Page 1 of 3
Sbach 342 30 cc V3
Posted: Tue Feb 15, 2011 1:44
by Marek
Tõenäoliselt Eesti ilusaim Sbach saabus täna (loe: eile).
Pildid, tutvustus, kokkupanek, mured, rõõmud jne kõik varsti siin Teile lugemiseks/vaatamiseks...
Õnnejunn
Posted: Tue Feb 15, 2011 9:27
by Matsa
Olen sinuga päri, sest see on tõesti ilus lennuk. Huvitav mis värvikombinatsioon Sinu omal on?
Posted: Fri Feb 18, 2011 13:11
by Marek
Tellisin lennuki siit: gonav.de
Peab ütlema, et väga hea lehekülg, kiiresti vastavad ja on paindlikud. Kahjuks krediitkaardiga neilt tellida ei saa ja tellimise vormistamisel ning endale konto loomisel ei leia Eestit riikide nimekirjast kuhu nad kaupa saadaksid. See viimane lubati parandada lähiajal. Maksta saab PayPali või ülekandena. Kogu tellimuse saab ära vormistada e-maili teel. Saadetakse konto nr, teed ülekande ja nad panevad kauba kiiresti teele. Kasutavad DHLi Eestisse kauba toimetamiseks. Postikulu 29 EUR, mis on muidugi päris soolane aga mis teha (läbi Soome tellides saaks vist odavamalt, kui viitsimist mässata). Lennuk ise ka suht kallis aga kvaliteet samuti vastav. Erinevates poodides müüakse Sbachi erinevatelt tootjatelt ja odavamaltki aga lähemalt uurides selgub, et need tunduvalt kehvema kvaliteediga ning mitte nii scale kui peaks/võiks.
Minu lennuk siis sellise "tootja" nagu Goldwing oma. USAs vist tegutseb sarnane Redwing (vist isegi piiiiisut parema kvaliteediga - aga vist ka piiiisut raskema variandi Sbachi looja). Euroopas pakub Goldwingi ka mingi Hispaania leht aga sealt saabus eriti jubedas inglise keeles vastus, et Eestisse ei tarnita.
Igastahes Gonavist tuli lennuk pisut üle nädala Eestisse (see oli vist vahepeal saksas tagasi saadetud, mulle tundus, et lennukisse ei sobinud ja saadeti maismaatranspordiga). Mootor, mille samuti Gonavist võtsin saabus juba 5dal päeval. DLE30 koos DIGITAALSE TAHHOMEETRIGA!!! sai koos lennukiga tellides 250 EURiga (jällegi pisut kallis, kui võrrelda Hiina või USA hindadega aga läksin mugavuse teed).
Saadetud stuff oli hästi pakitud. Kõik oli terve. Lennuk on üli hästi kiletatud. Juhtpinnad, kandepinnad esialgsel vaatlusel kõik sirged. Kvaliteetsed hinged ja juba ettepuuritud augud. Mootorikate kinnitud kere seest nii, et väljast kruvisid/polte näha ei jää - vist - vähemalt ülemised kaks polti, kahe alumise osas pean veel kodus täna uurima (vahe Redwingsiga! Seal kindlasti kõik 4 polti kere sees). Veel üks üllatus ja vahe Redwingsiga on stap, minul on see ühes tükis. Redwingsil käib kahes tükis nagu tiivad küljelt kinnitades poltidega. Ei teagi kumb variant parem on, kokkupanemisel kindlasti viimane variant. Kaalu suhtes äkki esimene?
Telikuraam, nii ees ja taga on süsinikkiust. Samuti tiivatoru ja vist koka ka.
Üritan õhtul mõned pildid lisada.
Seniks lugemist siin:
http://www.milehighrc.com/Sbach342_30CC.html
Posted: Fri Feb 18, 2011 19:43
by titan
KRT! Aga on tõesti vägev ja hea leid/valik! Kindlasti peale minu võtab see habeme sügelema nii mõnelgi mehel veel
Posted: Fri Feb 18, 2011 20:43
by Ropka
T-Bolt on väga ilusa värvilahendusega
Posted: Fri Feb 18, 2011 20:55
by ik
Njaa, igati väärikas asendaja Extrale ..
