Page 1 of 2
FAI mudellennu litsents 2011 aastaks - arutelu
Posted: Sat Feb 05, 2011 16:33
by lauri
Käes on aeg uuendada FAI litsentsi kehtivust ja kellel veel litsentsi pole see hankida. FAI mudellennu litsentsi taotlemine on soovitav kõigile mudellenduritele. Litsentsi olemasolu on nõutav kõigil ametlikel võistlustel osalemiseks. Litsentsi aastamaks on täiskasvanutel10 eurot ja noortel 2 eurot selle tasumist näitab litsentsile paigaldatav kleebis. Litsentsi taotlemiseks peab olema või liituma mõne ametliku mudellennu klubiga, kelle kaudu taotlemine ka käib.
FUN FLY CLUB nimekirjas olevad mudelendurid palun teatada oma soovist litsentsi pikendada Jüri Roots,ile.Maksta saab otse sularahas Jüri kätte või või oma klubi esindajale kes nimekirja alusel kannab raha Elf-i kontole või edastab raha Roots Jürile . NB! Üksikisik ei saa mudelennukontole FAI maksu kanda ega tasuda.
Vabandan segaduse tekitamise pärast kontonumbriga.
Klubi aastamaks 2011 aastaks on 5 euri,kokku siis litsents +klubimaks täiskasvanutel 15 euri ja noortel 2 euri (klubimaksu ei kohaldata)
10 euri litsentsimaks kehtib kuni 26.veebruarini hilinejad maksavad viiekordse maksu (ELF aastakoosoleku otsus)(parandus õige ,AP) 50 euri
Ei kehti uutele (esmakordsetele) liitujatele.
Fun Fly Club,i nimel
Arvi Polukainen
MLÜ 2010 aastakoosoleku protokollis seda 5-kordset FAI litsentsi summat küll silma ei jäänud. Kas selle 50€ künnisega tahetakse välistada uute võistlejate tekkimine

? Või saab 2011. aastast Eesti võistlustel osaleda ka ilma FAI litsentsi omamata (nt. piisab mõne klubi liikmestaatusest)?
Posted: Sat Feb 05, 2011 16:55
by Trex
Äkki on eestis niipalju võistjejaid

