Page 1 of 2
Kindlustusest ikka ja jälle
Posted: Thu Jun 16, 2011 14:51
by chris
Hei rebin ikka üles selle teema.
Eesti kindlustused kipuvad pikalt saatma ja mänguasju ei taha kindlustada.
Soomes on aga mudellennundusege tegelevatele kindlustus lausa kohustuslik ning tuleb ilmselt kaasa mõne klubi liikmelisusega.
Kas keegi siin teab sellest soome süsteemist enam ? Kas oleks leida viiteid, dokumente, või kasvõi toda kindlustuse liiki ära defineerida mis Soomes kasutusel?
Tahaks meelsasti võtta sellest kinni ja siis konkreetsete näidetega kindustusega edasi rääkida.
Põhimõttelislet mida oleks ju vaja ja väga vaja
- vastutus kindlustus, juhul kui juhtubki midagi ja kukub kellelegi lennumasin pähe, või mõne auto või muu vara peale ja tekitatakse sellega kellelegi varalist või füüsilist kahju.
- Lennuaparaadi kindlustus, juhuks kui alla kukub, oleks mingi võimalus saada kompensatsiooni
Olulisema poolena näen aga teisele tekitatud kahju käsitlemise ja vastutuse.
Et hakkaks seda teema rebima edasi.... Võtaks Soome näite, paneks selle kirja ja siis räägiks selle näite järgi edasi kindlustustega.
Neile klubidele mis siin toimetavad oleks aga see küsimus, et kas on olemas statistikat või kas klubid on pidanud mingit registrit juhtunud õnnetuste kohta, millest oleks võimalik kinni võtta numbrilisemal moel ja rehkendada mingit tõenäosust. Võtaks aliseks näiteks võistlustel juhtunu.
Minu plaan on selline, et paneks kokku Soome näite varal paki, siis võtaks klubid ühisrinde kindlustuste poole.
Parim lahendus oleks muidugi kui seda ajaks MLÜ või ELF... Muidugi kui see on hetkel kellegi poolt kuuma kartulina käsil siis ei torgiks... Aga kui ei ole siis paneks siin konreetse kamba kokku ja hakkaks ometi sellega tegelema.
Eesmärk oleks, et FAI litsensi omandamisel või klubi liikmelisusega kaasneks automaatselt vastav kindlustus
Ise olen käsi ja sellest väga huvitatud.
Kristjan aka Chris
Posted: Thu Jun 16, 2011 16:32
by prosper
Arvan et selline kindlustuse liik on oluline. Meil küll pole juhtunud midagi õnneks aga egas siis sellepärast kindlustata et PEAB JUHTUMA.Kristjanil täiesti argumenteeritud mõtted ja soovid. Toetame seda asjaajamist ja soovid samad. Kindlasti ei kindlustata ka Soomemaal ja mujalgi nii et astud kindlustusfirma uksest sisse ja ütled et ostsin just lennuki või kopteri ja tahaksin seda nüüd kindlustada. Ka seal käib see koos FAI litsensiga ja on klubi teema. Ints on sellel teemal rääkinud ja paljud teisedki olen kuulnud aga tolku maala. Aru ei saa miks me nii erinevad oleme

See ikka kinni kindlustuse firmades. Tee või ise siuke firma.
Teema ikka on olnud see et oleme mikroskoopilised

