Page 1 of 1
Pika Lennu Võistlus
Posted: Thu Sep 23, 2010 9:02
by [J]
2.oktoobril 2010 võimaldab ilm loodetavasti toimuda
Pika Lennu Võistlusel, mille juhendist copy-paste:
Tere kõigile
2010.a. võistlushooaeg on lõppenud ja aeg pisut vallatleda heas seltskonnas.
Meie igaaastane Pika Lennu Võistlus on plaanis pidada laupäeval, 2.oktoobril
Nurmsis.
Kontrollaeg võiks olla kl.12 kuni 16. Nagu eelmiselgi aastal hoolitseb iga
üks ise oma ajavõtu eest, aumeeste mäng. Koguneda võiksime kl. 11, et
vajadusel läbi rääkida, et mis ja kuidas.
Selle aasta reeglid:
Arvestust peetakse noortele (kuni 18a.) ja vanadele eraldi. Plaanerite
stardinööri (vaba)pikkus 150m (nagu F3J). Lubatud on startida kummiga (2M
reeglite kohaselt), visata käest (F3K reeglite järgi). Elektrikate mootori
töö aeg startimiseks on piiramata, aga lennu aeg algab mootori seiskamise
hetkest ja mootorit võib ainult üks kord käivitada (nagu F5J). Maanduma peab
lennuplatsile ( kuni 100 m stardi kohast).
Kirja pannakse kuni 10 lendu, millest pikim on võistleja lõplik tulemus.
Eetrit kontrollitakse ühe "kvartsipuuga", ohutuse eest vastutavad võistlejad
ise.
Võitjad saavad...midagi ikka!
Kuna selle ürituse kordaminek sõltub ennekõike ilmast, siis lõplik otsus
võistluse toimumise kohta tuleb neljapäeva, 30.septembri pärastlõunal.
Ilusat sügist!
Heino

Posted: Thu Sep 23, 2010 9:34
by ak
Hei,
ehk viskad paar linki kah. Google ei olnud väga abiks seekord.
EDIT: mõtlesin infot ürituse kohta (Pika Lennu Võistlus). 2010 aasta kohta ei leidnud kus selle kohta infor avaldatakse.
EDIT2: leidsin lingi, teisest threadist. pls disregard.
AndrusK
Posted: Thu Sep 23, 2010 11:51
by [J]
Posted: Thu Sep 23, 2010 13:46
by [J]
Tulemused sõltuvad väga palju sügisilma karmusest. Aastate lõikes kuus esimest on saanud sellised lennuajad:

Posted: Sat Sep 25, 2010 11:36
by [J]
Esialgne prognoos 2.oktoobri ilma kohta on lootustandev, päikeseline sügisilm:

Posted: Tue Sep 28, 2010 9:30
by [J]
Täna on viimane võimalus aknast sügistormi vaadata. Edasi muutub tuul defitsiidiks:

Laupäeval sai tugevast tuulest hoolimata veidi termikalendu harjutatud:
Seniste märkide järgi võib laupäevaks asju sättima hakata!
Posted: Tue Sep 28, 2010 12:36
by Marek
Ma harjutasin ka aga päris Blanikul ja suutsin kuidagi 45 min õhus püsida. Ilm oli tõesti keeruline aga siiski lennatav.
Posted: Tue Sep 28, 2010 12:52
by [J]
Marek wrote:...Blanikul
Nojah, Blanikuga lennuki nägemise probleemi ei teki.
Minul läks mullis 3 ringiga 500 meetrit allatuult ja siis tuli hirmuga ruttu tagasi saada. Kui uut mulli tee peal ei taba ongi lend läbi.
Posted: Tue Sep 28, 2010 15:53
by chris
Minul läks mullis 3 ringiga 500 meetrit allatuult ja siis tuli hirmuga ruttu tagasi saada....
No mulle ikka ei anna rahu kuidas on võimalik 500m pealt lennukit näha ja veel aru saada kuhu poole ja mis pidi ta seal lendab.
Posted: Tue Sep 28, 2010 17:20
by [J]
chris wrote:kuidas on võimalik 500m pealt lennukit näha ...
Kuna mul on lennukil GPS-iga loger on kaugus piloodist alati salvestatud ja hea pärast vaadata.
Väga palju sõltub lennuki suurusest ja õhu puhtusest. 2 meetrise tiivaga lennuk on minule kõhedalt väike juba 300 meetri pealt. See, mis lendas oli 3,2 meetrine ja paistab suuruse tõttu võrratult paremini. Pidisuse probleemi üldse ei teki neil, kes palju lennanud. Ka "punkti" saab juhtida, sest selle järgi, kuidas lennuk kangi andmisele reageerib on kohe asend selge.
Eks palju sõltu "kotkanägemisest". Rahvusvaheliste võistluste juttudes kirjutatakse 700-800 meetri kaugusel lendamisest, mis tundub küllalt jube!
Posted: Fri Oct 01, 2010 13:54
by [J]
Ilm tuleb laupäeval uskumatult hea!
Viimane võimalus homseks mingi lennuk korda seada.
Põnev, kas tuleb kellegilt Pika Lennu Võistluse rekord samuti!
Posted: Sat Oct 02, 2010 23:55
by [J]
Mõned pildid tänaselt võistluselt:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... 193&page=1
Täpsed tulemused ilmuvad
www.mudellend.ee -s. Seekord esimesed kuus said üle tunnise või peaaegu tunnipikkuse lennu.
Ühe 65 minutise plaanerilennu kõrgusediagrammi näide siin:

