Page 1 of 1
algajale helikopteri stabiliseerimine
Posted: Sat Dec 18, 2010 13:28
by Riff
Tere Kõigile,
Küsimus siis järgmine: sooviks stressivabamalt kopteriga lennata. Turul on igasugused copilotid, stabiliseerijad, FBL stabiliseerimise elektroonika jne. Mida peaks siis oma ehituse ja ideoloogia järgi üldse vaatama.
FBL süsteemid justkui ka stabiliseerivad ning saab lisaks flybarless peale minna, tore lisa muidugi, kuid mitte peamine eesmärk
copilotid ja muud commandid justkui on "abirattad" kopterile, kuid kas see on ka kõik?
Kui FBL süsteem suudaks pakkuda mõlemat varianti 1. stabiliseerimine ning hiljem ka 2. flybarless (vähem juppe, pikem lennuaeg) oleks suurepärane
Seega kas keegi sudaks palun objektiivselt nõu anda, milline on see kõige praktilisem "abiratas" ning võimaluse korral võiks ka tulevikus kasutust leida (FBL)
Tänud,
Raimo
Posted: Sat Dec 18, 2010 14:25
by titan
Kõige parem abiratas oleks suurem kopter soetada
suurema klassi kopteriga pole enam selliseid probleeme, millega siiani võidelnud oled. Ta on raskem, seega stabiilsem, kaugemalt paremini nähtav jne. Küsi Antu käest muljeid! Tal veel siiani meeles, mis muutus, kui kopteri ära vahetas, lendamine pidi ikka väga lihtne olema.
Kui nitrokas sobiks, siis mina vaataks seda:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=4318
Posted: Sat Dec 18, 2010 16:31
by Riff
Sooviks ikkagi vastust esimesele küsimusele.
Või kui sa ostad ise mu 450 seeria kopteri ära, siis vaataks edasi
Posted: Sun Dec 19, 2010 20:39
by ak
Hei,
pole kahjuks kursis kõige turul pakutavaga. Mina ostsin kunagi helicommand 3D. See vaatab kaameraga maapinda ja kui märkab, et kopter kuhugi liigub, siis töötab sellele vastu. Kui soovid kopteriga stressivabalt lennata, siis see on just see asi mis seda võimaldab.
Kas ta on kõige prektilisem turul olev toode, selles suhtes jään vastuse võlgu. Seda küll, et vähemalt teoreetiliselt saab seda upgradeda ka flybarlessiks kui saata see tootjale.
Üks on müügiks kah:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=4359
AndrusK
Re: algajale helikopteri stabiliseerimine
Posted: Sun Dec 19, 2010 23:13
by JT
Seega kas keegi sudaks palun objektiivselt nõu anda, milline on see kõige praktilisem "abiratas" ning võimaluse korral võiks ka tulevikus kasutust leida (FBL)
Täiesti olemas:
http://uav.coptercam.ee/aceone.html
Posted: Sun Dec 19, 2010 23:44
by felch
Kas see asjandus saab hakkama ka 3/4-kopteri juhtimisega?
Posted: Mon Dec 20, 2010 12:59
by Riff
Sai siis tellitud VBar600 ja loodetavasti läheb 4 päeva pärast katsetamiseks.
Kui tegemist on põhimõtteliselt miximise ja 3-e gyroga, siis peaks ju saama kasutada sama aparaati ka flybariga? Lisaks sai tellitud ka 30 dollarine FBL pea, proovin alguses selleta...
Posted: Mon Dec 20, 2010 15:50
by JT
Kas see asjandus saab hakkama ka 3/4-kopteri juhtimisega?
AceOne on projekteeritud juhtima ühe pearootoriga klassikalist helikopterit.
Küll aga saab ta hakkama "rigid" peaga ja rohkem kui 2-labalise pearootoriga.
Multikopteri juhtimiseks vajalik raud-ja tarkvara on arenduses. Järgmisel aastal tuleb uut ja põnevat juurde!
Posted: Sun Jan 02, 2011 18:28
by Riff
2600 € (kohalikele -10%) on väga palju minuarust, kui tegemist on hobiga. Seade võib ju hea olla, kuid mitte sellise hinnasildiga.
Posted: Sun Jan 02, 2011 18:33
by Riff
Vbar 600 - külge ühendatud, tuled põlevad, kuid seadistus on aeganõudev.
Ühe asja oskan kohe ära öelda: sabagyroks ei ole see sugugi nii hea võrreldes Spartan ds760 ga (mis töötas kohe hästi vaikesätetega). Samas vo ka seadistuse asi, kole äkiline on hetkel igaljuhul. Peab vaatama accel seadistusi järelikult...
Posted: Fri Feb 04, 2011 12:13
by Riff
Alles eile õnnestus kopter enamvähem stabiilseks saada V Bar 600 -ga. Tõsine ajudegümnastika süsteemist aru saada puuduliku juhendi korral.
Eelkokkuvõte:
1) mehaanika peab olema
ideaalselt tasakaalus, nüüd on
2) sabagyrona kasutan oma DS760 gyro. Tõesti ei jaksanud enam saba vbariga paika ajada, väga imelikult käitus. Võibolla õnnestub - väga palju seadistamise võimalusi on.
Kuigi primaarset eesmärki antud gyro ei ole tõenäoliselt veel täitunud - stressivaba lendamine
Pean lihtsalt rohkem harjutama... kui aega saan
Posted: Sun Mar 20, 2011 19:47
by Riff
Täna sai aga väikse 450-ga lennatud - esimest korda tundsin rõõmu lennust, selles mõttes rõõmu, et ei pidanud näpud kangide peal nii palju värisema (esiteks ei olnud nii külm, teiseks, sain oma stabilisaatorid tööle ). Kuna algselt proovisin FB-ga raske oli taltsutada, siis eelmine kuu proovisin FBL, raske seadistada ning ikka ei olnud nii stabiilne. Täna aga panin FBL elektroonika ning FB meh. stabilisaatori omavahel koos tööle - jubevinge tulemus Kopter on väga stabiilne. Gainid sai alla lastud, et ei tekiks ülereguleerimist ning tulemus on väga hea.
Olen lugenud mitmest kohast, et mitte kasutada FBL elektroonikat koos FB peaga, kuid mõtlesin, et prooviks ikka ära. Tundub, et madala gain väärtuse puhul ning vastava reageerimise intensiivsuse juures töötavad mehaaniline stabilisaator ning elektrooniline stabilisaator koos väga hästi. Olin tegelikult tulemuses väga üllatunud - väga positiivne.
Lisaboonus FBL elektroonika puhul on, et aitab väga täpselt linke paika sättida. Kui link ei ole paigas hakkab vastavas suunas ära vedama FBL pea puhul. FBL peaga saigi kõik väga täpselt paika pandud ning siis FB pea asemele lisatud.
Lisaks väga huvitav tähelepanek oli, et kui olin suutnud oma kopteri pea rootori natuke kõveraks painutada kehva maandumisega lendas kopter ikka stabiilselt, kuigi vibreeris sama hullult nagu OS 91 nitromootoriga kopter. Tegin veel paar õhkutõusu ning siis otsustasin maanduda ning võklli ära vahetada.
Siit võib järeldada, et Turnigy V Bar 600 on ikka paganama keeruline seadistada aga kui saad mingit moodi seadistatud, siis vähemalt koos FB peaga täidab stabilisaatori ülesannet 5+ (tahtsin VBar600 muidu maha müüa juba, kuid enam mitte)