Page 1 of 1

tere

Posted: Thu May 26, 2011 22:24
by murakas125
olen kopterites algaja kuid sai omandatud vana kooli kopter moskito basic olen ta kokku lapinud aga temaga pole lennanud saatjaks on turnigy rf9x v2 abi oleks vaja kahe seadme sidumisega probleem selles kas mooto peaks olema pooleldi gaas peal ja siis sõrmus tõusma-või langema :?:

Posted: Fri May 27, 2011 10:05
by Kpe
Ole hea ja proovi uuesti. Ei saanud muhvigi aru. Mis sõrmus Sul seal on?

Posted: Fri May 27, 2011 10:44
by Riff
sõrmus = swashplate = kallutusmehanism?
http://en.wikipedia.org/wiki/Swashplate_(helicopter)

Posted: Fri May 27, 2011 21:55
by murakas125
kallutus mehanism üks servo kallutab ette-taha teine vasakule-paremale aga kolmas servo tõstab kogu kupatust üles alla null punktis peavad labad olema 5%+ nullist üles on 10+ nullist alla 4- aga kuidas taltada mootoriga kas poole võimsusega null asendis ja see järel täis pöörded +10

Posted: Fri May 27, 2011 22:38
by felch
Millisel kopteril tõstab üks servo kogu swash`'i? Pole juhtunud kuulma. Tavaliselt teevad seda kõik servod koos. Kaks või kolm sõltuvalt swash'i tüübist. Milline swash sul on 90 kraadi või 120 kraadi? Kui 3 servot siis vist 120 kraadi (selliste nurkade tagant on swashile kinnitatud lingid servodeni).

Ja - kui see just elustiili vastu ei käi - kirjavahemärgid pole leiutatud koolilaste kiusamiseks vaid teevad teksti loetavamaks. Sinu postitust lugesin päris mitu korda enne kui miskit kohale jõudis. Kas ka õigesti, pole veel teada...

Posted: Fri May 27, 2011 23:10
by trebla
Mingitel vanadel süsteemidel oligi nii, et üks servo sikutas kangi mille peal siis kogu swash tõusis või laskus. Mehaaniline miksimine, Morley süsteem vist ja veel mingeid erisusi.

Posted: Fri May 27, 2011 23:19
by felch
trebla wrote:Mingitel vanadel süsteemidel oligi nii, et üks servo sikutas kangi mille peal siis kogu swash tõusis või laskus. Mehaaniline miksimine, Morley süsteem vist ja veel mingeid erisusi.
Selge, sain targemaks, seda ei teadnud. Tänud info eest!

Posted: Fri May 27, 2011 23:21
by Trex
Raptorid ka mehaanilise mixiga :D

Posted: Sat May 28, 2011 0:31
by Kpe
Soe soovitus kõigile algajatele - lugege kõigepealt Kopteri Aabitsat. Seejärel tutvuge ostetud kopteri manuaaliga. Ja enne kui siit edasi lähete, siis küsige täiendavat infot foorumi kaudu kogemustega pilootide käest.
Ja muide.... mehhaaniline mixing ei ole "mingi vana süsteem".

Posted: Sat May 28, 2011 10:56
by trebla
Pagan, solvasin nüüd tahtmatult raptori mehi :oops:
Ütleme siis, et vanem ja auväärsem :)

Posted: Sun Jul 31, 2011 15:13
by Levito
Kpe vabanda ei saa nüüd hästi aru mis plõksid, teema pealkiri on algajatele helikopteritest, kust kohast siis veel küsida. Võib-olla paned sulgudesse algajatele profidele. Kuidagi nukker on midagi küsida kui vastu hambaid antakse kohe.

Posted: Sun Jul 31, 2011 22:41
by titan
Enne praktikat võiks ikka teooriat vähe teada küll ja selleks on siin foorumis materjali palju, kus mõisted kõik lahti seletatud :wink:
Nagu galeriist piltidelt näed siis päris plõksivate poisikestega siin tegu ka pole.
Ints on siia korraliku aabitsa ülesse laadinud, kust kõik alustanud oleme.
Kui huvi, siis targem mõni lennuvahend muretseda ja tema ehitus aabitsa ja manuaaliga kodus nii selgeks teha, kui võimalik ja siis kindlasti lennuplatsile tegelikkusega tutvust tegema, nagu soovitatud. Seal on lahkeid taate palju, kes su lennuvahendi õhku aitavad.
Aga kodutöö tuleks tiba ennem ikka ise ära teha.
Või siis üritusele tulla ja lennuvahendeid ning nende konstruktsiooni uurida enne kui omale midagi soetama hakata, siis on kindel, et millegiga omepead puussse ei pane.
Lihtne on ise otsimisega vaeva mitte näha ja siia oma küsimused korduvate teemadena ülesse lüüa. Algajale pole siin puudu mitte millestki. Mudelism vajab kannatust ja püsivust.
Paraku on elu näidanud, et kärsitute meeste tee on mudelismis ka lühikeseks jäänud.

