Page 1 of 1
Focus 4
Posted: Sat Mar 19, 2011 19:37
by ufo
Tere kaasmaalsed
MUl on focus-4 neljakanaliga pult ja selline probleem,et gaasikang ennem töötas aga enam ei tööta ei vaskule paremale ega ülesse alla.
Proovisin siis vahetada kanaleid vastuvõttjas panin 1-2 peale ja näe imet seal töötab aga 3-4 kanal oleks nagu väljalülinud ei leia probleemi miks ta ei tööta enam?.
Keegi oskab aidata ?
(Nüüd pean minema võistlustele nimodi,et panen teise kanali gaasi peale ja rooli esimesse.
Aga enne kurvi võttes tuleb gaasmaha võtta.)
PALUN AIDAKE!
Posted: Sat Mar 19, 2011 21:48
by felch
Ehk vastuvõtja viga? kunagi parandasin sarnase veaga karpe - kõigil oli läljundi nihkeregister kutu (signaal throttle kanalis kole ja kõver). REgistri vahetamine aitas.
Posted: Sat Mar 19, 2011 22:25
by ufo
Nüüd sain just teada et kui vajutad nelljanda kanali nuppu ja lükkad gaasikangi siis hakkab tööle aga muidu ei tööta neid peab koos lükkama.
Posted: Sun Mar 20, 2011 9:22
by cuprum
Khmm, haiseb väga sedakanti, et Sul miskitsugune kopteriomane miksing/reziim ellu ärganud ja ajusid poleerib
Posted: Sun Mar 20, 2011 9:38
by ufo
Aga kas viga võib ka näiteks tulla nendest reversi nuppudest,et mõni nupp jääb poole peale ei lülita ringi?
Posted: Sun Mar 20, 2011 11:14
by cuprum
ufo wrote:Aga kas viga võib ka näiteks tulla nendest reversi nuppudest,et mõni nupp jääb poole peale ei lülita ringi?
Sõltub tehnilisest lahendusest, aga loodan, et tänapäeval keski enam puhtmehhaanilist ümberlülitust ei kasuta. Revers võiks siiski lihtlabane binaarsignaal olla, et kas on "otsad koos" või ei ole. Lüliti võib halvimal juhul siis signaaliga mängima hakata, aga mitte enamat.
Posted: Sun Mar 20, 2011 11:21
by felch
Kui servo või ESC ei toeta reverseeritud impulssi siis ehk tõesti. Aga kontrolli ka kanalite ATV nuppe, äkki on vigastel ATV miskipärast nullis? Siis pidi muutus väljundis olema vaid 30%. Ja muidugi võib mõni reeversi/atv nupp vigane olla. Nõksutamine võiks selle ära näidata.
Manuaal:
http://www.hitecrcd.com/files/ManualFocus4FM.pdf
PS. Puldil on ka traineri nupp. Manuaal ei räägi, kas õpilaselt võetakse käest ära kõik kanalid korraga või ainult mõni. Viimasel juhul võiks see ka vea põhjuseks olla.
Posted: Sun Mar 20, 2011 11:53
by ufo
Täna sain jälle üheasja teada,et kolmanda kanali asemel hakkas hoopis neljas kanal tööle.
Panin vastuvõttjale servo 3 ja 4 kanalile taha ja ESC teisele kanlile ja servo liigutab külgmist kangi 4kanli oma siis servo liigub nõksu ja kui panin servo 3 kanalile siis liigub ka nõksu aga vahepeal viskab lihsalt servo liblika teisse otssa nagu lükkad ülesse nii vahepeal ei liigub nõksu liigutad kangi alla ja uuesti ülesse siis servo teeb PIKKA käigu....!!!!
(.Kõige lihtsam osta uus pult ja asi vask aga raha ei ole osta ei saa,muidu ostaks minutitpealt.)
Posted: Sun Mar 20, 2011 21:47
by ufo
proovisin nuppe krutrida ja näe midagi mõjub mootor võttab suuremad pöörded ja väiksemad nüüd töötab 3 kanal aga mitte ilusti alguses läheb poole peale ja siis jääb mootor seisa see nagu PIDURISÜSTEEM süsteemiga,
Ja kui kruttida siis mingiaeg hakkab ESC lamp vilkuma keerad tagasi ei vilgu. aga see mingi suur rikke? annab korda teha?
Posted: Sun Mar 20, 2011 23:28
by felch
On sul ikka aku laetud korralikult ?
Posted: Sun Mar 20, 2011 23:41
by ufo
ON jah.
JA nüüd asi korras kõik rversid sai panud nii nagu manualil näitas,tegin tziki-briki ja näe imet töötab paremini kui kunagivarem enam ei krutti ega lülita mitte ühtegi nuppu ringi:D
Põhimõttliselt TEEMA LUKKU!
!
Asi toimis nii,et lugesin manuali läbi võttsid puldi tõmbasin kvarsti välja akkud välja ja edasi kruvisin puldi lahti ja keerasin paari kruvi,reversid algasendisse kokku tagasi akkud sisse ja kvarst sisse ja pärast kontrollisin paadis ka ja töötab nii nagu peab! lamp läheb põlema siis kui gaas peale ja ei vilgu ega streigi!.Felch aitähh manuali eest.
SUURED TÄNUD KALLID MUDELISTID!
