Page 1 of 2
Neljataktiline OS .91
Posted: Sat Feb 12, 2011 0:16
by Satel
Tervitus, oskab keegi kommenteerida, et kasutatud neljataktilise OS .91 (15 kuupi)mootori max pöörete arv on 9000 juures ja juurde ei tule kuidagi, uuel mootoril on passis aga märgitud 11500.Kas see tähendab, et vana mootor on "tohle"?
Tänud ette!
Posted: Sat Feb 12, 2011 0:18
by ufo
proovi pane nitort sisse vaata mis siis saab:P
Aga ma ei soovitaks seda

Posted: Sat Feb 12, 2011 2:01
by Trex
ufo wrote:proovi pane nitort sisse vaata mis siis saab:P
Aga ma ei soovitaks seda

Mida sina siis sinna valaksid

Re: Neljataktiline OS .91
Posted: Sat Feb 12, 2011 2:05
by Trex
Satel wrote:Tervitus, oskab keegi kommenteerida, et kasutatud neljataktilise OS .91 (15 kuupi)mootori max pöörete arv on 9000 juures ja juurde ei tule kuidagi, uuel mootoril on passis aga märgitud 11500.Kas see tähendab, et vana mootor on "tohle"?
Tänud ette!
Mis kütust kasutad

Äkki on liiga lahja

Re: Neljataktiline OS .91
Posted: Sat Feb 12, 2011 2:18
by Satel
Trex wrote:Satel wrote:Tervitus, oskab keegi kommenteerida, et kasutatud neljataktilise OS .91 (15 kuupi)mootori max pöörete arv on 9000 juures ja juurde ei tule kuidagi, uuel mootoril on passis aga märgitud 11500.Kas see tähendab, et vana mootor on "tohle"?
Tänud ette!
Mis kütust kasutad

Äkki on liiga lahja

Kütus on see Kullo 15%-ne.
Posted: Sat Feb 12, 2011 3:55
by tarts
4 taktilise kohta 9000 pööret suht norm minuarust. Võibolla on see 11500 max lubatud pöörete arv?
Minu Saito 82 võtab kohapeal umbes 8500-8900 pööret üles.
Posted: Sat Feb 12, 2011 11:12
by Keks
Manualis on kindlasti max lubatud pöörded, see et sina saad vähem võib olla näiteks kasutatavast propist ning mootori seadistusest (õhu kütuse segu). Mingil määral mängib rolli ka mootori läbisõit.
Vaata manualist järgi, mis mõõduga proppe soovitatakse!
Samas erinevatel tootjatel sama mõõduga propp käitub ka erinevalt!
Posted: Sat Feb 12, 2011 11:57
by Satel
Keks wrote:Manualis on kindlasti max lubatud pöörded, see et sina saad vähem võib olla näiteks kasutatavast propist ning mootori seadistusest (õhu kütuse segu). Mingil määral mängib rolli ka mootori läbisõit.
Vaata manualist järgi, mis mõõduga proppe soovitatakse!
Samas erinevatel tootjatel sama mõõduga propp käitub ka erinevalt!
Üks soovituslik propeller oli manualis 12x10-12, mina panin 12x6
Posted: Sat Feb 12, 2011 11:58
by Trex
Tegelikult käib 4 taktilisel täiesti oma küte 20% cool power F4C20 maksab
kuskil 28€ ringis. Saadavus on 24h 7päeva nädalas.Hind pole kivist

Kütuste erinevus peitub õlis

Posted: Sat Feb 12, 2011 19:58
by imm
minul kasutusel model technics special 4-stroke 10%-ne, töötab ühtlaselt, käivitub hästi, mootor on OS .70 kuuptolli.
äkki tõesti ei peagi nii pöördesse minema

Posted: Sat Feb 12, 2011 20:53
by Ropka
mina olen kasutanud 91 mootoritel seda tavalist Coolpower "lennukikütust" enamaltjaolt 10%
õli pritsib ta nagunii välja mõlema kütusega
pöördeid pole olnud kunagi tarvis mõõtagi, sest sel suht loomajõud, ühel lennukil suutis gaasiga mängides tiivatoru pooleks murda
ahjaa, klappe soovitatakse reguleerida aegajalt, väga lihtne võrreldes ükskõik millise teise 4-taktilise mootoriga
kui survetaktis ikka kompressiooni on, siis pole muret miskit, muidu võid veidike klappe soveldada (just tehtud, võin kirjeldada kuidas asi käib)
Posted: Sat Feb 12, 2011 21:57
by Satel
Ropka wrote:mina olen kasutanud 91 mootoritel seda tavalist Coolpower "lennukikütust" enamaltjaolt 10%
õli pritsib ta nagunii välja mõlema kütusega
pöördeid pole olnud kunagi tarvis mõõtagi, sest sel suht loomajõud, ühel lennukil suutis gaasiga mängides tiivatoru pooleks murda
ahjaa, klappe soovitatakse reguleerida aegajalt, väga lihtne võrreldes ükskõik millise teise 4-taktilise mootoriga
kui survetaktis ikka kompressiooni on, siis pole muret miskit, muidu võid veidike klappe soveldada (just tehtud, võin kirjeldada kuidas asi käib)
Klapid on reguleeritud.Surveastet pole mõõtnud ja ausalt öeldes ei ole vahendit ka millega mõõta