Posted: Sun Jul 31, 2011 22:57
by Levito
Näed Titan kui lihtne, on asi selgeks teha. Aabitsa töed on selged ja ka manuaalid läbi loetud, heli ka peaaegu koos. Aga kui sa seda teemat algusest loed siis mis siin nagu aabitsasse ja manuaali puutub. Inimene sai kuskilt kopteri nagu kirjutab vana ja siis nähvatakse. Loe algusest lõpuni teema läbi. Kas see on norm. Olen muidu rahulik inimene aga mingi viisakus võiks olla. Ma ei hakka siin ära tooma sõnumeid mis privasse saadeti Kpe poolt.

Posted: Mon Aug 01, 2011 0:05
by Kpe
Ja miks sa siis seda ei tee? Ise ma ei tahtnud lihtsalt OT minna ja foorumit risustada. Seda tehakse siin niigi.

Kui keegi ennast siin puudutatuna peaks tundma´, siis ainult "murakas125". Aga tema poolt ei ole küll mingeid kaebusi tulnud. Teema arenes ilusti mööda loogilist rada ja loodetavasti on abivajaja ka abi saanud kuigi probleemi kirjeldus oli veidi segane ja vigane.

Posted: Mon Aug 01, 2011 0:27
by Levito
Näed isegi Sina oskad normaalselt suhelda, kui tahad. Aga seleta ära miks Mina ei või komeenteerida ja oma arvamust välja õelda ilma ,et sa privas kallale tormad. Või on siin kombeks, et kui on lennutunnid käes siis võib arvamust avaldada.

Posted: Mon Aug 01, 2011 0:37
by Kpe
No ma arvan, et siin alateemas arutatakse ainult seda, et : "kas kahe seadme sidumisega probleem selles kas mooto peaks olema pooleldi gaas peal ja siis sõrmus tõusma-või langema ".

Posted: Mon Aug 01, 2011 0:49
by Levito
Kas sinu vastustest oli abi, või olid need teemakohased. Risustasid teemat nagu minagi ja ütlesid oma arvamuse. Vabandan muidugi, et sekkusin aga kõrvalt vaadates jäi nagu halb mulje. Loodan, et oled muidu normaalne inimene nagu sul ka sõbrad on kirjutanud. Aga paluks natuke viisakust algajate suhtes järku mõnest saab ka kunagi prof nagu Sina.
Ma arvan, et kui Sa vastu pole paneks teema lukku!

Posted: Mon Aug 01, 2011 8:48
by titan
Levito wrote:Näed isegi Sina oskad normaalselt suhelda, kui tahad. Aga seleta ära miks Mina ei või komeenteerida ja oma arvamust välja õelda ilma ,et sa privas kallale tormad. Või on siin kombeks, et kui on lennutunnid käes siis võib arvamust avaldada.
Paraku on siin nähtud igasugust rahvast, kes arvavab, et siin oma sõnaosavust ajaviiteks proovida ja lihvida võib!
Enamus siin foorumis, kellel on 50 postitust ja enam, tunnevad kõik teinetest näo ja ka pärisnime järgi. :wink: läbi ühiste lennupäevade, erinevate ürituste jne.
Sa pole veel 10-t postitust täis saanud, kui suht julgelt ja avalikult esinema kipud, tundmata isikuid ja valdamata teemat!
Viisakas oleks ikka ennem sisse elada ja siis arvustama hakata :wink:
Loodame, et lepite ära ja elame sõbralikult edasi!

PS: Teemaalgataja küsimusest pole meist keegi siiani õieti aru saanud, kuna puuduvad korrektsed tehnilised nimetused ja väljendid...see oleks juba iga algaja kodutöö, et end arusaadavalt väljendada.

Posted: Mon Aug 01, 2011 13:09
by mart63
Küsija suu pihta ei lööda.
Postituste arv ei ole mingi määraja siinkohal, ufo'l varsti 200 koos, aga mõistlikku juttu..
Kui asjalikku infi anda pole / ei viitsi siis teinekord mõistlik üldse kommenteerimata jätta ja lasta kellelgi kannatlikumal seletada. Eriti veel, kui tegu spetsiaalselt algajatele mõeldud alafoorumiga.
Mudelistid peaks ikka kokku hoidma, meid niigi vähe. :)

Posted: Mon Aug 01, 2011 18:00
by Riff
murakas125 sind vist huvitab mootori pöörete kõver (throttle curve) vs laba nurgad?

Siin on nüüd natuke keeruline, kuna ei tea, milline su kopter on, st milline suurusklass. Näidis väärtuste kohta saab infot kasvõi Align kopterite manuaalist või mõne muu kopteri tootja manuaalist.

Keeruline on aidata, kui küsimusest on raske aru saada.