Page 1 of 1
Mitu A ESC ?
Posted: Wed May 04, 2011 11:17
by [J]
MOSFET-id on IRF7832Z ja 3x12 tk, radiaatoriks 20 cm2 1,5 mm paksust alumiiniumisulamit kehva jahutusega (rüüs peal, nagu tavaliselt).
Sagedus 12 kHz, pinge 20V.
Kui mootor töötab korraga 10-20 sekundit maksimaalselt (F5J), mitme AMPRISEKS võiks sellist regut pidada?
Kestale kirjutatud numbreid ei suuda ma tõsiselt võtta.
Posted: Wed May 04, 2011 12:47
by lauri
MOSFET specist:
PD @TA = 25°C Power Dissipation 2.5 W
PD @TA = 70°C Power Dissipation 1.6 W
Võtame siis keskmise 2W per FET > 3*12*2W = 72W Power Dissipation
Kui regu kasuteguriks 90% võtta, siis teeb see hinnanguliselt 720W võimsust, mida regu suudab akust tarbida, et mootorit ringi ajada ja ennast kuumaks kütta, ilma üle kuumenemata.
720W/20V =
36A Äkki saab nii arvutada? Regu üldist kasutegurit võib-olla ei saa ühe feti kasuteguriks võtta, aga loodan, et kuidagi summeerides ja tuleb sama asi välja
Reaalses elus vast siiski rohkem. Tõenäoliselt aitab, kui regu fettidele suht-koht massiivne radikas külge pookida, et need üle ei kuumeneks. Ventikast tõenäoliselt kasu poleks, ei jõua selle 10-20 sekundiga soojusenergia FET > radikas > õhk liigutada! Pole varem seda pidi mõtelda üritanud, kuid ehk nii saab ka asja hinnata... Vaielge mu loogikale vastu!
Posted: Wed May 04, 2011 15:41
by Riff
Peaks felch -ga diskuteerima, ta jagab elektroonika ja elektri teemat paremini.
Posted: Wed May 04, 2011 16:06
by AndresO
Lauri arvutustes on FET-idel eralduv soojus(võimsus), mis viibki kasuteguri alla. Kui kasutegur on 90%, siis 10% on eralduv soojus (72 W).
Kui kasutegur oleks 80%, siis akust tarbitav võimsus oleks 72/0,2=360W
Posted: Wed May 04, 2011 16:08
by lauri
No ma mõtisklesin nö teisest otsast asja. Ehk kui maksimaalne eralduv soojaks muutuv võimsus on 72W (Power Dissipation) ja kasutegur enamvähem 90%, siis siit saadki välja arvutada, palju 100% on
72(W) = 10%
x(W) = 100%
-------------
x(W) = (100% * 72W) / 10% = 720W
A arvutamine arvutamiseks... keegi võiks mu mõttekäigu ümber lükata. Tegin räige lihtsustuse ja päris nii arvutada vast ei saa
On ju ammu teada, et kui regu pinge tõttu maha ei põle, siis põleb ta ülekuumenemise tõttu maha. Kui kumbagi ei juhtu, on kõik ok. Tõelise piiri teadasaamiseks tuleks üks regu maha põletada, siis koefitsendiga korrutada ja ongi tõde teada.
Posted: Wed May 04, 2011 16:19
by Riff
Ei lugenud piisavalt selgelt alguses. Nüüd tundub igati loogiline.
"Faaside" vahelist jaotust peaks saama ka kalkuda. Samaaegselt töötavad 1 või 2 faasi, peaks olema 2.
Ehk samaaegselt töötavad alati 2 mähist (mähise paari) kolmest, seega antud võimsus jaguneb kehele mähisele 360W (kui 0n 90% kasutegur, 10% soojusele)
Sagedus ei tohiks siin eriti rolli mängida, kui (MOS)FET-d on piisavalt kiired ning ei jää jalgu.
Posted: Wed May 04, 2011 16:58
by mart63
Kustkohast see 90% tuleb? Kas ei tuleks vaadata (avatud) feti takistust pigem? Saaks täpselt leida mitu vatti sooja, mitme voldi juures, eraldub.
Nominaaltakistus 1.2 ohmi, max 1.9 ohmi.
Posted: Wed May 04, 2011 17:04
by Riff
kas sealt see sama 2,5...1,6W ei peaks lõpuks välja tulema mitte? 90% on võetud tõenäoliselt kogemuslikult, see % võib muidugi ka madalam olla.
Posted: Mon May 09, 2011 10:47
by [J]
Hetkel mu F5J üleminek poolelt võimsuselt peaaegu täisvõimsusele lõppenud. Lühiajaliselt ei jõa ükski komponent kriitiliselt kuumeneda. ESC jäi koguni 30C peale, mootorilegi jäi hulga varu (roheline diagrammil).
![Image](http://gallery.pistik.com/albums/album27/95_G.jpg)
Uue ESC külgejootmisest esialgu pääsesin.