et selline otsus

Re: FAI mudellennu litsents 2011 aastaks
Posted: Sat Feb 05, 2011 18:11
by mart63
arpo wrote:
Ei kehti uutele (esmakordsetele) liitujatele.
Uustulnukaid ei mõjuta.
Vanad olijad saavad vabalt õigel ajal litsentsid ära osta, kujutage ise ette kui tüütu on peale kella kukkumist ükshaaval hilinejatega tegeleda..
Posted: Sat Feb 05, 2011 18:35
by lauri
40€ eest ebamugavust siis jah... nooojah, ei oska miskit kosta. Kui nii siis nii.
Posted: Sun Feb 06, 2011 14:18
by mart63
Litsentse on ju sadu, kui nüüd pooled otsustavad hilineda, siis on ju ebamugav ikka küll. Jüri ju selle asjaajamise eest palka ei saa.
Vanad olijad teavad hästi, et iga aasta alguses tuleb litsents jonksu ajada ning uutele see kõrgendatud tasu ei laiene.
Posted: Sun Feb 06, 2011 14:42
by lauri
Seekord võtan asja veidi isiklikult. Kuna pole kindel, kas suvel lennukitega võistlema jõuan, siis ei näe hetkel erilist põhjust ka seda FAI litsentsi endale teha. Niigi teen EFRA litsentsi ja EAMK litsentsi + autovõistluste osavõtutasud. Kõik see on kokku aastas suurusjärk 500€. Mingeid "igaksjuhuks ega see see 15€ ei tapa" lisakulutusi teha ei taha.
EAMK ehk automeeste puhul saab võistluste osavõtu tasu maksmisel täita avalduse EAMK litsentsi jaoks ja tasuda sealsamas. Nii on see olnud juba aastaid. Keegi eraldi mingit rahakorjamist ei tee.
Aga ma ei virise. Eks siis suvel paistab, kui võistelda tahan, kas nõutakse 50€ või mitte. Siis vast odavam mõne Soome klubiga juba liituda
Andke andeks, et sõna võtsin, aga see 50€ tundub endiselt JABUR. Ja endiselt ei näe ma siin kontonumbrit, kuhu see 15€ üle kanda?
Posted: Sun Feb 06, 2011 17:29
by [J]
Hilinejate 50€ on uusimatel andmetel Lennuspordi Föderatsiooni otsus, mille alla ka Mudellennu Ühendus kuulub.
Lauri kirjutas:
Posted: Sun Feb 06, 2011 18:00
by arpo
Seekord võtan asja veidi isiklikult. Kuna pole kindel, kas suvel lennukitega võistlema jõuan, siis ei näe hetkel erilist põhjust ka seda FAI litsentsi endale teha. Niigi teen EFRA litsentsi ja EAMK litsentsi + autovõistluste osavõtutasud. Kõik see on kokku aastas suurusjärk 500€. Mingeid "igaksjuhuks ega see see 15€ ei tapa" lisakulutusi teha ei taha.
EAMK ehk automeeste puhul saab võistluste osavõtu tasu maksmisel täita avalduse EAMK litsentsi jaoks ja tasuda sealsamas. Nii on see olnud juba aastaid. Keegi eraldi mingit rahakorjamist ei tee.
Aga ma ei virise. Eks siis suvel paistab, kui võistelda tahan, kas nõutakse 50€ või mitte. Siis vast odavam mõne Soome klubiga juba liituda
Andke andeks, et sõna võtsin, aga see 50€ tundub endiselt JABUR. Ja endiselt ei näe ma siin kontonumbrit, kuhu see 15€ üle kanda?
IGAL JUHUL NÕUTAKSE, OLE KINDEL . LIITU VÕI TÜRGI KLUBIGA AGA SEL JUHUL EESTI MEISTRI TIITLIST ÄRA UNISTA, KUI SA SEDA ÜLDSE SUUDAD !
SEE ON JABUR JAH ET ÜKS MEES (LAURI LAIDNA) SELLIST HAIGET JUTTU AJAB.
SORRI ! AGA SELLISED SUHTUMISED VISKAVAD" KOPSU ÜLE MAKSA"
ARVI POLUKAINEN
Posted: Sun Feb 06, 2011 22:51
by lauri
Andke nüüd andeks ja palun ärge karjuge. Tõstatasin enda meelest õigustatud küsimuse ja vastuseks sain karjuvas kõneviisis isikliku solvangu? Üritaks ikkagi mõistlikult asju arutada ja mitte nii isiklikus minna ...
Või on see FAI kleeps nii
püha lehm, et ei tohi küsidagi?
Üllatunud,
Posted: Mon Feb 07, 2011 11:53
by Kuno
Andke nüüd andeks ja palun ärge karjuge. Tõstatasin enda meelest õigustatud küsimuse
mu meelest ka õigustatud küsimus.Eelmisela aatal juhtus ka minul nii,et magasin õige aja maha,aga siis oli see "trahv" vastuvõetav (ausalt öeldes summat ei mäleta),niiet litsens sai siiski ostetud.Mu meelest on suur trahv ehk õigustatud siis,kui litsensiomanikke on niiet ei mahu lennuplatsileplatsile ära ja võistlusi tuleks mitu päeva pidada,aga praegu nii küll ei ole.Veel enam - mõnigi mees jättis seetõttu võistlemata,et litsensi tasu oli mõtlemapanevalt suur.Ega see summa,ma mõtlen 15€ pole ka teab mis väike - see on meie tänase päeva tegelikkus ja eriti natuke maad Tallinnast välja sõites.Vabalt võib tekkida situatsioon,kus veebruaris on 15€ suur raha,aga aprillis enam ei ole

Enesest mõistetavalt mingi teenustasu sellel hiljem maksmisel peaks olema,aga kas nii palju

Ma ei tea muidugi,millised lisakulud (kohustused,ebameeldivused) kaasnevad nende hiljem maksjatega,aga 50€ eest ilmselt keegi hiljem litsensi ostma ei hakka ja kas see ongi siis eesmärk omaette