Posted: Sun Oct 03, 2010 0:26
by tulnuk
Väga muhe võistlus oli - kõik mis sellisest hooajalõpu ürituselt tahta võis, oli ka olemas.
Sai endalgi logeri pealt vaadatud, et kõrgust oli mingihetk üle 770m, sinna juurde arvestada, et lennuk oli veel mõned sajad meetrid endast eemal kah ja ongi tulemuseks ligi kilomeetri kauguselt mudeli juhtimine.
Jõudsin erinevate nihuvedamiste kiuste teha vaid kolm lendu, millest üks tuli umbes 54 minutit - võttis kaela kangeks küll. Elektrikameestel oli täna ilmselge eelis.
Posted: Sun Oct 03, 2010 14:15
by tarmotaja
Tõesti suurepärane koosviibimine oli. Ainult udu oli kuni lõunani.
Mitme kaaslendaja ärgitusel tegin proovi, et selgitada kui hea nähtavus on - taevas paistis juba sinisena kuid kaugemal olevat metsa veel ei näinud. Lasin lennuki üles ( meetrise tiivaga vigurlennuk ) ja umbes 40...50 meetri peal oli see juba suht "udune" ja järgmisel sekundil enam näha ei olnud. Elektrimootor ei tee ka eriti kõva häält, et kuulata kus asi on. Järgnesid mõned sekundid sellist närvilist olemist ja juba hakkas lennuki tumedam kogu läbi udu paistma. Õnne kombel oli asend hea ja polnud probleemi lennuk uuesti kontrolli alla saada.
Peale seda testi arvas nii mõnigi, et peaks veel ootama...
Lõpuks udu hajus ning päev oli supper...
Tarmo
Posted: Sun Oct 03, 2010 20:48
by ak
Hei,
mõtlesin Arcusega tulla ja lasta autopiloodil termikas oma võimeid proovida, aga kahju, lennuk sai uuesti kokku eile õhtul alles.
Iseasi muidugi, kas seda üldse lubatud oleks.
AndrusK
Posted: Mon Oct 04, 2010 9:14
by [J]
ak wrote:Iseasi muidugi...
Üks kõigile väga huvitav sündmus oleks kindlasti lisaks olnud! Kas anatoomilisi ja kivipeaga lennuroboteid oleks karvupidi kokku lastud ei oska arvata!
Posted: Mon Oct 04, 2010 9:20
by prosper
Raketimootoriga plaaner

Väga huvitav!Palju kõrgust võtab kogu mootori töö jooksul? Ons eraldi klass sellele või katsetasid lõbu pärast?
Kui pika lennu tegi muruniiduk? Vaieldamatult oma klassi parim

Väga COOL!
Posted: Mon Oct 04, 2010 9:35
by tulnuk
Raadioraketaplaanidele on oma FAI klass F8E/P. Kõrgust saab tõenäoliselt ligikaudu 250-300m kanti, olenevalt lennukist ja mootorist.
Mitu maailmakarikaetappi toimuvad igal aastal ka meie lähiriikides, kusjuures eestlastel on seni seal üsna hästi läinud.
Posted: Wed Oct 06, 2010 20:32
by [J]
Lõplikud tulemused siin:
Pika Lennu Võistlus 2010
Võitja lennuk seekord see:

Otsustav roll ikkagi loomulikult piloodil, lennuk ainult abivahend.