Page 1 of 2
Tutikas röstitud LiPo
Posted: Mon Apr 18, 2011 19:02
by chris
Hei
Ostsin täna väikse uue LiPo Robbe 1000mAh 3 purgiga, mida tahtsin video saatja taha panna.
Panin kontakti külge ja laadima
Laadia ütles selle peale, et contact error ja hakkas piibitama
LiPo checker oli pime ja voltmeeter ei mõõda mitte mingit muud pinget juhtmetel ega ka balanceri juhtme klemmidel vahel kui 0V.
Toast.... poodi tagasi, või on mingi meetod veel varnast mida teha ?
Posted: Mon Apr 18, 2011 19:12
by lauri
Kunagi elustasin mingid üpris nulli lähedale kukkunud LiPod ära. Tegu oli hiinlastega, mida polnud kuskile tagasi saata ega viia. Eriti tegijat akut neist ei tulnud (pidid olema 1000mAh vastuvõtja omad). Ei mäletagi mis neist lõpuks sai - vist ei saanud midagi tarka!
Tark tegu oleks sellega ettevaatlik olla ja poodi tagastada.
Kui aku on 0-ni tühjenenud, on temas toimunud keemilised protsessid, mis tema ära rikuvad. Mahtuvus väheneb ja võib tekkida sisemine lühis. Kui sellist akut laadima hakkad, siis ei pruugi hästi lõppeda.
Posted: Mon Apr 18, 2011 19:35
by chris
Selge, tänud Lauri
Posted: Sun May 08, 2011 12:58
by wermecher
Mul on umbes täpselt praegu sama imelik juhtum. Nimelt minu mäletamist mööda viimati käisin lendamas ja lasin akud sinna piiri peale, et akutester hakkas õhus kisama, siis sai ka kohe lennuk alla toodud kuna veel on vürtsu akus küll. Panin pärast akud laadima ja nagu kombeks kohvrisse kenasti uut lendu ootama. Eile võtsin aku välja ja ühendasin ära, ei kippu ega kõppu. Panin testrile sappa ning näitab mulle 0V
Lipo Tester näitab, et 2celli on rohelised ja üks on täiesti kustunud, ei roheline ega punane.
Keegi tore inimene selgitage ära kuidas selline asi juhtuda sai ? Laadisin nagu alati balanseerijaga. Muidugi peale laadimist ma kohe ei vaadanud ka seisu, seega sai kohe laadija toide seinast ära võetud ja aku kohvrisse visatud.
Akuks on Turnigy 3S 20C 2200mAh, laadinud alati 2.2A ja 3S + balanseerimis režiim. Lennanud/laadinud max paarkümmend korda.
Mida selle akuga teha või kuhu viia?
Posted: Sun May 08, 2011 16:27
by qdwin
2 võimalust. Kas on üks purk surnud või juhe lahti. Mõlemad võimalused on hobbykingi akudega üle elatud.
Ühel juhul andis mitte eriti intensiivse ja vähese kasutamise tagajärjel üks purk otsad - purgi pinge vajuski nullilähedaseks. Teisel juhul oli lipo sees oleva trükiplaadi rada lahti ja juhe tuli koos tükikese trükiplaadiga akust välja.
Posted: Sun May 08, 2011 17:33
by wermecher
qdwin wrote:2 võimalust. Kas on üks purk surnud või juhe lahti. Mõlemad võimalused on hobbykingi akudega üle elatud.
Ühel juhul andis mitte eriti intensiivse ja vähese kasutamise tagajärjel üks purk otsad - purgi pinge vajuski nullilähedaseks. Teisel juhul oli lipo sees oleva trükiplaadi rada lahti ja juhe tuli koos tükikese trükiplaadiga akust välja.
Ühesõnaga pole sellise akuga enam midagi peale hakata ja targem oleks mitte enam nokkida? Teades, et lipod on suhteliselt ohtlikud akud, siis ilmselt ei hakkaks teda lahti kangutama, et probleemile jälile saada. Igatahes naljakas, et niimoodi lihtsalt "otsad andis".
Posted: Sun May 08, 2011 18:14
by Riff
Hei,
Aku saab lahti võtta ja eemaldada ühe elemendi, kuid seda peab tegema väga ettevaatlikult.
Osad on sarnaselt läbi elanud akusi elustanud ja on pinge sisse saanud, kuid kas sa julged sellise akuga lennata?
Äärmisel juhul eemalda rikkis element ja saad 2s aku.
T.
Raimo
Posted: Mon May 09, 2011 12:25
by Oehh
No kui ainult ühe purgi juhe lahti siis võib ju küll vabalt uuesti kokku ühendada ja pole häda midagi.
