Page 1 of 3

Cessna 182

Posted: Fri Feb 25, 2011 13:36
by Jorgan
Kellel on kogemusi Cessnaga? Eile üritasin oma Cessna õhku saada, aga see ei õnnestunud kui siis mõneks sekundiks. Kas Cessnat saab ka lendu visates? Mööda maad ilma suuskateta see eriti ei õnnestunud.Tegelikult proovisin ka visates, see kah ei õnnestunud. kes teab rääkida cessna iseloomust kas ta vajab õhku tõusmiseks ikka päris head hoogu.Cessna on mul 1200mm tiivaülatust. Muidugi olen ka algaja. Simupeal tuli mul suhteliselt hästi vällja. Mulle omale tunndub,et ta kukub lihtsalt õhust läbi.
Help me!!!!!!

Posted: Fri Feb 25, 2011 15:01
by saarlane
Vaata raskuskese üle ja tüürid, et midagi kuskil ülemäära kaldu ei oleks!
Ning visates ongi väikeseid vahukaid kõige parem startida, kui nõrk mootor siis ikka korralik hoog ka taha anda. Aga mis lennukiga täpsemalt tegu, mingi RTF komplekt või ise oled tehnika peale pannud vms. Linki?

Posted: Fri Feb 25, 2011 16:22
by Jorgan
Lennuk on jah RTF kompl. Mootor on ilma harjadeta täpsemalt ei tea, prop on kolmelabaga. Tüürid kõik ilusti siledad ja tüürid on kõik hingede peal mitte peno õhendus. Lennuki täpsemat mudelit ei tea ja ei leidnud ka kuskilt e-poest sellist. Kust kohast ma tasakaalu mõõdan. Präegu panis selle tiiva raami või mis iganes see plastik on. Selle järgi panin tasakaalu. See asub tiiva eest servast umbes 4cm taga pool.

Posted: Fri Feb 25, 2011 16:44
by Ervin2
Ilmselt on tegu migi 1 meetrise tiivaga mudeliga,raskuskese pane paika täisvarustuses mudeliga(akud ja kõik muu kila kola peal),40mm tundub suht õige olevat,samas mudelil ju mingi juhend peaks ka kaasas olema.
Originaalis on selliste mudelite jõuseadmed väga tagasihoidlikud,käest visates saad lendama,ideaalselt väljakult(asfalt,või miski siledam)tõstad õhku ka maast,kuigi vaevaga.
Soovitaksin harjadega mootori asendada harjadeta mootori vastu,ilmselt ka kasutusele võtta LIPO akud.

Posted: Fri Feb 25, 2011 16:57
by Jorgan
Hehh! Nagu eespool õeldud siis mootor on juba ilma harjadeta ja aku on kah lipo. Tiib on 1.2m

Posted: Fri Feb 25, 2011 17:00
by prosper
Tõenäoliselt on tegu selle isendiga http://www.youtube.com/watch?v=yxt88yPU ... re=related http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=5493 ja siit saab lugeda,sest mõnel on ka sarnaseid probleeme.

Posted: Fri Feb 25, 2011 17:04
by Ervin2
Siis on raskuskese kusagil 60 mm peal tiiva esiservast.
Venekeelne manual peaks saada oleme sellel lingil - http://www.pilotage-rc.com/catalogue/15_/15_10/RC8908/


On küll venekeelne aga ehk aitab.

Posted: Sat Feb 26, 2011 13:52
by helari55
Kus sa muidu lennutamas käid???

Posted: Sat Feb 26, 2011 17:20
by Jorgan
Auksi järve ääres. Mu lennuk pesitseb kah seal sõbra juures.

Posted: Sun Feb 27, 2011 15:18
by Jorgan
Mis propi võiks panna?
•Motor: 2835/2410-09
•Battery: Lipoly 11.1v 1500mah
•Wingspan: 1200mm
•Length: 890mm
•Flight time: 8-15min
•Weight: 680g
•ESC: 20A
•Servo: 9g*4
•Radio: 4ch
Lennuk siis ikka Cessna 182[/url]

Posted: Sun Feb 27, 2011 15:26
by ik
8x6 peaks lendama küll

Posted: Sun Feb 27, 2011 15:30
by Jorgan
kas 9*6 on kõvema tõmmbega?

Posted: Sun Feb 27, 2011 16:54
by ik
Ma ei tea konkreetse mootori pöördeid, võimalik,et ta ei jõua seda normaalselt ringi ajada, teoreetiliselt peaks olema jah..

Posted: Sun Feb 27, 2011 21:26
by Jorgan
Ma proovisin 9x6 see jäi lahjaks.

Nii sain lennuki kuidagi lenndama aga väga halvasti juhitav. Lennuks on tasakaalus (minu arust) aga lennates veab esiotsa ülesse. Kas pean veel akut ettepoole nihutama või tagumise tiiva labasid väheke allapoole keerama?


Aga ta lenndas ÄGE :P

Posted: Sun Feb 27, 2011 21:32
by Ropka
lennuki trimmimine õhus on ju elementaarne
timmid kõik paika seni kuni ta ilusti otse lendab

tasakaalukeskpunkt on ju lennuki juhendis ette näidatud? seda ära päris umbes lahmima hakka, lennuk võib ainult üks kord lennata

Posted: Sun Feb 27, 2011 21:40
by Jorgan
:D sedant küll. Muide sellel lennukil ei olnud kasutusjuhendil seda märgitud, leitsin selle mujalt.
Kuskil oli kirjas,et rusikareegel 25% tiiva pikusest. Mis te arvate kas see vastab tõele? Aga kas nn.tüür peab olema lennuki tiivaga ühel joonel või võib tagumise tiiva tüüri ots olla veidike alla poole.

