Page 1 of 1
Tee ise aurupaat
Posted: Fri Apr 15, 2011 7:39
by felch
Posted: Fri Apr 15, 2011 10:53
by imm
mäletan kunagi enam vähem analoogset lahendust, kuid spiraali keeratud vasktoru asemel oli sigari karp ,see silindri kujuline kuhu üks jäme sigarijunn sisse mahub. see toru tuli kinnitada kahe traadi abil paadi külge pikki paati, küünal alla ,auk silindri tagumisse otsa ülemisse serva, pool silindrit vett täis ,tuli alla ja anna valu
sellisel paadil ilmselt "kütet" pikema sõidu tarvis, ilmselt käivitusaeg "mootoril" ka pikem.
Huvitav ,kui selline kiirpaat hoo sisse saab, kas siis kustutab küünla ära
Posted: Mon Apr 18, 2011 18:51
by karvik
sigarituubi oma töötas vähe teisiti
seal oli oliline, et tekis auru juga mis paati edasi puhus ja kui vesi otsas siis oli ka sõit läbi.
sellel paadil on veevaru niisuur kui on sul veekogu milles ta sõidab ja tõuke juga tekib veeall mitte veepeal.
olen mõniaeg tagas ühe valmis teinud ja sõidab nagu tal oleks koguaeg külm, ehk siis väriseb koguaeg aga sõidab üllatavalt kiiresti. sõidukiirus sõltus mootori kujust, küttekehast jne.
Posted: Tue Apr 19, 2011 15:51
by imm
kas ta siis ise imeb vett sinna torusse?
minul tekkis mulje, et see paat liigub niikaua, kui torus olev vesi on ära auranud. Kirjutab ju füüsika.ee lehelgi, et paat liigub umbes 20 sekundit...
Posted: Wed Apr 20, 2011 22:23
by karvik
fyysika.ee lehel on see asi, et paat peaks hakkama liikuma mõnekümne sekundi pärast ja seda, et ta ainult 20 sek liigub ma ei leia.
minu paat põksus ikka niikaua kuni kütust jätkus. kütuseks oli õliga immutatud kalts ja paadiks oli kilukarp mille põhja oli õli alati hea juurde valada.
tal tekkis seal torus kuidagi seline protses, et kui ta lükkas vett välja, siis ilmselt auru jahtumise tõttu leegist eemal olevas toru osas auru jahtumisel maht vähenes ja tõmmati vett sisse tagasi.
minuoma kippus ka aegajalt aevastama, aga see oli ilmselt tingitud sellest, et mul olid toruotsad väga veepiiril.