Page 1 of 3

Piper J-3 Cub M24

Posted: Sat Jan 29, 2011 22:24
by Tommikuld
Selline mudel Piper J-3 Cub M24
On kellegil kogemusi sellise mudeliga.
Mootori kang põhjas ja isegi ei liiguta teda ja mis moodi selline mudel toimima peaks.

Posted: Sun Jan 30, 2011 21:02
by Tommikuld
no ei lenda ei maast ei visates.
tundub et lihtsalt see asjandus liiga raske ja mootoripöörded liiga väikesed ja tiivik võiks ka poole suurem olla


ON KEDAGI KES SELLE LENDU ON SAANUD

Posted: Sun Jan 30, 2011 21:47
by felch
Proppidest siin veidi räägitakse: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=439356

Posted: Sun Jan 30, 2011 23:13
by prosper
Sinu oma vist suurem aga minul on see http://www.kyosho.se/modell_detaljer.as ... ldLopNr=01 ja lendab ikka VÄGA HÄSTI. Mis muidugi jama võib olla Sinu isendil on see mis juhtus minu Mustangiga http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=4488

Posted: Sun Jan 30, 2011 23:14
by piperpoiss
äkki aku liiga nõrk?

Posted: Mon Jan 31, 2011 2:00
by Tommikuld
Ma ise arvan et vast see originaal aku liiga raske mingi lipo panema
selline tunne et mootor lahja ja tiivik väike
mitte ei saa aru kuidas see originaal varustusega peaks lendama

Posted: Mon Jan 31, 2011 2:23
by Tommikuld
hakkan tasapisi pihta saama kus suunas pean tegutsema :D

Posted: Mon Jan 31, 2011 9:12
by cuprum
Ennast kordamast ma ei väsi ;)

Tüüpiliselt kipuvad sellised algajale mõeldud pisikesed "täiesti lennuvalmis" "pappmudelid" olema väga aladimensioneeritud mootoriga. Tõenäoliselt selle pärast, et hinda mitte liiga kõrgele ajada.

Kusjuures mudel iseenesest lendab väga hästi. Lendab ka kohe karbist välja võetuna, aga kahjuks mitte algaja piloodi käes, kellele ta väidetavalt mõeldud on. Lennu nipp on iseenesest väga lihtne - lennata tuleb vähemalt algul hästi ettevaatlikult kõrgust kogudes (suurem, kui 10% tõus käib mootoril üle jõu, järgneb stall ja edasine, mis sellest tuleneb). Algaja piloot ja tegelikult ka kogenum tegija uue mudeli puhul on aga loomulikult teada-tuntud mantra "kiiremini, kõrgemale, et oleks eksimisruumi" mõju all - ning tulemus on ette ennustatav.

PS. Kui tegu on M-24 ja Piperiga, siis ega ometi Kyosho?! Minu mäletamist pidi need mudelid asendati miski 3 aastat tagasi keski Cesna laadsega (ega mudel tegelikult praktiliselt muutunud, pisut värvi & pisut kerekuju - lennuomadused praktiliselt ikka samad). Kui tegu sellise unikumiga, siis soovitan soojalt mootor välja vahetada. Minu oma hakkas igatahes alles siis õieti lendama. Ainus jama selles, et Kyosho armastas oma elektroonikat - harjavabaks väljavahetamine tähendab *kõiki* alates servost kuni lõpetades saatjaga. Ainus taaskasutatav osa oleks akupakk - aga seegi soovitatav LiPo vastu vahetada.

