Page 1 of 1

Arvake ära mis juhtus?

Posted: Sat Sep 25, 2010 1:04
by prosper
Arvake ära mis juhtus ART-TECH MINI P-51D MUSTANGiga ( millel peal oli 370 harjadega mootor ja toiteallikaks Ni-MH 9,6V 350 mAh),peale seda kui ma sinna peale panin LI-PO 800mAh 11,1V aku. Esimese õige vastuse puhul mõtlen välja KOMMI mille annan üle järgmisel Linnumäe Lennupäevadel 2011 august. :)

Posted: Sat Sep 25, 2010 9:23
by JazZ
Põles maha

Posted: Sat Sep 25, 2010 9:48
by ak
muutus lennuvõimeliseks?

EDIT: Arvestades kommentaare, et see asi on juba poest ostes lennuvõimeline, siis pakuks: muutus 3D-võimeliseks?

Posted: Sat Sep 25, 2010 10:38
by [J]
Lendab 2,5 korda kauem, aga harjad ja kollektor põlevad rutem ära.

Google aitab:
Flew this guy all SUNDAY and it is great. The stock power is great, I currentky have no plans to mod with brushless. 30 Flights and counting.....
( I have modded to fit a 910 maH 3S pack and it flies better than ever with longer flight times.... a little foam removal, created a battery hatch, reset the CG and back in the air)

Posted: Sun Sep 26, 2010 0:10
by Raits
lendas minema.

Posted: Sun Sep 26, 2010 10:57
by aretaja
mootor lendas küljest/propp lendas minema/propp purunes/ vibratsioon purustas kogu lennuki/ lendas täiega vasta maad/läks põlema/hakkas suitsema/ midagi ei juhtunud.

Üks neist on õige. Posti teel ei oleks võimalik kommi kätte saada w? :D

Posted: Sun Sep 26, 2010 17:53
by Raits
prop lendas minema.

Posted: Sun Sep 26, 2010 20:24
by imm
lennukist eraldus mootor koos propiga ja võttis kaasa ka tüki lennukist :lol:

Posted: Sun Sep 26, 2010 22:47
by prosper
:D :D Sa aretaja oled ikka naljatilk aga kahjuks pole õige vastus sest midagi ju juhtus.Propp ei lennanud minema ja maha ta ka ei põlenud :) .Ainuke asi mis minema lendas oli spinner sest see kummist jubin pole ju millegagi kinnitatud sinna.Lugu oli järgmine: Ajaviiteks muretsesin omale selle tiivulise.Hea hinna eest kogu komlekti koos raadioga 2,4Ghz 900SEK.Panin kokku ja põllale.Tulemus oli KOLE!!Nagu kange s...... häda :oops: aga miskit ei juhtu.Läksin siis Roberti (Bromma Hobby)juurde nõu küsima mida teha? Tal üks müüja on vinge lendaja ning soovitas panna selle LI-Po 11,1 800mAh ja ütles et miskit hullu ei juhtu sest vana aku pinge täis laadides on nii kui nii 10,6 V. [J] juba kirjutas ka eeldatavatest tagajärgedest mis võib juhtuda aga need harjadega mootorid on nii kui nii väga lühiajalised.Vähemalt siis saab tulistada täie raha eest :) No läksin siis põllale tagasi ja näe imet , panin siis täis gaasiga minema otse joones üles.Vahe oli umbes selline nagu pärast iluoperatsiooni kus väljaveninud t...... :oops: vanamutist on saanud meeste silmarõõm :) .Või nagu oleks istunud sapakast bemmi.Oi seda rõõmu nii et tilgad olid püksis. Kes kõrval seisid said kuulda niukesi rõõmu hüüdeid ja kilkeid :) Siis lasin poole gaasiga ja ka siis ei andnud vana aku mõõtu välja.Muidugi jah kui gaasi lisasin lendas spinner minema.
Esimese õige vastuse andis AK kes teenis ühe suure KOMMI lisades vastusele veel asjaliku kommentaari :). [J] saab kaks KOMMI sest peale õige vastuse vihjas ka foorumile kust ma sain palju huvitavat ja kasulikku lugeda.Väga proffesionaalne vastus :)
Kõik KOMMID on lendavad ja saab üle antud järgmisel Linnumäe Lennupäevadel Hiiumaal 2011 :)
Nüüd panen kirja muidugi kaua selle mootoriga lennata saab siis tean ka soovitada teistele.Ja kui JaZZ i ,IMM i,Raits i ning aretaja soovid täide lähevad annan samuti teada :) Aitähh kõigile. :)

Posted: Sun Sep 26, 2010 23:35
by saarlane
ühesõnaga, lipo is the only way to fly.