Konto numbreid,kuhu kanda,tõesti ei ole,või kogub keegi sulas

Posted: Mon Feb 07, 2011 12:20
by Kiku
Mina lugesin sealt välja, et otsuse tegi lennuföderatsioon mitte mudellendurid ehk siis kõik karlsonid, langevarjurid jne peavad sama taksi järgi maksma trahve hilinemise eest
Posted: Mon Feb 07, 2011 13:50
by Matsa
Mina kui täiesti uus julgen küsida mida selle litsentsi raha eest vastu saab?
Posted: Mon Feb 07, 2011 16:18
by hommiku kohvi
nagu mina olen arusaanud, siis õiguse osaleda ametlikel võistlustel ja ongi kõik

(kui ma eksin, siis parandage)
Kui soovid niisama endalõbuks ja hobikorras lennutada pole litsentsi vaja!
Posted: Mon Feb 07, 2011 19:14
by tiit
Näitan teile oma lisensi maksu.
65 euri on kindlustus.
40 euri on ultra aasta maks.
20 euri on lennuki lisents mis makstakse klubile.
https://ssl.ematilda.fi/sil/cgi-bin/sil ... 63b9gbggjf
Posted: Mon Feb 07, 2011 19:50
by cuprum
Huvitav, millal meite maale ka kindlustus jõuab - see oleks juba REAALNE väljund asjast.
Klubimaksust ma usun, et Tiit kah miskit reaalset ikka vastu saab.
Posted: Mon Feb 07, 2011 20:00
by [J]
Meil vajavad litsensi kindlasti võistlustel käijad (eriti just rahvusvahelistel), nii võistlejad kui kohtunikud.
Ühel päeval saab lihtsalt "siiber" niisama lennukitega tiirutamisest ja keerutamisest.
Korralikul võistlusel alles näeb, kuidas asi tegelikult käib. See (korralik võistlus) aitab ka vältida nina püsti ajamist enne kui sellleks reaalselt põhjust on.
Posted: Mon Feb 07, 2011 20:45
by tiit
Sorry, asi pole nina pysti ajamises vaid, kui sul aasta maks ja kindlustus ei ole makstud, ei ole sul asija kuhugile vöistlustele ega ka kuhugille platsile lennutama.
Aasta maksu hilinemisest lisa protsenti ei voeta.
Sauna taga metsas void oma lennukit lennutada aga siiski, kui see lendab naabrimehe auto aknast sisse, kes siis maksab.
See ainult puhas näide.
Aga meil on juhtunud.

Posted: Mon Feb 07, 2011 20:59
by imm
vabandan ette ,äkki ajan natuke lolli juttu
Minu arvates on Tiidu jutul iva sees, pean silmas ,et hilinejatelt lisatasu ei võeta. See puhtalt minu arvamus ja minu loogika. Põhjendus minu meelest ju suht Imre loogika põhine

Kui sa näiteks maksad mingi kindla aastamaksu oma litsensi eest jaanuaris siis saadki ju lennata niiöelda täie raha ette aasta aega, kui aga maksad juunis aasta litsensi eest sama x summa siis oledki ju juba ise ennast trahvinud sellega, et saad sama raha eest ainult pool aastat
Kui ma väga segast panen siis ärge palun kõvasti lööge.
Ma olen ju ka Ida-Virumaalt

Posted: Mon Feb 07, 2011 21:05
by imm
vabandan veelkord ,äkki mul polegi nagu väga asja sõna võtta, kuna hetkel litsensi ostma ei hakka aga lihtsalt huvitav, kas Eesti on Soomest niipalju erinev riik, et meie mudelistid peavad hilinemise eest trahvi tasuma aga naaberriigi mudellendur Tiit ei pea

jah eks klubi maksabki sellest 20 eurist trahve
Tiit ,tegu ei ole sinu isiku kallal nokkimisena ,lihtsalt rohkem ma Soome mudeliste väga peast ei tea

Posted: Mon Feb 07, 2011 21:20
by tiit
Öige IMM, kui sul on pool aastat maks, maksmatta siis läheb see sinu taskust kui midagi juhtub, ( tavaliselt ikka juhtub ) ja siis on kusi majas, kui kindlustust taga ei ole. ( vabandust väljenduse eest ).

Koik toimib usaldusel, et koik maksavad omad maksud öigeaekselt, nii lihtne see ongi.

