Page 1 of 1

Trainer?

Posted: Sat Oct 28, 2006 20:13
by Ropskar
Sirvisin jällegi teie netipoodi, et omale leida sobivad helikopterit ja lennukit.
Uskumatuna tundusind helikopterite hinnad. :shock: Kas tõesti on võimalik, et need hinnad saavad nii madalad olla. Mulle on räägitud, et sellised maksavad mingi 30, 40 000. Ning räägiti et nende hinnad algavad 25 000.-.
Lugesin ka sellel lehel olevate helikopterite tutvustusi inglise keeles ja leidsin sealt sõna trainer. Kas sellepärast ongi nende hinnad madalad, et need on trainerid?
Misasi on üldse trainer?

Posted: Sat Oct 28, 2006 20:57
by lauri
Traineriks kutsutakse tihtipeale algajale sobvaid koptereid või lennukeid, samas on suhtumisi erinevaid, et milline siiski sobib algajale kõige paremini. Sulle räägitud 30-40 tuhat võis paika pidada veel mõned aastad tagasi, tänapäeval saab korraliku lendava pilli kokku juba nii 10-20 vahel. Üle 20 tuhande ei kulu kohe kuidagi esimese kopteri peale :) tulevikus võid muidugi ka reaktiivmootoriga jms asju teha, siis kulub 30-40 tuhat juba mootori peale ära ;)

Lingis olevad on muidugi kopteri kere, mehaanika jne. Sellele lisaks siis ka raadioaparatuur (nii 3.5k), güroskoop (2k), servod (1-3k), mootor (0,5-3k) jne. Hetkel on päris populaarseks osutunud nüüd ka Eestist saadav Trex 450. Õppisin ka ise sellega lendamise ära ja minu arvamus on, et sobib hästi esimeseks kopteriks. Kogu komplekti saab kokku nii 12-15 tuhandega ja kopter on võimeline absoluutselt kõigiks trikkideks! Varsti panen üles ka komplektid koos hindadega...

Posted: Sat Oct 28, 2006 21:43
by Ropskar
Aga kas on olemas mingit sisepõlemis mootoriga T-Rex'i?
Ja mis vahe siis nagu nagu traineril ja päris lennumasinal on? Detailid ei ole nii kvaliteetsed või? :?

Posted: Sat Oct 28, 2006 22:01
by lauri
T-Rex 450 ja 600 (suurem) on mõlemad kontaktivaba elektrimootoriga.

No see Trainer on rohkem nimi või tähistus ja nii üldiselt võttes ei saa selle kohta midagi öelda.

Kopterite puhul on pea igale mudelile olemas odavamaid ja kallimaid juppe. Algaja puhul reeglina vahet pole, aga kui juba vigureid lendad ja 3D teed, siis nõudmised kasvavad. Ühe kopteri puhul võib olla ka erinevate tootjate osasid, erinevad sabatoru pikkused jne jne jne.

Lennukite puhul nimetatakse Traineriks tihtipeale ülatiivalisi stabiilse lennuga ja v-kujulise tiivaga lennukeid, mis on stabiilsed ja sobivad algajale... selline ameerika nimetus neile asjadele vist :)

Image

Posted: Sat Oct 28, 2006 22:15
by [J]
Algajal on tõenäosus lennuriista purukslaskmiseks suur. Lisaks halvale juhtimisoskusele lisandub enamasti valesti eeltimmitud mudel ja rohked võimalikud vead tehnikaosa hooldamisel.
Seetõttu on algaja lennumasin püütud teha odavam,võimalikult lihtne ja kergemini juhitav.
Minu jaoks on "trainer" lihtsamat- ja odavamat sorti päris lennumasin, mis saab olla samal ajal väga kvaliteetselt valmistatud.

Posted: Sat Oct 28, 2006 22:39
by lauri
Järgmisel aastal on kindel plaan teha kahe saatjaga juhtimise koolitust, nii saab ilma mingite purustusteta juhtimise selgeks. Sellise lennutamise koolitusega näeb ära ka kuidas lennukit timmitakse, käivitatakse, starditakse ja kõik muu juurdekuuluv. Seni on tublimad asja ise kuidagi selgeks teinud või platsi peal niisama asja uurimas käinud...

Posted: Sat Oct 28, 2006 23:27
by Ropskar
Kui te selle koolituse teete, siis KINDLASTI teavitage ka mind, ma olen kindel tuleja, kuna huvi asja vastu on päris suur.
Ja kahe saatjaga koolitus all mõtlesite seda, et üks pult on õppuri käes ja teine õpetaja käes?

Posted: Sat Oct 28, 2006 23:32
by lauri
Ropskar wrote: Ja kahe saatjaga koolitus all mõtlesite seda, et üks pult on õppuri käes ja teine õpetaja käes?
Täpselt... juhtimisõiguse saab üle anda siis, kui lennuk on juba ohutus kõrguses ning kui kõik sassi läheb, siis saab ära päästa! Nii saab PÄRIS tunnetuse kätte lisaks juhtimisele ka kõiges muus - silma paistev päike jne

Posted: Mon Feb 05, 2007 22:24
by Jaanus
lauri wrote:Järgmisel aastal on kindel plaan teha kahe saatjaga juhtimise koolitust, nii saab ilma mingite purustusteta juhtimise selgeks. Sellise lennutamise koolitusega näeb ära ka kuidas lennukit timmitakse, käivitatakse, starditakse ja kõik muu juurdekuuluv.
Vot,vot.See oleks kül nüüd kena üritus

Posted: Mon Feb 05, 2007 22:29
by lauri
Kui ilmad juba stabiilselt ilusamaks läinud, siis saab asjaga alustada. Laupäeval või pühapäeval juhul, kui ilm muidugi võimaldab.

Posted: Mon Feb 05, 2007 22:32
by Jaanus
lauri wrote:Kui ilmad juba stabiilselt ilusamaks läinud, siis saab asjaga alustada. Laupäeval või pühapäeval juhul, kui ilm muidugi võimaldab.
Ja kus kandis see peaks toimuma? Kas tarvis oma lennuk ja pult kaasa võtta või aitab ainult lennukist.(PIPER)??

Posted: Mon Feb 05, 2007 22:44
by lauri
Tegelikult on mõte enda lennukiga ja kahe saatjapuldiga lennuki juhtimist "õpetada" või siis vähemalt saab sellise esmatunnetuse kätte. Suvalist mudelit kahe saatjapuldiga juhtida pole hästi võimalik.

Kui juba mudel olemas, siis saab ju ka nõu ja jõuga aidata :)