Posted: Mon Sep 27, 2010 11:07
by ak
Linnumäe 2011 on plaani võetud:-)

AndrusK@kommisõber

Posted: Wed Oct 06, 2010 2:54
by prosper
Aretaja üks ennustus läks täna täide :) Tänu lennuvõimelisusele kihutasin ringi ka täna kus tuul oli ikka parasjagu vali. Olen ka ilmselt lugenud või Kuno vist rääkis kui lennuk läheb keerisesse on teda ikka väga raske sealt päästa. No mis vahuga ikka juhtub :) Kere sai natust kannatada aga nüüd jälle kõik korras.Propp terve :) Elektroonika töötab laitmatult. Ussimuna rääkis et üks lennuk tal vaid teibist ja hambatikkudest koosnebki.Ka mina sain oma esimesed kikutikud keresse :)

Posted: Fri Oct 22, 2010 3:50
by prosper
Päästsin täna jälle Mustangi kindlast hukust.Ei tea isegi kuidas see õnnestus aga terveks ta jäi. Hakkas teine "köhima" ja üsna kõrgel.Eks ta ole sügis ka.
Ülevaatusel tuvastasin et mootor oli tahmane. Kolm hammast oli hammasrattalt kadunud. Hiljem proovisin ilma ülekandeta ja selgus et mootor on oma aja ära elanud. Äkki teab keegi uut südame doonorit soovitada? Vana mootori läbimõõt on 24,3mm ,pikkus 31mm ja võll 2mm läbimõõt .Motor: 370s-4537P-R/45 brushed,ESC: 10A brushed ESC

Pööretest ei tea ma rääkida.Aga soovitage brushlessi.Mida on vaja veel teada et asendada see?

Posted: Fri Oct 22, 2010 8:38
by ak
Hei,

kui asendada, siis soovitaks minna ikka brushlessi peale, muidu on varsti sama seis. Hea oleks teada veel mootori kaalu, propelleri mõõte ning, nagu ma aru sai, seal on gearbox? Selle ülekannet siis.

Kui minna lihtsalt 370s'i otsima, siis mina leidsin selle:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=4198

See on 4400 kv inrunner, aga ta on mõnevõrra pikem ja võib-olla ka raskem kui originaalmootor. Muus osas võiks sobida ja jõudu peaks tal olema kõvasti.

Võib-olla võiks vaadata outrunnerit:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8479

See on 3800kV. Ma pakun, et kuhugi 4000 kanti see Kv võiks jääda. Seda mootorit peaks arvatavasti pisut sobitama, võll tuleks vist teiselt poolt välja tuua.

Kiirusregulaatoriks võiks sobida see: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=4204

AndrusK

Posted: Fri Oct 22, 2010 9:46
by prosper
Suured tänud AK!
ma surfasin nats ringi ja leidsin siukese info http://www.youtube.com/watch?v=gPocOIde_o0
No vaadates seda videot ,siis see ongi see mida sellelt lennukilt tahta :)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2046
Kas keegi lähiajal tellib sealt miskit siis oleks ka osaline?
ja ESC samuti http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2164

Posted: Fri Oct 22, 2010 10:16
by [J]
FAST AXI SETUP lehel http://www.modelmotors.cz/ annab kiire soovituse propi ja sobivate mootori tehniliste näitajate valimiseks. Mootori tootja ei pea ju olema AXI.
Outrunneri hea omadus on suur pöördemoment ja madalate pööretega mootorid käivad kõrge kasuteguriga ka ilma reduktorita. See teeb töökindluse kõrgeks ja kuluvad ainult 2laagrit. Teatud tegevusega kulub ka võlle ja proppe.
Kuna probleem juba lahendatud, siis see jutt takkajärgi targutuseks.

