Page 1 of 1

Storm 450 pilbasteks - RIP

Posted: Sun Apr 03, 2011 11:41
by Riff
Eile tõusu alustades kogus kopter nagu tavaliselt pöördeid kuni ühel hetkel kopter lihtsalt hävines õhku tõusmata. Ei saanud kopteriga õhkugi, tõenäoliselt oli see suur vedamine, et purunes maapinnal ja mitte õhus.

Swash suuna hoidja oli valmistatud klaaskiudplaadist, mis tõenäoliselt elas oma elu ära ning läbi vibratsiooni purunes. Peale seda hakas terve swash pöörlema niipalju, kui servode likid ulatasid ning niitis samal ajal saba mitmeks tükiks, labad, hammasrattad jne. Põhirootori võll on nii kõver, et seda ei tõmba laagrist välja, peab lõikama hakkama või siis täiesti uus korpus asemele.

Gyro juhe sai ka natuke muljuda poomi murdudes, kuid töötab. Õnneks elektroonika on kõik töökorras, ainult ajamisüsteem purunes. Esimest korda nägin ka seda, kuidas kopteril tõmbas sabarootori rihma poomi vahele ribadeks. Poom oli valmistatud CF torust. Saba poom purunes kolmeks jupiks, murdus alust ühenduskohtade juurest, saba toed ja block.
Pealabad ka muidugi purunesid, kuid õnneks ei lennanud pilbasteks - jupid ei läinud teadmata suunas lendu.

Mootori hoidjale oli mõra sisse tekkinud, pearootori laagri korpuse detail on üsna kõver.

Nüüd siis mõtlen, kas üritada kere taastada või osta mingi kere asemele ning elektroonika ja mootor ümber tõsta...

Väga huvitav on aga see, et saba koost ning pearootori mehanism on terved.

Ole nii ettevaatlik kui tahes, alati on oht, et mehaanika (või elektroonika) annab alla ning ikka toimub õnnetus.

Õnneks ükski jupp ei lennanud mingis suunas ning keegi ei saanud viga. Olin koos lapsega õues kopterit lennutamas - lugesin sõnad enne peale, et peab olema terve aja minu taga.

Raimo

Posted: Sun Apr 03, 2011 22:36
by Riff
Korraks tuli kerge masendus peale, kui kopterit lahti kiskusin ja kõiki vigastusi nägin - nüüd juba kõik korras. Uus kere olemas ning sai juba seadistustega alustatud.

Mõtlesin selle peale, et kumb olukord oleks olnud raskemini talutav psühholoogiliselt:
1) kas see, mis toimus
2) või kui oleks kopteri enda kogematusest vastu maad sodiks lasknud kukkuda... jne

Hämmastav on aga selle kõige juures see, et peatelg ning laagrikorpus oli kohe väga kõver (lisan hiljem mõne pildi), kuid servod on terved...

Re: Storm 450 pilbasteks

Posted: Sun Apr 03, 2011 23:22
by tuupola
Riff wrote:Swash suuna hoidja oli valmistatud klaaskiudplaadist, mis tõenäoliselt elas oma elu ära ning läbi vibratsiooni purunes.
Minu arvates väga ebatõenäoline. Parem mingi kruuv lihtsalt läks lahti. Näiteks see kruuv mis läheb anti rotation bracketi sisse (anti rotation pin).

Posted: Mon Apr 04, 2011 0:05
by priitom
:?

Kuidas on üldse võimalik, et elektroonika nõndamoodi üles ütleb? Suht võigas ikka.
Mul endal läks täna, tänu lumehunnikule kabiini sees, suure koaksiaali juhtpaneel kärssama ja sabamootor ütles üles, aga seda ei anna võrreldagi sinu kopteri saatusega.

Positiivset meelt!

Posted: Mon Apr 04, 2011 9:49
by Riff
tuupola kõik poldid olid omal kohal, korralikult keermeliimiga kinni ning ka pin swashi küljes.
priitom elektroonikaga ei juhtunud midagi, kõik toimib :)

Sellel stormil oli minuarust rumal disain kohati, samas mõni osa on parem, kui t-rex-l