Page 1 of 1
kumb on asjalikum
Posted: Sun Feb 06, 2011 17:58
by Tommikuld
Posted: Sun Feb 06, 2011 18:09
by ik
apprentice on oluliselt kvaliteetsem ja juppe ka vähem.
(olen mõlematega kokku puutunud).
Posted: Sun Feb 06, 2011 18:28
by Marek
Kas on mingi kindel põhjus miks just need cessnad? Alustajale on arvatavasti paremte lennu-ja algajasõbralike omadustega lennukeid, mis juba järele proovitud aegade jooksul siinsel rahval.
Ning sellisest ülatiivalisest kasvad sa kindlasti kiirelt välja. Võta mõni vahust kesktiivaline pigem, kui leiad. Või võta kohe korralik lennu ja sebi mõni kogenum vend sind treenima.
Samas tundub, et neil Cessnadel suurt midagi väga pahasti ei olegi. HK omale tuleb hinnale 20% juurde nagu tead. HK oma ka sümpaatsem tundub. FH omal häirib hullult see tiiva kummiga kinnitus ning ära DX5 vast osta, mis lennukiga komplektis. Pult muidu ok aga kanalitest jääb varsti puudu.
Alustajale oleks hea DX6 - veel parem DX7 jne, mida parem pult, seda kindlam tulevik ja lõppkokkuvõttes odavam. Kui sulle meeldib Cessna ja sa tahad sellega rahulikult tiirutada siis osta, kui aga tahad trikitada tulevikus ja sporti teha siis võta kohe midagi sportlikku ja tule meiega platsile, küll siis aitame.
Posted: Sun Feb 06, 2011 19:04
by Tommikuld
soovita siis miskit mudelit
praegu hakkasid silma need
saatja mul olemas praegu DX6i
Posted: Sun Feb 06, 2011 19:11
by lauri
Kui nende kahe vahel valida, siis igal sajal juhul on algajale mõistlikum Fasthobbiesi müüdav Apprentice. HobbyKingiCessna 182 pole ühestki otsast algaja mudel minu arusaama järgi.
Võta Apprentice 15e PNP versioon (ilma saatjata), osta korralik saatja lisaks ja võta keegi endale esimesteks lendudeks appi. Sellise kooslusega peaks kenasti toime tulema küll
Posted: Sun Feb 06, 2011 19:27
by Tommikuld
selge selge
tuleks ka luurele siin Marek pakkus välja, et saaks näha ja vaadata platsil mis mingi mudel endast kujutab
kus kunas miskit toimub
Posted: Sun Feb 06, 2011 20:16
by cuprum
Tommikuld wrote:
kus kunas miskit toimub
Linnuke põõsal siristab, et Marekit olla mõlemal nädalavahetuse päeval Harku järvel luusimas nähtud
Tegelikult - kui jälgida siinsamas foorumis Üritusi-Lendamised, siis suht suur tõenäosus enamustel tegelastest "sabast kinni" saada.
Posted: Sun Feb 06, 2011 20:54
by Marek
Tommikuld wrote:
kus kunas miskit toimub
Aii aii, rasked miinus punktid tulid praegu kellegi arvele.
Posted: Sun Feb 06, 2011 22:31
by Tommikuld
noo nii siis
üritused ja lendamised siis 24h avatud ja kõik tehnika imed sisse lülitatud , et miskit mitte maha magada
Posted: Sun Feb 06, 2011 22:42
by Ervin2
Kui siis nende hulgast valida siis igal juhul see teine -
http://www.fasthobbies.eu/apprentice-15 ... -3073.html
Posted: Sun Feb 06, 2011 23:04
by Ropka
Kui nüüd meenutada, siis minu kõige esimene mudellennuk oli sarnane Cessna, aga ta jäi mul nii aastaks või enamgi seisma, kuna ei julenud sellega niisama proovima hakata. Harjutasin ikka teiste lennukitega.
Aga Cessna ostsin ma selle pärast, et meeldis
Harjutamise lennukiks sobib lihtne, robustne, ülatiivaline, vähemasti meetrise tiivaga lennuk, mis on lendamiseks loodud, mitte et peaks seda iga hinna eest meelitama, et õhus püsiks.
kümmet värvi säravad ja kirevad "päris"lennukid las jäävad sellesse aega kui sul on kogemusi, millega uhkustada...
Samas kuna sinu pakututest mõlemad on kerged vahulennukid, siis nendega võib isegi täitsa hea olla harjutada, suuruse poolest ka (kõige väiksem tuul ei puhu juba külili).
Cessnal tundub olevat liiga palju iluvidinaid, mis ei kannata karmi kohtlemist.
Aga kui sul juba pult on, siis kahtlen, kas on otstarbekas osta komplekt koos uue (kehvema) puldiga.
