Page 1 of 1

Ostsin MK-17 mootori vene. abi vaja!!!!

Posted: Tue Oct 31, 2006 17:56
by ain0123
Ostsin sõbra käest MK-17 mootori 50.-. Kas keegi saaks aidata mida mul selle mootori käivitamiseks vaja oleks???

Posted: Tue Oct 31, 2006 19:21
by [J]
Kütuseks petrooleum, eeter, kastoorõli. Kõiki võib panna ühepalju s.o. 33%.

Posted: Tue Oct 31, 2006 19:27
by ain0123
kas sellele on küünlaid ka vaja? sõber oli veel mingise asja ära kaotanud.komplektis on veel alles proppeller ja veel paar saja . kust selle mootori kohta infi saada :?:

Posted: Tue Oct 31, 2006 20:50
by Fly
Tervist.

Mul endal on ka selline. See on diisli mootor ning küünlat pole vaja.

Inglise keelne info on siin :
http://modelenginenews.org/cardfile/mk17.html

Posted: Tue Oct 31, 2006 21:16
by Fly
Tervist.

Oskab keegi öelda, et kas see MK-17 töötaks 6-9 cm impelleriga piisava jõuga, et mõni kerge lennuk õhku viia?

Posted: Tue Oct 31, 2006 21:26
by ain0123
mul propelleri läbimõõt on 18 cm

Posted: Tue Oct 31, 2006 21:32
by Kuno
Kui soovid ehitada lendavat mudelit,siis täiesti mõttetu asi.Ei ta taha käima minna ega ka väga hästi käia.Sobib hästi muuseumi jaoks.Puht sportlikust huvist võib üritada käima panna,aga hoiatan ette - see nõuab tohutut kannatust ja on näppudele väga valus (diiselmootori kompressioon on oluliselt suurem,kui piiritusemootoril,seega käib raskemini ringi ja kipub vastu näppe andma,kui käivitad).Ei oska ka öelda,kust tänapäeval eetrit saab,see ju narkootiline aine,ilmselt turustatakse kuidagi piiratult ja kontrolli all.Soe soovitus - pane ilusale puitalusele kapi peale,graveeritud silt juurde ja kõigil on rõõmu palju.Reaalseks tegevuseks hangi piiritusel töötav mootor - käivitub kergelt,töötab normaalselt ja kütus segatuna saadaval.Uuri enne ostmist,milleks see mootor kõlbab - kas raadiolend või ohilend ja mõtle välja lennuk mille otsa see mootor läheb,ja siis head pealehakkamist!

Posted: Tue Oct 31, 2006 21:58
by Fly
ok. tänud info eest

Posted: Tue Oct 31, 2006 23:07
by Kristjan
Ropka kogub neid mootoreid.
Tal kõige rohkem sarnaseid mootoreid Eestis 8)

K.

Posted: Tue Oct 31, 2006 23:32
by [J]
Sellega on lennutatud küll. Forseeritud kujul on mu rekord 15000 p/min. Forseerimine lõppes nii, et kolb oli nii õhukeseseinaliseks lihvitud, et lõi kolvilt töö ajal "katuse pealt". Originaalkolb oli vist üle viie grammi, mul 3,5 grammi.
Peale tunnist käimist on harilikult lootusetult loguks muutunud.
Kaasajal on mõtet tõesti sellistest eemale hoida.

Posted: Tue Oct 31, 2006 23:36
by lauri
Välismaalased võivad arvata, et küll on ikka hea mootor, et alates '59 tänase päevani toodavad ja kasutavad :wink:

Posted: Tue Jun 19, 2007 14:38
by Ropka
hei!

lugu selline, et äkki kellegil on käpp sees arstiteaduses

nimelt oleks vanale kütusele vaja eetrit lisada, kuna see on otsustanud läbi pudeli välja imbuda...muud komponendid on anum veel kinni pidanud.
no mingi 100 ml oleks täiesti piisav kogus.


sai siis viimaks ka tuttuue mootori seadistamise puki, vana hea vene roheline ;) kes on näinud see teab, aga kütus on krt ära hinganud.

ps. sai proovitud diiselmootorite stardiabi vurtsupudelit, eriti suurt paremaks küll ei läinud. peaks ka nagu eeter olema, ju siis lahja vms.

