täiest ohutu" lennata (see vahemaa, mida kopter akuga lennata suudaks), kuigi reaalsus, et nii kaugele läheb on ligilähedal võimatule...
Vedas... eks sama hästi võib iga piloodile öelda: Vedas, et alla ei kukkunud!!!
Posted: Thu Aug 19, 2010 11:51
by aretaja
Kasutaja stroke. Kopteri parandamine ei käi kahjuks super-attaki, teibi ja kantossiga. Ja sina väidad, et sa oskad kopterit juhtida? Ma ei julgeks sing simu tahagi lasta.
Posted: Thu Aug 19, 2010 11:59
by Stroke
eks olene milleks, ja kuidas kopterit kasutad, nagu näha ma oskan niipalju parandada, KUI palju mul endal vaja. Eks jah, katsetan, aga minule tulemus "sobib", kui tuled vastupidist väitma, ei tea, eesmärgi täidan endal ja sellest mul piisab, hetkel, muidugi kui hakata rida ajama siis, see pea, mis antud kopteril on ei kõlba kah kuhugi, tuleks vahetada ära, servod - sama teema jne...
ma ei tee seda võistlus tasemel
kui eksisin andke teada, ma täiendan end hea meelega (või parandan kui tõesti eksin)
aretaja: ainult 1/3st nimetatud asjast on õige, ülejäänud, lihtsalt katse solvata?
kõik oleneb kus ja kuidas, vajadusel võiks ka teised nimetatud asjad asja ära ajada
, kuigi kasutatakse mujal.
Posted: Thu Aug 19, 2010 12:03
by mart63
Stroke wrote:
ma ei tee seda võistlus tasemel
Tõesti!?
Posted: Thu Aug 19, 2010 12:36
by aretaja
Pidigi olema solvang. Äkki paneb sind pisut mõtlema. võibolla 500 m eemal lendab teine sinusugune kaskadöör .90 suuruses kopteriga, millel on sammuti võllid vasaraga sirgeks taotud ja saba enamvähem sirgeks väänatud. Aga pole hullu, ülejäänud "paistab" terve ja lendab "hetkel". Aga võibolla järgmisel "hetkel" ei lenda ja on juba sinu peas kinni. Võibolla pole vaja kiirabit kutsudagi.
Posted: Thu Aug 19, 2010 12:57
by Stroke
idee pooles võib ka uhiuus auto/kopter VMI asi otsad anda. QC on mõnel kõrgem kui teisel, kuid ka mainekaimatel tootjatel on vigu, mõni tunnistab, mõni mitte.
ehk siis, see sinu võibolla on sama hea ükskõik kelle teise kopteril.
Muidugi selline parandamine tõstab võimaluste hulka, kuid ei usu, et mina siin hull olen.
liimi kasutatakse paratamatult kopterit ehitades, lihtsalt vastavates kohtades, liim ei jää kandma...
Ehk siis see "paistab" tähendab ka seda, et erinevalt sinust, ei loobi ma sõnu, ehk siis ma ei ütle, et ülejäänud on terve (nagu sina ütleksid) ilma 100% veendumuseta, ehk mis tähendab seda, et ma ei ütle ka, et tehasest tulev kopter on terve - ideoloogia, keele kasutus jne, sa tõlgendad kuidas tahad, see sinu teha.
Ilmselt oled ise ämbrisse astunud ja tunned, et suudad ennast tõestada?
"No hard feelings."
(enda arvamust väidan kindlalt kuna arvamus on nagu ta on, ei tähenda, et ka reaalsus selline on)
Mida saavutada tahad? jõua asja mõtteni.. sinu jutul siiani pole midagi, mida poleks öeldud ja kordamisest kasu pole, sinu poolt vähemalt mitte.
Asjalikke soovitusi kuulan meelsasti, ohutuse koha pealt, ala laias laastus inimestest puhtas ja ka valdavalt hooliseb, et ohtu(kui gaasi maha tõmbab jüuaks kopter 5 korda enne alla kukkuda kui kellegini/milleni, mida lõhkuda saaks jõuab) poleks.