Posted: Mon Jan 31, 2011 13:26
by Tommikuld
selge nagu seebivesi
seda ma ise ka juba arvasin :D

Posted: Mon Jan 31, 2011 19:46
by juksrace
Ega jah, kui tegu selle harjadega mootoriga versiooniga, siis on tõesti teda raske õhku saada, eriti talvel kus nii nõrk veosüsteem saab veel vähem voolu akust kätte. Aga muidu on selle lennutamine lihtne kui juba õhku saab, võin veel soovitada enne lennuki viset väikest hoojooksu, et mootor jõuaks pöördeid koguda ja kindlasti mitte kange põhja tõmmata, sest see lennuk armastab nii vertikaal stalli kui ka üle tiiva nurga vajumist ja seda eriti just stardis kus lennuki kiirus on väike

Posted: Mon Jan 31, 2011 21:20
by Tommikuld
kas sellega siis maast ei olegi võimalik startida

Posted: Tue Feb 01, 2011 19:47
by Ervin2
mul oli kunagi Graupneri Cub,startis maast ilma probleemideta ja lendas täiesti originaalmootori ja akuga.
Arvatavasti on sul probleem akudega.
Image

Posted: Wed Feb 02, 2011 19:49
by juksrace
pole olnud kunagi stardirada, et proovida maast starti ja nende väikeste ratastega mis tal kaasas on, pole lihstalt muru pealt võimalik startida(oleneb murust võibolla)

Posted: Thu Feb 03, 2011 0:48
by Andu
Võtan teema üle:
Gaasikangi liigutades läheb propeller korra käima, kuid jääb varsti seisma, olenemata gaasikangi asukohast - kui gaas on peal ja üritada servosid liigutada, siis kas servod ei liigu või jääb propeller seisma ja servod liiguvad.
Kas tegu akuga või hoopis mootoriga?
Kui mootorit ringi ajada, siis sees kerge ragin / tõrked.

Leidsin Elfast 25 raha eest Lipo aku, mis samuti 8.4V ja 600mAh. Pole päris originaal paki moodi, aga ilmselt tasub välja vahetada?
Tester näitab, et akus 8.9V voolu, aga ei tea, mis koormuse all teeb.

Posted: Thu Feb 03, 2011 3:27
by tulnuk
Tõenäoliselt on akupakis mõned elemendid väsinud, kui koos mootoriga servosid käitad, langeb pinge liiga alla, regulaatori failsafe lööb sisse ja jätab mootori seisma.
Kui uut akud ostad, tee kindlaks, kas regulaator lipo akude minimaalsest pingest oskab aru saada, muidu võib kogu lennukist rõõm üürikeseks jääda

Posted: Thu Feb 03, 2011 4:03
by prosper
Kui on harjadega mootor siis on sama probleem mis mina kogesin. Asi muutus kui vahetasin mootori,tõsi küll just samasuguse vastu (aku oli selleks ajaks juba vahetatud ja kõik toimis selle ajani kui mootor tahmane oli).Mul oli ka kohe arvamus et aku on läbi aga mul olid ju täiesti uued akud.Igal juhul toimib.Mul oli kohe silmaga näha et mootor tahmane nii seest kui väljast.

Posted: Thu Feb 03, 2011 8:48
by felch
Andu wrote:...
Kui mootorit ringi ajada, siis sees kerge ragin / tõrked....
Pingestatud skeemi puhul ongi mootori käik veidi "raske" kui käega keerata. Mõõda pinget koormuse all ! Arvatavasti kukub kõvasti.

Posted: Thu Feb 03, 2011 12:01
by Andu
felch wrote:
Andu wrote:...
Kui mootorit ringi ajada, siis sees kerge ragin / tõrked....
Pingestatud skeemi puhul ongi mootori käik veidi "raske" kui käega keerata. Mõõda pinget koormuse all ! Arvatavasti kukub kõvasti.
Ma mõtlesin ilma akuta mootorit ringi ajades.

Posted: Thu Feb 03, 2011 15:10
by felch
Siis kontrolli laagreid - kas kuulid laiali ja magnetite külge kleepunud. Muidugi...siis peaks loks tuntav olema ja mootor jääb päris selgelt kinni ka.

Posted: Thu Feb 03, 2011 16:20
by Andu
Uus aku olemas, kinni jääb ilmselt sellepärast, et ülekande hammasrataste vahel miskit puru. Vaatan korra mootori sisse ka, ehk vahetab harjad ära.

