Page 1 of 1

Algus elektrilendamise maailmas

Posted: Wed Nov 08, 2006 18:41
by Ropka
Kuna elektrilendamises oli suur tume maa, aga hirmus tahtmine oli sellise 3D vigurdamisega tegeleda, siis temp ära tehtud ja shockflyer ostetud. Täna sai siis proovilend tehtud, kuna suur kihu oli sees teada saada kuidas selline asjandus siis lendab ka.

Poest tulnud akuga, mis oli mingis staadiumis laetud, sai mõni lend tehtud. Hetkel emotsioonid kõrgel, kuna asi tundub, et oli seda rahanatukest :twisted: väärt küll.
Kuna regu oli juba ette ära progetud, siis see peamurdmine jäi ka ära, kogu jutt oli nagunii saksa keeles ja sellest nii tehnilisest teksist ei saanud suurt muffigi aru. Lennuk kokku kruttida ja kleepida ja kõige lähemale staadionile.


sai mõni pilt ka tehtud, fotokas vedas küll pisut alt, aga ehk aimu saab mis toimus.
http://www.hot.ee/bestia/lennukid/index.html

külmaga peaks kuhugi saali organiseeruma, on liitlasi?

Posted: Wed Nov 08, 2006 19:03
by Submarin
Käisin ise täna ühte sellist kaemas ja esialgu simus proovimas...kift riist on küll ei mingeid reegleid. Peab ka hankima.

Posted: Wed Nov 08, 2006 19:23
by lauri
Eks sellise showflyeri maailma esimene sukeldumine veidi vaevaline on - lipod, regulaatori progemine, lipo laadimine jne jne. Väga lahe, et esimese lennuga kohe kõik välja tuli ja algus tehtud:!: Hea on muidugi see, et lennuk suhteliselt kerge, isegi kui kukub vastu maad, siis veidi purneb, aga reeglina elektroonika jms jääb terveks!

Endal korra tuli showflyer Yak55 vastu maad, kuna lennu lõpus on aku pinge madalam ja ei jaksanud enam propi otsas rippudes nö minema lennata kõrgusesse - kukus tiiva otsa peale ja murdis keret veidi - epoliimi+teipi ja oligi terve. Teine väike crash oli talvel Harku järvel mootor ees pehme lume sisse (väga aeglasel kiirusel, lennuk stallis). Purunes ainult nõrguke mootori kinnitus

Suvel suurt 7.5cc lennukit lennutades ei viitsiud üldse vahepeal enda pisikest Yak55 lennutada - lendab ikka meeletult kehvemini ja ebatäpsemalt, aga eks sellise lennutamise juures on ka oma võlud 8)

Mina oleks kindlasti ka huvitatud sees lendamisest - 400g lennuk ja Trex450 kopter. Kõige parem oleks mingi suur tootmishoone. Kardan, et kooli võimla (kossuplatsi mõõt) jääb veidi kitsaks, kuid proovi võib ju ka sellisega teha! Kooli võimlaid peaks saama probleemideta ka ainult üheks korraks üürida kamba peale näiteks!

Posted: Wed Nov 08, 2006 21:39
by Ropka
abiks oli ntx FMS simu, milles kõige sobivam(reaalsem) lennuk tundub Shockflyer-Edge olevat.
Ütleme nii et 7,5cc mootoriga lennuki tagant tulles tundub see ikka eriline liblikas ja kui enne oli noh "filmikiirus 25 kaadrit/s" , siis nüüd käib elu poole kiiremini ja ajutegevuse kiirus on siuke mis ajab tossu välja lõpuks.

kuna simus on lendamine suhteliselt lihtne, siis mina harjutan ntx lendamist aja peale, et võimalikult kaua püsiks lennuk õhus kogu aeg neid liblika liigutusi tehes, päris huvitav igatahes.

