Page 1 of 1
3ch suur Gyro kopter - esimene crash
Posted: Fri Jan 28, 2011 19:00
by priitom
Käisin täna esimest korda õues oma suurt Gyro-kopterit lennutamas.
Alguses ei tahtnud kõrgemal hõljuda, kui 1m maast. Kui aku natuke soojemaks läks, tõusis kopter kõrgemale ja sain juba puude latvadega mõõtu võtta.
Lõpuks maandusin valesti lumme, nii et labad puruks läksid. Ilmselt olid need külmakraadidest (0 kuni -1 C) siiski "kanged" ja seepärast ka puruks läksid. Muidu võib lugeda õnnestunud lennutamiseks, kui arvestada, et vahepeal oli kogu kabiin paksult lund täis.
Kontrollisin - kõik töötab endiselt.
Aa.. tuul oli samuti täna suht tugev.
Posted: Fri Jan 28, 2011 22:16
by imm
kabiinis ilmselt ka vastuvõtja koos muu elektroonikaga?
kui nii siis väga mõistlik oleks see krempel kuhugile ahju otsa kuivama sättida, muidu tuleb hiljem kõige ebasobivamas situatsioonis lumme uputatud elektroonika kätte maksma
olenemata sellest, et praegu veel kõik töötas.
Posted: Sat Jan 29, 2011 0:56
by priitom
Jätsin kohe pärast lennutamist kopteri soojapuhuri ette kuivama ja vahepeal keerasin seda nagu lihavarrast, et ikka iga külg kenasti kuivaks saaks.
Sellel on põhielektroonika külje peal. Mootorid olid üleni lume sees.
Uued labad ka juba tellitud. Ootan soojemat ilma, et uuesti proovida.
Posted: Sat Jan 29, 2011 1:15
by prosper
Mis isendiga tegemist? 3ch ? Suur ? Kas midagi sellist
http://www.xhobbystore.com/9021-eagle-helico9022.html
Posted: Sat Jan 29, 2011 12:29
by imm
priitom wrote:Jätsin kohe pärast lennutamist kopteri soojapuhuri ette kuivama ja vahepeal keerasin seda nagu lihavarrast, et ikka iga külg kenasti kuivaks saaks.
Sellel on põhielektroonika külje peal. Mootorid olid üleni lume sees.
Uued labad ka juba tellitud. Ootan soojemat ilma, et uuesti proovida.
kas kusagil saalis ei ole võimalik lennutada?
õues isegi ilusa ilmaga tegelikult suht palju segajaid-muutujaid...
alguses ikka vist siseruumis parem.
Posted: Sat Jan 29, 2011 14:37
by priitom
Tegemist on Eagle tüüpi kopteriga, aga mitte päris sellega, mis sinu antud lingil. Natuke väiksema siruulatusega (50 cm)
http://www.hobby-estore.com/3CH-Double- ... dh9077.htm
Võimla või saali võimalust kahjuks ei ole. Ega ma väga ei viitsiks kah 10-15min lennuaja pärast kusagil eraldi lennutamas käia. Õues hea mugav.
Seniks, kuni soojakraade veel ei luba, ehitan hõljukit või miskit.
Video
Posted: Sun Jan 30, 2011 4:11
by priitom
Siin on pisike kokkuvõte mu reedesest lennust - lõpus on näha ka esimene nn "crash". Tegu oli üldse minu elu esimese rc kopteri lennutamisega suuremal alal, koguarvestuses kolmas lend, niiet seda pidevat keerutamist palun mitte kritiseerida. Ma lihvin seda, kui soojemad ilmad käes.
http://www.youtube.com/watch?v=5QQOt6InWFI
Posted: Sun Jan 30, 2011 10:00
by andi
Väga lahe ju. Kahju muidugi, et labad ribadeks...
Talvise lennutamise iseärasustega tuleb arvestada, kellel ikka tahtmist oma mänguasjadel kapi otsas tolmu koguda lasta
Posted: Sun Jan 30, 2011 17:34
by tulnuk
Arvestades, et tõenäoliselt puuduvad antud kopteril servod ja igasugune rootoripea mehaanika, ei tundu juhitavusel väga vigagi olevat.
Posted: Sun Jan 30, 2011 20:36
by aretaja
Ei ütleks et see kopter nüüd suur on
Teema pealkirja vaadates ootasin ikka miskit meetrit vähemalt.
Posted: Sun Jan 30, 2011 23:20
by priitom
tulnuk wrote:Arvestades, et tõenäoliselt puuduvad antud kopteril servod ja igasugune rootoripea mehaanika, ei tundu juhitavusel väga vigagi olevat.
Servosid sel tõepoolest ei ole, aga rootoripea tundub siiski kopterit külgedele juhtivat. Mulle tuli see alguses üllatusena, et kopter end külgedele kallutab. Proovisin leida allikat, mis seda liikumist tekitab ja mujalt see tulla ei saa, kui põhirootorilt.
Kui antud eksemplari võrrelda peopesa suuruste gyrodega, siis on ta suht suur küll.
Järgmine samm oleks osta mingi 450-seeria kopter- T-rex äkki isegi.