Posted: Mon Feb 07, 2011 21:39
by prosper
Tiit, kas Soomes esineb ka küsimusi selle maksu kohta? Või on kõigile selge, et see on lihtsalt üks osa ühistegevusest, kindlustusest ja võistlemisest. Ja summa mida makstakse on kõigile vastuvõetav ja küsimusi pole mis ma selle eest saan.
Posted: Mon Feb 07, 2011 21:56
by Marek
Kui Eestis hakkavad jetid kokkutulekuid tegema, siis võime võrrelda kahe riigi maksuerinevusi - eeldusel, et Soome siis juba Marsi ei valluta. Hetkel veel kahe riigi elatustase veidi liiga erinev, et võrdlusi tuua. Ma arvan, et sellega on kõik päri. Kuigi väga hea, et Tiit näite tõi.
Mina ka ei tea kuhu iga litsentsi eest makstud sent jõuab aga olen kuulnud, et toetatakse näiteks noori, kes käivad välismaal võistlemas. Mudellend.eu lehekese eest peab ka maksma muide, et see meid maailmas nähtaval kohal hoiaks. FAI kleepekas ka maksab. Paljud asjad maksavad. Väike rahasuts klubile on samuti igati loogiline aasta alguses. Kuidas seda raha kasutakse oleneb meist, kes me mingisse klubisse kuulume ja palju klubielu ise muuta (kui seda vaja) tahame. Mina arvan, et nt klubimaksust võiks muru niita jne.
MLÜst võiks keegi parandada mind kui ma eksisin kuskil. Samuti võiks MLÜ veidi rahade kasutust omaltpoolt selgitada, siis on asi kõigile selgem.
Maksma peab aga me tahame teada mille eest maksame ja pisut tahaks ise ka makstud sendi eest kasu

Mina olen viimased aastad litsentsi eest maksnud ja teen seda ka see aasta ja seekord õigel ajal. Õigel ajal maksmist propageerin ka mina, kas selle eest just trahvima peab? Noh kui suudad selle inimese pehmeks rääkida, kes sulle selle litsentsi väljaspool õiget aega omast ajast ja vabast tahtest ära teeb, siis ei olegi vist mõtet trahvida.

Kui ei suuda, siis jääd ilma lihtsalt.

Posted: Mon Feb 07, 2011 22:34
by tiit
Vabandan, et liiga isiklikuks läksin ja oma tulud teile näitasin ja kahe riigi välised vahed on erinevad. Klubi maksu eest ostetakse uus murutraktor voi siis trimmer voi saadetakse noori voi vanu MM-ile voistlema.

Posted: Mon Feb 07, 2011 23:30
by lauri
Nüüd on käima läinud tore arutelu. Ootaks ka MLÜ poolset sõbralikku selgitust ja seletust asjade kohta. Kus, miks ja milleks - et me kõik aru saaks, mis toimub ja mis vajalik on.
50€ karistusmaksu asemel võinuks kehtestada lõpuks nö sponsor-liikme võimalus, millest Indrek on aastaid tagasi juba rääkinud. Ehk siis kui keegi tunneb, et rahakotis on vaba raha, saab selle ilusti ametlikult klubile/MLÜ-le anda.
Aga eks olgem õnnelikud, et midagigi on ja et Eesti üldse FAI liige on.
Siin foorumis vahetevahel aktiivsed olevad Priit ja Arvi võiksid ju MLÜ poolelt asju selgitada, inimlikult ja lihtsalt. Kord aastas toimuva koosoleku protokoll kõrvaltseisjale just väga abiks infokanal pole.
Posted: Mon Feb 07, 2011 23:59
by prosper
Minuarust on just hea kui selliseid asju arutatakse ja infot ka mujalt tuleb. Ints on ka valgustanud seda kindlustuse ja klubinduse asja Soomes. Eriti meeldib mulle see, et klubid on suured. Ja omavad suurt häält sellepärast, et klubi ridadesse kuuluvad ka toetajaliikmed(lenduri pereliikmed) sümboolse maksu näol. Nad aitavad korraldada üritusi ja kokkusaamisi. Tõenäoliselt ei küsi nad kunagi, mis nad selle eest saavad? Nad saavad rahuloleva perekonnapea

ja toreda kogukonna. Võib-olla on see vaid mõnede klubide "probleem". Hea mõte igaljuhul.