Posted: Thu Aug 19, 2010 13:12
by ak
Hei,
vaadates, kuidas mõne tootja kopter laguneb enne kui isegi õhku saab, ei ole vist parandamismeetodid alati kõige kuumem teema. Tähtis on, et lennatav koht oleks inimestest ja ehitistest eemal, siis ei peaks kellelgi ütlemist olema, kuidas keegi enda kopterit lõhub. Selge on (loodetavasti) ka see, et inimene lendab (riskib) inimtühjas kohas erinevalt kui avalikul platsil, neid ei saa võrrelda.
Simu ma ei alahindaks - ma ei saa aru, mis mõte on proovida päris kopteril manöövrit, mida simus edukalt proovitud ei ole. Iseasi, kui remontimine on kirg ja juppide ootamine meeldiv võimalus aja mahavõtmiseks.
AndrusK
Posted: Thu Aug 19, 2010 13:23
by cuprum
Stroke wrote:
Asjalikke soovitusi kuulan meelsasti, ohutuse koha pealt, ala laias laastus inimestest puhtas ja ka valdavalt hooliseb, et ohtu(kui gaasi maha tõmbab jüuaks kopter 5 korda enne alla kukkuda kui kellegini/milleni, mida lõhkuda saaks jõuab) poleks.
Kahjuks Sulle hetkel muid asjalikke soovitusi, kui "mine parem kalale" siin väga raske anda. Tundub, et prioriteedid on ikka
väääga kõvasti paigast ära.
Mis puutub juppide lappimisse, siis kopteri puhul on mõned asjad, mida põhimõtteliselt ei lapita - kodus põlve otsas ei ole neid võimalik korda saada. Võrdlus kvaliteedikontrolliga erinevates tehastes on ikka paar suurusjärku mõõda lahmimine selles kontekstis. Khmm, eelpool riivamisi jutuks olnud kummitoodet Sa ju vist ei lapiks?
Mis puutub ohutusse, siis kui Sinul oleks natukene rohkem aru peas, siis Sa KEELAKSID oma vennal sellised jamad. Vähemalt ühel videol paistis teie plats vääääga autotee kõrval asuma. Kui koperdis mõne sõitva auto aknasse lendab, mis siis?
Omaette teema on veel selliste jamadega uhkustamine. Tea, kas tegu pisikese suhtlemisvajaduse või päris ümaraks nuumatud masohismiga (peale paari vastust oli juba teada, et ega siinsest rahvast keegi Sind väga kiitma ei kuku). Sellepärast ma siinkohal ka lõpetan, ning soovitan ka teistel end pisut tagasi hoida Su postitustele vastamisel - raske saab küll olema sellist jama taluda, kuid vähemalt minu jaoks on see pisut parem, kui lõputu läbustamine ja kelkimine oma lollusega.
Posted: Thu Aug 19, 2010 13:44
by Stroke
Et mis siis lappimisel viga?
saba minimaalne vääne, ei muuda oluliselt kopteri käitumist? (mõrasid vms ei ole)
sama kehtib vast saba teljega, kuigi jah, sellega kriitilisem, sai lihtvitud jne...
liimitud, "polt sisse", liim ei jää kandma vaid lihtsalt hoiab paigas.
kogu kontstruktsioon suht pehmekene ikka - seda siis tehasest saati...
Kui kahtlusi on kontrollis, lasen kopteri alla, enne kui auto vms liiga lähedale jõuab, ja lähedale ei roni neile autodele juba selle pärast, et tekitavad tulle keeriseid, mis mõjutaksid kopterit.
Aitäh ka mõistlike vastuste eest
.
Pole niiväga uhkustamine, kui, et võiks lihtsalt teisi arvamusi saada.
Kas IGA crash peaks lõppema uue kopteriga? ma nii ei arva, ei raatsi ka poolt pead vahetada selleks, et miski kuskilt vaevu lahti - pärast parandamist väändus kõik muu enne läbi, ehk ma arvan, et piisavalt kõvasti jäi kinni.