Posted: Fri Feb 18, 2011 21:36
by felch
Jääme ootama esimest lendu, masin igatahes on väga karm !
Posted: Fri Feb 18, 2011 22:02
by Marek
Veidi kaalumist:
mootor, summuti, süüde ja kinnitused 1175g
rattavoolundajad 2x37g
stapp koos hingedega 84g
kõrgustüür 2x41g
pöördetüür 68g
vasak tiib koos kaldtüüriga 382g
parem tiib koos kaldtüüriga 390g
kuppel koos papist sisuga 198g
mootorikate 148g
tiivatoru 60g
koonus koos põhjaga 42g
koonuse polt 12g
puust propeller menz 84g
telik rataste ja poltidega 218g
kere 880g
lisaks:
Servod 4x60g
gaasiservo 45g
aku 176g
BEC 34g
elektrooniline lüliti 7g
süüte BEC 12g
Kokku: 4411g
On lootust alla 5 kg jääda
- tühikaal kindlasti.
Posted: Fri Feb 18, 2011 22:50
by Marek
Posted: Fri Feb 18, 2011 23:35
by Matsa
juba lennuvalmis?
Siin ka G5 omanikele vastav lennuk Simusse
Posted: Sat Feb 19, 2011 11:44
by Matsa
Posted: Tue Mar 01, 2011 19:15
by Marek
Ei ole valmis. Täna saabus elektroonika Lindingerist: 8 päeva peale enteri vajutamist. Tavaposti kohta täitsa hea tulemus. Ehitamine võib alata!
Posted: Tue Mar 01, 2011 22:45
by imm
talvepäevadel on presentatsioon?
Posted: Sat Mar 12, 2011 17:18
by Marek
Nii, Sbach on valmis käivitamiseks ja põhimõtteliselt ka lennuks. Ehitus kujunes nädala pikkuseks ajaliselt. Palju läks aega stapiga, selle pidi kohale liimima täpselt ja mõõta tuli mitu korda enne kui liimi alla läks. Rohkem muresid suuri ei olnudki. Ei hakanud igat ehitusetappi siin sõnadega kirjeldama. Panen uued pildid ehitusest üles. Need kirjeldavad ehk pareminigi kui sõnad.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3
Posted: Sat Mar 12, 2011 17:21
by Submarin
jah ilus lennuk
Posted: Sat Mar 12, 2011 17:50
by titan
Krt! See meenutab juba subsbach-i
Posted: Sat Mar 12, 2011 18:17
by Keks
Huvitav kuidas ja kuhu te sellele subsbachile stapi paigaldasite?
Marek, millal esimene lend tuleb?
Posted: Sat Mar 12, 2011 19:06
by mart63
Mootori sissetöötamist tee kindlalt väiksema propiga kui 19x8, heaks suuruseks peetakse 18x6'te.
Posted: Sun Mar 13, 2011 10:54
by imm
stap stapiks aga kuhu sumps läheb
või ehk oleks õigem küsida kus väljalase asub, külje peal ega all ei paista olevat
Mis küttega töötab?
PS; kere ja kapoti värv ei lähe päris täpselt kokku
Posted: Sun Mar 13, 2011 13:05
by lauri
Servo kummi-pukside sees metall-puksid on valet pidi
Posted: Sun Mar 13, 2011 13:58
by mart63
Paagisisene voolikujupp vaheta ka selle kollase vastu, tavaline silikoonvoolik ei kannata bensiini.
Posted: Sun Mar 13, 2011 14:36
by Raits
Paagi otsas olev kummipunn tuleb panna bensiinikindel,vahel ta juba on kuid katseta enne bensuga ära.Kui paisub ja värvi annab ,ei sobi.