Posted: Mon Feb 07, 2011 8:27
by ik
Kui instruktor buddyboxiga kõrval, siis võib muidugi mingi kesk või alatiivaline ka olla.. Aga need on mõlemad sellised,millega võib ka ise peale simu omandamist proovida. Lendavad mõlemad ennustatavalt ja rahulikult.
Vahe tuleb siis ,kui crashid. Hobbykingi cessna põhimure on need vineeritükid mis mitte liiga kõvasti vahu külge on liimitud, niiet näiteks tiivakinnitus võib peale esimest koksu tiivapihta lahti tulla või ära murduda. Või murdub esitelik koos kinnitusega lahti või mootor. Apprentice on kuidagi õiesti dimensioneeritud, niiet sellised asjad ei lagune. Ja kui mingi pisividina ära murrad,saad pärnust mõistliku ajaga uue.
Posted: Mon Feb 07, 2011 15:04
by Tommikuld
et siis miskit sellist
Extra 300 PNP
või
Messerschmitt Bf-109G PNP
Posted: Mon Feb 07, 2011 16:30
by Marek
Kuidas sa saad valida kahe nii erineva lennuki vahel? Kas sul mingit suunda ei ole kuhu rihid? Kas tahad puri-, vigur- või koopialendamisega tegeleda? See peab enne selge olema. Sinu asukohaks on märgitud Tallinn - tule platsile, uuri, vaata, küsi, mõtle jne. Saad kindlasti head nõu.
Posted: Mon Feb 07, 2011 16:41
by lauri
Tommikuld, esimesesks mudeliks unusta ära igasugu koopiad. Ehk kui lennuki nimes on Cessna või Messerchmitt, siis siuliselt võid selle ära unustada. Sul on vaja ülatiivalist trainer-tüüpi lennukit. Miks? Sest sellised on stabiilse lennuga ja lendavad mingil määra ka "ise".
Igasugu "sõjalinnud" ja vigurlennu mudelid ei ole mitte algajatele mõeldud!
Endiselt on siit valikust täiesti ok variant (välimuse ja omaduste järgi hinnates) - Fasthobbies'i Apprentice.
Näed, selline on tüüpiline trainer-tüüpi lennukimudel:
Tiib v-kujuga (annab stabiilsust ja asub kere peal (ülatiivaline). Sellise lennukiga on suhteliselt raske selili lennata, mis sinu jaoks tähendab ainult head - õiget pidi lendab väga hästi
Ka on tiivad kummiga kinnitatud, ehk maandumistel ja crashidel ei lõhu midagi, vaid kumm laseb tiiva liikuma. Apprentice on valmistatud tänapäevasest tugevast vahtplastist, mis on väga tugev ja ka kergelt remonditav.
Posted: Mon Feb 07, 2011 17:16
by Tommikuld
selge nagu seebivesi
Posted: Mon Feb 07, 2011 17:24
by Ervin2
Ja vahtplasti on hea taastada ka,märksõnad - keeda ja liimi !
Posted: Mon Feb 07, 2011 17:26
by Tommikuld
sellel alal kogemus puudub
kui üheltmaalt vaja hakkab minema siis küsin nõu
Posted: Mon Feb 07, 2011 20:25
by Ropka
Pooleks läinud vahust tiiva liimid sa kokku, jääb vaid liimimärk.
Pooleks läinud balsaribidest tiiva pead sa uuesti üles ehitama osaliselt või tervikuna, lisaks kattekiled tasakaalustus jne. kirevad kirjad saavad ka rikutud
pole siin kogemust oodata midagi, kuigi kasuks tuleb (ehitamine)
aga tundub, et sind huvitavad rohkem elektromootorid, siis on vist suund selge: balsa jääb tulevikku, lugu algab vahtplastiga
Posted: Mon Feb 07, 2011 21:11
by Marek
Muidu kõik õige aga mina ise soovitan poltidega tiivakinnitust. Paned plastpoldid ja ei pea kere lõhkumist kartma. See kummi variant võib külmaga katkeda ja see ei hoia piisavalt tugevalt tiiva esiserva vastu kere kui kumm juba veidi vanem, siis hakkab tiiva esiserv lennus tõusma ja lennuk teeb järske üles alla liigutusi.
Posted: Mon Feb 07, 2011 21:22
by JazZ
Ma küll tõenäoliselt ei ole kõige erapooletum ja ka mitte kõige kogenud lennukite teemas, aga siiski...
Olen ise E-flite Apprentice 15e lennutanud ja julgen väita et see on alustajale väga hea variant. Isegi mina sain hakkama ;)
Põhiline pluss on minu meelest see et ta on suurem (tiivaulatus 1475mm) kui enamus hiina päritolu Cessnasid ja ta tundub juba peale vaadates kvaliteetsem kui need hiina päritolu Cessnad mida mul on olnud au näha.
Jah, ainuke miinus tema juures on natuke kallim hind.