Page 1 of 1

Õige propi leidmine! Palun abi!

Posted: Mon Aug 30, 2010 22:17
by mrtn
Sai ostetud multiplex mentor lennuk lennuki kaal koos aku ja kõigega 1800-1900g

Mootoriks Robbe roxxy 3548-06 700kv on see vist
60A esc robbe
Akud 4s 4000mah ja 4s 3200mah


Siiani oli 12x10 prop aga läks katki ,tahaks uut tellida aga 12x10 nagu eriti polegi. mis oleks üldse hea poweriga prop sellel lennukile ,ei oska seda drivecalce kasutada ,kas kellelgi on käpas saaks vaadata või tuleb peast kohe :?

Posted: Mon Aug 30, 2010 22:47
by tulnuk
Sisetunde ja senise kogemusi järgi pakuks, et võta prooviks nt toll või kaks väiksema sammuga propp, saad tõmmet rohkem ja on mootorile ehk meeldivam. Kuidas seni on olnud, kas peale lendu on mootor soe/kuum kah olnud?

Posted: Mon Aug 30, 2010 22:51
by ak
Hei,

4s akuga oleks Aeronaudi või APC E 12x8 või Graupneri 13x7 kõige võimsamad propid mida julgeks panna, eeldusel et jahutus on hea.

Samas, natuke väiksem läbimõõt annab rohkem lennuaega mõningase jõu vähenemise arvelt.

AndrusK

http://adamone.rchomepage.com/calc_motor.htm

Posted: Mon Aug 30, 2010 23:03
by mrtn
tulnuk wrote:Sisetunde ja senise kogemusi järgi pakuks, et võta prooviks nt toll või kaks väiksema sammuga propp, saad tõmmet rohkem ja on mootorile ehk meeldivam. Kuidas seni on olnud, kas peale lendu on mootor soe/kuum kah olnud?
sain 5 min lennata siis maandusin propi katki ,kuna maandumine põllul kus rrtatastega ei saa maanduda võtsin rattad alt et maandun kõhule aga siis jäi prop ette
:oops:
selle 5 min ei oska öelda kuidas oli ,mootor oli jah sihuke kuumapoolne ikka peale lendu ja aku ka soe.
mul olemas 12x6 kas seda tasub proovida selle 7ookv mootoriga või jääb kindlalt väikeseks?

Posted: Mon Aug 30, 2010 23:04
by mrtn
ak wrote:Hei,

4s akuga oleks Aeronaudi või APC E 12x8 või Graupneri 13x7 kõige võimsamad propid mida julgeks panna, eeldusel et jahutus on hea.

Samas, natuke väiksem läbimõõt annab rohkem lennuaega mõningase jõu vähenemise arvelt.

AndrusK

http://adamone.rchomepage.com/calc_motor.htm
mul on olemas ka 14x6 see u sama ju kui 13x7

Posted: Mon Aug 30, 2010 23:29
by tulnuk
12x6 võib natuke kiirusest puudu jääda, samas kuna tegu on trainerlennukiga, peaks lennatav kiirusvahemik üpris lai olema.
14x7 võib natuke overkill olla, samas oleks hea, kui saaksid mingil moel mõõta ampreid ja mootori pöördeid tegemaks edasisi järeldusi.

Posted: Mon Aug 30, 2010 23:50
by ak
Hei,

arvud adamonest:

lennuki teoreetiline max kiirus 12x8 propiga: 116km/h. Mentor seda kindlasti ei suuda (mõni pylon racer vast küll), aga vähemalt prop pole piirajaks. Staatiline tõmme: 2.3kg, sellest peaks piisama. Staatiline vool: 44A, see on piiri peal või natuke üle.

12x6 propiga on max võimalik kiirus 92 km/h, seda on Mentori jaoks ikkagi täiesti piisavalt, ta peaks lendama küll. Staatiline tõmme jääb samaks, 2.3kg, staatiline vool 35A. Võid proovida küll.

14x6 EI ole sama kui 13x7. 14x6'ga on staatiline tõmme 2.7kg, aga staatiline vool on 57A! Max võimalik kiirus samas 82km/h, see võib väheks jääda, aga voolu tõttu võib mootor kiirelt maha põleda.

Proppide efektiivsus ja voolutarve sõltub teadagi tootjast ja propi tüübist, aga 14" proppi ei soovita Mentorile 4s akuga panna.

NB, see max võimalik kiirus näitab seda, kui kiirelt lennuk teoreetiliselt võiks lennata antud propiga täisgaasil otsejoones. Samas, mida lähemal lennuk sellele kiirusele on, seda väiksemat jõudu prop arendab, seega suure lauppinnaga lennukid jäävad sellest kaugele. Aga, kui ka max kiirus on väike, siis lennuk tõenäoliselt ei lenda üldse vastava propiga, kuna jõud kaob ära, enne kui lennuk oma sobiva lennukiiruse kätte saab.