Posted: Sun Mar 13, 2011 23:43
by Marek
Peaks olema Dubro bensiini-kindel paak. Mis mõttes puksides metallhülsid valesti? Küsimus hoopis kuidas propi tasakaalustada kui see ikka väga tasakaalust väljas. muidu pannakse kleeps propi keskele aga sinna peaks krt tina siis panema. Vaadake palju pidi propi otsa kleepse panema. Kas puuriks nt raskemasse külge võlli augu lähedale väike "kergendav" auk?
Kusjuures polegi kunagi eriti propide tasakaalustamisele suurt tähelepanu pööranud.
Igasugused DLE30 sissetöötamise nõuanded on ka teretulnud. Õlidest võiks ka veidi rääkida.
Posted: Sun Mar 13, 2011 23:49
by mart63
Servo kummipuksides olevate "hülsside" laiem rant peab olema allapoole - vastu lennukit.
Sissetöötamiseks 18x6 prop ning mitte lihtsalt rikkalt töristades, vaid lastes mootoril soojeneda töötemperatuurini, siis suretada ning lasta jahtuda "nullini" ja siis uuesti samamoodi, ingl.k. - heat cycling. Mis õlidesse puutub, siis arvamusi on erinevaid. Üldiselt peetakse kuldseks keskteeks 30:1~35:1 mineraalõli seguga sissesõitu.
Propi "hubi" sisse aukude puurimine ei mõjuta ilmselt.. Parem variant on kergemale labale õhukeste kihtide kaupa lakki lisada (aerosooliga) ning peale laki kuivamist taas proppi "kaaluda", peale kuivamist sellepärast, et lakk kaotab kuivades tiba kaalu, lahusti võrra.
Posted: Mon Mar 14, 2011 1:32
by Ervin2
Minust targem mudellendur soovitas - raskemat laba,alumiselt poolet õhemaks lihvida,pisut,just täpsel niipalju,et läheks balanssi.
Posted: Mon Mar 14, 2011 20:11
by juksrace
Nii lakkimine kui ka lihvimine muudab ju profiili, kas mitte poleks targem puurida laba otsa auk ja siis täita see millegi raskemaga? See puhtalt loogilise mõtlemisega pakutud variant, ütlen kohe, et puudub kogemus sellega.
Posted: Mon Mar 14, 2011 20:44
by Submarin
lihtsam pole uus osta?
Posted: Mon Mar 14, 2011 22:37
by mart63
juksrace wrote:Nii lakkimine kui ka lihvimine muudab ju profiili, kas mitte poleks targem puurida laba otsa auk ja siis täita see millegi raskemaga? See puhtalt loogilise mõtlemisega pakutud variant, ütlen kohe, et puudub kogemus sellega.
Selle lakikihi paksus on kaduvväike. Propi puurimine ja sinna mingite raskuste lisamine on vägagi küsitava turvalisusega tegevus.. Eriti ohtlik on propelleri tippu midagi aretada, tipu joonkiirus on mehiselt suur ning ka väikse kaaluga objekt omab seal suurt tahet minema lennata..
Posted: Tue Mar 15, 2011 1:53
by Ervin2
[quote="juksrace"]Nii lakkimine kui ka lihvimine muudab ju profiili, kas mitte poleks targem puurida laba otsa auk ja siis täita see millegi raskemaga? See puhtalt loogilise mõtlemisega pakutud variant, ütlen kohe, et puudub kogemus sellega.[/quote
Teave lihvimise kohta pärineb meie ohimudelimeeste käest(euroopa tase) - kasutavad,olen ise näinud.
Propi alumine külg on enamjaolt suht sirge ja lame,propi tööosa on kusagil keskel,nii et pisut lihvimist ei tee kahju,ja on ka lihtne.
Posted: Tue Mar 15, 2011 10:53
by cuprum
Kõik sõltub ikka sellest, et kui *palju* täpselt vaja on balanssi muuta.
Isiklikult olen läinud kõige lihtsama vastupanu teed ning liivapaberiga nühkinud lihtsalt laba otsi (mitte tööpinda, vaid "laba lühemaks" suunda). Tavaliselt piisab üsna vähesest tegevusest, kuna sealne mass on maksimaalse mõjuga.