Page 1 of 1
Joker 2 ja Maxi Joker 2
Posted: Sun Nov 12, 2006 22:54
by Kristjan
Posted: Mon Nov 13, 2006 13:23
by vallojoe
Mis Sa t-rex 600 -st ja raptori elektrikast arvad?
Posted: Mon Nov 13, 2006 13:26
by Kristjan
T-Rex 600 soovitan 100ga aga Raptorist ma suurt midagi ei tea
K.
Posted: Mon Nov 13, 2006 18:33
by Ropka
tee mõni hea pilt ka, kus on näha, kui palju selle telliskivi sees neid liposid ka on:)
Posted: Wed Nov 15, 2006 11:31
by lauri
12S3P Lipod olid vist (6S3P+6S3P pakid)? Ehk siis 36tk kokku...
![Image](http://gallery.pistik.com/albums/haapsalu_04_08_06/DSC01406.jpg)
Posted: Fri Nov 17, 2006 1:40
by [J]
12s on täis akudega 12x4,2=50,4 Volti. FAI reeglites on minuteada ülemiseks piiriks 42 Volti. Seega siis hoopis UAV-de klassi riist, mitte mudelhelikopter.
Posted: Fri Nov 17, 2006 18:17
by vallojoe
Selle eesmärk on vist ka veidi teine kui 3d teha
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Posted: Sat Nov 18, 2006 15:34
by ttr
J ma ei tahaks sinuga vaielda aga miks sa unustad pingelangu akude juures, sisetakistuse jms. Pmst. on asi nii, et kogu krempli peale on 1 celli pinge koos koormusega 3.7-3,8 volti. Seega 12x3.7 vms on ligilähedane 44,4 volti. Arvutme siit veel temperatuurid maha mis sellisel pingel ja voolude juures tekivad ning me mahume FAI klassi. Ilmselt keegi vaidleb vastu aga paraku on asi keerulisem ja siia foorumirdadesse mu mõte ei mahu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Umbes nagu tuulegeneraatori arvutamine.
Unustasin, vaatasin oma möla järgi ja tundub nagu juristist-füüsiku jutt
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Posted: Sat Nov 18, 2006 17:12
by [J]
ttr, vaidluses pidavat sündima tõed!
UAV (tõlkes - mehitamata lennuaparaat) on tegelikult palju soliidsem, kui mudel...
Aga riist on võimas, juba akude hind kipub 15 000 kanti.
Määrustikus on asi antud nii:
5.5.5.3
c) POWER SOURCE: The power source for the electric motor shall consist of 30 or fewer rechargeable cells. Primary, that is, non-rechargeable cells are prohibited. The no-load voltage of the power pack must not exceed 42 volts.
Posted: Sat Nov 18, 2006 17:56
by ttr
J, ma tean väga hästi mis on UAV
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Paremini nendest asjadest teab meil siin foorumis Hr.Kristjan. Nii hinnast ja nende paremusest. Ok Tõde on see, et ma jätan selle teema arutada meie jälgedeskäijatele.
Posted: Sat Nov 18, 2006 19:31
by lauri
FAI definitsioonis/reeglistikus on see pinge piir KOORMUSETA akule!!! See, palju aku pinge koormuse, temperatuuri jms mõjul langeb, on juba igaühe isiklik mure
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Posted: Sun Nov 19, 2006 2:16
by Kristjan
Ega ma nüüd kellelegi trahvi maksma ei pea
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
???
Põhimõtteliselt siis kui aku on kapi otsas laadimas, on tegemist mudelkopteriga ja momentaalselt kui installeeritakse akud kopteri külge on tegemist UAVga. Suhteliselt koomilised määrused...
Individuaalselt ei tee ma siiski sellest probleemi kuna UAV`de ehitamine ja lennutamine on igapäevane leib.
Mõni korraldab sama raha eest pedeparaadi, mõni tõmbab triipu, mina finantseerin summad kopteritesse. Nii lihtne see ongi.
K.