Posted: Fri Feb 04, 2011 21:44
by Andu
Nonii. Täna sai kere kokku liimitud ja lennuk täielikult kokku pandud. Esialgsete katsetustega käib mootor edukalt pöördesse ja kõik peaks toimima. Ei tea, kas saba osaga on midagi viltu, või ei, eks see paistab esimese lennutamise käigus.

Kere- ja värvitööd jätan ilmselt vihmaseks kevadeks.

Posted: Fri Feb 04, 2011 22:58
by Tommikuld
tubli tubli
anna siis teada mis ja kus
tahaks ka kohe oma silmaga näha :D

Posted: Fri Feb 04, 2011 23:14
by Andu
Homme kunagi 12 paiku Harku järvel peaks olema näha esimesi matse.
Oled kohal?
Muide kui tahad oma plade tossu kätte saada, siis ma kere seest peaks veel saama seda :D

Posted: Fri Feb 04, 2011 23:18
by imm
Andu wrote:Homme kunagi 12 paiku Harku järvel peaks olema näha esimesi matse.
... huvitav ,millega esimesed matsid kohale tulevad :lol:
sorry läbustamise pärast :?

Posted: Fri Feb 04, 2011 23:27
by Andu
Eesti keel on nii ilus keel, et ei hakka kirjutama crashe... loomulikult sobiks ka õnnetusi, aga mats ka kena Eesti nimi. Kohale tulevad rohelise autoga.

Posted: Fri Feb 04, 2011 23:27
by felch
Postituses oli rõhk teisel kohal (vrdl: palk - puujupp ja palk - tasu tehtud töö eest).
/Felch@keelekõrv :)

Posted: Sun Feb 06, 2011 3:01
by Andu
Nonii... kell on sujuvalt 0200 saanud ja lõppude lõpuks on mu lennuk täiuslik - mitte ühtegi puuduvat juppi ei ole, välja arvatud kleepsud külgedel.
Sabaosa sain täiuslikult tööle, mootori nurga parandasin ära, propeller ei ole enam võlli peal lahti. Homme ilmselt testilennule.

Harkult lahkudes suutsin kogemata tiiva pooleks voltida (seljakotis), aga kuum vesi parandas ka selle.

Akud laadimas ja ootamas homset :)
Hoidke pöialt siis!

Edit:
Kõik mu välja naerdud näpujooted ja üleliigset juhtmed said vahetatud korraliku ühenduse vastu.

Posted: Sun Feb 06, 2011 9:27
by cuprum
Andu wrote: Kõik mu välja naerdud näpujooted ja üleliigset juhtmed said vahetatud korraliku ühenduse vastu.
Nu siis võiks lendamist oodata ;)
Olgugi, et väike masin - isand Ampère'le meeldib ikka lühike ja korralik tee ;)

Posted: Sun Feb 06, 2011 15:20
by Andu
Pfpfpfpfpfpfpfpfpfpfpfpfpfffffffppppfffffppfff

Esimesed lennud tehtud, lennuk kuivab liimist teises toas :D
Sain teha vist kolm viset ja iga korraga lendasin aina pikema tee.
Lõpetuseks aga: propelleri mutter ja seib kadunud, kere nina muljutud, praguline, tiibade kummide pulgad (need mis läbi kere lähevad) olid läbi vahu nihkunud (augud ovaalsed), tagumine tüür otsustas lahkuda.

Lasen liimil kuivada ja ehk saab pärast, tuulevaikses kohas uuesti proovida.

Tuju siiski hea, sest lennuk oli paljulubav.

Posted: Sun Feb 06, 2011 18:48
by Marek
Kulla Andu, unusta see junn ära, see ajab sul veel mudelismi isu ära (kuigi õigel mudelistil iialgi nii ei lähe). Tule platsile meiega ja niikaua, kui üliõpilase staatuses ja raha veel veidi vähe, lenda meie lennukitega. Õpetame su välja ja saad proovida erinevaid lennukeid. Mul oleks kohe pakkuda vana hea Mentor ja kaks pulti.