Page 1 of 1
Ohikoopia Spitfire MK IX
Posted: Wed Dec 15, 2010 13:30
by Veteran
Korraliku koopiamudeli ehitamiseks on vaja piisavalt üksikasjalikke jooniseid. Mul õnnestus need saada soome mudellendurilt.
Spitfire.
Posted: Thu Dec 16, 2010 15:28
by Veteran
Kiusatus oli teha FW-190- koopia, mille kohta oli ka piisavalt dokumentatsiooni. Selle lennuki ninaosa on aga tunduvalt lühem kui Spitfirel ja viimase puhul on raskuskeskme paikasaamisega probleeme vähem.
Niisiis, vaatamata kandepinna suht keerulisele kujule just eestvaates, otsustasin viimase kasuks.
Kui suur teha? Eelmine koopiamudel vene õppe-treeninglennukist UT-2 oli tiivaulatusega 1200. Otsustasin teha suurema ning pinnaulatuseks kujunes 1580 st. originaaljoonist suurendasin 3,3 x
Spitfire
Posted: Fri Dec 17, 2010 13:07
by Veteran
Kolleegidele selgituseks, et selle koopiamudeli sünnilugu algas 70-ndate lõpupoolel.
Viljandis oli firma, mis tegeles klaasplastikust esemete valmistamisega. Sain sealt vaiku ning klaasriiet pioneeride majalegi ning nii valmisid trassimudelite kered, mõned kiivrid, raadioplaaneri kered klaasplastikust, loomulikult tegime kõik need negatiivses vormis.
Nii otsustasin ka Spitfire kere samal moel valmistada.
Selleks liimisin 2 pärnaplanku, mis olid eelnevalt siledaks hööveldatud kokku, kusjuures vahele käis kiht paberit, et hiljem kerepooli oleks võimalik lahutada. Ja nüüd polnud muud , kui sabloone kasutades kere välja voolida. Edasi siis pahteldada- värvida ning mõlemast poolest vorm valmistada.
Pildil siis keremudel valmis vormi tegemiseks.
Posted: Fri Dec 17, 2010 13:11
by Riff
Olen ka ise suur Spitfire 9 seeria fänn. Kunagi sai ümber joonistatud ning ka mudeli raam enamvähem valmis tehtud (balsa + saar jne puitmaterjalist).
Tahaks väga näha sellist korralikku mudelit, mis ei ole vahust tehtud, see on omaette tase!
Posted: Fri Dec 17, 2010 14:03
by Veteran
[quote="Riff"]Olen ka ise suur Spitfire 9 seeria fänn. Kunagi sai ümber joonistatud ning ka mudeli raam enamvähem valmis tehtud (balsa + saar jne puitmaterjalist.
Mis pinnaulatusega ning kui suurele mootorile on mudel mõeldud?
Jäi ootama paremaid aegu?
Posted: Fri Dec 17, 2010 14:22
by Riff
Mudel sai väike ~900mm tiivaulatus, jäi jah paremaid aegu ootama. Nüüd on oodanud ~15a.
Võtan sama teema tõenäoliselt uuesti ette, kuid palju suuremalt mõõtude poolest...
Posted: Mon Dec 20, 2010 15:07
by Kuno
Nagu piltidelt näha on kõvasti vaeva nähtud - äkki oleks mõistlik lennukile paigaldada raadioaparatuur - rõõmu hiljem tehtud tööst rohkem -mis seal salata raadiomudeli puhul võimalused siiski palju avaramad,eriti koopiamudeli puhul.Vanasti ei olnud suurt valikut - seetõttu tuli mudel "traadi külge" panna,aga praegu ei ole selleks nagu erilist põhjust.
Spitfire.
Posted: Mon Dec 20, 2010 15:50
by Veteran
Jah, eks seegi variant on võimalik. Alustasin seda mudelit, nagu eelpool mainitud, veel nõuk. ajal ja tolajal olin ohimudeliga koondise kandidaat, siis tuligi just ohjadega mudel teha...
Aga pole hullu! sellest vormist on tulnud juba mitmed R/C mudelid, nii elektri kui nitromootoriga ning kindlasti olete neid lendamas näinud.