Posted: Thu Jun 16, 2011 16:49
by chris
Mikroskoopilised oleme jah
Aga numbritesse panduna
Palju on klubisid?
Palju on klubidel liikmeid?
Kui palju on eestis FAI litsensi omanikke?
Järsku ei olegi nii vähe meid?
Posted: Thu Jun 16, 2011 17:21
by Riff
Uuri palun järgi, millised kindlustusfirmad Soomes antud kindlustust pakuvad. Tänapäeval ju enamus kindlustusfirmasi rahvusvahelised. Ehk ei ole riikide vahel pakutavad teenused nii erinevad.
Posted: Thu Jun 16, 2011 17:59
by Oehh
Kui kindlustus reaalsuseks peaks saama, oleks ka klubid suuremad.
Mina kui lihtsalt lõbu pärast lennutaja ei ole seni näinud vajadust mingi klubiga liituda.
Kuid kui läbi klubi oleks võimalik saada kindlustust siis loomulikult astun parteisse.
Usun, et minusuguseid parteituid on suht palju kes lihtsalt lõbu pärast mudelitega mängivad
ja ei näe klubi ja litsensi järgi seni vajadust.
Posted: Thu Jun 16, 2011 18:18
by [J]
Mina arvan, et liikmeid jääb veel vähemaks kui sundkindlustusmaks FAI liikmemaksule juurde tuleb.
Kindlustus on reaalselt vajalik väljamaal väga suurtel võistlustel käijatel ja seda saab ka võistlusel konkreetseks võistluseks osta.
Soov, et kindlustus maksab kinni äralagunenud või peeneks lastud mudelid on küll asjatu lootus. Siin aitab ainult isikliku taseme tõstmine.
chris wrote:kas on olemas statistikat või kas klubid on pidanud mingit registrit juhtunud õnnetuste kohta
Usun, et ei ole. Tõsistel võistlejatel juhtub pealegi harva!
Üks väga hea kindlustusega naaberriigi kuulsus, aasta maailmakarika võistluse seerija võitja, lasi kord minu andmetel järjest 2 uut 2500$-st lennukit maasse ja ei tormanud sugugi kohe kindlustusse. Ta üritas garantii liinis asja ajada. Loomulikult kusagil jutule ei võetud ja jäi üle ainult tulevikus hoolsam olla.
Muidugi tore kui keegi suudaks kindlustuse ka katki tehtud asju maksma panna!
Posted: Thu Jun 16, 2011 20:40
by prosper
Lihtsalt fantaseerin nii. Oletame et tegu on liiklusõnnetusega.Juhtub õnnetus. Üks pool ei võta seda enda süüks ja ka teine. Kutsutakse politsei. Mõõdetakse ja võetakse appi ka eksperdid. Selgub süüdlane. Kui on kasko siis lahendus ,et pääseb oma vastutusega mis on kindlaks määratud. Joobes? Mis siis juhtub ? (ei oska kommentaarida kuna ei juhi autot sellises olekus). Igal juhul on abiks EKPERDID ja AMETNIKUD.
Mis saab siis kui need on lennuvahendid?? Auto, maja, muu varandus versus Mudellennuk . Kes on eksperdiks? Mudellennuk versus mudellennuk. Vahest pole seegi nii lihtne läbi hammustada. Kadunud side?Konstruktsiooni viga tootja poolt? Piloodi näpukas?
Eks ole neid küsimusi veel.
Lahendamist vajavad kõik . Ma ikka kaldun arvama et mida kallim on varandus seda rohkem selle eest hoolt kantakse ja seda ka kõiksugu ebamugavuste pärast kaitsta tahetakse.
Muidugi on sellega seonduv teema ELFi lehel väljakirjutatud mudellennu ohutuseeskirjad.
Kus on OHT seal on ka KAITSE selle vastu.
Posted: Thu Jun 16, 2011 23:29
by lauri
Huvitav mis maa-alal soomlaste kindlustus kehtib? Kas ka väljaspool Soomet? Kui väga kindlustust tahta, siis alati võimalik Soome klubi liikmeks hakata ja sealt kindlustus võtta