Posted: Thu Aug 19, 2010 14:27
by titan
Et mis siis lappimisel viga?
Vaata sõbrake, seda kõike mõtled Sina
Kuna Sa ei tea mida tahta ja milleks kopter üldse võimeline on!
Kui oled lendamise simus selgeks saanud ja "korralik" kopter lennuplatsil, siis peale lendu laulad juba teist laulu...
ja on ka aplodeerijaid.
Tule nüüd kahejalaga maapeale tagasi ja kuula, mis Sulle räägitakse!
Külasta mõnda üritust ja suhtle teistega, siis tabad ka asja pointi.
Järva-Jaani suht eesti keskne koht ja sinna peaks igast Eesti nurgast kohale saama, kui huvi ja imu on vähe end sel teemal harida.
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=4366
kogu kontstruktsioon suht pehmekene ikka - seda siis tehasest saati...
HK 450 lendab väga ilusti ja teeb täpselt seda, mida piloot tahab, kui ta korralikult koostada ja seadistada nagu vaja
Ja remonti ei nõua ta sugugi peale igat starti ja lendu ...
Posted: Thu Aug 19, 2010 15:25
by Stroke
ei tahtnudki laita kopterit, et ei kõlba, vaid lihtsalt pole vaja hakata keevitama, kui ülejäänud osad kõik plasti...
praegu mul veel see aeg, kus õpin kopterit hoidma, kopter seisab ikka enamvähem paigal, kui tuult ei ole.
teeb täpselt mida puldist "ütled".
Tean, et kui kopterit piirideni viia, peab rohkem hoolitsema, kuid karta on, et enne seda jõuab veel ta maad puutuda - seda mitte õige suunaga.
ehk siis suht koht õppimise tarvis lapin kopterit.
mootor, pich mõlemad tugevalt maha võetud enda mugavuseks...
vastu pidav on ta küll, ei saa öelda.. mitu korda lastud vähe valesti ja terveks jäänud, ainult niikui saba enne puutub, jookseb tiivik sisse - aitab seadistamine sellele?
mõtlesin, vb metall pea vähendaks läbi paendumist?
Mis ma tegema peaks teie meelest? kõik osad ära vahetama? või kõik mis vähekenegi "kriimustatud" või kust maalt piir läheb? seda piiri siis vaja iga jupiga eraldi kirjeldada ilmselt, sest kui oma töö ka ära teeb, sellest ei piisa?
Posted: Thu Aug 19, 2010 16:03
by felch
Mis mõttes: tiivik jookseb sisse? Paindub sabatoruni ja lööb selle sisse? Siis peab küll tugev löök olema. Või pole toru korralikult kinni.
Mainisid (ja ühes videos oli ka näha), et sabapropp kiilub kinni. Äkki hakkab rihm libisema kuna pole piisavalt pingul ? Ehk siis algselt on aga toru vedela kinnituse tõttu nihkub toru kopteri poole ja rihm läheb lõdvaks.
HK-450 kopteril põhjustas sama probleemi toru kere poolses otsas olev ülekanne - hammaks tuli teljelt lahti, hakkas libisema. Ma ka proovisin liimiga - täpselt 2 pööret pidas vastu...
Liimida ei tasuks suure koormuse all olevaid detaile: hammakad (ka servodes), labad, lingid jne. Minu meelest ei hoia superliim ühtegi kopteri plastdetaili aga vahest on sul mingi teine plastik.
Kõveraks paindunud ja käsitsi sirgestatud peavõll põhjustab vibra, mis teeb kopteri raskesti juhitavaks ja raputab kõiki detaile tugevasti. Loomulikult ei mõju see hästi.
Sabatoru, kui metallist, on samuti väga raske põlve peal sirgeks väänata kuid siiski võimalik. Iseasi kui vastupidav ta enam on.