Posted: Sun Nov 19, 2006 11:50
by [J]
See aku on omaniku valik, mida alati vastavalt VAJADUSELE muuta saab. Minu jaoks pole siin üldse probleemi, on ainult fakt, et täpselt sellise akuga võistlema ei saa.
Ka määrustikuga lubatud cellide max arv 30 on ajast justkui maha jäänud, sest LiPosid pannakse ka parralleelselt ja nii tundub jama kokku tulevat.
FAI def. järgi muutub iga mudel momentaalselt UAV-ks kui temaga raha või kasvõi pilti teha (mudel... on mehitamata väike lennuaparaat sportlikeks, ajaviite ja võistlemise eesmärkideks).
1.1. GENERAL DEFINITION OF MODEL AIRCRAFT
A model aircraft is an aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes rather than unmanned aeronautical vehicles (UAV) developed for commercial or governmental, scientific, research or military purposes. In the case of record attempts conducted under Part 2, the claimant(s) shall confirm that the submitted record claim is for a model aircraft record as noted in Table III.
See vahe paistab siis nii õhkõrn olema, kui ma enamvähem õigesti aru saan.
Hästi põnev oleks teada saada kui kaua see riist sellise akuga lennata võib?
Posted: Sun Nov 19, 2006 12:19
by Kristjan
Maxi Joker püsib õhus 20 minutit aga kui fototehnika küljes on siis 10 minutit. Mootoripinion on 14 hambaga, Plettenbergist soovitati kasutada 12st pinioni, siis pidavad ca. minuti võrra pikemaid lende saama kuna see mootor töötab kõrgematel pööretel efektiivsemalt. Tavalise Jokeriga olen törtsutanud ja timminud, täislendu pole veel teinud aga kuna seal pearootori pöörded ca. 1800 p/min (vs. Maxi joker 1300 p/min) siis ei usu, et lennuaeg üle 10 minuti on.
FAI reeglite kohaselt on mu väike Eolo siis ka UAV kuna olen temaga pilti teinud ja ka demonstratsioonlende raha eest. Kellelgi siin foorumis oli plaaneri küljes fotokas, samuti kohe UAV. Kui õhus see kaamera sealt ära peaks kukkuma siis maandub lennuaparaat mudelina, mitte UAVna. Aga üldiselt harrastusfotograafia on ka ajaviide. Kui mudel on lennuaparaat ka ajaviite eesmärkideks ja harrastusfotograaf teeb sellega ajaviite eesmärkidel pilti siis ühest küljest on tegemist mudeliga ja teisest küljest UAVga, järelikult jah, vahe on pea olematu.
UAV näol võiks siiski tegemist olla autonoomse vahendiga st. lennuaparaadiga, mis suudab ilma inimpiloodi abita ise hakkama saada. Piloodi poolt juhitavad lennuvahendid lähevad RPV`de ehk Remotely Piloted Vehicle klassifikatsiooni alla. Aga siin ongi see konks, et mõnelpool tõlgendatakse UAV`d kui Unmanned Aerial Vehicle ja mõnelpool Unmanned Autonomous Aerial Vehicle.
K.
Posted: Sun Nov 19, 2006 12:46
by [J]
Kui kõrgel see kopter pildistamas-filmimas käib, või võiks käia?
UAV-des registreeritakse ka raadio-teel juhitavate rekordeid ja mudelites tegi FAI sellest aastast klassi F8, s.o. autonoomse lennuga riistad (Hilli üle Atlanti lend). Nii, et arengud esialgu vastupidised.
Minu poolest võiks sõna mudel ära unustada, see sobiks ehk ainult lennuki koopiate jaoks.
Posted: Sun Nov 19, 2006 13:21
by Kristjan
Ma ei oska täpselt ütelda aga umbes 180 peal olen käinud. Ilma abivahenditeda nii kõrgel hõljuda on äärmiselt raske. Leomar pani oma lennukitele altimeetrid peale sedasi, et reaalajas ütleb programm talle kõrgust. Mul oli asi juba peaaegu tellitud aga ilmnes, et videosaatja ja datamodem hakkavad üksteist segama ja emb kumba sageduse pean ma ära muutma, muidu kasutada ei saa. Priidu lennukitel videosaatjat pole
Reaalselt tõusta võiks kopter paari kilomeetrini aga pole õnneks mingit vajadust.