Muidugi kui purk ise surnud siis tõesti 2-purgiseks ühendada.
Posted: Mon May 09, 2011 13:28
by wermecher
Sain enda aku korda, viga oli lihtne. Nimelt trükiplaadi peal olev jooterada oli katkenud, kohe kenasti ja see sai uuesti tinaga üle tõmmatud. Kuna nad jadamisi ühendatud, siis ka see konkreetne 0V näit otsadel. Oleks pidanud juba enne aku lahti kakkumist taipama, et kusagil on ühendus lihtsalt katkenud. Igatahes see aku peaks veel kenasti ja kaua toimetama. Hea muidugi, et viga tuli päevavalgele niisama toas katsetades, mitte õhus olles.
Katkenud rada
Üle joodetud
Peaaegu nagu uus
Posted: Mon May 09, 2011 13:47
by Riff
siis läks sul hästi.
Elfast saad tellida termokahanevat rüüzi, kahaneb 100 kraadi lähedal ja on sama kerge nagu originaal rüüz.
Posted: Mon May 09, 2011 14:21
by wermecher
Riff wrote:siis läks sul hästi.
Elfast saad tellida termokahanevat rüüzi, kahaneb 100 kraadi lähedal ja on sama kerge nagu originaal rüüz.
Hetkel panin vana kesta sisse tagasi ja teipi peale, kui kardinaalselt lendu ei mõjuta, siis on tip-top.
Posted: Mon May 09, 2011 21:28
by imm
huvitav ,millega saab kokku lipo akul elementide vahelised klemmid? Tunduvad olema nagu alumiinium
Posted: Mon May 09, 2011 22:00
by qdwin
Ei ole. Neid klemme olen ma lahti saanud ainult tavalise tina abil sulatades. Tavalise tina abil on kontaktpind suurem ja sellevõrra ka lootus klemmi tina sulatada suurem. Niisama 100w jootekolviga neid eriti lahti ei saa. Samas oli mul kunagi ühe aku üks purk mida ei võtnud ei ussi ega püssirohi. Teisi sama aku purke sain ilusti lahti joota.
Posted: Mon May 09, 2011 23:25
by MihkelP
Akuklemmide jootmisel kasutatakse üldjuhul kõrgema sulamistemperatuuriga tina. Lahtijootmiseks tuleb tavalist jootetina lisada jootekohale parasjagu nii palju, et mõlemad joodetavad kontaktid saaksid hea termokontakti jootekolviga. Kolvi ots peab olema võimalikult suure pinnaga. Peene otsaga kolb ei pruugi vajalikku temperatuuri üle kanda kuna ka jootekoha suur pind jahutab kolbi. Ise kasutan selleks tööks ainult 50W Welleri kolbi 5mm laia otsikuga, mis reguleeritud +425C temperatuurile ja siiani on kõik mudeliakud joodetud saanud. Aku klemme ei tohi ka liiga kaua "küpsetada". Kui 5 kuni 10 sekundi jooksul tina sulama ei hakka, siis tuleb lasta akul natuke jahtuda ja proovida mõne aja pärast uuesti ja kui ikka ei õnnestu, tasub ägedam kolb või otsik otsida.
Posted: Mon May 09, 2011 23:55
by Riff
Enda kogemus aku klemmidega on 450 - 500 kraadi, alla selle pidi kole pikalt kuumutama ning tekkis oht elemendi küpsetamisega.
Sai 3tk 4s akut ümber tehtud 3s akudeks. Tahtsin 4s akud panna 450 kopterile, kuid akud olid liiga rasked.
Klemmidele on külge valtsitud joodetav osa, sellest taga pool on mitte joodetav pind, seega ettevaatust painutamisega!
Enda kogemus on Turnigy 2200mAh 40c akudega.
Posted: Tue May 10, 2011 10:34
by lauri
Riff wrote:Klemmidele on külge valtsitud joodetav osa, sellest taga pool on mitte joodetav pind, seega ettevaatust painutamisega!
Enda kogemus on Turnigy 2200mAh 40c akudega.
Kas mitte pole nii, et väiksematel akudel (väiksemad voolud) on jah külge valtsitud joodetav osa, kuid suurematel (suuremad voolud) akudel on ikkagi aku seest tulev klemm otse kuskile külge joodetud?!
Posted: Tue May 10, 2011 11:17
by imm
minu akudel on kokku valtsitud aku elemendi klemmid omavahel ,sinna mingi väga väike joodetav pind balanceri otsa jaoks ja jootmisele ei taha alluda need klemmid kuidagi:?
ilmselt prügikasti kaup. ainuke variant on üks purk minema, jääb järele kahe purgiga aku
Posted: Tue May 10, 2011 12:54
by Oehh
No kui purk ise ikka elus on siis jootmise/kokkuühendamise pärast küll purki ära visata ei tasu
Võib-olla keegi vilunum kolvijünger aitab asja siiski kokku joota või ...?
