Servode asetus aerobaatika lennukitel

Ehitusnipid, materjalid, joonised, konstruktsioon...
Post Reply
nuudel
Posts: 391
Joined: Sat Apr 02, 2011 14:30
Location: TLL/DUB

Servode asetus aerobaatika lennukitel

Post by nuudel »

Tere,

kuskilt jäi silma, et seda tüüpi lennukitel asetatakse servod vahel väga l2hedale tyyridele. Foorumis oli paars6na aga ei leia enam seda. Seega küsimus - miks on hea või halb kui servod asetada võimaliklt lähedale tiibadele ja hoovad võimalikult lühikesed saaksid? Pikem ja tervamam käik?
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: Servode asetus aerobaatika lennukitel

Post by cuprum »

Nu rusikareegel on see, et mida pikem ja keerulisem link, seda rohkem ronib sinna lõtku sisse.

Teine asi servode asukoha valikul on aga kindlasti raskuskese. Varras/traat on tunduvalt kergem, kui jaksukas servo.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Eks kõik sõltub mudelist. Paljudel on tõepoolest näiteks kõrgustüüri servod sabas, mõlema kõrgustüüri poole jaoks oma, lühikese söevardaga ühendatud tüüri külge. Pöördetüüri servo(d) on tavaliselt ees ja ühenduvad pöördetüüriga pingutatud trossidega. Lahendusi on erinevaid...

Soovitan vaadata F3A pilte... alusta näiteks www.f3a.fi
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

servode paigutamisel tuleb tihti arvestada just raskuskeskmega - kui väikesele mudelile sabasse 3 servot panna,siis ei ole lootustki raskuskeset paika saada.Üsna tihti ei ole väiksemal mudelil sabas piisavalt ruumi servo(de) paigaldamiseks.Tegelikult on juhtmeid sabasse ja tiibade juurde lihtsam vedada,kui teha mingisuguseid pikki kavalaid linke,seega eelistada tuleks servo paigaldamist võimalikult tüüri lähedale.Erandiks võib lugeda bensiinimootori,või üldse sisepõlemismootori gaasiservot - see on mõistlik mootorist kaugemale paigutada - elu on näidanud,et kestavad kauem ja ei üllata ootamatu ülesütlemisega - seal kaugem paigaldus vähendab vibratsiooni kahjulikku mõju.
nuudel
Posts: 391
Joined: Sat Apr 02, 2011 14:30
Location: TLL/DUB

Post by nuudel »

No jah ega ma ka muud selgitust ei osanud välja mõelda enda jaoks nagu kuno selgitas. Kokkuvõtvalt pane kuhu tahad ja tee kuidas tahad aga peaasi, et toimiks ning kestaks.
Post Reply