.Muidu mootor iseenesest käima läheb libedalt.
Posted: Sat Feb 12, 2011 22:47
by Trex
Aga milles põhiline probleem on

Kas ei jõua vedada

Se 9000 peaks nagu piisav olema, aga kui jõudu jääb väheks , pane kangemat kütet ja siis valid propi.Tahaad pöördeid või hoopis tõmmet.

Posted: Sat Feb 12, 2011 22:50
by Ropka
ega surveastet ei mõõdagi vist keegi....noh survetaktis peaks olema tugev vastupanuvõime mootoril, nagu kahetaktiliselgi
kui käib ringi nagu vana kohvimasin

siis on mõtet lahti kruvimisel
aga vahe on näiteks vanal surpass mootoril ja surpass-II mootoril, millel on klapi kontaktipind palju suurem (klapi koonuspind silindripesas)
Posted: Sat Feb 12, 2011 23:55
by Satel
Trex wrote:Aga milles põhiline probleem on

Kas ei jõua vedada

Se 9000 peaks nagu piisav olema, aga kui jõudu jääb väheks , pane kangemat kütet ja siis valid propi.Tahaad pöördeid või hoopis tõmmet.

Selle mootoriga pole veel lennanud, tahtsin igaks juhuks üle küsida, et kas kasutatud mootori 9000 pööret on normaalne, kui passis on antud 11500 pööret.Vastustest saan aru, et peaks enam-vähem OK olema

Ise arvasin, et äkitselt jääb tõesti tõmbest väheseks, ei vea lennukit ülesse.
Posted: Sat Feb 12, 2011 23:59
by martc
Minu 4T ASP F61 12x8 propiga Kyosho focke wulfi aiste vahel oli Mareki sõnul veidi jõuetu,plaanin katsetada 12x6 propi ja 20% nitro sisaldusega CoolPowerit.10% küttega tegi kusagil 10000 tiiru minutis.
Kopteri meeste kogemustest tean,et suurem nitro% lisab mootorile kõvasti
võimsust.Kpe caliber muutus 15% kütuse asendamisel 30% hõljutus kopterist 3D pilliks...............nii,et loodan 10% asemel 20% kütust kasutades ASP-ist puudu olevad hobused välja meelitada

ja ehk hakkab otse üles minema.
Lisaks andvat suurem nitro% mootorile stabiilsema tühikäigu ja suurema välja suremis kindluse ning pidavat ka väiksem kütusekulu olema.
Ja jätkuvalt on saada 24/7 CoolPower-i kütuseid nii lennukile kui kopterile
kindlalt kõige soodsama hinnaga siit 55 610 347 idapoolses Tallinnas või - 51 30714 läänepoolses linnaküljes.
Ropka mis pastat soveldamisel kasutasid

Posted: Sun Feb 13, 2011 3:09
by tarts
Ei hakka uut teemat tegema.
Probleem selles, et miks 4T saito ei taha külmas käivituda? Kasutan ka tavalist Coolpoweri 10% kütust.
Autost välja võttes peab kohe mootori käima panema ja üles soojendama. Tiibu pole aega peale kruvidagi, nii kui mootor veidi jahtub, ei tee enam ühtegi matsu, isegi kui kütust otse silindrisse valada.

Posted: Sun Feb 13, 2011 8:15
by ik
Mida sa küünlatoiteks kasutad? Minu kogemus selle klassikalise pulktoitega on see,et ta töötab rahuldavalt ainult küllalt ideaalsetes tingimustes. Probleeme oli pea alaspidi paigutatud ASP-61ga, mis kippus käivitamisel maru kergesti täis minema, peale seda kui Sullivan onboard glow-driveri panin oli täisminemine minevik.
Niiet võimalik,et ta külma ilmaga saab piisvalt jahutust,et ei kuumene üldse nõutava temperatuurini..
Katsku kellegi korraliku startboxiga proovida..
Posted: Sun Feb 13, 2011 10:01
by titan
Ropka mis pastat soveldamisel kasutasid
Pastat võid minu käest Kiilist saada.
Mul olemas selline tööstuslik pasta, millega autode klappe soveldada, ju soveldab ka pisemad klapid ära.
Aga lõpplihv tuleks vist neile ikka lihvpastaga anda, et võimalikult tihe jääks.
Ja võibolla aitabki ainult lihvpastaha soveldamisest.
Posted: Sun Feb 13, 2011 10:41
by Trex
tarts wrote:Ei hakka uut teemat tegema.
Probleem selles, et miks 4T saito ei taha külmas käivituda? Kasutan ka tavalist Coolpoweri 10% kütust.
Autost välja võttes peab kohe mootori käima panema ja üles soojendama. Tiibu pole aega peale kruvidagi, nii kui mootor veidi jahtub, ei tee enam ühtegi matsu, isegi kui kütust otse silindrisse valada.