AndrusK

Posted: Tue Aug 31, 2010 0:02
by mrtn
Tänud!!
Proovin 12x6 siis homme ja ehk 12x8 aga 14x7 jätan ära!
Imelik siis et see 12x10 oli seal peal ostes ,aga samas jõudu nagu üle küll ei olnud.

Posted: Tue Aug 31, 2010 6:19
by cbjuss
Raha säästmise huvides proovi plaaneri klapitavat proppi.Oma kogemusest tean,et kõhule maandudes on circa iga kolmas maandumine katkine prop.

Posted: Tue Aug 31, 2010 9:31
by mrtn
cbjuss wrote:Raha säästmise huvides proovi plaaneri klapitavat proppi.Oma kogemusest tean,et kõhule maandudes on circa iga kolmas maandumine katkine prop.
Jah aga mul sellel mentoril suht lai nina ,ega see klapitaval kuhugi ennast klappida väga pole.

Posted: Tue Aug 31, 2010 10:45
by Ervin2
kusjuures,see mootor on sul ka mentori jaoks tsipa overkill,sobiv oleks panna 12x6,5 klappiv ja võimalusel ka mingi 3542 suurusega 1000 pööret per volt,igal juhul säästad propi,kuna ta siiski klapib mingil moel,olenemata nina kujust. samuti on mentorile kolmest purgist enam kui küll.

Posted: Tue Aug 31, 2010 11:43
by mrtn
Ervin2 wrote:kusjuures,see mootor on sul ka mentori jaoks tsipa overkill,sobiv oleks panna 12x6,5 klappiv ja võimalusel ka mingi 3542 suurusega 1000 pööret per volt,igal juhul säästad propi,kuna ta siiski klapib mingil moel,olenemata nina kujust. samuti on mentorile kolmest purgist enam kui küll.
mis tähendab overkill? liiga nõrk jah?

Posted: Tue Aug 31, 2010 11:44
by rallikas
mrtn wrote:
Ervin2 wrote:kusjuures,see mootor on sul ka mentori jaoks tsipa overkill,sobiv oleks panna 12x6,5 klappiv ja võimalusel ka mingi 3542 suurusega 1000 pööret per volt,igal juhul säästad propi,kuna ta siiski klapib mingil moel,olenemata nina kujust. samuti on mentorile kolmest purgist enam kui küll.
mis tähendab overkill? liiga nõrk jah?
Liiga võimas! :P

Posted: Tue Aug 31, 2010 11:53
by mrtn
aaa..et ,liiga vähe pööret voldi kohta ja siis peab suuri proppe kasutama?

Posted: Tue Aug 31, 2010 12:28
by mrtn
Ega kellelgi pole juhuslikult Robbe esci programmeerijat korraks laenata ,tahaks piduri peale panna mootorile. Kangidega progemist loen hetkel aga midagi lihtsat seal pole :)

Posted: Tue Aug 31, 2010 12:59
by Ervin2
Muideks väga lihtne ja hea vahend,mis aitab mootorit ja proppi ja akut suht õieti valida on - Drive calculator.
Hea vabavaraline programm,lihtne ja arusaadav.

Posted: Tue Aug 31, 2010 13:48
by mrtn
no olen seda korduvalt proovinud ja no ei saa ma sinna neid andmeid sisse ,ma ei saa aru miks see nende enda databaas nii väike on ja seal polr robbet peaaegu üldse.

Posted: Wed Sep 01, 2010 11:48
by Ervin2
Alati on võimalik leida miski Robbe analoog - ligilähedaselt samade näitajatega teise tootja mootor,aku ja mis iganes,programm annab siiski enamvähem õige juhtniidi kätte,lõplik proovimine toimub ikka reaalses olukorras,kasutades wattmeetrit,mis on ikka vägagi suureks abiks,siis selline vidin http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... p_(Ver._2)

Posted: Thu Sep 02, 2010 11:28
by usamees
JÄRVA-JAANIS ANTUL mõõdeti mentoril radariga 116kmh .Ei ole see mingi eriline kiirus ka sellele lennukile. Õhus juhitav tundub ta aga juba 20kmh juures .

Posted: Thu Sep 02, 2010 11:40
by mrtn
No sai proovitud 12x6 propiga ja tundus igati toimivat !

Kuna pole sellega kaua sõitnud ei teinud ma küll vahet 12x10 ja 12x6 proppidel, vaat et 12x6 tundus lennuk isegi erksam ja jõulisem olevat?!

Posted: Thu Sep 02, 2010 18:54
by juksrace
Sama nagu autoga, linnas kolmandaga palju elavam kui kõrgema käiguga, mis sest, et sõidab ju viiendaga ka, alati see kütusekulu ei tähenda ;)