Sabavõll on ehk vähem kriitiline aga siiski - kui kinni kiilub, on juhitavus kadunud ja kukkumine kindel.
Muide, lugesin netis, kuidas 1 lennuhull oli peahammakalt jupi välja lasknud (kukkumise käigus). Kuna ta ei jõudnud uusi juppe ära oodata, lõikas puuduva jupi teiselt katkiselt hammakalt ja kleepis kohale. 1. kord ei õnnestunud aga lõpuks siiski sai lendu. Et siis säärane sõltuvus võib lendamisest tekkida...
Posted: Thu Aug 19, 2010 16:20
by titan
Ega seda ei saa kõike siin detailselt lahti seletada, kus on see piir. On rida tingimusi, mis tuleb täita või saavutada edukaks lennutamiseks. Kuidas keegi selleni jõuab, on iga ühe oma asi. On mingid kriteeriumid, millest taganeda ei saa, et tagada ohutus ja vähendada crachi riske.
Selleks on parem, kui kopter näpus kuskil üritusel mõnel vennal varukast võtad, keda näed samat kopterit lennutamas, või astud kellegi teise juurde ja küsid.
Seda laadi kopterit on kunagi omanud meist paljud ja põhitõed on kõigil samad olenemata suurusest.
Üks päev kuskil platsil on enam, kui 100 päeva oma kogemusi saades neti lugeda ja selle läbi ise õppida. Siin on nippe ja nüansse palju, kasv või akud, mida sa 15+ min kasutad, minu kõhutunne ütleb, et seda on juba suhtkord palju akule (kui ta just mingi 4000mAh pole)jne...
Ja tegelikult mudelistid on sõbralik rahvas ja väga abivalmid seletam ning teineteist aitama.
Aga vahest tuleb ka kurjustada tiba...
Edit: Labad lähvad sabasse liiga madalate pöörete tõttu, kui nad ei suuda inertsiga end hoida või on labahoidja võll suht suure loksuga rootoripeas.
Kuna kopter on palju kukkunud ja liimitud, siis võib seal midagi sellist olla, millele sa ise tähelepanu ei oska pööratagi.
mootor, pich mõlemad tugevalt maha võetud enda mugavuseks...
Liigne piiramine on sama, kui autoga üritada kurvi läbida, millel roolikäiku tugevalt piiratud. Kas õnnestub?
Posted: Thu Aug 19, 2010 16:27
by Stroke
Selles mõttes:
http://www.youtube.com/user/RcStroke#p/ ... wfA6QCdcD0
siin näha, maandumisel jookseb tiivik sabasse, saba ikka suht tugevalt kinni, ja cf 2 tuge mis saba all on liimitud veel kinni (originaalis peaks vist niisama sees istuma), külla aga paenduvad tiivikud sabani, võrdlemisi suurt jõudu vajab, kuid ilmselt selle ka saab...
saba jooksis kinni, kuna saba ots oli tehase poolt kokku pandud (ei kontrollinud) siis 1 "tiiviku hoidja kinnituse kruvi" jooksis lahti, mis tõttu saba prop jooksis teljest kaugemale ja kiilutas asja kokku....
liimitud on vaid selleks et kruvi välja ei tuleks pesast, jõud nn liimimisele risti, ehk otseselt liim ei jää hoidma (ilmselt natuke ikka kuid hoiaks ka ilma liimita - originaalis niisama see kruvi seal sees)
saba toruga see, et see mis videos oli, see lootusetu, kuid 2, mis olid nn vaevu paendes sai sirgeks ja ei pragunenud ega muut taolist, ehk täitsa tugev tundus käe vahel.
saba võlliga, nii, et sai proovitud tükk aega.. ei jäänud kinni.. nüüd raske öelda kas vahetan ära või mitte kui jupid tulevad, kuna sai peaaegu ideaalselt sirgeks ja peale lihvimist jooksis ka ilma õlita (originaalis pidi mingi hetk õlitama kuna kippus kinni jääma - kui veel sirge oli...)