Tiit ehk teab?
Posted: Fri Jun 17, 2011 9:07
by [J]
chris wrote:Võtaks aliseks näiteks võistlustel juhtunu.
Enamus siin kirjutajatest pole ilmselt elus üldse tõsist võistlust näinud. Mina siiski olen aastate jooksul päris palju näinud (võistlejana, kohtunikuna, pealtvaatajana) ja ei tea meenutada ühtegi tõsist õnnetust. Treeningutel tiivaga kopsuke vastu pead ja mikromölke mõnel autol olen näinud.
Kirjanduse ja juttude põhjal on praktikas suurimad õnnetused toimunud enamasti kui madala kvalifikatsiooniga "võsalendurid" lähevad rahva hulka eputama.
Kindlustamine
Posted: Fri Jun 17, 2011 11:12
by Matsa
Uurisin siis pisut IF kindlustusest seda asja ja sain vastuseks, et eraisiku tsiviilvastutust täne sellises mahus ei kindlustata, kuid ka see toode on neil väljatöötamisel. Kuid täna pakuvad nad sellist tsiviilvastutuse kindlustamist juriidilistele isikutele ja kui näiteks Meie klubi või siis mudellendurite ühendus selle teeb ja laieneb igale litsentsiomanikule. Saan ka kontaktid, et selle teemaga uuesti edasi minna ja juba ka konkreetne pakkumine saada.
Posted: Fri Jun 17, 2011 21:47
by tiit
No mis, ma oskan öelda, seda teemat on juba korra voi rohkem räägitud.
Meil asi toimib tsiki-prikki, probleeme pole, kindlustus toimib koigis E.U maades. Kui lähed U.S.A.-sse voi väljapoole E.U.-d tuleb osta lisa kindlustus.
Minul on ultra paberid st, et ultrasst allapoole on mul koik kindlustatud, nii mudellennukid kui mootoriga deltaplaanid nii langevarjuhypped jne. jne. koik mis jääb allapoole ultrat.
Kes viitsib uurida leijab materjali siit:
http://www.ilmailuliitto.fi/fi/jasenasiat/jasenedut

Posted: Tue Sep 06, 2011 20:46
by tiit
Mul oleks Härra [J]-le yks kysimus, kas Eesti plaanerimehed käivad välisvöistlustel kindlustusega vöi kindlustuseta.
Soomes käidi kyll ilma kindlustuseta, seda juba mainiti, annan vaid lihtsalt teda.
Posted: Wed Sep 07, 2011 21:29
by tulnuk
Kostan plaanerimeeste eest, et siiani oleme käinud ilma, kuigi enamusel suurvõistlustel on kindlustus ametlikult nõutud. Põhjus miks meil pole, on sama mis kõigil mudelistidel - keegi ei paku.
Posted: Wed Sep 07, 2011 21:33
by ik
tulnuk wrote:Kostan plaanerimeeste eest, et siiani oleme käinud ilma, kuigi enamusel suurvõistlustel on kindlustus ametlikult nõutud. Põhjus miks meil pole, on sama mis kõigil mudelistidel - keegi ei paku.
No nagu F3A reisikirjeldusest lugeda võis,siis pretsedent on loodud..
Posted: Thu Sep 08, 2011 20:40
by tiit
Järgmiseks aastaks lubas SIL.välja möelda yhekordse kolmanda osapoole kindlustuse just välisriigi mudelistidele.
Saab siis näha palju maksma hakkab ja mismoodi toimima.

Posted: Tue Oct 02, 2012 10:11
by cuprum
Huvitav, kas meie kandis ja kontekstis võiks
antud produktist kah miskit abi olla - vast leidub kambas keskit minu Deutsist

pisut paremat Deutsch'i valdajat, kes hinnangu annaks
kindlustus
Posted: Tue Oct 02, 2012 12:56
by aviaator
Kui meil oleks ALLIANC kindlustus Eestis ja see toode oleks nende poolt ka laiendatud Eesti territooriumile siis kindlasti kehtiks.
Lahe , katab kahjud kuni 950.000 euru eest
Aivar
Tuleb edasi uurida
Re: kindlustus
Posted: Tue Oct 02, 2012 13:37
by cuprum
aviaator wrote:
Tuleb edasi uurida
Nu mina jõudsin sinnamaani, et kaetud kogu EU territoorium.
"Kupongi" saad osta sealtsamast weebipoest. Kahjujuhtumi korral tahavad saada "sündmusest" pilte. Aga selle kohta, kellele konkreetselt seda kupongi/kindlustust müüakse, vat seda ma välja ei lugenud. Teoreetiliselt võiks ju olla kogu EU kaetud, ning kõigile EU kodanikele. A hea küll - tõstan nüüd käekesed jälle teki peale ja loobun unistamast

