Page 1 of 1
Merko nõudis lennundusloata tee-ehitajate kõrvaldamist hanke
Posted: Wed Feb 16, 2011 17:21
by Einar Ridalist
http://www.e24.ee/?id=389380
...kaugjuhitavate helikopterite kasutamine kontrollitud õhuruumis on seadusega vastuolus või eeldab selliste seadmete abil aerofotode tegemine igal juhul lennuettevõtja sertifikaati.
Peate taotlema endale lennuettevõtja serti
Posted: Wed Feb 16, 2011 19:48
by juksrace
Hmm aga autopiloodil lendav mudel liigitub ka kaugjuhitavate mudelite hulka?
Posted: Wed Feb 16, 2011 22:43
by felch
Siis peab autopiloodil olema vastav paber ette näidata
Posted: Wed Feb 16, 2011 23:30
by [J]
Uurisin Riigiteatajast Lennundusseadust. Laseritest heietati seal küll, aga sõna mehitamata ei suutnud ei mina ega otsing leida. Mehitatud oli olemas. Nad vist veel eriti ei ole kuulnud mehitamata ja naisestamata pisikestest ja väga hästi lendavatest lennuriistadest, mis kiiresti maailma vallutavad. Võrdõiguslikkuse volinik oleks ilmselt samuti pahane naisestatud lennukite suhtes diskrimineerimises.
Vanas seaduses oli mingi kõrguse ülemmäär meiesugustele. Äkki ei osanud kiirel silmitsemisel lihtsalt leida.
Posted: Thu Feb 17, 2011 0:38
by tulnuk
Seda teemat tasub uurida nt Eli kaudu, sest nad ju reaalselt tegelenud uav arendamisega.
Minuteada läheb asi meie jaoks jamaks umbes siis, kui kaamera lennukile peale panema ja nüüd kellegi talu kohalt üle lendame, sest seda võib käsitleda privaatsuse rikkumisena ja loata filmimisena jne.
Posted: Thu Feb 17, 2011 2:03
by [J]
tulnuk wrote:... käsitleda privaatsuse rikkumisena ja loata filmimisena jne.
Uurisin kunagi tõsistelt asjatundjatelt. Öeldi, et pildistamist keelavat seadust pole.
Privaatsuse lugu algavat kui mõni isik on äratuntavalt pildil või kui lausa kedagi jälitada.
Fotograafid jälitavad sellegipoolest karjas oma sihtmärke.
Einar Ridalist wrote:... eeldab selliste seadmete abil aerofotode tegemine igal juhul lennuettevõtja sertifikaati
See kehtib minu meelest kui teha fotosid massiliselt ärilistel eesmärkidel. Hobipiltnikku ja paari pildi mahamüüjat vist ei saa kuidagi ettevõtjaks pidada. Pole ju mõistlik, et vanade pükste mahamüümiseks peab igaüks Majandusministeeriumist ettevõtja loa ostma.
Posted: Thu Feb 17, 2011 15:15
by Kuno
kustmaalt see kontrollitud õhuruum pihta hakkab - kas see polnud mingi kõrguse või kaugusega seotud
Posted: Thu Feb 17, 2011 15:43
by -Ilmar-
Hei!
Mina leidsin sellise kaardi.
Kontrollitud ja kontrollimata alasid saate vaadata Visuaallennukaardilt:
http://aip.eans.ee/orb.aw/class=file/ac ... UN2009.pdf
Selle leidsin sellisest kohast:
INFOTUND MOOTORVARJUDEGA e.MOTO-PARAPLAANIDEGA LENDAJATELE
http://www.propeller.ee/kylaline/motoparainfotund.doc
Ise sooviks ka teada mida asjaosalised räägiksid.
LISA:
Kui ma õigest aru saan siis Kroodi ristmik asub Tallinna Lennuinfo piirkonna lähialas ja seal on kontrollitav õhuruum maapinnast kuni stratosfäärini ja
selles alas kontrollimata lennutegevus ei ole lubatud.
Lähialale järgnev ala (ringiga tähistatud) on kontrollitav alates kõrgusest 1700 jalga (500m). Vaata visuaallennukaarti.
Edasi on kontrollimata õhuruum, ulatub maapinnast 3500jala (1000m) kõrguseni.
-Ilmar-
Posted: Fri May 11, 2012 8:40
by Alien9
Kuno wrote:kustmaalt see kontrollitud õhuruum pihta hakkab - kas see polnud mingi kõrguse või kaugusega seotud
Huvitav, kui ma lennukeelutsoonis autoga sõiotes kõik rattad maast lahti saan kuskil künkal, mis siis saab
Posted: Fri May 11, 2012 8:46
by Alien9
Olen näinud siin foorumis kuskil juttu sündmuste pildistamisest ja ohtusnõuetest selle protsessi juures. Ehk keegi aitab järjele, kust seda infot leida. Ise enam ei leia.
Aitäh!
Posted: Sat May 12, 2012 7:36
by AndrusT
Seoses oma Vaatlusdrooni projektiga uurisin ametlikult Lennuametist ja MKM-st seda teemat ja sain vastuseks (väljavõte kirjast):
Hetkel puudub Eestis siseriiklik regulatsioon, mis kirjeldaks mikrolennukitega opereerimist ärilistel eesmärkidel.
Mikrolennukite lennutamisel tuleb juhinduda lennureeglitest ning lennuplaan kooskõlastada Lennuametiga. Samuti tuleks teavitada Lennuliiklusteenindust.
Seega tegutsemiseks ei pea olema lennundusettevõte.
See Merko värk on lihtsalt konkurentsivõitlus.
Posted: Sat May 12, 2012 12:08
by AndrusT
Lisan juurde, et olen iseseisvalt seadusandlust lapanud ja lasknud seda ka ühel juristil teha ja julgen väita, et Eestis võib mikrolennukitega ja droonidega vabalt opereerida arvestades muidugi lennuohutust ja eelmises postituses toodud üldist lennuplaani kooskõlastuse nõuet.
Silmist mitte kaduvate raadiojuhitavate lennuvahenditega võib vabalt opereerida kui sellega ei sea ohtu teisi liiklejaid.