Page 1 of 1
Vihmaga lennutamine?
Posted: Sat Jul 09, 2011 15:37
by kyylik
küsimus siis selline,,tibutamisega lennutamine? on see ültse võimalik?
muud asjad saax ju vihma eest ära peita,nagu vastuvõtja jne.aga kuidas on lood mootoriga?
kui kasutada lennuki ees sellist:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=5423
-ega vee sattumine mootorisse ei põhjusta mingeid tõsiseid rikkeid?
kuna plaan oleks lennata camiga äikese pilvesuunas aga sellega kaasneb ka vihm ehk...
Posted: Sat Jul 09, 2011 16:17
by ints
Tibutamine võib tähendada eelkõige roostes laagreid, sh. mootoris.
Mina püstitaks küsimuse pigem, et kas äikesega lennutamine on ohutu? Vähemalt raadiohäired on ilmselt garanteeritud?
Posted: Sat Jul 09, 2011 16:45
by kyylik
ma ei kujuta ette,kui lennutada ikk ohutuskauguses..lihtsalt filmise eesmärgiga näha välku kõrgelt ja kaugel.. siis muidugi ei puutu vihmaga kokku..see oli pigem tänase kohta kuna 1-2h pärast rakvere vallimäele kindluse ümber lendama.
Posted: Sat Jul 09, 2011 22:56
by trebla
Välk võib tekitada vägagi võimsa EMP ning on üpris suur tõenäosus, et vastuvõtja paneb selle peale saba maha. Lisaks on lennumasinas veel palju muud elektroonikat (ESC jms) mille sees on tavaliselt mikrokontrollerid mis võivad tugeva EMP puhul hanguda. Aga kes ei riski see shampust ei joo !
Posted: Sat Jul 09, 2011 23:03
by ints
kysimus pole mitte eriti selles riskis, kas vastuvõtja maha põleb, vaid selles, ega-kas-kellele juhitamatu mudel vastu pead või kui veab - vastu veidi kõvemat asja ehk autot -kukub.
Posted: Sat Jul 09, 2011 23:23
by trebla
100% nõus sinuga, ohutus eelkõige. Niisuguseid eksperimente saab teha ainult stepis. Minu eelmine postitus oligi väikese irooniaga segatud.
Posted: Sun Jul 10, 2011 0:36
by kyylik
eino ega ma ei plaanikski lennutada lennukit äikesepilve all vms.ikk seal lähedal et jäädvustada pikse lööke kaugusest.Ning ml polegi olnd plaanis lennutada autoparkla v.lõbustuspargi koha:D pisike risk on alati.olgu selleks lennuk õhus v.lakas.aga kui kõike mõistusepiires teha saab riskid ja ohud miinimumini viia.
Posted: Tue Jul 12, 2011 19:08
by andi
Kellegil oli siin probleem kopteri maha saamisega, kuna olid tõusvad õhuvoolud. Ma ei hakka igaks juhuks numbreid välja käima, aga need tuuled on ikka väga tugevad mis äikesepilve sees ja selle lähiümbruses on. Ma ei oska mõistlikku ohutut kaugust öelda, aga kui mudellennuk äikesepilve mõjusfääri satub, siis võib puldi kokku pakkida ja koju minna. Suure tõenäosusega kaob kontroll ja selle tagasi saamine on puhas juhus.
Väikse vihmaga olen ise lennutanud, pole probleemi olnud. Lihtsalt kiirelt pärast sooja tuppa, tiivad lapiga üle ja üle vaadata, et kõik oleks korras ja saaks kuivaks.
Posted: Tue Jul 12, 2011 21:48
by felch
Järgnev ei ole üleskutse lennata vihma ja eriti veel äikesega aga... vahest juhtub et ei juhtu midagi
Laupäeval üritasin suvilas olles välku välja manada - ilm justkui lubas, isegi mürinat oli aga suht kaugel. Proovisin esmalt heaga: niidan muru - ei mõjunud. Siis trimmerdasin nati, ikka ei miskit.
Hüva, mõtlesin õelalt, lennutamine mõjub alati. Panin Trex'ile hääled sisse ja ... lendasin 2 akut tühjaks (2*6..7 m). Nagu tuli ligemale, isegi ühte sähvakat nägin (või kujutasin ette ?) kauguses aga ei aidanudki tühjagi.
Päris lennukid ei ole muidugi maapealse puldiga piloodi kontrolli all kuid nad satuvad kah ajuti äikesepilve ja tulevad sealt edukalt välja isegi kui pikne sähvib. Mõnikord siiski juhtub, et ei tule ka...
Pisikest vihma pole vist eriti mõtet karta - kopteri rootor puhub piisab laiali. Pigem saavad piloot ja pult märjaks.
Posted: Tue Jul 12, 2011 23:43
by kyylik
see oli vist eile öösel..mingi peale 00:00kui oli tuulevaikus..ja väga kaugel sähvas 17sekundiliste vahedega..isegi mürinat polnd,,oi kuis ma kirusn et akud täis polnd..oli weel piisavalt hämargi et olex isegi ehk julgend korrax lennutada..aeglaselt mõne meetri kõrgusel..olex saanud väga vinged kaadrid ehk...see et kohe pilve sisse lennata..selle all v.ääres..seda muidugi ei tasuks vist proowida..peale kõikide muude ohtude oled veel sina kh ju lagedal(antenniga asi käes)
Posted: Wed Jul 13, 2011 0:51
by tulnuk
Viimasel F3J võistlusel sain tunda kerge vihmaga plaaneri lennutamist äiksepilve servas. Äikesepilve sees ja ümber olevatest ülitugevatest termikatest olin teadlik ja olukord polnud õnneks esmakordne.
Mis ennast imestama pani, oli see, et kuigi nägin ligi 10 minutilise lennu jooksul mitmeid maani ulatuvaid välke mitte just väga kaugel eemal, ei olnud 2,4ghz sidega mitte mingisuguseid probleeme ja ka saatjas olev moodul ei teatanud ka kaduma läinud pakettidest.
Välgud olid piisavalt lähedal, et stardiloendust teinud ruuporisse lõi kuuldava krõpsu sisse, kuigi mürin tuli 10 sek hiljem.
Posted: Wed Jul 13, 2011 9:44
by Kuno
Keegi väitis kunagi,et 2,4 ghz tööraadius pidi vihmas hullult vähenema,isiklikku sellelaadset kogemust pole.Üks maandumine tuli kunagi lausvihmas teha - selgus,et nähtavus väheneb hullult ja moondub kaugusetaju,seega on raske ja ei saa soovitada.Lausvihmas pole vist mõtet ka seetõttu lennata,et endal on ebamugav - tehnikal iseenesesst,kui ta ette valmistada,ei tohiks mingit probleemi olla.
Posted: Tue Aug 02, 2011 23:02
by FPVmarko
Peale vihma on tavaliselt ülirahulik õhuruum ja lennata hea kuid seal üleval õhk niiskusest veel hägune. Peale lendu oli mudel üleni niiske, et mitte öelda märg.
See vististi mootorile hullem kui tibutava kuiva ilmaga sõita?