...mis mõõduga ja mahtuvusega see purk on ? Äkki sobiks mõnele HLG või sarnasele mis ühe purgi pealt töötab.
Posted: Tue May 10, 2011 13:43
by chris
imm wrote:minu akudel on kokku valtsitud aku elemendi klemmid omavahel ,sinna mingi väga väike joodetav pind balanceri otsa jaoks ja jootmisele ei taha alluda need klemmid kuidagi:?
ilmselt prügikasti kaup. ainuke variant on üks purk minema, jääb järele kahe purgiga aku
Jootmist peaks aitama parandada puhastamine ja mõne fluxi või säärase kasutamine... elektroonikas kasutatav peenike tina traat peaks fluxi sisaldama mis parandab joodetavust.
Võibolla aitab lisa traadijupi tinutamine katkise koha peale, või klemmi lahti tehemine, uuesti jootmine.
Posted: Tue May 10, 2011 14:00
by mart63
Lipo aku klemmid on alumiiniumist, sellep joota ei saagi.
Posted: Tue May 10, 2011 14:18
by chris
mart63 wrote:Lipo aku klemmid on alumiiniumist, sellep joota ei saagi.
Oihhh
selge
Posted: Tue May 10, 2011 14:23
by lauri
Saab vast ikka, lihtsalt peab õige "jooteabiline" olema
näiteks -
http://www.cheapbatterypacks.com/produc ... ering.aspx
Posted: Tue May 10, 2011 14:28
by mart63
Muidugi. Tavaliste võtetega ei saa.
Posted: Tue May 10, 2011 14:41
by Riff
odavam on vast uus aku tellida hiinamaalt. Kõik need eri jootmise vahendid on üldjuhul üsna kõrge hinnaga.
Posted: Tue May 10, 2011 15:14
by imm
aga äkki kellegil kapi otsas ootab uut omanikku mõni 2200-2700 Mah 3 purgiga väga vähe kasutatud või uus aku, mille hind ei ole üle mõistuse?
53800929
Imre
Posted: Tue May 10, 2011 15:17
by [J]
Olen alumiiniumist akuklemme jootnud korduvalt ja siiani pole need alt vedanud. Siiski nii vähe ja juhuslike vahenditega, et head räbustit pakkuda ei oska ja teistele teha ei riski.
Suurte voolude korral võib näiteks akupoodi "Renovaar" pöörduda ja nad laseval alumiiniumi külge punktkeevitusega normaalselt joodetavad klemmid.
Posted: Tue May 10, 2011 17:49
by Oehh
Alumiiniumi jootmiseks pidi olema abiliseks õli
Näiteks puhas mootoriõli.
Alumiinium on väga aktiivne osüdeerima kui kolviga kuuma saab.
Seega õli kiht hoiab õhuhapniku eemale ja pind ei jõua oksüdeeruda enne kui sula tina peale voolab.
Muidugi on alum. jootmisel tülikas ka see, et ta juhib liiga hästi soojust,
mistõttu on teda raske ka lokaalselt kuumutada.
Renovari punktkeevitus on muidugi ka hea mõte aga kas seda
alumiiniumi ja raua kokkuühendamiseks ka kasutatakse - ei tea.
Posted: Tue May 10, 2011 21:18
by Ropka
siis kui veel lumi maas oli, öeldi Renovaarist, et nemad enam tööriistade akusid ei "uuenda", sai sama targalt tagasi pöördutud.
Leti taga tundusid ka kõik uued näod olema...kas kellegil on värskemaid uudiseid?
Posted: Tue May 10, 2011 22:26
by lauri
Umbes aasta tagasi oli leti taga paras tobuke... ei saanud eriti millestki aru, veel vähem oskas midagi tarka öelda
Teine mees oli vist vanem olija, oskas vähemalt küsimustele "ei" vastata. Rohkem pole seal käinud.
Posted: Wed May 11, 2011 10:18
by [J]
Käisin tõesti Renovaaris viimati hästi ammu. Kodulehe järgi justkui nii suuri muudatusi ei oodanud!
Lipodel on üks elektrood ikka alumiiniumist ja sinna pannakse tehases alati kontaktkeevitusega joodetav plaadike peale või kontaktkeevitusega elemendid omavahel kokku.
Huvitav, kas Eestis tõesti sellise töö võimelist firmat siis polegi?