Posted: Sat Mar 12, 2011 10:01
by RcSuperPowers
Kuulsin et sõbral juhtus sama asi aga temal läks hoopis mootor põlema
niiet jahm ta ostis uue ja 2X võimsama mootori ja jäi korda XD
Posted: Sat Mar 12, 2011 10:42
by Ufonaut22
Videot vaadates käitub see sama moodi nagu minu kunagine väike 3 kanaliga "gyro" koptergi. Ühesõnaga saba paigal õieti hoida ei suuda ja tahab kogu aeg pöörlema hakata, edasi või tagasi käiku andes, hakkas koheselt pöörlema. Õhus hõljudes püsis küll enamvähem paigal. Et asi ka lendaks, pidin timmima kopteri näiteks paremale pöörlema ja edasi käigu ajal hoidma kangi väheke vasakule. Siis lendas küll otse, aga proovi sa sellega näiteks hularõngast läbi lennata. Tagurpidi käik koormas vist liialt akut, sest pöörded langesid ja kopter pidi peaaegu alla tulema. Alati pidi tagurpidi käigu ajal "gaasi" lisama. Kuna kangi paremale keerata otse lennu ajal ei saanud, siis oli crash kerge tulema, kui kuskilt läbi lennata üritasin. Kui kang lahti lasta, proovi seda siis veel kontrolli alla saada. Keset tuba oli ruumi seda teha, aga kuskil raamaturiiulis ukerdades seda ruumi pole. Nii sai paar labasidki ära lõhutud, mida kukilt võtta pole.
Posted: Sat Mar 12, 2011 19:48
by priitom
No mina sain sellega piisavalt lennata ja see saba tiirutamise probleem kadus kolmandal korra. Vaja lihtsalt ise saatja pealt timmida.
Siiski jäi antud mudel mulle lahjaks ja on ka juba müüdud.
Kui võrrelda Eagle-it Volitation-iga, siis on vahe väga suur. Võiks öelda, et Volitationi lennuvõime on 50% parem. Tegu on ka suht uue mudeliga, eelmise aasta keskpaigast, ja see ei tiiruta omasoodu vaid jälgib väga täpselt saatja ülesandeid. Tollel on jõudu rohkem, kui tarvis.
Ma kaldun arvama, et te olete oma "ilusates" vanades 3-kanaliga kopteri mälestustes liialt kinni. Tehnika areneb- 3 kanalit suudab nüüdisajal väga palju, samal ajal stabiilsust hoides.
Posted: Sat Mar 12, 2011 22:49
by JazZ
priitom wrote:Ma kaldun arvama, et te olete oma "ilusates" vanades 3-kanaliga kopteri mälestustes liialt kinni. Tehnika areneb- 3 kanalit suudab nüüdisajal väga palju, samal ajal stabiilsust hoides.
Mitte paha pärast, aga ma kaldun arvama et Sa pole rohkem kui 3 kanaliga kopteriga lennanud?
Posted: Sat Mar 12, 2011 23:57
by Ufonaut22
priitom wrote:No mina sain sellega piisavalt lennata ja see saba tiirutamise probleem kadus kolmandal korra. Vaja lihtsalt ise saatja pealt timmida.
Siiski jäi antud mudel mulle lahjaks ja on ka juba müüdud.
Kui võrrelda Eagle-it Volitation-iga, siis on vahe väga suur. Võiks öelda, et Volitationi lennuvõime on 50% parem. Tegu on ka suht uue mudeliga, eelmise aasta keskpaigast, ja see ei tiiruta omasoodu vaid jälgib väga täpselt saatja ülesandeid. Tollel on jõudu rohkem, kui tarvis.
Ma kaldun arvama, et te olete oma "ilusates" vanades 3-kanaliga kopteri mälestustes liialt kinni. Tehnika areneb- 3 kanalit suudab nüüdisajal väga palju, samal ajal stabiilsust hoides.
Õnneks on mul ainult üks 3 kanaliga kopter olnud ja seda eelmise aasta suvel. Puldist saab neil kõigil trimm paika panna, aga see ei toimi, nagu ka videos näha. Näiteks blade mcx ei pöörle kuidagi, isegi, kui trimmi ei tee. Pole vaja muud kui aku ära ühendada ja kõik, ei mingit trimmi ja saba püsib paigal nagu naelutatud. Mitte ei pöörle nagu nendel 3 kanaliga asjapulkadel. Soovitus, osta vähemalt 4 kanaliga kopter ja tule kirjuta oma kogemustest uuesti. Usu mind sa üllatud päris korralikult. Alles eelmisel aastal arvasin minagi, et mis vahet seal ikka on. Need hiina mänguasjad ei arene küll kuhugi poole.
Posted: Sun Mar 13, 2011 1:33
by priitom
Mul on küll 6-kanaliga kopter, aga ma pole sellega veel maksimumraadiuse piire kombanud. Silmaulatuses hõljumist olen juba mitmeid kordi väljas harjutanud
Kiiret lendu pole proovinud - ei julge veel.
Juhtimine on täpsem, AGA ma ütlen endiselt, et Volitation 9053 on omasuguste seas erand ja täiesti hästi juhitav ilma igasuguse ettearvamatu tiirutamiseta.
Seepärast jätsin ühe sellise ka endale ja proovin selle lennuvõimet järjest paremaks muuta erinevate upgrade-de abil. Mul on sellele ka praktiline ülesanne suveks ette nähtud - täpselt nii võimekaks hindan ma seda mudelit.