Page 1 of 1
RC - Bike (mootorrattad)
Posted: Thu Oct 21, 2010 9:13
by Bluesmell
Posted: Thu Oct 21, 2010 9:22
by titan
Vähe sellest, et püsti püsib, oskab mees veel trikke ka sadulas teha
Re: RC - Bike (mootorrattad)
Posted: Thu Oct 21, 2010 12:04
by JazZ
Bluesmell wrote:Tervist,
kas keegi oskab mulle seletada kuidas need rattad püsti püsivad?
Kuidas nad tasakaalu hoiavad?
Ratta sees on gyro (neid on nii mehaanilise kui elektroonilise gyroga).
Posted: Thu Oct 21, 2010 13:17
by karvik
isend mida mina näppisi, omas tagarattas suht rasket hooratast, millele aeti suur hoog sisse ja edasi töötab füüsika. gyro efekt mille abil seisavad püsti kõik kaherattalised.
hoorattalt ülekannet rattale enam ei oska kosta mismoodi tehtud oli. kõik oli ratta sisse ilusti ära mahutatud.
Posted: Fri Nov 05, 2010 12:04
by Taits
Pane taldrik mööda maad veerema. Püsib püsti küll, nii kaua kui liigub.
Posted: Fri Nov 05, 2010 13:56
by Kristjan
gyro efekt mille abil seisavad püsti kõik kaherattalised.
Allikat paluks...
K.
Posted: Fri Nov 05, 2010 14:29
by qdwin
Kristjan wrote:gyro efekt mille abil seisavad püsti kõik kaherattalised.
Allikat paluks...
K.
http://static.howstuffworks.com/mpeg/gyro.mpg
Posted: Fri Nov 05, 2010 14:38
by mart63
Vaevalt jalgrattaga 1km/h sõites mingist arvestatavast gyro-efektist rääkida saab, püsti püsib aga sellegi poolest.
Posted: Fri Nov 05, 2010 15:40
by JazZ
Seal on enam vähem kirjas mis mudel mootorratta e-gyro on
http://www.armodelling.com/index.php?op ... 60&lang=en
Posted: Fri Nov 05, 2010 15:48
by Kristjan
Ja protsentuaalselt, kui suur on 10 või 20 või 30 km/h sõitva ratta ja ratturi püstipüsimisel güroefekti osa??
Posted: Fri Nov 05, 2010 16:08
by cuprum
Kristjan wrote:
Ja protsentuaalselt, kui suur on 10 või 20 või 30 km/h sõitva ratta ja ratturi püstipüsimisel güroefekti osa??
lugemiseks
Posted: Fri Nov 05, 2010 16:23
by mart63
MOTT
Posted: Fri Nov 05, 2010 16:33
by Kristjan
Seda ma üritasingi vihjata tegelikult...
Posted: Fri Nov 05, 2010 17:10
by mart63
Arusaadav.
Posted: Fri Nov 05, 2010 17:23
by karvik
kui välistada inimfaktor, mis siis saab?
Posted: Fri Nov 05, 2010 17:48
by mart63
Midagi ei saa, ega ratas sõida, kui väntajat pole..
Posted: Fri Nov 05, 2010 17:51
by Kristjan
Posted: Sat Nov 06, 2010 1:28
by karvik
kui muidu ei usu ratta gyro olemasoluse, siis proovi sõita ühel rattal ja on efekt ilusti tunda.
kui jalgrattast vähe, võta mingi suvaline rinka tsikkel(läheb ise tagarattale), aja tagarattase ja proovi kallutada.
järeljooks on sinna juurde käiv osa ja stabiilsuse saavutamisel oluline aga gyrost ei päse. oluline on see külglibisemisse sattunud ratta puhul.
lõpuks sltub kõik kiirusest.
küsimuse tõstataja vastus on ju ka selles samas, et kui tagatattase paigutatud gyro käiks 1km/h kiirusega ta ju ka ei töötaks.
Posted: Sat Nov 06, 2010 9:49
by cuprum
Keegi ei ole güroefekti, kui sellist maha kadnud. Küll aga tõestati ülalpool (katseliselt) ära, et reaalse jalgratta puhul on selle jõu osakaal stabiilsuse tagamises väga väike (loe: tajumatu).
See jõudude osakaal võib pisut erineda ühe foori alt teise alla tagarattal kihutavatel punnvõrridel
- kohe päris kindlasti aga erineb see osakaal teema alguses küsimuseks olnud mudeli korral. Sellele on konkreetselt "vurr" sisse ehitatud, ning see pannakse ka põõrlema sellise nurkkiirusega, mida biker'id oma masinatel isegi kõige märjemates unedes ei näe.
Posted: Sat Nov 06, 2010 12:30
by karvik
aga kui gyro välistada ei saa, miks siis üldse tühjast kära teha ja küsida allikat?
mina tean
Posted: Fri Oct 24, 2014 20:35
by luftikas
Olen sõitnud rc sikliga. Niikui mina asjast aru sain on gyro (tagarattas) tarvilik ainult aeglase sõidu korral, või keerates. See hoiabki siklil tasakaalu. Kiire sõidu korral tast tolku ei ole. Väga lahe asi, soovitan osta kel huvi on.
Posted: Sat Oct 25, 2014 22:15
by usamees
Siin näha ka kuidas ta toimib ning mis saab kui güroratas mängust välja jätta või pöördeid vähendada. Kiires sõidus asfaldil pole seda väga vaja aga gürorattaga paistab liikumine siiski tõepärasem.
http://youtu.be/X47Pl3d9EE8 http://youtu.be/rp8_U4_kl5s http://youtu.be/2W-Sl6cjJ0M siin ilus näidisvideo
http://youtu.be/szWzSooynwM Oleksin eelmise aasta lõpul peaaegu tellinud aga jäin miskipärast siiski ootavale seisukohale
RC autodest on nad igatahes huvitavamad juhtida. Vaja rohkemate muutujatega arvestada jne. Lihtsalt pealtvaatajatele ka atraktiivsemad ( nagu kopteridki , lennumasinate seas
)
Posted: Sun Oct 26, 2014 12:06
by luftikas
Mina sõitsin sellisega, millel ei olnud elektriline gyro, vaid mehaaniline. Elektriline kindlasti parem ja güro pöörded on koguaeg üleval. Mehaanilise gyro puhul kui sõidad aeglaselt langeb hooratta kiirus ja siklit on raskem juhtida. Huvitav ja mõistuse vastane oli minule see et rooli keeramine on vastupidine. Puldist keerad paremale, servo keerab esiratast vasakule- aga sikkel liigub paremale????
Pärnus tehti mudelipäevad ja ütleks et rahvast ei huvitanud need RC mudel autod vaid meeletu huvi oli mootorrattal.
https://www.youtube.com/watch?v=04TUNZ0l2Bg
Posted: Sun Oct 26, 2014 12:34
by Riff
Päris tsiklil on sarnaselt, kallutad ja pöörad vastas suunas soovitud liikumise suunale (see on suurematel kiirustel pööramise tehnika)
Posted: Mon Nov 03, 2014 23:53
by trebla
Riff wrote:Päris tsiklil on sarnaselt, kallutad ja pöörad vastas suunas soovitud liikumise suunale (see on suurematel kiirustel pööramise tehnika)
Seda nimetatakse vastupööramiseks. Tsiklit siiski kallutada pole vaja, ta kaldub ise vastupööramise tulemusel, ole ainult mees ja püüa sadulasse jääda