Page 1 of 1
Mõned küsimused
Posted: Tue Jan 18, 2011 17:27
by v2ikehuviline
1. Kui sooviks pikalt lennata tuleks vaadata Nitro-mootoriga kopterit või turbiin? (el mootorid pidid üle kuumenema)
2. mis 4 rootori pluss on 2 rootori ees?
3. 2-3 kilo ülestõsmiseks peab olema turbiinmootoriga korter või on nii kõva elektrimootorit ka?
Posted: Tue Jan 18, 2011 17:50
by Trex
Kui soovid pikalt lennata siis bensiinimootor.Kopter tõstab lisaks endale
veel ühe enda kaalu.Turbiin on kõige jänusem ja maksab hästi palju.

Posted: Tue Jan 18, 2011 20:57
by titan
Äkki räägid, et mis selle kopteriga teha tahad.
Kas niisama hobikorras lennutada, või mõni suurem eesmärk püstitatud.
Vastavalt sellele ka vastused.
Posted: Tue Jan 18, 2011 21:01
by Kpe
Minu visioon mootori tüübi valikust:
Nitromootor - harvemini lendajale, tossu ja müra armastajale
Elektrimootor - tihemini lendajale, eriti foto ja videotegijale, puhas ja kuivem tunne
Turbiin - skaalamudelid ja suure rahakotiga piloot
Posted: Tue Jan 18, 2011 21:59
by lauri
Kust sul v2ikehuviline selline info pärineb? Üpris mööda kahjuks... tänapäeval elektrimootori vastu ei saa kuidagi - eelisteks võimsus, töökindlus, puhtus, kuivus, vaiksus. Bensiinimootori ainus eelis see, et saab lihtsalt kaua lendava kopteri, aga see on minu meelest ka ainus eelis.
4kopterid ja 6kopterid on tulnud et jääda. Eelmisel aastal tekkis mitu hästi toimivat lahendust. Põhiliseks eeliseks mehhaaniline lihtsus - 4kopteril on 8 liikuvat osa (kuullaagrid) ja see ongi kõik! Ei mingeid linke, rihmasid, servosid ega hammasrattaid. Saab panna kergelt kõrust hoidma, gps-i järgi waypointe läbima, koju tulema jne.
Posted: Tue Jan 18, 2011 22:29
by felch
Need on vist viletsad mootorid, mis üle kuumenevad. Harjadega mootorid näiteks, kasvõi odava hiina kopteri peal (Honey-Bee karbist-välja variandil oli ja pidas vastu umbes täpselt 7 minutit). TEgelikult saab ka harjadega mootoreid vastupidavamaks "treenida" aga siis ma neid nippe ei teadnud. Ja enam ei taha ka - brushlessiga on märksa puhtam/kuivem tunne

Sellised on minu multikopteritel (mitme rootoriga) ja ainult soojenevad lennu käigus.
Julgeks samuti soovitada multikopterit - hea lihtne ja odav. Vaata netist: neid tehakse lausa suvalistest puuroigastest ja lendavad vapustavalt hästi!!!
Lennuaeg ON probleem, minu 4-kopter tahab kiirema manöövri käigus kuni 48A ! Saan lennata max 7 minutit. Aga on ka paremaid, nt. GAUI mis kirjade järgi suudab (ideaaloludes ja konfiga) lennata isegi kuni 40 minutit! Kasuta Bluesmell omab säärast ja võib kinnitada või ümber lükata.
Multikopteri tõstejõud on ikka üüratu - katsete ajal pidi end peaaegu käest lahti väänama ja tõmbas propi otsaga käele pika veritseva kriimu. Pole küll proovinud aga arvatavasti saaks 1,5 kg maast lahti küll (kopter kaalub 1,2kg). Vahest ka rohkem. Kauaks, on iseasi.
Re: Mõned küsimused
Posted: Tue Jan 18, 2011 23:14
by JT
Kui sooviks pikalt lennata tuleks vaadata Nitro-mootoriga kopterit või turbiin? (el mootorid pidid üle kuumenema)
Kui pikalt on pikalt? Kas 5 minutit, 50 minutit või 150 minutit?
Posted: Wed Jan 19, 2011 0:42
by titan
lauri wrote: Üpris mööda kahjuks... tänapäeval elektrimootori vastu ei saa kuidagi
See on teema, mida suurte kopterite (T-rex-700) klassis Roman perfektselt valdab. Kopteri juures on ta proovinud kõike erinevaid võimalusi, aga suurtel kopteritel on regud ja mootorid tuld võtnud tal jah, kui tahad neid taevas ikka järsemalt liigutada.
Väiksematel selliseid probleeme muidugi pole - väga töökindlad.
Seega teemaalgataja peaks ikka oma idee ja vajaduse avaldama...

Posted: Wed Jan 19, 2011 22:44
by Bluesmell
... jah GAUI 330 multikopter suudab mul õhus püsida 40 minutit kui kasutada 5000mAh 3S LiPo-t. sellisel juhul ongi kogu koormaks sellel aku ja suurt midagi muud tõsta ei saa. Kui kasutada normaalset 2200mAh 3S akut siis saab veel pardale mingi handicam suuruse kaamera panna ja lennuaeg on umbes 15-20 minutit.