Page 1 of 2
F-Plane ehitamine
Posted: Mon Nov 08, 2010 22:59
by mrtn
Tere
Lihtsalt kui huvi pakub kellegile siis lisasin
GALERIISSE pilte erinevatest etappidest oma esimese isevalmistatud lennuki ehitamisel.
HETKEL OOTAB ESMALEDU!! Kui lend tehtud panen siia ka kommentaare ,aga kuna need mõõdud on väga palju proovitud siis ma ei kahtle antud isendi lennuvõimekuses.
Lennuki valmistamiseks sain tõuke Saarlase samalaadse lennuki ehitamisest.
RCgroupis pikemalt juttu F-Plane ehitusest
SIIN
Mootoriks Turnigy 35-42 1000kv prop 12x6 4s3700
[/img]
Posted: Thu Dec 16, 2010 1:23
by Maikkel
Hey!
Oled esimesed lennud teinud? Kuidas käitus?
Selle styrofoami kohta küsimus, kuidas see liimimist kannatab, Kui kõvasti Epo(3 min näiteks) liim ta kinni võtab? Ning et ta söövitama hakka?
Posted: Thu Dec 16, 2010 11:33
by mrtn
no ,tegemist on palju ja samuti tuult ,pole ikka veel jõudnud esmalendu teha! Kõik jupid peal aku laetud! Aga ootan tuuletut nädalalõppu!
Liimiks kasutasin tiibadel üldse PVAd ei viitsinud muuga mässata. Ülejäänud pisemad detailid kuumaliimiga.
Posted: Thu Dec 16, 2010 11:57
by Riff
Kuidas sa tiivakuju tekitasid, kas lihtsalt "voolisid" (nuga, saag , viil ja liivapaber
) või oli sul selle jaoks mingi kavalam tööriist?
Posted: Thu Dec 16, 2010 12:23
by mrtn
ooojaaa,tööriistade valmistamiseks läks sama palju aega kui lennuki ehitamiseks. Selleks otstarbeks tegin 3 erineva pikkuse ja kujuga kuuma traadi lõikurit. 1kuumatraadi lõikamispingi.
Posted: Thu Dec 16, 2010 19:27
by Maikkel
Et enda lõikurit edasi arendada, saad paar pilti teha?
Lõikuritest ja tööriistadest siis
Posted: Thu Dec 16, 2010 20:46
by saarlane
Vaatasin, et tiivad on ühest otsast lainetavad, selle vastu aitas hästi sabloonide otsa pikenduste tegemine ja pärast lihtsalt tiib õige koha pealt parajaks lõigata. Samas ega ta vist muud asja ei mõjutagi kui ainult kosmeetiline osa. Anna siis teada kuidas lendas, sul tundub märksa võimekam mootor seal olema kui mul seda oli.
Maikkelile- siin teemas minu ehitusest pilte-
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=4295
Üks pilt isegi sellest kuumatraadi lõikurist, ega seal miskit keerulist olegi.
Posted: Thu Dec 16, 2010 20:50
by mrtn
Maikkel wrote:Et enda lõikurit edasi arendada, saad paar pilti teha?
Lõikuritest ja tööriistadest siis
mu postituse algusest leiad galerii viite ,seal tähelepanelikult vaadates näed kõik riistad ära! ei satu niipea garaashi ,et pilte teha.
Posted: Fri Dec 17, 2010 1:53
by Maikkel
See viineerisae traat pink on mul endalgi kodus, kuid see, saarlane sinud leiutis...see on küll mingist teisets mastist, ma pole nii pikka lõikurit näinudki varem, mismoodi sa kindlaks tegid et sa kõveralt ei lõika? Oli mingi süsteem mis hoidis tiiba sirgelt??
Posted: Fri Dec 17, 2010 9:24
by Ropka
vahtu lõigatakse nii:
kahele poole penokamaka otsa pannakse vineerist tiiva šabloonid ja traati (kuum) tõmmatakse sobiva kiirusega nende vineeride pinda pidi, välja tulebki šablooni kujuga pikk tiivatükk.
Posted: Fri Dec 17, 2010 13:46
by Riff
Väga hea vihje! Millist traati kasutada ning millist toidet?
Posted: Fri Dec 17, 2010 14:23
by saarlane
Traat sobib isegi kitarrikeel, kuigi see pole just parim valik- läheb suhteliselt kiiresti puruks. Aga vist olemas selline asi nagu takistustraat (nikroomtraat äkki?) mis on selle töö jaoks parim (saadaval elfa poes ma usun)
Trafoga on nii, et katsetuse asi. Hea oleks kui saaks ampreid muuta, aga ajab ka niisama asja ära. Ega väga vahet pole kas ta on mõni kraad kuumem või külmem, peaasi, et normaalselt lõikab. Mina toitsin teda veneaegse akulaadija pealt, mis andis välja mäletamist mööda 12v ja ~4a.
tiibade jms. lõikamine käib, nagu juba enne mainitud, sabloonidega. Samuti, mida pikem lõikur seda kergem endal ju tiibasi teha!
Posted: Fri Dec 17, 2010 14:47
by Riff
Seega arvuti toiteplokiga peaks ka õnnestuma? 12V ja ~5A kuigi nendel on tõenäoliselt mingi lühise vastane kaitse sees... Elfast ei leia sellist, saad ehk aidata?
