Page 1 of 1

Suur sula ja üleujutused.

Posted: Wed Apr 13, 2011 23:01
by chris
Hei, teeks algust selle aasta suure sula ja üleujutuste sarjaga.
On keegi midagi õhust kaadrisse saanud ?

Täna hommikune vaade Kasari jõele.
Teised pildid on blogis.
Üleujutus & kaks nädalat varem

Image

Kaks nädalat enne suurvett ehk täpsemini Märtsi viimasel päeval oli vaade sama koha pealt selline.

Image

Posted: Thu Apr 14, 2011 16:10
by [J]
Väga asjalikud võrdluspildid. Blogi pildid panevad kohe pikalt vaatama :!:

Just tuli mul postkasti Delfi "Rahva hääle uudiskiri" ja copy-paste sealt:

Samuti ootame pilte kevade algusest: üleujutustest ja kõigest muust kevadisest.

Soomaal viies aastaaeg

Posted: Fri Apr 15, 2011 9:15
by -Ilmar-
Hei!

Soomaal räägiti, et eile oli selle aasta kõrghetk, edasi läheb alla...

Läti luht:
Image
Image

Soomaa külastuskeskus:
Image

Keegi vette ei kukkunud, ükski kopter viga ei saanud.
laupäevaks lubati kanuumatkajate tulva Soomaale, kui kõik vette lähevad küll siis vesi jälle tõuseb natuke :P

Natuke lisapilte minu blogis: http://paranull.blogspot.com/

Parimat soovides,
-Ilmar-

Posted: Fri Apr 15, 2011 9:27
by ussimuna
Ilus, ilus. Endal on, nagu sellistel puhkudel ikka. Kui ilma pole, on aega kuhu iganes minna. Kui sellised kaunid ilmad - juhtub alati nii kiire olema, et jääb vägisi 24 tunnist päevas väheks :lol:

Posted: Mon Apr 18, 2011 13:01
by [J]
Minu poolt ka pildike eilsest Keila jõest enne juga:
Image

Posted: Thu Apr 21, 2011 12:05
by chris
Jutu jätkuks.
Nagu üks hea inimene soovitas, nii ka tegin. Käisin kaemas Kasari luhtasid ka Kloostri vaatlustorni juures.

Blogis kokku 27 pilti.


Image

See teine pilt siin aga oli nüüd ilmselt viimane mida mu kaamera tegi. 2 sekundit enne maandumist - vette. Kopteri aku sai liiga kuivaks. Olin just tõmbamas teda enda juurde kui 20m minust eemal aku andis järele ega olnud suuteline enam edasi lennutama ja lülitas hädamaandumis programmile. Mul oleks olnud vaja veel ainult 10 sekundit, et kopter enda juurde maandada. Ehk nagu ikka mis läheb üles, peab ka alla tulema.

Sai jooksuga põlvini vette tormatud. Kusjuures kopter töötas edasi. propellerid pritsisid vee piiril vett.


Image

Posted: Thu Apr 21, 2011 16:36
by ussimuna
Oi kurjam, siis küll si..sti :cry: Ainult kaamera, või midagi veel?

Posted: Thu Apr 21, 2011 17:19
by chris
ussimuna wrote:Oi kurjam, siis küll si..sti :cry: Ainult kaamera, või midagi veel?
Kopter on füüsiliselt vigastusteta, vesi pehmendas matsu, ja ka avarii programm oli sedasi seadistatud, et laskumine väga kivi moodi välja ei näeks, ehk kukkumine oli suht pehme... Kopter oli üleni vees ja töötas edasi :), vett pritsis igas ilmakaares. Elektroonika oli mul kõik mitme laki kihi alla peidetud...
Homme ilmselt on vihmasem ilm ja siis proovin voolu alla panna ja mõõta mida elektroonika teeb.
Kaamera aga oli märg nigu käsn, aku sai küll tagan ära aga ei suutnud optikat lahti teha, et selle seest vett välja saada, kui ka kuidagi ära kuivab ja isegi tööle hakkab siis on edasi küsimus kuidas optika puhtaks saab, sest vesi jätab ikkagi jälje.

Posted: Thu Apr 21, 2011 17:32
by ussimuna
Sellega meenus kohe http://www.vimeo.com/15099282

Posted: Thu Apr 21, 2011 21:52
by [J]
Mind tabas täna 2 häda. Suurem vesi oli juba ära voolanud ja unustasin peale ümberseadistusi piduriklappidele lüliti eraldamata. Kõrgete põõsaste ja elektriliinide vahele väikesele platsikesele sain maha alles kolmandal katsel normaalsest poole suurema maandumiskiirusega.
Keila linnast (kauguses) üks pildike kah:
Image

Posted: Fri Apr 22, 2011 14:40
by chris
ussimuna wrote:Sellega meenus kohe http://www.vimeo.com/15099282
See vidio tuleb kuidagi tuttav ette....
Selle oma vahe seikluse jätkuks või siis ehk amfiib mikrokopteri kiituseks, võin nüüd öelda, et kopter lendab. Kõik sensorid ja elektroonika toimib ja tehtud ka testlend. Kopter ei saanud ujutamise tagajärjel mingit viga.
Kaamera tuleb vaid uus hankida ja vanast kaameras ehk midagi muud kasulikku teha. Sel kaameral ei toimi sensor.