Posted: Fri Oct 22, 2010 10:46
by prosper
Hea info ei ole kunagi liiast.
Ma ei mõista vaid ühte kui lennuk tõesti hästi lendab siis miks topitakse sinna originaalis mingi jama peale? Siis tõesti kaob huvi momentaalselt kui esimese lennu teed.
Ühe teise lennuki kohta ütlen küll head ja tean ka soovitada alustamiseks. http://www.kyosho.com/eng/products/rc/d ... _id=106133 See on tõesti nii et võtad karbist välja ja hakkad lendama.Kuigi jah olen seda ka modinud sest telik on nõrk koht.Ja panin ka suuremad rattad alla.

Posted: Fri Oct 22, 2010 19:31
by ak
Hei Prosper,

kui on keegi kes on vastava modifikatsiooni juba teinud, siis võib talt õppust võtta küll, usun. Too video paneb ka ennast sellist lennukit tahtma.

Mul on Arcuse peal 300W mootor ning see (nüüd) 1.2Kg 1.8M tiivaulatusega lennuk lendab vajadusel otse üles kiirusega kuni 15m/s. Mini Mustang on u. 400g ja pole ime et 200W mootor teeb temaga seda mida videolt näha oli.

AndrusK

Posted: Sat Oct 23, 2010 13:31
by prosper
Nähes sellist lendu võib kindel olla et paljud soovivad seda endale soetada :) . Aga peaks ka sellise video üles panema kus näha originaal mootori ja akuga lendu.See mida mina kogesin oli küll KOLE.No umbes nii et pidin talle lennuajal ise hoogu juurde tegema. Ja kui selline lennuk satub alustaja kätte siis on üks huviline kohe vähem.
Olekski huvitav kuulata siin mingi teema all" MINU LENNUKI LUGU" Saavad paljud aimu selle taustal millega tegu ja kuidas suhtuda sellesse isendisse.Jah palju on ka lenduris kinni,kuid ikkagi. Mingist väljamaisest ajakirjast olen tihti näinud arvustusi erinevate tiivuliste kohta.Seal teeb lennu sõltumatu lendur mitte esipiloot.Ja siis ei saa kahtlustadagi et tegu on osava reklaami nipiga.
Oleksin kohe seda head videot näinud ja lugenud modimise teemasid siis tõenäoliselt karbist välja võttes oleksin ta kohe ümber ehitanud.
Ühe plaaneri KYOSHO STRATUS 2000 ga ma tegin samuti parandusi. Eks need sellised karbi lennukid ongi ju masstoodang ja veab kui täiesti rahul oled. JaZZ siin on ilusti üles pannud värsket toodangut mida minagi olen katsetanud ja tean soovitada. Teised müüjad võiks ka seda teha. On silma jäänud et off-road isendiga vist keegi tegi testi sõidu ja andis teada headest ja halbadest omadustest. Need siis tänased uitmõtted :roll:
Aga AK Sul võimalus komm sellises nahas kätte saada.Kuid modima pead ise. :) Ja [J] kohta ei tea ma veel kas nii super plaaneri äss siukesega ringi tahaks kihutada :) Püüan ära kuulata :)

Posted: Sat Oct 23, 2010 18:17
by [J]
prosper wrote:... siukesega ringi tahaks kihutada?
Super plaaner on Cluster, aga sellist mul veel ei ole! Mul on ukrainlaste keskpärane lennuk, sest kui järgmisel aastal ka võistlustel peaksin jälle osalema, ei tahaks lätlaste käest lihviisil tappa saada!
Niisama ringi kihutada üldse ei viitsi! Ainult kui midagi testida või mingit elementi harjutada. Suvel avastasin jälle uuesti, et võistlus on vahva! Trennis ikka nii kaugele ja kõrgele iialgi ei vaevu minema. Võistlusel muutud lausa "teiseks inimeseks". Kõik hädad ja vead paistavad hästi välja, mida muidu ei märka.
Soovitan ka KYOSHO STRATUS 2000-ed kaenlasse võtta ja võistlema tulla! Eestis saab 10....15 kohalt ülespoole ronimist alustada, palju lihtsam kui Euroopa Cup-i 150-ndalt! Kui hea "mull" tabada saab ka Clusteri teinekord mõnes lennus KYOSHO-ga ära võita.
...võiks ka seda teha
Kümnete erisorti lennukite omadustest ja võimetest saab samuti parima pildi minumeelest ... võistluselt. Kahte samasugust lennukit on F5J klassis raske leida.