Jällegi sama jutt: Mingipärast kangema kütusega käivitub külmas paremini

Muidugi küünla toitepinge peaks ka kõrgem olema

Posted: Sun Feb 13, 2011 12:32
by Ropka
titan wrote:Ropka mis pastat soveldamisel kasutasid
Pastat võid minu käest Kiilist saada.
Mul olemas selline tööstuslik pasta, millega autode klappe soveldada, ju soveldab ka pisemad klapid ära.
Aga lõpplihv tuleks vist neile ikka lihvpastaga anda, et võimalikult tihe jääks.
Ja võibolla aitabki ainult lihvpastaha soveldamisest.
just: auto klappide lihvimise pastatopsiku peenem pasta, sest see "liivane" möks oleks vist liiga teinud neile kribalatele
edit. mul oli kasutada Chemico pasta, Fine poolne ots peenema teraga
Posted: Sun Feb 13, 2011 20:42
by martc
Mulle tundus see peenem autodele mõeldud pasta ka tiba jämeda võitu,nende mini klapppide tööpind on ikka väga kitsas.
Titan millist pastat sa lihvpasta all mõtlesid
See vene roheline poleerimispasta on vist liiga vähe abrasiivne, kuigi vanemate diiselautode pihustinõelte soveldamiseks kõlbab hästi.
Posted: Mon Feb 14, 2011 9:01
by titan
Midagi selle rohelise taolist jah. Klapil väike pind ja roheline pasta peaks võtma piisavalt hästi.
Posted: Mon Feb 14, 2011 19:03
by lauri
RC autodel kasutasime kunagi DEVI küttekaablit mootor jahutuspea soojendamiseks. Paras pikkus ühe peenikese kaabli puhul oli umbes 40cm 12V pealt. tegu oli umbes 3mm diameetriga ühesoonelise kaabliga (3-4 kiuline?). K-Rautast ükskord seda peent kaablit ei leidnud, kuid kuskilt otse maaletoojalt vms vast leiab. Kuna talvel niigi mootori jauhutus liiga efektiivne, saabki selle küttekaabli jahutuspea ümber kerida ja sinna jättagi. 4-taktilisele on seda muidugi veidi keerulisem ümber kerida, kuid vast saab hakkama...
Küünlatoite jaoks kasutasid soome F3A mehed 2 paralleeli ühendatud 1.2V SubC elementi. See 1.2V on üpris piiri peal küll. Kui aku pole täiesti täis ja on jahe ka, siis ongi jama majas. Talveks ehk kaval asi voolustabilisaatoriga eraldi 12V pealt töötav power-panel.
Posted: Mon Feb 14, 2011 19:19
by Ropka
talvel oleks abiks onboard glow-driver, mis ise madalatel pööretel küünalt kütma hakkab, et ära ei kustuks
Posted: Mon Feb 14, 2011 19:28
by lauri
Kehvendage oma mootorite jahutust. Kui talvel -20C on mootor sama hea jahutusega, kui suvel +20C juures, siis võib murede alguspunkti päris kenasti välja peilida

Aste soojem küünal, kui võtta on, ei tee kindlasti ka paha.
Posted: Mon Feb 14, 2011 20:05
by Ropka
Posted: Tue Feb 15, 2011 20:24
by Riff
Mis sul mootorist sai siis, töötab hästi nüüd? Kui vahetada kolvirõngas (kas sellel isendil on kolvirõngad?) ära, siis peaks ju ka paremini töötama, kui asi on kulumises?
Posted: Tue Feb 15, 2011 21:36
by Satel
Riff wrote:Mis sul mootorist sai siis, töötab hästi nüüd? Kui vahetada kolvirõngas (kas sellel isendil on kolvirõngad?) ära, siis peaks ju ka paremini töötama, kui asi on kulumises?
Ropka juhendas mind klappide sohveldamises.Võtan nädalavahetusel asja ette, vaatan klapid ja kolvirõngad üle, äkki leian mingi silmnähtava kulumise või midagi sellist.
Posted: Wed Feb 16, 2011 12:04
by Riff
Uurisin seda teemat kuna endal võib peagi sarnane teema ees seista Os Max 91 Hyper Ringed 2 taktilise mootoriga.