Posted: Sun Feb 27, 2011 21:52
by juksrace
Ülatiivalise lennukiga on tavaline, et täisgaasiga veab nina üles, seda saaks paika mootori nurga reguleerimisega. Samas kui ta just väga hullult üles ei vea, siis mind väga ei häiriks.

Posted: Sun Feb 27, 2011 21:56
by saarlane
Noo, kas ikka tiiva pikkusega saab võtta, või saab?
Pane 1/3 tiivalaiust ja korras. Siis vaatad kuidas lendab ning nihutad ette või taha vastavalt. Kindluse mõttes võid natuke ette poole jätta, et ta sul "sabaraske" poleks.

Abiks võiks olla ka see kalkulaator kui katseeksitusmeetod tundub liiga ekstreemne- http://adamone.rchomepage.com/cg_calc.htm

Posted: Sun Feb 27, 2011 21:57
by Ropka
mina pikkuse järgi tasakaalu ei oska panna, küll aga on rusikareegel, et tasakaal peaks jääma tiiva esimesse veerandisse laiuse suhtes (selle veerandi lõpu kohas)

kui peale trimmi jääb kõrgustüür märgatava nurga alla, siis viitab see sellele, et esitiib ja tagatiib ei ole ühe telje peal lennusuuna suhtes.

kas sama trimm kehtib aeglasel lennul ja gaas põhjas lennul samamoodi? kui ei, siis on mootorinurgaga puusse läinud

Posted: Sun Feb 27, 2011 22:31
by Jorgan
Üks küsimus veel. Kust ma saan homme Tallinast servot osta?
Soovitake mõnnda head kohta. Ise ei ole kursis.

Posted: Sun Feb 27, 2011 22:49
by Tommikuld
kullost

Posted: Sun Feb 27, 2011 22:56
by Jorgan
Aitähh! Kas see asub mustamäe teel?

Posted: Sun Feb 27, 2011 23:06
by Ropka
Mustamäe teel huvikeskus Kullo, teisi kullosid pole

teine pood on Rocca Al Mare keskuses II korrusel

Posted: Sun Feb 27, 2011 23:43
by Tommikuld
mustamäe teel jah

Posted: Tue Mar 01, 2011 16:58
by Jorgan
Nii! Lõpuks sain lennuki rahuldavalt lenndama. Vaja veel nipetnäpet siit sealt timmida. Mootor oli tehase poolt valesti kinnitatud, sai nurka juurde antud ja lenndas juba suhteliselt stabiilselt.
Tänud kõikidele kes andsid head nõu!



Maandumisega on veel vähe raskusi :D

Posted: Tue Mar 01, 2011 22:23
by imm
minu esimene raadiojuhitav lennuk oli .25 sisepõlekaga ülatiivaline treener.
temaga lendamas käies oli iga päev, kui propp maandudes terveks jäi pidupäev :wink: hiljem sain aru, et see lennuk lendas ikka sigahästi ja et propeller kinnitatakse sisepõlekal ühte kindlasse asendisse... :D :D :D
palju edu!

Posted: Sat Mar 05, 2011 13:04
by Jorgan
Krt. Kui mina oma lennuki ilusti lenndama saan siis keerab ilmataat ikka asja peese.
Näpud sügelevad.

Posted: Fri Mar 11, 2011 20:59
by Jorgan
Lollil üks küsimus. Mida teeb puldil nupp kuhu on kirjutatud "PDM"?



Ei hakka naerma!

Posted: Sat Mar 12, 2011 16:44
by Jorgan
Kas keegi tõesti ei oska vastata?

Posted: Sat Mar 12, 2011 22:36
by prosper
You can go back to the original factory set ID, press the “PDM” when turning on the transmitter, then release the
“PDM” button and turn the transmitter off and on again.

Power Down Mode PDM
RANGE CHECK THE RADIO
A range check must be performed before the first flight of a new model. It is not necessary to do a range check
before every flight (but is not a bad idea to perform a range check before the first flight of each day). A range
check is the final opportunity to reveal any radio malfunctions, and to be certain the system has adequate
operational range.
1. There is “Power Down Mode” built in for doing a ground range check. To activate the “Power Down
Mode” make sure the transmitter is already ON an press the “PDM” button on the right upper panel of
the transmitter. The Green LED will turn off to indicate the PDM is working. During this mode, the RF
power is reduced so the range test can be performed.
2. Walk away from the model while simultaneously operating the controls. Have an assistant stand by the
model and signal what the controls are doing to confirm that they operate correctly. You should be
able to walk approximately 30 - 50 paces from the model without losing control.
3. If everything operates correctly, return to the model. The “Power Down Mode” continues for 60 seconds
and after that the power will go back to the normal level and the Green LED will come back on. To exit
the “Power Down Mode” before the 60 seconds, press the “PDM” key again.
WARNING: NEVER start flying when the “Power Down Mode” is active.

Kas Su saatja manualis ei olnud sellist teksti?