Posted: Mon Dec 20, 2010 16:49
by Riff
Kui suur see vorm on? Millise tiivaulatusega lennumasin sellest tuleb? Kui on piisavalt suur vorm, siis kuidas on võimalik hankida ka endale üks mudeli kest
Spitfire.
Posted: Mon Dec 20, 2010 17:43
by Veteran
Hetkeseis selline. Pinnaulatusest oli ülalpool juttu.
Posted: Mon Dec 20, 2010 21:47
by Ropka
usun, et sellisest kerest on huvilisi veelgi
mina igatahes olen ka huvitatud tooriku saamisest
Posted: Mon Dec 20, 2010 22:48
by Kuno
Raivo on ka Spitfire ise ehitanud - siin elektriversiooni esimene lend
http://www.vimeo.com/7550007
Spitfire
Posted: Wed Dec 22, 2010 14:09
by Veteran
Kuna tolajal N.Liidus ohimudelitel nö stand- off hindamist ei toimunud, vaid aeti supleri ja joonlauaga millimeetreid taga, siis üritasin teha võimalikult täpse koopia. Joonis oli tip-top ( millegipärast seda esimest orig joonise pilti enam ei näe) ning fotosid ka. Pealeselle saatis mulle rootsi mudelist S. Pontan plastmassmudeli 1:24 mis koosnes 165-st detailist. Puust ja punaseks, võib öelda.
Rattad mudelile valmistasin ise. Kogemus kummide vulkaniseerimisel oli olemas. Vormid duraalist treisin , protektorimustri ja muud kirjad söövitasin. Veljed tuli treida ja töödelda mitmes järgus osadena. Tulemus siis selline.
Pildile on jäänud terve kollektsioon kummivorme, sealhulgas ka Spitfire sabaratta oma.
Valmis ratas. Mootoriks on vene Talka 10 RC, veel on näha klaasplastikust valmistatud kok või moodsamas kõnepruugis spinner
Posted: Thu Dec 23, 2010 0:10
by prosper
Vaadates ja mõeldes Sinu tehtud tööle MÜTS MAHA ja sügav kummardus. Suurepärane! Kas Sa selle rootslase eesnime veel mäletad? Võibolla tean inimesi kes teda teavad ja tunnevad. .
Spitfire
Posted: Thu Dec 23, 2010 8:51
by Veteran
Selle rootsi mudelisti nimi on Sven, tegeles tipptasemel team- racinguga ja sisekatega .Viimasel ajal kirjavahetus kahjuks soikunud...
PS. Mõned aastad tagasi saadud fotol poseeris RC plaaneriga.
Posted: Thu Dec 23, 2010 16:16
by Kuno
sügav kummardus sellisele põhjalikkusele - tänapäeval vist enam sellist meest naljalt ei leia,kes rattaid sellise piinliku täpsusega järele tegema hakkaks.Fotol on näha rattaveljed - millest ja kuidas need on tehrud,või on siiski laenatud
Talkaga ei ole vist enam midagi peale hakata - muuseumi mõistlik panna
Mul oli kunagi selline 7ccm mootor,aga ohika versioon - muidu nagu käis päris hästi aga raputas koledasti ja kompressioon kadus ka suht ruttu
Tollel ajal "värviline paar" (kolb alumiinium ja hülss kroomitud pronks) oli suht eksootika,esimene mootor,mida osta sai oli MDS.
Spitfire
Posted: Thu Dec 23, 2010 16:29
by Veteran
Veljed on ikka ise treitud duraalist. Nagu eelpool juttu oli, siis mitmest osast koosnev ja see kodara või avadevärk eraldi töödeldud. Laagriks pronkspuks.
Talkat pole käivitanud. Aga mul ka üks seitsmene teatud pööretel lõi tugeva vibra sisse nii et pilotaazi tahtis laiali lammutada.Selle mootori töökõlblikuks tegemise kohta oli veel tsehhi Modelazes artikkel.
Eks näeb, mis see mootor stendis teeb...
Spitfire
Posted: Tue Mar 01, 2011 11:35
by Veteran
Juhtkolmnurk kõrgustüürile ja gaasihoovastik kolmanda ohjaga liigutamiseks on kohale saanud.
Kabiini sisemus veel tegemisel.
Sabatelik
Mudeli ninaosas pole kaalu püütud vähendada. Kapott katab pikalt kere esiosa.
Altvaade hetkel