Posted: Fri Dec 17, 2010 15:54
by mrtn
12V ja 5a võib liiga palju olla ,see on ka põhjuseks miks kitarri keel kiirelt läbi põleb. Mina kasutasin alguses kõige peenemat kidrakeelt ,see põles ka suht kiiresti läbi ,järgmine keel aga kestis kaua ja muretult. kasutasin 2A ja volte 7-12 rehuleerisin vastavalt millise pikkusega traati kasutasin.
Posted: Fri Dec 17, 2010 16:20
by lauri
Paljudes uuemates laadijates (nt iCharger) on Foam Cutter rezhiim, kus saad vist nii pinget kui voolu piirata. Sellega saad traadi temperatuuri täpselt õigeks.
Posted: Fri Dec 17, 2010 16:29
by Riff
iMax B8 kas ka sellega õnnestub? Kasutada Pb laadimise reziimi?
Posted: Fri Dec 17, 2010 18:36
by Luuser
Tark raamat ütleb 0,3mm läbimõõduga õhus vabalt ja sirgelt paikneva kroomnikkel-takistustraadi koormatavuseks temperatuuril
300°C - 1,10A
500°C - 1,90A
700°C - 2,70A
800°C - 3,10A
900°C - 3,55A
1000°C - 4,00A
Posted: Sat Dec 18, 2010 14:47
by mrtn
huvitav ,mulle tundus ,et traadi pikkus mängis ka tugevalt rolli kui palju Ampreid tuli anda.
Posted: Sat Dec 18, 2010 14:55
by felch
mrtn wrote:huvitav ,mulle tundus ,et traadi pikkus mängis ka tugevalt rolli kui palju Ampreid tuli anda.
Otse loomulikult on traadi pikkkus oluline: mida pikem, seda kürgem pinge tuleb peale anda.
Vool sõltub pingest ja saaks ka ainult traadi pikkuse muutmisega reguleerida (reguleeriv osa ripub mingi aasana kõrval).
Posted: Sat Dec 18, 2010 17:48
by mart63
mrtn wrote:huvitav ,mulle tundus ,et traadi pikkus mängis ka tugevalt rolli kui palju Ampreid tuli anda.
Põhikooli füüsikatunnis keegi lulli löönd.
Posted: Sun Dec 19, 2010 0:06
by mrtn
aga eks ma selle kindla väite peale seda pigem õtlesin .siin polnud midagi räägitud pikkusest:
Tark raamat ütleb 0,3mm läbimõõduga õhus vabalt ja sirgelt paikneva kroomnikkel-takistustraadi koormatavuseks temperatuuril
300°C - 1,10A
500°C - 1,90A
700°C - 2,70A
800°C - 3,10A
900°C - 3,55A
1000°C - 4,00A
Posted: Sun Dec 19, 2010 11:41
by Riff
kui pikkust ei ole manintud, siis võiks ju kasutada SI ühikuid??? ehk 1m kohta selline vool ja saadud temperatuur?
Posted: Sun Dec 19, 2010 12:00
by mart63
Pikkusest ei olene mingi temperatuuri saavutamiseks vajatav vool. Pikkusest oleneb vajalik rakendatav pinge, et see voolutugevus saavutada.
I= U/R - pikkuse kasvades suureneb takistus (R), seega tuleb voolutugevuse (I) säilitamiseks ka pinget (U) tõsta. Seda traati võib võtta kui takistite jadaühendust, mille korral voolutugevus igas üksiktakistuses on teatavasti sama suur.
Posted: Sun Dec 19, 2010 12:20
by Riff
P=U2/R
Ega selle võimsusega ega pingega pilvedesse ka minna ei saa.
Valemid on meil selged, nüüd aga lihtsam küsimus, kust seda traati saab? Elfast otsisn juba, ei leia. Toob esile ainult mingid vanad neti buhvrid, millede lingid enam ei kehti.
Kitarril on terastraat?
Posted: Sun Dec 19, 2010 13:29
by mrtn
jah,mina tegin kitarri peenemast otsast võetuna teise keelega! ja toimis väga hästi!
Posted: Sun Dec 19, 2010 16:20
by Maikkel
Vanadest vene aegsetest elektripliitidest saab kah, uute kohta ei oska midagi enam öelda. Seal Ümmarguse plaadi sees on kõvasti neid.
Posted: Sun Dec 19, 2010 17:22
by felch
Nikroom traat, takistustraat..on küll ELFAs:
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/in ... m__pu.100g
Tundub, et mudelismi jaoks on jämedam traat parem - lõigatav detail tuleb ühtlane. Seega vist ikka kitarri keel ?
Posted: Sun Dec 19, 2010 19:33
by Riff
seal oli ju 0,5 0,7 ja 1mm ka olemas
Posted: Sun Dec 19, 2010 20:12
by mart63
Posted: Sun Dec 19, 2010 23:25
by linnuke
Tegelikult on kõik see teooria takistuse ja pikkuse suhtest üks bullshitt,Katse eksituse meetod töötab paremini .Kõik sõltub nn.deproni tihedusest,lõike kiirusest,jne.kitarrikeele miinuseks on see ,et tema pikkus oli max vist 120 sm.Vana Narva mnt ,vist 24 on rauapood kus müüakse cr ni traati,kuskil80 eek i kilo.St 5 e meetrine jupp maksis kusagil 2 e sendi piires
imelik oli nii vähe osta