Vesi hakkab aga jõgedelt ja põldudelt taanudma. Vaatasin EMHI lehelt, et kui kolmapäeval Kloostri vaatetorni juures olin oli veetase juba meetri jagu langenud kõrgpunktist. Ei tea kus on see mõõtepunkt aga siiski ettekujutus aitab näha seda põllujärve, mis seal veetaseme kõrgpunktis võis olla.

[J], sul lennuk ikka ühes tükis maandus ???

Posted: Fri Apr 22, 2011 15:50
by [J]
chris wrote:Kaamera tuleb vaid uus hankida
Mõnel puhul ongi ju uus kaamera huvitavam! Ussimuna Sony NEC5 pilte ootan huviga, hiilisin ka mingi hetk selle poole.!
Et vesi kopterit ei rikkunud on küll väga hea uudis! Kas lakikihid olid juba "tehase omad"?
Minul jäi vigastusteta ja järgmised lennud tuli töötavate piduriklappidega probleemivabalt alla. Ainult aku laadimine täna ehmatas. 2200 akusse läks 2158 mAh! Madalal suure vee kohal oleksin võinud samuti hätta jääda kuigi planeerib päris hästi.
Panin võimsuse mahatõmbaja nüüd ESC-l kõrgema pinge peale.

Posted: Fri Apr 22, 2011 16:20
by ussimuna
[J] wrote: Ussimuna Sony NEC5 pilte ootan huviga, hiilisin ka mingi hetk selle poole.
Sry. see viibib veidi. Mul selle ämbliku oma tahtele allutamine võtab veel mõnijagu aega :wink: Ajaga on ka hetkel suht kitsas ..

Posted: Fri Apr 22, 2011 16:32
by Bluesmell
[J] wrote: Et vesi kopterit ei rikkunud on küll väga hea uudis!
Vähe teemast mööda aga mul oli hiljuti mitteplaneeritud järsk maandumine lennukiga kraavi pervele. Aku viskas pealt maha ja sulpsti kraavi põhja. Koukisin aku sealt välja mõeldes, et saan konnektori või midagi sealt küljest hiljem. Üllatus oli aga suur kui kodus panin otsad voltmeetri külge ja voolud olid kenasti sees. Natuke kaheldes panin aku peale täielikku kuivamist laadija külge ja ennäe imet - laadis kenasti täis ja balanseeris ära ka. Nüüd mitu lendu juba uppunud akuga seljataga... Ei tea kas kraavides jookseb tänapäeval selline vesi mis elektrit ei juhi (toiduõli ka ei juhi elektrit)

Posted: Fri Apr 22, 2011 16:37
by mart63
Mage vesi juhib halvasti. Pane oommeetri otsad klaasi, kus kraanivesi ja siis lisa vaikselt soola, vaata mis juhtub. :)

Posted: Fri Apr 22, 2011 18:44
by lauri
Vee kohal lennutades peaks pudel piiritusega kaasas olema. Kui huhtub halvim, saaks elektroonika piiritusega kohe üle valada - viib vee eemale ja aurustub mõne hetkega. Ja ka pudel WD40 kah, mis tõkestab edukalt oksüdeerumist.

Posted: Sat Apr 23, 2011 2:14
by priitom
Mul lendas täna hõljuk uperkuuti - põhi ülespoole, kabiiniosa koos elektroonikaga vee alla. Õnneks oli vesi madal, umbes pool meetrit, ja käisin paljajalu kiirelt järel. Toas tõstsin kogu elektroonika fööni ette kuivama. Aku töötas pärast seda ilusti, nüüd laadisin täis - kõik tundub OK.

Samuti tegin uue katsetuse kogu süsteemile ja kõik töötab nagu enne. Alguses üks mootor natuke turtsus, aga pärast mõningast käiamist kadus ka see nähtus. Servo oli samuti omadega sassis, sest oli pooleldi vett täis. Sai lahti võetud ja pärast kuivatamist oli samuti OK.

Kas nüüd on oodata suuremat sorti oksüdeerumist? :? Mida teha annab? Vesi, kust läbi käis, oli sogane vihmavesi mingis "betoonvannis."

Veest käisid läbi:
- 2 kiirusregu (üks auto oma)
- vastuvõtja
- brushed mootorid
- servo
- LiPo aku

Posted: Sat Apr 23, 2011 7:13
by ussimuna

Posted: Sat Apr 23, 2011 22:18
by [J]
Emajõest kirjutatakse palju ja makrofotosid on kohati samuti. Ometi saab ka kvaliteetset suure plaani pilti näha ( http://rahvahaal.delfi.ee/news/uudised/ ... 1&l=fplead ) :!:
Põhja-Eestis on paraku vesi juba teemavälises kohas:
Image

Posted: Sun Apr 24, 2011 9:52
by Bluesmell

Posted: Sun Apr 24, 2011 10:14
by ussimuna
Jajah, keski andis mind siia kah ülesse, kugi jutust võiks järeldada, nagu oleks ma seda ise teinud :? http://www.tartupostimees.ee/?id=423749