K.
Posted: Sun Nov 19, 2006 14:00
by lauri
Selle probleemi saab lahendada väga lihtsalt - kõrvetatakse data signaal tekstina lihtsalt pildi sisse. Elektroonika selle jaoks lihtne ja odav, veidi muidugi vähendab pildi kvaliteeti, aga teisest küljest ongi hea - kui pilti salvestad maapeal, siis kohe lennuinfo ka küljes. A la nagu need politseivideod, kus all nurgas auto kiirus, kella-aeg jne.
Ainult maksimaalset kõrgust salvestav altimeeter maksab ~300-400 krooni.
Posted: Sun Nov 19, 2006 14:17
by [J]
Teadmiseks foorumi lugejatele (loomulikult, kes ei tea), et võistlusstardis on selline andmeedastus keelatud (Any device for transmission of information from the model aircraft to the pilot is prohibited. Any use of telecommunication devices (including transceivers and telephones) in the field to communicate with competitors, their helpers or team managers while doing the competition task is not allowed.)
Rekordkatsetel ja muidu lennutamistel pole selliseid FAI piiranguid ja sedasorti loggerid on äärmiselt kasulikud.
Posted: Sun Nov 19, 2006 15:06
by Kristjan
Jah mõtled Video Overlayd. Teema väga tuttav aga antud olukorras on reaalajas kõrguse ütlemine (arvuti hääl) parem lahendus, kuna on vaja hetkeliselt teada, mis kõrgusel kopter asub nii et silmad jälgivad koguaeg kopterit. Väike kaamera on asetatud fotokaamera pildiotsijasse, et objekt korralikult pildile saada, videopilti ma ei salvesta kuidagimoodi.
Täpselt täpselt, [J], kuna Leomar juba näiteks tuli siis temagi kasutab neid vidinaid pelgalt oskuste ja mullide äratundmise treenimiseks.
K.
Posted: Sun Nov 19, 2006 16:49
by vallojoe
Kritjan, kas kaameral pole videoväljundit, et sealt signaal võtta?
Posted: Sun Nov 19, 2006 16:55
by Kristjan
Videoväljund ikka on aga nagu kõigil DSLR kaameratel saab ka EOS 30D`l ainult pilte vaadata, mitte Video Outi pildiotsijana kasutada.
K.
Posted: Sun Nov 19, 2006 17:38
by lauri
Uuel digiSLR-il (vist oli Sony oma?) on võimalik ka TFT-ekraani pealt "kaadrit otsida". Ehk siis kaameras on eraldi väike CCD milleni jõuab sama pilt kui optilisse pildiotsijasse. Eeldatavasti jõuab see pilt ka video-outi, nii nagu tavalistel digi-seebikatel.
Posted: Sun Nov 19, 2006 21:14
by [J]
Tundmatuks mehhanismiks jääb mulle veel kaameraliigutaja (ESC eelsed pildid). On see "kodukootud"?
Posted: Sun Nov 19, 2006 23:03
by Kristjan
RemoteI tehtud (üks California firma) aga see on suuresti ja mitu korda ümberehitatud ja üleüldse ostetud Ebayst. Varsti laen pildid üles, kus on juhtimiselektroonika ka küljes.
http://www.remotei.com/
K.
Posted: Mon Nov 20, 2006 12:12
by vallojoe
Kristjan wrote:Videoväljund ikka on aga nagu kõigil DSLR kaameratel saab ka EOS 30D`l ainult pilte vaadata, mitte Video Outi pildiotsijana kasutada.
K.
Õige küll, peegel ju. Jäin mõtlemisega oma digiseebi juurde kinni
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Posted: Mon Nov 20, 2006 23:31
by [J]
See raam on
äge värk tõesti.