Posted: Thu Nov 09, 2006 20:42
by tarmotaja
Eks minulgi ole natukene kogemusi selle va Shockflyer'ga. Üks lahedamaid lennumasinaid minu arvamist mööda. Olen lennutanud nii sisepõlemismootoriga lennukeid, kui ka kiireid elektrikaid. See suvi aga oli üks minu vaieldamatu lemmik selline depronist 180g kaaluv pisilennuk.
Ei arvaks, et sellesse showflyer'i maailma sisenemine oleks keerukam, kui mingit teist laadi lennukitega tegelemine. Tehnika on ju sama... ainult väiksem ja kergem. Samuti akude laadimine - lihtsalt LiPo laadijale klemmid külge ja laadima. Lendamine tahab alguses natukene harjumist - lennuk on ju nii kerge ja kipub kergesti ülejuhitavaks muutuma ( minu lennuki tüürid käivad ca. 70 kraadi ulatuses ). Suurim pluss võrreldes teiste lennukitega on selle parandamise lihtsus - teip ja UHU Por liim. Samuti on täielik müüt, et väikesed servod ja muu tehnika on jube kallid. Näiteks GWS servo PICO-BB Plus maksab ca 13EUR ( ca. 210 EEK ), Blue Arrow veelgi vähem. Lihtsalt sirvida mõne netipoe pakkumisi. Ise olen päris palju asju tellinud www.lindiger.at'st. Ilmselt E-Bays't saaks veelgi odavamalt kuid tõenäoliselt ei saa kogu komplekti korraga ühelt müüjalt osta. Veel natukene söevardaid ja depronit. Paar õhtut nokitsemist ja lendama. Kõlab ju lihtsalt. Kuid süües oma enda sõnu - viimast depronlennukit parandasin ca. 3 kuud. No ei viitsinud lihtsalt. Kuid nüüd on asi jälle töökorras.
Praegune lennuk on mul vist viies või kuues. Alustasin Drenaliniga, hiljem juba shockflayer. Kasutan endiselt tehnikat, mille ostsin esimesele lennukile ( servodel oli juba neljas hooaeg, isetehtud CDR mootor tuli hiljem ). Minu lennustiil on kohati lennukeid hävitav - kui vaja mingit uut trikki õppida või teistele midagi ekstreemset näidata. Tahvel depronit ja UHU Por liim on pidevalt kodus olemas.

Endalgi on plaan mingit võimlat proovida. Kodukandis oleks selleks ka võimalus olemas. Kuid plaaniks ongi see esialgu jäänud. Eks alguses ajab kindlasti närvi saali väikesed mõõtmed ... aga eks see harjutamise asi ole. Lisaks peaks lennukile siis ka mingid rattad külge panema. Saaks effektsema stardi ja maandumise.

Tarmo

Posted: Thu Mar 15, 2007 20:41
by Ropka
sai ka lõpuks lennuk üle kaalutud

360maH akuga on 235 g
850maH akuga 275 g

lennus eriti kaaluvahet ei tee, mootor käib lennukist kõvasti üle
tunda on pisut et kiiremal lennul jäävad servod lahjaks, ei saa eriti äkilisi manöövreid teha. aga lõbu on palju, sellisega igav ei haka kunagi

Posted: Tue Sep 25, 2007 16:16
by Ropka
teema jätkuks siis:
vahepeal on ära lõppenud üks servo ja akupakk

aga ikkagi, siiamaani ainuke lennuk, mida saab lennutada täiesti pingevabalt, kasvõi õlle kõrvale :oops: eimingeid probleeme ega allakukkumishirmu, ta lihtsalt ei kuku alla, kui just mitte meelega puruks lasta.

vahepeal on olnud mitu mõtet uus teha...milline ja kui suur jne.
aga näe ei ole vajadust, sest see ei lähe katki, kui miski kuskilt rebeneb, saab kohapeal teibi või kiire epoga parandada.

Posted: Tue Sep 25, 2007 17:04
by lauri
Tarmo lennukit pühapäeval nähes tekkis omal ka mõte, et võiks ise ehitada. Kui keegi mõned head joonised leiab (võiks profiiliga tiib olla!), võib teada anda... Mul selline 80W brushless on üle, sai kunagi kahjuks veidi liiga nõrk võetud, niiet üle 400g lennukit ei jaksa riputada.

Posted: Tue Sep 25, 2007 18:31
by arne
Hmm. Täpselt nagu mul muud teha poleks. Ja nagu ma poleks lubanud et ma mootoriga lennukit ei muretse (aga võib ju lapsele teha :) tekkis ka tunne, et äkki oleks abiks. Seda enam et üks Hiteci 40M AM pult ja üks Castle Creationsi 10A brushless kontroller üle on. Lipo laadija on ka majas olemas...

Arne

Posted: Tue Sep 25, 2007 19:24
by Even

Posted: Tue Sep 25, 2007 20:55
by tarts
Mina sain omad joonised näiteks nendelt piltidelt:
http://www.airfoilz.com/gallery/showgallery.php/cat/504

Ma arvan, et see 80W mootor küll 400g ei jaksa riputada, pigem max kaal võiks olla 250g (tavaiselt 3D lennuki võimsus kuskil 1/3 lennuki kaalust)

Posted: Tue Sep 25, 2007 21:57
by lauri
80W elektrilist mõõdetud "käes" jaksas 410g riputatada päris kenasti 12"x4" propiga. Õhus võimsust pole küll mõõtnud, kuid rippudes ju teebki sama välja, nagu "käes" testides :!:

Posted: Wed Sep 26, 2007 11:11
by mart63
Sel juhul tal vist erilist jõuvaru polnud, et rippumisest välja saada, kui juhtimine peaks viltu minema. :roll:

Posted: Tue Aug 19, 2008 10:11
by Ropka
vahepeal siis sai kleebitud üks uus "metsavaht"

Image

1 leht 6 mm depronit ja 1 laeplaat

lendab täitsa muhedalt ja aeglaselt