kindlustus
Posted: Tue Oct 02, 2012 13:43
by aviaator
tuleb kirjutada sellele Alliancile ja teha järelepärimine, samas poleks paha seda näidata meie kohalikele kindlustustele eeskujuks ja mõtlemisaineks.
Aivar
Posted: Tue Oct 02, 2012 20:34
by ussimuna
Mina näiteks küsisin vastutuskindlustust QBE Insurance (Europe) -st (for commercial use of Unmanned Aerial Vehicles). Ei mingit probleemi .. Võimalik, et pakuvad ka miskit muud toodet

Posted: Thu Oct 04, 2012 11:01
by trebla
cuprum wrote:Huvitav, kas meie kandis ja kontekstis võiks
antud produktist kah miskit abi olla - vast leidub kambas keskit minu Deutsist

pisut paremat Deutsch'i valdajat, kes hinnangu annaks
Mina küll kuskilt välja ei lugenud, et Eestis ei saaks kindlustada. Kui kindlustus kehtib EU territooriumil (Teravmäed, Island ja Gröönimaa välja arvatud) siis ei tohiks ju mingit takistust olla. Täida formular ära ja saada sinna, vaata mis tulemus on

Posted: Sat Oct 06, 2012 11:42
by tiit
Posted: Sun Oct 14, 2012 10:17
by Einar Ridalist
Ridalis on lennukid ja plaanerid kindlustatud BTAs, küsige nende käest.
Posted: Fri Nov 16, 2012 22:30
by muska
Saab kindlustada küll. Niimelt tsiviilvastutuse kindlustus (varalise kahju tekitamine kolmandatele isikutele) aga eraisikutele vist ei saa, firmad ja klubid ainult.
Posted: Sat Nov 17, 2012 20:34
by Matsa
if on valmis meid kindlustuse osas aitama. Palju on huvilisi?
Posted: Sat Nov 17, 2012 21:04
by cuprum
Matsa wrote:if on valmis meid kindlustuse osas aitama. Palju on huvilisi?
Kus nüüd minul, kui põhijaurajal sobib kõrvale jääda - nimi kirja!
Ja väikeses kirjas juurde, et täiega kotti pähe kah ei lase tõmmata

Posted: Sat Nov 17, 2012 21:44
by titan
Huvi on. Mida nad pakuvad?
Posted: Sat Nov 17, 2012 22:06
by trebla
Kas mingit linki kindlustustingimustele pole anda? Ja kas on mingi hinnakiri olemas või sõltub see sellest palju huvilisi koguneb?
Muudkui küsin

Posted: Sun Nov 18, 2012 3:18
by muska
Mina sain oma info ühelt ergo kindlustuse töötajalt. Ja mingi varjant pidi olema veel, et kui kindlustad kogu pere, siis kaa mõjub mudeliga tekitatud kahjule. Aga pidi olema juba keerulisem kindlustada kui tsiviilvastutus. Muud üle ei jää, tuleb lihtsalt kindlustajaid pommitada.
Posted: Sun Nov 18, 2012 9:49
by cuprum
muska wrote: et kui kindlustad kogu pere, siis kaa mõjub mudeliga tekitatud kahjule.
Nu selle va "kõik ühes"-iga on nii, nagu ta on. Minulgi peaks olema kodukindlustusega "teistele tekitatud kahjud" kaetud. Kui sele kohta lähemalt uurima hakkasin, siis - mudeli lennutamisega kolmandad isikud - sees, aga ainult juhul, kui mudelil ei olevat mootorit. Niiet, küll leitakse "peene kiri", kui vaja peaks olema, ning otsesõnu "mudelikindlustus" ei ole.