Posted: Thu Jun 21, 2007 13:07
by rallikas
Mina lasin sealt stardiabi pudelist vajaliku koguse väikesesse 50ml pudelisse ja kallasin kütusesse.

Posted: Fri Jun 22, 2007 10:43
by Kuno
Selle MK-17 lugu selline,et minu mäletamist mööda ei peagi need alati käima minema,isegi kui kõik tingimused on täidetud.Kas ta mõne popsu on siiski teinud?Muidugi pole teada ka see,mis seal diisli stardiabi pudelis sisaldub,kas see ikka päris eeter on,äkki on mingi segu.

Posted: Sat Jul 14, 2007 0:50
by Oehh
Minul on neid omal ajal kolm-neli tükki olnud.
Kõik käivitusid väga ilusti
Aga minuarust on nende mootorite nõrk koht hoopis väntvõll,
kui vähegi kompresiooniga üle piinad - murdub hooratas võlli
küljest ära. Kui teistel kompressioonmootoritel on ülepiinamisel
kuulda, et pöörded hakkavad langema ja keerad tagasi ja kõik OK.
Siis selle mootori puhul ei pruugi kõrv veel pöörete langemist
tabada ja puruks ta ongi.

Aga mul on värsket segu valmis segatud:
1/3 med. eeter
1/3 venemmalt hangitud petrool
1/3 med. riitsinus ehk kastoorõli

Minu KMD2,5 töötaks nagu ilusti selle seguga

Et kui on kahtlusi segu koha pealt siis mingi proovimise jagu segu raatsin ikka välja käia. Hetkel ei leia juurdesegamiseks petrooli ja nädala pärast tahan oma ohikaga lõuna-eestisse puhkusele minna.

Posted: Sun Aug 19, 2007 0:28
by askot
eetrit saab apteegist. paraku on retseptiravim. küsisin, et mis tavaliselt retsepti peale on siis kirjutatud. apteeker irvitas ja rääkis kenasti ära, et loputamiseks, desinfitseerimiseks, "taruvaigu lahustamiseks", vatever. perearsti käest saad muidu selle retsepti.

Posted: Sun Aug 19, 2007 0:36
by mart63
Ei usu et perearst sulle niisama eetrile retsepti kirjutab :lol:

Posted: Sun Aug 19, 2007 13:41
by ain0123
Kui mingi väga hea põhjuse leiad või kui sul juhuslikult on tuttav perearst siis palun aga. :D

Posted: Sun Aug 19, 2007 23:36
by askot
võibki küsida taruvaigu leotamiseks. võibolla aga ma ise rääkisin ausalt ära, et mk2,5 vaja käima panna, ning eetrit pole. võibolla isegi perearst kirjutas retsepti välja ning irvitades veel lisas, et vaata, et kedagi õhku ei lase. purk ootab seni ikka veel riiulis :) kastoorõli on õnneks ilma retseptita saadaval.

samas, mis asendaks petrooli? whitespirit?

Posted: Mon Aug 20, 2007 1:05
by mart63
Kindlasti mitte.

Posted: Wed Aug 22, 2007 11:30
by kurikoer
Minul õnnestus ühest väiksemast apteegist saada(nüüd vist juba suletud). Ütlesin apteekrile samuti otse, et lennuki mootorile vaja. Vastuseks sain, et siin käivad tihti inimesed diiselmootoritesse talveks eetrit ostmas(autodele siis). Sain ilma retseptita ilusti kätte. Võimalik, et mõnest väiksemast apteegist saab praegugi. Minu ost oli paar aastat tagasi.

Taavi