Ka kindlustus meeldib mulle.
Arvan, et igas klubis ja igal lennuplatsil askeldab "kindel" juhtgrupp kes teiste lendamise ja olemise hubaseks teevad. Ning see vajab ka toetust. Samad sõnad MLÜ ja ELFi kohta. Kõigil on võimalus ideid anda, juhtida ja organiseerida. Ja need kaks ühingut ei ole ju salaorganisatsioonid. Klubid ka mitte.
Posted: Tue Feb 08, 2011 0:38
by tiit
Yks asi veel, ei saa kohe mainimatta jätta ( kuigi naine keelas, et ära sekku teise riigi asjatesse, see toob vaid pahandust kaela ) tahaks öelda, et meil toimub ka palju niiöelda klubi väliselt. lennuki platsil arutame koik koos mida on vaja teha voi mida on vaja osta. Määrame raha summa mis jääb eelarvest puudu ja iga yks maksab.On ka olukordi kus inimestel pole raha voi nii, koik on inimesed ja saavad asjast aru ( maksad siis hiljem kui raha on. ) Eelarvesse kuulub muruniituki vedu platsile+muruniituki bensiin,+autojuhile palk+auto amortatsioon kilomeetri suhtes.
Murutraktorit remondib sponsor firma vöi kui on kiire siis ka ise.
Nii lihtne see ongi.

Posted: Tue Feb 08, 2011 0:40
by Marek
Vabandada ei ole küll midagi Tiit, hea teada, et kuskil asi kenasti toimib ja ehk toimib ka meil kunagi.
Aga sain nüüd veidi infot juurde:
Klubide aastamaks Lennuspordiföderatsiooni on 100 EUR aastas;
interneti (koduleht vist jne) eest maksab klubi 35 EUR;
FAI kleepekas 10 EUR;
Eelmisel aastal jäi võlg Lennuspordiföderatsiooni ees ja nii võetakse 5 EUR lisaks;
FAI tahab 36 000 EEK (seda maksavad muidugi kõik lennuspordiklubid).
Mudellennuklubisid on kuskil 6 kes maksavad regulaarselt.
Ma loodan, et ma väga ei eksinud. Parandage kohe kui ma mõne summa või põhjendusega eksisin.
Kui tahate vastuseid ja asja muuta siis on kõigil see võimalus MLÜ aastakoosolekul või kasvõi juhatuse koosolekul. Olge ise aktiivsed, foorum on küll hea asjade arutamiseks aga et midagi selgeks saaks on vaja tagumikku liigutada ja tegutseda!
Ja kes ikka Eesti meistriks saada tahab see teab seda ja valmistub selleks juba eelneval hooajal ning ka õigel ajal selle litsentsi endale saab. Sellisel alal nagu mudelsport peab olema distsipliin ja austus nende vastu, kes ajavad paberimajadust, organiseerivad jne nii FAIs, MLÜs kui klubides, et kõik oleks ametlik ja korras.
Posted: Tue Feb 08, 2011 0:54
by tiit
Posted: Tue Feb 08, 2011 21:25
by martc
Tiit, millised kindlustusfirmad Soomes kindlustavad mudeleid :?:Kas Sinu crashid ka mujal EU-s(näit. Eestis) ka kompenseeritakse:?:
Tiit ilus kuulda kuidas Soomes klubielu käib

Meil siin üritas Hr.vana kunagi üritas klubi luua,mis sellega kaasnes ja mitu kilo soppa siin loobiti saab siit samast foorumist lugeda.........
Asi lõppes sellega .et vana pole pärast seda foorumis käinud...........taheti head aga välja tuli nagu alati.
Posted: Tue Feb 08, 2011 22:49
by tiit
Meil kehtib kindlustus kogu EU-s, kui välja lähed tuleb lisaks veel kindlustada.
Meil yks kindlustus firma, see on SIL. (SUOMEN ILMAILU LIITTO )
Sinna kuuluvad koik mudelistid, ultra, purjekoned jne. välja arvatud FIN AIR.