Posted: Mon Mar 21, 2011 10:25
by imm
FOCUS 4(Fm 35mhz)
ATTACK (Am 35mhz)
margus.
elektri paadid,autod,lennukid.
skype:margusirel
Margus, saan aru küll, et paadid ja lennukid ja autod
aga põhilise oled jätnud kirja panemata... UFO-d
...huvitav, kas need on ka elektri omad
Posted: Mon Mar 21, 2011 10:50
by cuprum
imm wrote:FOCUS 4(Fm 35mhz)
ATTACK (Am 35mhz)
........
UFO-d
...huvitav, kas need on ka elektri omad
UFO-d vähemalt ühes "vandenõuteoorias" olid küll elektriomad - III Reich'i katsetused antigravitatsiooniga (saavutati ülitugevate põõriselektriväljadega) - aga see selleks.
PS. Paat 35 MHz peal?!? Kas 35 siinmail mitte "lendavatele" mudelitele ei olnud reserveeritud - 34.995-35.225 MHZ Control devices of
flying models Requirements ECA § 20 lg 1 EN 300 220
Posted: Mon Mar 21, 2011 18:09
by ufo
Ei ole
Mull koguaeg olnud 35..
.
täna tuli seest gaasi trumbler lahti ja jälle ei töötanud tegin korda ja töötas
Posted: Mon Mar 21, 2011 18:17
by mart63
ufo wrote:Ei ole
Mull koguaeg olnud 35..
.
Sama nagu: "Ei, kiiruse ületamine pole seadusevastane, ma ju koguaeg linnas 110'ga sõitnud."
Posted: Mon Mar 21, 2011 18:56
by Matsa
Kallis ufo, kui sul midagi väga öelda ei ole, ole pai ja ära väga foorumit risusta. Ma küll mõistan Sinu soovi suhelda, kuid püüa pisut tagasi hoida.
Posted: Mon Mar 21, 2011 19:33
by felch
Näedsiis kui hea, et ma paatidega ei tegele, poleks osanud oodatagi et 35MHz seal keelatud. Mis sagedused siis kasutusel on - 27 MHz?
Posted: Mon Mar 21, 2011 20:32
by cuprum
Nu aga keda huvitab, siis TJA pakub
sellise jaotuse
27,095 MHz; 27,145 MHz; 27,195 MHz Model control (pole täpsustatud, mis liiki, peaasi, et short range
40,685 MHz; 40,695 MHz - samuti täpsustamata, mis mudelitega tegu
Samas peaks ka 2.4 ja 5.8 olema täiesti lubatud, kuna need on non-specific short range.
A keda huvitab lähemalt, siis see viitsib ise sealt viiteid pidi täpsed piirangud mingitele konkreetsetele kasutustele üles otsida.
Posted: Mon Mar 21, 2011 22:09
by ufo
isegi 27Mhz tohib sõita paatidega ma uursin selle välja
aga mina sõtsin enne Am 35mhz nüüd kasutan Fm 35mhz..
Ja täitsa lubatud,kuid plaanis uus osta.!
Posted: Tue Mar 22, 2011 1:08
by mart63
Paadil kasuta 27/40MHz süsteemi.
http://www.rc-network.de/magazin/artike ... er/EST.pdf
Nagu näed, on 35MHz bänd vaid lendavatele mudelitele. MOTT.
Posted: Tue Mar 22, 2011 8:48
by felch
Väike off-topic veel, kui tohib...
Sagedust mõõdetakse hertsides. Kuna ühik on saksa füüsiku Heinrich Hertz'i (
http://en.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Hertz ) nime järgi pandud, kirjutatakse suur "H" täht.
Kordaja "mega" kirjutatakse samuti suure tähega, vastasel juhul oleks tegu kordajaga "milli". Vahet pole? On küll, tervelt miljon korda...
Ehk 35MHz on 35 megahertsi, 35 mHz oleks aga 35 millihertsi ja 35 mhz on lihtsalt kirjaviga.
Posted: Tue Mar 22, 2011 9:27
by cuprum
ufo wrote:isegi 27Mhz tohib sõita paatidega ma uursin selle välja
Yep, selles osas on Sul õigus
ufo wrote:
aga mina sõtsin enne Am 35mhz nüüd kasutan Fm 35mhz..
Ja täitsa lubatud,kuid plaanis uus osta.!
35-peal ametlikult
ei ole lubatud "paaditada". See, et Sulle sellise tegevuse peale "härrasmehi tumedates ülikondades" järgi ei saadeta - see on rohkem õnnemäng.
PS. Üldjuhul ei juhtu tõesti miskit halba, kui valel kanalil/sagedusel tegutseda. Samas on maailmas olnud sellel tegevusel ka surmadega lõppevaid tagajärgi.
vesilennuki sagedus
Posted: Tue Mar 22, 2011 9:51
by Oehh
huvitav mis sagedusel peab vesilennukiga lendama?
Kui 35MHz siis vette laskuda ei tohi
Re: vesilennuki sagedus
Posted: Tue Mar 22, 2011 12:12
by felch
Oehh wrote:huvitav mis sagedusel peab vesilennukiga lendama?
Kui 35MHz siis vette laskuda ei tohi
Tohib aga automaatika peab kohe saatjad ümber lülitama
Ilmselt on vesilennuk siiski rohkem lennumasin.
Posted: Tue Mar 22, 2011 12:31
by Oehh
Aga kui teeks paadile sümboolsed tiivad ja ütleks, et see on lennuvõimetu lennuk nagu kana.